Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauva ei voisi nukkua vaunuissa sisällä??? Vastatkaa tähän kaikki!!

Vierailija
28.02.2011 |

Meillä esikoinen nukkui sisällä vaunuissa. Toinen ei tarvinnu edes vaunuja.

Miksi olen nukuttanu sisällä?

Syitä on monia, esim. ulkona on ollu kova pakkanen tai sitten on ollu suora kova auringonpaiste ja pukeutumisasia on ollut hankala asia, että ois osunu kohdilleen. Lisäksi ulkomaailman muut vaarat ovat olleet mielessä. Eli muut ihmiset, eläimet jne.

Meillä vauva kärrättiin siis yhteen makuuhuoneeseen, jossa oli ikkuna raollaan ja pimennettiin pimennysverholla, sitten hytkyteltiin, kunnes nukahti. Hyvin toimi.

Jos nyt oikeasti on niin, että ei ulos nukkumaan jos pakkasta yli miinus 5 astetta, niin vastatkaa, että miksi vauva ei voisi nukkua sisällä vaunuissa? Miksi se on väkisinkin raahattava ulos?? Toivon paljon vastauksia!

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei siis lapselle.

Happirikas ilma edesauttaa raudan imeytymistä, rautarikas veri taasen vitamiinien imeytymistä.

Mun ei ainakaan tarvi pelätä muita ihmisiä, enkä osaa pelätä ees oravia, kun nukutan vauvani tuohon takapihalle. Tai tosiasiaa lykkään vaunut takaoven eteen ja häivyn. Siellä se poitsu nytkin on nukkunut hievahtamatta 2,5 h. Eilen nukkui 4 h.

Vierailija
2/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta, miksei lasta voi opettaa nukkumaan sisällä sängyssä? Ja ei, minun lapseni ei ole osannut nukkua kuin yhdessä paikassa kerrallaan, mutta lopulta päädyin opettamaan hänet nukkumaan myös päiväunet sängyssä. Hitto, miksen heti tajunnut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miksi se on väkisinkin pidettävä sisällä?"

Väkisinkin raahattava ulos... joopajoo. Lapset tosiaan meillä on kaksinkäsin ollut ovenraameissa kiinni, että EII ULOSSSS... NOT!

Esikoinenkin nukkui kuuden tunnin unia ulkona, se oli usein käytävä herättämässä kesken unien sisälle.

t: 2

Vierailija
4/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen osaa ja SAA itse päättää, missä ja miten lapsensa nukuttaa. Minä nukutin aina ulkona, pakkasen mukaan tietysti, mutta eihän se tarkoita sitä että kaikkien pitäisi tehdä samalla tavalla. :)

Vierailija
5/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei siis lapselle. Happirikas ilma edesauttaa raudan imeytymistä, rautarikas veri taasen vitamiinien imeytymistä. Mun ei ainakaan tarvi pelätä muita ihmisiä, enkä osaa pelätä ees oravia, kun nukutan vauvani tuohon takapihalle. Tai tosiasiaa lykkään vaunut takaoven eteen ja häivyn. Siellä se poitsu nytkin on nukkunut hievahtamatta 2,5 h. Eilen nukkui 4 h.

Ja happea saa siis vain nukkuessa? Minä olen sitä mieltä että lapsen on paljon mielekkäämpää ulkoilla hereillä ollessaan, voi kivasti tehdäkin jotain siellä ulkona.

Vierailija
6/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä sisänukuttajat ovat nyt jotenkin nousseet ihan barrikadeille tästä ulkonanukuttamisesta. Mitä se teille kuuluu missä muut muksunsa nukuttaa? Ei kukaan teitä pakota viemää lasta ulos nukkumaan. Viekää vaikka saunaan koisaamaan etteivät palellu. Ei oikeasti vois vähempää kiinnostaa.

Vierailija
7/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja happea saa siis vain nukkuessa? Minä olen sitä mieltä että lapsen on paljon mielekkäämpää ulkoilla hereillä ollessaan, voi kivasti tehdäkin jotain siellä ulkona.

Katsos, saan sisällä enemmän aikaiseksi kuin ulkona.

Vierailija
8/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä sisänukuttajat ovat nyt jotenkin nousseet ihan barrikadeille tästä ulkonanukuttamisesta. Mitä se teille kuuluu missä muut muksunsa nukuttaa? Ei kukaan teitä pakota viemää lasta ulos nukkumaan. Viekää vaikka saunaan koisaamaan etteivät palellu. Ei oikeasti vois vähempää kiinnostaa.

En tosiaan myöskään ymmärrä miksi hirveä meteli toisten tavoista. Huono omatunto jostain?

Vierailija
9/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää saada jotain AIKASEKSI?

Pointti on siinä; että ollaan ulkona! Ihme suorittaja!

Vierailija
10/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siitä että nukuttakaa omat lapset vaikka saunassa. Ja antakaa toisten ihmisten nukuttaa lapsensa missä haluavat.

Vierailija
11/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää saada jotain AIKASEKSI?

Pointti on siinä; että ollaan ulkona! Ihme suorittaja!

Vierailija
12/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos, saan sisällä enemmän aikaiseksi kuin ulkona.

Aamupäivisin 1-2h kelistä riippuen omassa pihassa joko sylissä tai vaunuissa, puolivuotiaana jo istui keinussa ja nurmikolla ja konttasi, iltapäivisin sama. Samalla sain aikuista seuraa ja isommat lapset leikkivät muiden lasten kanssa. Kerrostaloelämän hyviä puolia. Ja ihan parikuinenkin tiirailee tyytyväisenä vaunuista kun kuomu on auki.

Vierailija
13/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laitan lapseni ulos nukkumaan tasan sinä päivänä, kun itsekin menen vetelemään monen tunnin unet ulos pakkaseen. :) raitista ilmaa joo, mutta en itsekään sentään ulkona ihan vaan tuosta syystä suostuis nukkumaan.. :D

Vierailija
14/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laitan lapseni ulos nukkumaan tasan sinä päivänä, kun itsekin menen vetelemään monen tunnin unet ulos pakkaseen. :) raitista ilmaa joo, mutta en itsekään sentään ulkona ihan vaan tuosta syystä suostuis nukkumaan.. :D

Muistan nukkuneeni öitä parvekkeella nuorena, kun siellä oli hyvä sohva siihen. Ja mikäs oli sen makeampaa =)

Vierailija
15/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivisin 1-2h kelistä riippuen omassa pihassa joko sylissä tai vaunuissa, puolivuotiaana jo istui keinussa ja nurmikolla ja konttasi, iltapäivisin sama. Samalla sain aikuista seuraa ja isommat lapset leikkivät muiden lasten kanssa. Kerrostaloelämän hyviä puolia. Ja ihan parikuinenkin tiirailee tyytyväisenä vaunuista kun kuomu on auki.

Siksi pulkkaa...

Vierailija
16/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä syytä miksi ei voisi, mutta miksi pitäisi nukkua yleensäkään vaunuissa? Voihan lapsi nukkua sängyssäkin, miksi pitää opettaa vaunujen heiluttelua ollenkaan. Jos äiti haluaa ulkoilla samalla ja työntää vaunuja ulkona lapsen nukkuessa, niin ihan kiva äidin kannalta, ettei tarvitse koko päivää olla sisällä, mutta muuten sillä ei kai ole mitään väliä vaikka lapsella ei ole vaunuja ollenkaan.

Vierailija
17/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokiha itsekin joskus leikilläni lapsena nukuin esim. teltassa, mutta poikkeuskerrat sikseen...tarkoitinkin, että laittais ihan useastikin reppanan pihalle nukkuun vaan et sais muka raitista ilmaa tai että ois itellä parempi rauha touhuilla omia sisällä. Itsekin kyllä ulkoilen lasten kanssa, vaunuilla, pulkalla, keinuissa yms.. mutta tuo saa kyllä riittää.. Itsekin käyn kävelyllä jos tuntuu, et olisin raittiin ilman tarpeessa, enkä raahaa sänkyä pihalle pakkaseen :D

Vierailija
18/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisällä sängyssä ja jos ollaan lenkillä ja nukahtaa vedän vaunut sisälle eteiseen nukkumaan.

Vierailija
19/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin käyn kävelyllä jos tuntuu, et olisin raittiin ilman tarpeessa, enkä raahaa sänkyä pihalle pakkaseen :D

Tarvitko sitten monen tunnin päikkärit päivällä, kuten vauvat tekee?

Vierailija
20/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisällä sängyssä ja jos ollaan lenkillä ja nukahtaa vedän vaunut sisälle eteiseen nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi