Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko vain lopettaa lukion?

Vierailija
23.09.2022 |

Eka jakso takana pian ja tämä on ollut ihan kamalaa. Voinko vain lähteä sieltä, kun on tämä oppivelvollisuus 18 vuoteen asti?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nimenomaan on ollut kamalaa?

Vierailija
2/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kiikastgaa? Kai sulla on palikkamatikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, mutta johonkin on mentävä opiskelemaan esim. kympille, Valmaan, Tuvaan, amikseen tms. Puhu opon kanssa.

Vierailija
4/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kun täytät 18. Tsemppii!

Vierailija
5/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lähteä sieltä, jos sulla on vaihtoehto mihin menet. 

Vierailija
6/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kysymys kuin #1:llä: mikä siellä on kamalaa, se teinipelleily vai mikä

Ennen ainakin pystyi vaihtamaan iltalukioon eli aikuislinjalle. Jotkut teki niin, eri syistä (henk.koht. ongelmat, työ, ....).

Sitä en osaa sanoa voiko vielä tehdä niin?

Vierailija
7/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lopettaa lukion, mutta opiskelua et. Mietin mikä lukiossa mättää, ja mietin muita vaihtoehtoisia koulutusvaihtoehtoja ja urapolkuja.

Vierailija
8/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi mennä opiskelemaan lähäriksi. Silloin valmistuu ammattiin kun on 18v eikä tarvitse odotella kolmekymppiseksi tms. kunnes on maisteri. Lisäksi lähäriopinnot ovat todella helpot. Lähäriopintojen vaativinta osaa edustavat lääkelaskut joissa pitää tietää esimerkiksi että mitä on 3 kertaa 3 tai 12 miinus 4. Ex-lukiolaisena olisit lähärikoulun eliittiä, koska suuri osa lähäriopiskelijoista reputtaa lääkelaskut.

Vierailija
9/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys opoon, ei vauvapalstaan.

Vierailija
10/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kysymys kuin #1:llä: mikä siellä on kamalaa, se teinipelleily vai mikä

Ennen ainakin pystyi vaihtamaan iltalukioon eli aikuislinjalle. Jotkut teki niin, eri syistä (henk.koht. ongelmat, työ, ....).

Sitä en osaa sanoa voiko vielä tehdä niin?

Teinipelleily ja kiusaaminen. En voinut ikinä kuvitella että se olis tollasta.

ap

Vierailija
11/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lukio tai hae johonkin kaksoistutkinto hommaan. Ja jos ei paukut riitä niin suorita palkkä amis. Voit jatkaa kyllä myöhemmin jotain jos siltä tuntuu

Vierailija
12/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti sitten oikeasti että mitä tekisit sen sijaan. Mä lopetin lukion 11 vuotta sitten kun ei vielä ollut pidennettyä oppivelvollisuutta ja olin 11 vuotta tekemättä mitään. Ei helpottanut yhtään elämää se, että opin olemaan tekemättä mitään ja valehtelin itselleni että mitään ongelmia ei ole.

Vierailija
13/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti sitten oikeasti että mitä tekisit sen sijaan. Mä lopetin lukion 11 vuotta sitten kun ei vielä ollut pidennettyä oppivelvollisuutta ja olin 11 vuotta tekemättä mitään. Ei helpottanut yhtään elämää se, että opin olemaan tekemättä mitään ja valehtelin itselleni että mitään ongelmia ei ole.

Yhtä huonossa asemassa sitä on työelämässä vaikka olisi lukio suoritettuna. Lukio ei ole mikään ammatti.

Vierailija
14/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan jätin vain menemättä.

Ei kukaan tullut kyselemään perään.

Vierailija
15/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lukiota. Meidän lukiossa ei ole teinipelleilyä eikä kiusaamista.

Vierailija
16/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä huonossa asemassa sitä on työelämässä vaikka olisi lukio suoritettuna. Lukio ei ole mikään ammatti.

Mutta jos haluaa kolmannelle asteelle niin ei voi halea ilman toisen asteen koulutusta.

Vierailija
17/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kaupungissa vai maalla lukiossa? Maalaislukioon voit vaihtaa vain ilmoittamalla siihen lukioon, mihin olet menossa, etenkin, jos ei ole mikään erikoislukio. Ja asuntokin järjestyy paikkakunnalta varmasti ihan helposti, eikä ole edes kallis.

Vierailija
18/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla "teinipelleilyllä" tarkoitin sitä, että kyllähän sitä hölmöiltiin joskus viikonloppuisin, silloin tällöin, mutta jotkut piti esim. minua pellenä vaikkeivat edes tienneet, mitä oli tapahtunut. Siis se tunne, että koko koulu nauraa ma-aamuna (ja minä naama punaisena kouluun)... Sille tielle en kumminkaan lähtenyt, että olisin keskeyttänyt. Kaveri lähti sille tielle, vaihtoi iltalukioon. No, ei siitäkään sitten mitään tullut.

Siihen aikaan amiska oli vielä pahempi, tai mistäs minä sen tiedän, kun en sitä käynyt. Kopiksessa ehkä jonkun verran järkevämpää porukkaa, omat ongelmansa sielläkin.

Vierailija
19/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulu hyvä vaihtoehto myös jos tietää jo jonkun verran mitä haluaa tehdä työkseen isona. Nykyään myös esim yliopistoon meneminen ammattikoulusta on mahdollista. Varmasti montakin opintopistettä hyväksytään lukiosta kun siirtyy ammattikouluun niin ei tarvi ihan nollista aloittaa.

Vierailija
20/53 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa on teinejä, keskenkasvuisia lapsukaisia. Tottakai se on teinipelleilyä. Sääliksi käy opettajia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän