Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauva ei voisi nukkua vaunuissa sisällä??? Vastatkaa tähän kaikki!!

Vierailija
28.02.2011 |

Meillä esikoinen nukkui sisällä vaunuissa. Toinen ei tarvinnu edes vaunuja.

Miksi olen nukuttanu sisällä?

Syitä on monia, esim. ulkona on ollu kova pakkanen tai sitten on ollu suora kova auringonpaiste ja pukeutumisasia on ollut hankala asia, että ois osunu kohdilleen. Lisäksi ulkomaailman muut vaarat ovat olleet mielessä. Eli muut ihmiset, eläimet jne.

Meillä vauva kärrättiin siis yhteen makuuhuoneeseen, jossa oli ikkuna raollaan ja pimennettiin pimennysverholla, sitten hytkyteltiin, kunnes nukahti. Hyvin toimi.

Jos nyt oikeasti on niin, että ei ulos nukkumaan jos pakkasta yli miinus 5 astetta, niin vastatkaa, että miksi vauva ei voisi nukkua sisällä vaunuissa? Miksi se on väkisinkin raahattava ulos?? Toivon paljon vastauksia!

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ymmärrän,että joskus voi olla pakko...siis jos joutuu asumaan esim. tosi ahtaasti tai sisarukset häiritsee pienen unta...

Vierailija
42/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pukea vauvaa eikä itseä. Ei tarvitse laittaa omaa nenää sinne pakkaseen vaan saa ihan rauhassa sisältä katsella lumista maisemaa.

se lapsihan on varmaan jo kohdussa visioinut asian, että en sitten sisällä nuku :D sisälläkin olosuhteita voi muuttaa...nukuttaa/ei nukuttaa, lauleskella, pitää tv:tä päällä, antaa olla hiljaisuudessa...sängylle voi tehdä muutoksia tai jopa paikkaa muuttaa.. toki ite en oo tehny noista mitään, vaan lapsi kyllä oppii sänkyyn nukkumaan kun ei anneta periksi.. sama kun vaunuihinkin!!periksi antaminen on vaan tässä niin helppoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millälailla on epänormaalia nukkua ulkona?

Siksikö että muu maailma on sitä mieltä?

Tää on kuitenkin jo 100 vuotta vanha perinne eli pitäis olla jo jonkinmoista kokemustakin niistä "haitoista".

Vierailija
44/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtemään ulos vaunulenkille. Kuulehan, kun Suomessa ei ole talvi ympäri vuoden. Jos vauva nukahtaa vaunuihin keväällä, kesällä ja syksyllä ulkolenkin yhteydessä, niin siinä varmaan opetetaan vauva huonoille tavoille. Pidetään sisällä vaan ympäri vuoden, niin ei altistu noille vaarallisille vaunuille!

no jos osaa lapsena kasvattaa ja hoitaa, niin ei tarvikaan, mut jos menee sortumaan helppoon ja totuttaa lapsiparan nukkumaan ulkona, niin sitten kun vieroittamisen aika on (heti kun vaan jaksaa ja viitsii itseä ottaa niskasta kiinni) niin voi olla vaikeaa vaan paiskata lasta sänkyyn.. Mutta totta puhut, että kaikki nuo keinot täysin turhia, jos alusta asti nukuttaa lapsen sisällä, eikä vie poloista ulos..

Vierailija
45/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki 100 vuotta vanhat perinteet ja tavathan ovat nykypäivää!!!!!´sinäpä sen totesin..muinaisjäänne!!!

kyllähän sitä joskus makustettiin ilman turvaistuimiakin yms.. :D

Vierailija
46/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mun kaikki kestää.

ja kaikki 100 vuotta vanhat perinteet ja tavathan ovat nykypäivää!!!!!´sinäpä sen totesin..muinaisjäänne!!! kyllähän sitä joskus makustettiin ilman turvaistuimiakin yms.. :D

Vierailija
47/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et jos vaavi joskus nukahtaa vaunuissa, tai turvaistuinessa yms...kukapa sitä nyt nukkuvaa lasta pois vaunuista repisi. mutta kyse olikin nyt siitä, mihin vauva opetetaan ja totutetaan nukkumaan...mutta kaikille vaunuissa nukuttajille, onneks se on niin lyhyt aika kun voitte tuota tehdä...ja varmaan jos se olis paras keino nukkua. alettais isommatkin lapset viemään ulos päivällä nukkumaan!!

Vierailija
48/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka on muuten tuon hyväksi kokenut ja havainnut!!!!!helpotus keino elämään toki, mutta mitä muuta....

Vierailija
49/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yksinkertaista porukkaa täällä oikein liikkuu? Ja edelleen, mikä helpotus se on, että puet lapsen ja itsesi, vuoraat vaunut jne. Sinä sanot lapsellesi, että menehän nukkumaan... Kummassa on enemmän työtä?

kuka on muuten tuon hyväksi kokenut ja havainnut!!!!!helpotus keino elämään toki, mutta mitä muuta....

Vierailija
50/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän siis kyllä täysin, että tämä herättää tunteita, varmaan lähinnä huonoa omaatuntoa monelle. samanlaisia asioita, kun esim. valmisruuan antaminen lapselle, tai vaikkapa imetys.. jos itse sorrut valmiiseen tai päätät lopettaa imetyksen aikaisin, sinua moititaan ja katsotaan kieroon.. enkä siis sano, että tekisin itse kaikki asiat juuri oppikirjan mukaan...mutta pointini oli juuri se, että ymmärrän, jos pahoitin monen mieltä, kun on ihan selvää, että omatuntohan se alkaa kolkuttelemaan.. mutta kuten todettu moneen kertaan, kaikki tavallaan...

eikä muita tosiaan tarvikaan kuunnella vaan pitää tehdä juuri niin kuin itsestä tuntuu, mutta itse miettisin vähän ennenkuin viitsisin ihan pokkana perustella jollakin raittiilla ilmalla sitä, että työnnän lapseni pihalle tuntikausiksi. ehkä parempi olisi vain todeta ja myöntää, että kaipaan helpotusta, enkä ole muuta jaksanut edes ajatella...jokainen meistähän johonkin "syntiin" sortuu niin lapsen kasvatuksessa kuin muutenkin..

Vierailija
51/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on välillä vauvat nukkuneet vaunuissa sisällä, myös yöllä.

Vierailija
52/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki vanhemmalla väellä voi olla tietoa ja kokemustakin juu, mutta ennen annettiin esim. porkkanamehia jo laitoksella, kastettiin tuttia sokeriin, syötettiin tuttia oikeen urakalla.. edelleenkin se miten tehtiin back in the 50s, ei välttämättä ole aina ihan paras tapa..

Vierailija
53/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätit sitten lopettaa vertaamalla ulkona nukuttamista syntiin... Kertoo sinusta aika paljon. Eli ihan rauhassa voit jatkaa sen sisällä kasvatetun lapsen suojelua raittiilta ulkoilmalta ja uskoa, että teet siinä oikein. Mutta mietihän, kuka tosiaan sitä helpompaa elämää elää: vanhempi, joka laittaa lapsen sänkyyn vai vanhempi, joka varustaa lapsen ja itsensä ja lähtee lapsen kanssa ulos. Mutta kun siis nyt poistut, niin voit jäädä miettimään tuota ihan itseksesi.

mutta ymmärrän siis kyllä täysin, että tämä herättää tunteita, varmaan lähinnä huonoa omaatuntoa monelle. samanlaisia asioita, kun esim. valmisruuan antaminen lapselle, tai vaikkapa imetys.. jos itse sorrut valmiiseen tai päätät lopettaa imetyksen aikaisin, sinua moititaan ja katsotaan kieroon.. enkä siis sano, että tekisin itse kaikki asiat juuri oppikirjan mukaan...mutta pointini oli juuri se, että ymmärrän, jos pahoitin monen mieltä, kun on ihan selvää, että omatuntohan se alkaa kolkuttelemaan.. mutta kuten todettu moneen kertaan, kaikki tavallaan... eikä muita tosiaan tarvikaan kuunnella vaan pitää tehdä juuri niin kuin itsestä tuntuu, mutta itse miettisin vähän ennenkuin viitsisin ihan pokkana perustella jollakin raittiilla ilmalla sitä, että työnnän lapseni pihalle tuntikausiksi. ehkä parempi olisi vain todeta ja myöntää, että kaipaan helpotusta, enkä ole muuta jaksanut edes ajatella...jokainen meistähän johonkin "syntiin" sortuu niin lapsen kasvatuksessa kuin muutenkin..

Vierailija
54/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. tutkimustilanteessa. Ja tuttia nykyään suositellaan käytettäväksi, koska se vahvistaa suun lihaksia ja sitä kautta vähentää artikulaatiovirheitä. Ja mitäs haittaa sinulle siitä porkkanamehusta on tullut? Oletko ihan keltainen tai oranssi, kun sinut on sille niin pienenä altistettu?

toki vanhemmalla väellä voi olla tietoa ja kokemustakin juu, mutta ennen annettiin esim. porkkanamehia jo laitoksella, kastettiin tuttia sokeriin, syötettiin tuttia oikeen urakalla.. edelleenkin se miten tehtiin back in the 50s, ei välttämättä ole aina ihan paras tapa..

Vierailija
55/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta puurot ja vellit taitaa olla sekaisin. Ulkoilu on kivaa ja terveellistä, pikku pakkasilma on raitista ja terveellistä. MUTTA: KOVA pakkanen ei ole terveellistä, ei aikuiselle eikä lapsille eikä vauvoille.

Vierailija
56/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisällä, mutta paljon paremmin ja pitempään ainakin meidän vauva nukkuu ulkona. Lasitetulla parvekkeella vaunuissa. Pakkanen ei ole haitannut, yli kahdenkymmenen pakkasissakin on nukkunut tyytyväisenä pari tuntia. Kunnolla monta kerrosta vaatetta ja olen käärinyt vauvan vielä huopaan niin, että vain nenänpää on näkynyt. Lisäksi vaunuissa on lämpöpussi ja paksu villahuopa vielä vaunujen päällä. En ole mitannut, mutta uskon vakaasti, että vauvan hengittämän ilman lämpötila tällä metodilla on paljon korkeampi kuin -20 astetta.

Herättyä on helppo kokeilla, ovatko kädet ja jalat pysyneet lämpiminä - ovat pysyneet!

Vierailija
57/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raitis ulkoilma on terveellistä. siksipä siis ulkoilen lapsen kanssa päivittäin, mutta mieluummin juuri ulkoilen kuin työnnän pikkuraasua nukkumaa tuntikausiksi vaunuihin raittiin ilman takia.. passivoivaa..

ja tokihan se on äitille helppoa kun lapsi parka nukkuu monta tuntia pakkasessa että äiti saa rauhassa touhuilla sisällä. se on toki ihan eri juttu jos äiti vaikka lenkkeilee sen aikaa kuin lapsikin, mutta julmuutta on laittaa avuton lapsi moneksi tunniksi ulos nukkumaan kun itse viettää aikaa sisällä...jotkut vielä tekee senkin että kun pikkunen tahtoisi heräillä, käyvät edelleen heijaamassa uudelleen uneen..julmuutta on niin monenlaista!!

Vierailija
58/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se NIIN julmaa...

raitis ulkoilma on terveellistä. siksipä siis ulkoilen lapsen kanssa päivittäin, mutta mieluummin juuri ulkoilen kuin työnnän pikkuraasua nukkumaa tuntikausiksi vaunuihin raittiin ilman takia.. passivoivaa.. ja tokihan se on äitille helppoa kun lapsi parka nukkuu monta tuntia pakkasessa että äiti saa rauhassa touhuilla sisällä. se on toki ihan eri juttu jos äiti vaikka lenkkeilee sen aikaa kuin lapsikin, mutta julmuutta on laittaa avuton lapsi moneksi tunniksi ulos nukkumaan kun itse viettää aikaa sisällä...jotkut vielä tekee senkin että kun pikkunen tahtoisi heräillä, käyvät edelleen heijaamassa uudelleen uneen..julmuutta on niin monenlaista!!

Vierailija
59/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, vaan siinä et heti kun mammat on itse valmiita makaamaan tuntikausia pakkasessa, ymmärrän lapsenkin pakkasessa pitämisen. tai vastaavasti kuumuudessa kesällä...

Vierailija
60/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkasessa kaksi tuntia, kuin että lapsi nukkuu suojaisassa paikassa vaunuissa kaksi tuntia?

Minä pystyn kyllä makaamaan kunnon varustuksessa saman ajan talvella, mutta kesähelteillä en lasta ulkona auringossa nukuta vaikka itse siinä useammankin tunnin viihtyisin. Maalaisjärjellä, kiitos!

ei, vaan siinä et heti kun mammat on itse valmiita makaamaan tuntikausia pakkasessa, ymmärrän lapsenkin pakkasessa pitämisen. tai vastaavasti kuumuudessa kesällä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän