kuvia vauvojen nenistä sivultapäin! pelkään että minun vauvalla nenänselkä painunut
en tiedä millaisia ovat normaalinenät, mutta tuossa toisessa ketjussa aloittelin raajojen pituudesta.
voisitteko laittaa kuvia vauvojenne nenistä sivulta, varsinkin jos nenänvarsi ei ole ihan suora vaan on vähän notkolla.
onko lapsi normaali
(panikoiva äiti joka ei löydä nenänmuotoja netistä)
Kommentit (185)
vauvani nenä oli juuri tuollainen, kuin tuossa viimeisimmässä linkissä. Nyt on ihan terve ekaluokkalainen, vaikka pari ekaa vuotta ravattiinkin kasvukontrolleissa huonon kasvun ja syömisen takia. Nyt on siis n 130cm ja 25kg jalkaplloileva nuori mies.
Ikävä kyllä sä et nyt voi saada mitään varmuutta yhtään mistään vauvasi suhteen. Hänellä voi olla tuollainen nenä oireena jostain, voi olla että vain näet hänellä tuollaisen nenän koska panikoita, tai hänellä voi olla muuten vaan tuollainen nenä.
Asiat selviää kyllä.
nyt jarki kateen; kirjoitin jo toiseen aloittamaasi ketjuun etta olen huolissani lahinna sun mielenterveydestasi (enka siis niinkaan lapsesi tilanteesta). Nyt sun taytyy rauhoittua, sa et saa nyt mitaan positiivista aikaan itsellesi, lapsellesi tai kellekaan muulle jos et saa ajatuksia irrotettua tuosta lapsesi asiasta. Ja jos et osaa rauhoittua ilman ulkopuolista apua, hae sita.
Ja jos luet tuon linkin niin nenan muotoa pitaa verrata etniseen ryhmaan ja lapsen ikaan: no, suomalaisilla on monesti tuollainen "noponena" ilman mitaan terveydellista ongelmaa...
sulle. sun tarviis kyllä rueta mulle vuodatusten lukijaksi ja tömäyttää minut aina maanpäälle;)
tuijotan vaan tota nenänkaarta nyt täällä ja se on ihan kuoppa...
mulla menee yli usein asiat, nytkin mieliala vaihtelee tunnin välein hurjasti. mutta minulla on oma terapeutti ja psykiatri, koska joskus on ollut masennustakin. eli tiedostan tilani ja apuverkostotkin ovat olemassa.
voi paska, nyt mun on pakko lopettaa tämä. kyllä ihminen saa ittensä lietsottua ihan järkkyyn tilaan.
täällä mä vertailen nyt äsken vauvasta ottamiani sivuprofiilikuvia netin kuviin.
tiedän...
ap
vauvalla voi olla asiat hyvinkin, mutta huolissaan saa olla. en itsekään pystyisi olemaan rauhassa, jos omasta lapsestani epäiltäisiin tuollaista.
ja kehittynyt muuten täysin normaalisti. pituus laahaa.
ap
lapsen nenää omiin tai lapsen isän vauvakuviin. Yleensähän tällaiset piirteet muistuttaa aika tavalla jompaa kumpaa vanhempaa.
Siis tosi selkeä kaari. Ihan normaali murrosikäinen poika, kasvaa kuin häkä ja on minua pidempi. Toisella minun lapsistani oli heti syntyessään TOSI syvä nenänkaari, mutta on ajan myötä loiventunut. Ihan pikkuvauvan piirteet voivat olla ihan kummallisia, älä turhaan hätäile vaan odota niitä tuloksia. Älä googleta enempää, siinä tulee ihan hulluksi. Googleta vasta sitten kun on oikea syy. :)
nenukuvan, mutta kun meillä nuo nenät ovat erittäin suoria varreltaan.
laittakaahan joku,jonka vauvalla on lyhyt, syvä nenänvarsi, ja normaali lapsi, niin saa ap rauhoituttua.
ap voisi myös laittaa oman vauvansa kuvan.
ymmärrän kyllä että pelkäät mikä "tuomio" tulee...
Sain tulokset lääkäriltä:
- verikokeet ok
- röntgenissä ei löytynyt mitään osteogenesis imperfectaan tai rustohiushypoplasiaan viittaavaa. Mutta jälkimmäinen saattaa antaa "merkkejä" röntgenissä vasta myöhemmin.
endokrinologi on viikon päästä. hän katsoo silloin lähdemmekö geneetikolle ja kromosomitutkimuksiin.
en ole kovin huolissani. pojasta tulee melko sintti, mutta siitä en ole huolissani muutoinkaan. nämä huolet liittyvät vakaviin sairauksiin. luottavaisin mielin nyt. nämä tulokset helpottivat nyt jo niin, ettei ainakaan mitään hirmuisen näkyvää nyt löytynyt. maanantaina jatketaan:)
ap
muttakun meillä ei ollut kilpirauhasessa häiriötä... toisaalta ois toivonut sitä, ainakin siihen ois lääke.
ap
hiukan ulkoneva otsa ja pituus kuten teillä ap. jokin syndrooma??? :( apua!
älä ap enää nosta tätä. sulla alkoi asiat selvitä joten mammat ei saa enää iloa tästä. valitan:(
minulla on lyhytkasvuinen tyttö. olen käynyt nuo kaikki asiat läpi (myös nenäasian). mutta täytyy sanoa että hän oli tuossa iässä paljon pienempi.
haluaisin sanoa sinulle pari asiaa. ensinnäkin: lyhytkasvuisuusdiagnoosin kanssa oppii aika pian elämään. jos sellainen tulee ja tuntuu kovin raskaalta, kannattaa hakeutua avun lähteille, esim. vanhempien tukihenkilön voi saada Lyhytkasvuiset ry:n kautta.
toiseksi: lyhytkasvuisuuden syitä on monia satoja. ajoissa hoitoon pääseminen on hieno juttu, koska osaan niitä on olemassa lääkehoitoja (tietyt entsyymit, kasvuhormooni), joista on aidosti apua.
minulla on lyhytkasvuinen tyttö. olen käynyt nuo kaikki asiat läpi (myös nenäasian). mutta täytyy sanoa että hän oli tuossa iässä paljon pienempi.
haluaisin sanoa sinulle pari asiaa. ensinnäkin: lyhytkasvuisuusdiagnoosin kanssa oppii aika pian elämään. jos sellainen tulee ja tuntuu kovin raskaalta, kannattaa hakeutua avun lähteille, esim. vanhempien tukihenkilön voi saada Lyhytkasvuiset ry:n kautta.
toiseksi: lyhytkasvuisuuden syitä on monia satoja. ajoissa hoitoon pääseminen on hieno juttu, koska osaan niitä on olemassa lääkehoitoja (tietyt entsyymit, kasvuhormooni), joista on aidosti apua.
Rustohoiushypoplasiaa varta vasten itse epäilin. Mitään muuta ei nyt ole tähän mennessä löytynyt kuin tuo pituuden vähyys ja ehkä sitten tuo nenän kaari, mikä kyllä oli normaali suurimman osan mielestä täällä av:lla.
Huomenna neuvola ja jännitän paljon, koska minulla on tunne että vauva ei ois kasvanut. Kamalinta olisi, jos nyt kasvu loppuisi kokonaan. Tähän asti kun on mennyt tasaisesti omalla -3,5 -käyrällään.
Eli tähän asti oltiin pitkään huoletta, poika on niin normaali. Mutta huominen mittaus taas pelottaa ja se tieto että ei olisikaan kasvanut:(
Onko kellään muulla mitään kokemusta kertoa näistä minulle????
66cm ja 8kg ja ikää siis 10kk. Eli pikkiriikkinen on. Normipituushan tuon ikäisellä on alkaen 69cm...
Hän on siis niin suloinen, kun on noin pieni:D Paljon saadaan positiivista huomiota. Mutta toki se muuttuu negatiiviseksi ajallaan.
Onko KELLÄÄN näin pientä vauvaa?????
ap
minun vauvan nenän kaari on kyllä aika lailla juuri tuollainen:(
ap