kuvia vauvojen nenistä sivultapäin! pelkään että minun vauvalla nenänselkä painunut
en tiedä millaisia ovat normaalinenät, mutta tuossa toisessa ketjussa aloittelin raajojen pituudesta.
voisitteko laittaa kuvia vauvojenne nenistä sivulta, varsinkin jos nenänvarsi ei ole ihan suora vaan on vähän notkolla.
onko lapsi normaali
(panikoiva äiti joka ei löydä nenänmuotoja netistä)
Kommentit (185)
En usko että teillä kyseessä rustohiushypoplasia. Kyllä aiheuttaisi lapsellenne muitakin oireita kuin pienen koon! Kerrot, että lapsenne on hyvin kehittynyt ja terve. Ja tällä hetkellähän se on teillä suljettu pois lääkärienkin toimesta.
Tsemppiä!!! Yritä olla murehtimatta!
Meidän poika oli 1-vuotisneuvolassa 70 cm. Ja oli pitkäselkäinen myös. Onneksi en osannut pelätä mitään syndroomia, vaikka kovasti häntäkin tutkittiin. Hän on ihan terve. Lyhyys on sukuvika, kuten saattaa teilläkin olla, ap! Kerroithan sukusi miesten olevan keskimääräistä lyhyempiä.
Onkohan nyt sitten kovin vammainen... Ei olla tutkituu edes... Ikää nyt 1v2kk
:(
vähän samalta, ku mä, kun sain esikoiseni. Sairaalassa ollessa sain ihan järkyttävän hepulin, kun huomasin että vauvan silmät pyöriskelee miten sattuu ja jalat on ku banaanit. Ryntäsin keskellä yötä itku kurkussa kysymään mikä on hätänä. No,kaikki ihan normia :) vhiuh! Eka lapsi ja "ei niin standardin mukainen" lapsi saa joskus kaikennäkösiä mielenhäiriöitä äidille, mut rauhallisesti kun ottaa ja valmistautuu siihen että oli se mitä hyvänsä, niin pärjäät kyllä ja lapsi on ihan yhtä rakas siitä huolimatta! Ja noi on totta, että lapsella voi pienenä olla jotain johonki häiriöön viittaavia piirteitä,mut ne voi kadota kasvun myötä. NYT RELAX AP! Keskity johonkin muuhun ja yritä olla miettimättä tuota!
Viikon päästä endokrinologi. Saas nähdä mennäänkö kromosomitutkimuksiin. Tähän asti olen ollut vailla huolta, mut nyt alkaa jännittää taas.
Pituus hänellä nyt 73cm, paino 9,2kg. Ikää 1v 3kk. Miinus kolme käyrällä ja koko ajan noudattanut omaa käyrää.
ap
en oikeen "uskalla" laittaa nenän kuvaa, koska jotenkin pelkään totuutta.
etsinkin tällä ketjulla juur sitä että tänne olisi laitettu nenän kuvia ja huomaisin että ovat ihan yhtä lyhyitä kuin mun vauvalla..
mut ehkäpä täytyy uskaltautua, kunhan lataan koneelle noi äskeiset kuvat.
ap
olet sama tyyppi joka joku päivä sitten kirjoitti lapsen hitaasta pituuskasvusta. Vastasin sulle siihen ketjuun, löydätkö sen vielä? En jaksais samaa kirjoittaa uudelleen :) Yritä oikeasti rauhoittua, poikaasi tutkitaan nyt tarkkaan, koska niin moni asia voi aiheuttaa kasvun hidastumaa! Tai sitten poikasi vain kasvaa muita hitaammin ja saavuttaa aikuispituutensa myöhemmin. Näin on laita meidän pojalla, joka oli 8kk ikäisenä saman pituinen kuin sinun poikasi, ja jota myös on tutkittu kovasti. Häneltä ei siis mitään sairauksia ole löytynyt! Ja lääkärit nyt päästelee suustaan kaikenlaisia sammakoita, voi hyvä ihme. Mittasiko hän lapsesi "istumamitan" vai mihin kommentti jalkojen lyhyydestä perustuu? Aika monet suomalaiset tosiaan ovat pitkäselkäisiä ja lyhytjalkaisia. Kuten molemmat omat lapseni (joista toinen ns. normaalikäyrillä kasvava). Heillä piti vauvana aina olla bodyissa kaiken maailman jatkopalat, että ne sai kiinni :D Ja housuissa taas lahkeet jäivät pitkiksi. Nyt on kyllä tasaantunut tuo, eli nyt 2- ja 6-vuotiaina jalat ei enää ole niin töpön näköiset kuin vauvana. Pitkäselkäisiä ovat edelleen.
Yritä nyt saada soittoaikaa lääkärille jo aikaisemmin, että voisit jutella huolestasi!
ja kyllä olen sama. uusi ketju siksi koska tähän asiaan ei siinä ed ketjussa oikein saanut kommenttia.
kiva kuulla tosiaan teidän tarina!
ap
tällä viikolla, soittelen kyllä lääkärille, jos siitä paljastuu jotain huolestuttavaa.
"kiva" saada tosiaan kirje kotiin ilman että kukaan selittää. mutta kuulemma siihen pyritään kirjoittamaan niin että maallikko ymmärtää. mutta ehkäpä vanhemmat tarvitsisivat HETI tukea ja vastauksia kun kirjeen lukevat...
meidän ihana neuvolatäti ottaa meidät taas huomeaamuna mittaukseen ja juttuhetkeen:)
nenä, ikää herralla 10kk. Pahoittelut kuvan laadusta, profiilikuvia ei löytynyt muita. Nenän muoto nyt näkyy selvästi. Ja siis ihan normaali terve poitsu on.
http://aijaa.com/v.php?i=007457597168.jpg
vauvalla voi olla asiat hyvinkin, mutta huolissaan saa olla. en itsekään pystyisi olemaan rauhassa, jos omasta lapsestani epäiltäisiin tuollaista.
mutta jos olet lukenut ap:n aikaisempaa ketjua taman lisaksi, huomaat, etta ap:lla menee nyt vahan "yli" eika nama nettikeskustelut tunnu auttavan, vaan tekee ap:n yha huolestuneemmaksi. Kyse ei ole nyt ihan siita etta ap:n pitaisi vaan olla kuin ei olisikaan mutta jonkinlainen normaali perspektiivi ja arkipaivan toimintakyky (jonka ap itse kertoi aikaisemmin kadottaneensa) taytyy pienen lapsen aidin sailyttaa, muuten tilanne voi kaantya ikavaksi seka hanelle etta lapselle.
Tiedan kokemuksesta erittain hyvin etta aitia huolestuttaa, omalla kolmannella lapsellani on epailty vaikka mita (myos tuo akondroplasia mukaanluettuna mita ap tuntuu erityisesti pelkaavan) ja tutkimuksia on tehty jos jonkinlaisia, mutta mitaan muuta varmaa diagnoosia ei ole saatu kuin vaikea raudanpuuteanemia. Lisaksi tutkimukset voivat kestaa vaikka kuukausia, jopa vuosia, jos ekoista ei tule selkeaa tulosta. Siksikaan ei voi taysin lamaantua jokaisen sairausepailyn edessa vaan taytyy loytaa joku tapa arkipaivasta selviamiseen.
kokemuksesta minäkin puhun.. ihan vierestä olen seurannut. mylleryshän ap:lla on menossa.
ja kiitos kuvasta!
t: ap joka lähtee pojan kanssa nyt ulos rattailemaan kun pää hajoo:)
tässä ap:n pojan nenä
pelkään jo nyt mitä sanotte, mutta siis ihan rehellisesti pitää silti sanoa!
http://aijaa.com/v.php?i=007787598054.jpg
Sanoisin että on se aika kaareva kun rehellistä mielipidettä kaipaat, mutta millaiset nenät teillä vanhemmilla on?
Minulla on kaksi lasta ja heillä on ollut kaareva tuo kohta, mutta vähän erilailla. Ei ehkä noin syvään. He ovat kyllä tyttöjä... Olisikohan tuo poikien nenämalli?
Mielestäni hänellä on tyypillinen suomalaisnenä. Söpö lapsi! :)
minusta ei ole kunnon sivukuvaa vauvana. edestä päin nenäni on ollut tosi nöpö... tuota vartta ei oikein niissä näy. isällä sama tilanne. ei voi siis verrata.
ap
suloisen näköinen poitsu! Muuta en tiedä :)
10-kuisena 65cm ja 7400g.
On ollut aina lyhyt/pieni. Ekan vuoden ajan käytiin kuukausittain kontrolleissa, mutta ei koskaan mihinkään jatkotutkimuksiin. Lapsi on jo 4v ja on edelleenkin ikäisiään pienempi, mutta ei mitenkään poikkeava.
Mä oon 160cm ja mies 186.