kuvia vauvojen nenistä sivultapäin! pelkään että minun vauvalla nenänselkä painunut
en tiedä millaisia ovat normaalinenät, mutta tuossa toisessa ketjussa aloittelin raajojen pituudesta.
voisitteko laittaa kuvia vauvojenne nenistä sivulta, varsinkin jos nenänvarsi ei ole ihan suora vaan on vähän notkolla.
onko lapsi normaali
(panikoiva äiti joka ei löydä nenänmuotoja netistä)
Kommentit (185)
Onko nenänselkä vielä painunut? Minä pelkään täällä nyt samaa!!!!!!!!!! Lapsi on pieni ja nenänselkä kuten ap:n kuvassa.
Onko kaikilla vammaa, joilla painunut nenänselkä?
Poikani on kohta 2v ja endokrinologille odotamme kutsua. Vaikka mitään syytä ei ole ilmennyt, jännittää ja pelottaa silti. Pojan pituutta en nyt tiedä,mutta 1,5vuotiaana taisi olla 76cm. Omalla käyrällään menee koko ajan.
T: nenänvarsi-ap
ota rauhallisesti. Jos sinulla on huolia lapsen kehityksestä tai terveydestä, niin vihoviimeinen keino saada asiaan tolkkua hormonipäissään on nettipalstoilta "avun" hakeminen. Palstadiagnoosit voivat lietsoa sinut aivan aiheettomaan paniikkiin. Varaa aika lastenlääkäriltä ja puhu huolistasi, niin asiat lähtevät selviämään suuntaan tai toiseen. Tsemppiä ja iloa äitiyteen.
koska saisin varmasti lisää shokin aihetta...
vauvani on jo tutkimuksissa koska kasvaa hitaahkosti. nenänvarresta ei ole kukaan maininnut mutta itse olen saanut siitä pakkomielteen,koska se on kovera.
ap
Mikä juttu tää nyt on? Minun lapsellani (8 v.) on ihan litteä nenänvarsi siitä yläosasta...
mun vauvan nenä on melkolailla tällainen, ehkä vielä pikkuisen koverampi:
http://www.flickr.com/photos/83198251@N00/2122521704
ap
Siis mitä ihmettä, kuvassa oleva nenähän on nätti pieni vauvannenä. Jos omalla vauvallasi on melko samanlainen, niin mikä olikaan ongelma/pelonaihe? Onko vauva ensimmäisesi..?
Vauvalla on oman mallinen nenänsä, ja sulle se on merkki vammasta? Mistä sä tämän olet keksinyt? Oletko mun kaveri joka panikoi että lapsi on vammainen koska korvat olivat erilaiset (mitä en itse näe), eli eivät siis normaalien ihmisten silmiineriparia
Vauvoilla on siinä nenänselän kohdassa sellainen kuoppa. Se kuuluu olla. Menee pois kun lapsi kasvaa!
Pieni ja sievä. Miksi vauvalla pitäisi edes olla iso nenä. Sehän kasvaa iän myötä.
ja hänen lyhyttä pituuttaan tutkitaan. toki olen netistä etsinyt kaiken ja monessa oireena on painunut nenänselkä... eli toki minun vauvallani on se... HUOH.
lähinnä juuri tuo nenänvarsi on se juttu, kun se on tosi kuopalla ennen kuin siitä nousee se nenän pää.
kaikki puhuvat että erityispiirteenä on painunut nenänvarsi, mutta mistään en löydä että millainen se sitten on se oikeasti painunut...
ap
Koska sulla on se lastenlääkäriaika? Veikkaan, että teidät "nauretaan" ulos, sillä kaikki mitä olet kertonut vauvastasi, vaikuttaa normaalilta. Kädet ovat pitkät, nenä kuvan perusteella aivan tavallinen vauvan nöpönenä. Meilläkin vauvan jalat ovat suhteessa lyhyet selkään nähden, mutta en näe tässä ongelmaa, sen mallisia nuo pienet ovat. Mittasuhteet tasoittuvat sitten myöhemmin. Meillä menee 80/86 cm bodyt mutta jopa 68cm housut ovat hyvät etenkin kotioloissa kun eivät laahaa maassa eikä kävelemään opetteleva kompuroi niihin.
nyt lastenpolilla verikokeissa ja röntgenissä. sinne meidät lähetti lastenlääkäri (jonne siis neuvola lähetti meidät). syynä oli hidas kasvu.
lääkäri sanoi että raajat NÄYTTÄVÄT lyhyitä ja että JOTAIN on tässä nyt takana.
odotamme kirjettä kotiin, sekä sitten 3viikon kuluttua tulee toisesta kaupungista meidän sairaalalle näihin asioihin perehtynyt lastenlääkäri. hänelle meillä on aika ja siellä sitten testitulokset käydään läpi.
eli käsittääkseni epänormaalia on kasvun hitaus sekä lääkärin mukaan lyhyiltä näyttävät raajat.
tämä nenä nyt vaan tuli mulle tutkinnan kohteeksi kun se lukee noissa lyhytkasvuisuuden merkeissä...
ap
Soita lääkärille (varaa soittoaika?) ja kysy lisätietoja.
Oli asia miten tahansa, et voi sille nyt mitään. Koita olla stressaamatta kamalasti ja hoitaa vauvaasi hyvin.
etenkin varmaan esikoisen kohdalla, kun muutenkin kaikki on uutta. Meilläkin oli omat epäilyt vauvan suhteen ja asiaa tutkittiin ja tutkittiin, ja elimme epätietoisuudessa ja se oli etenkin minulle aivan hirveää. Opin silloin itse, että nettietsinnät aiheuttavat enemmän tuskaa kuin helpotusta. Me selvisimme melko puhtain paperein - tosin hoitoa ja leikkauskin vaadittiin, mutta paljon pienempi paha siitä mitä meille ensin sanottiin.
Minäkin ehdotan että yrittäisit saada soittoajan lähemmäs kuin kolmen viikon päähän, jos se saisi vähän mieltäsi rauhoittumaan. Tai sitten alaan erikoistuneen yksityislääkärin pakeille voisi toki mennä ihan vaan juttelemaan jo aiemminkin.
T. 16 (muistaakseni)
nyt lastenpolilla verikokeissa ja röntgenissä. sinne meidät lähetti lastenlääkäri (jonne siis neuvola lähetti meidät). syynä oli hidas kasvu. lääkäri sanoi että raajat NÄYTTÄVÄT lyhyitä ja että JOTAIN on tässä nyt takana. odotamme kirjettä kotiin, sekä sitten 3viikon kuluttua tulee toisesta kaupungista meidän sairaalalle näihin asioihin perehtynyt lastenlääkäri. hänelle meillä on aika ja siellä sitten testitulokset käydään läpi. eli käsittääkseni epänormaalia on kasvun hitaus sekä lääkärin mukaan lyhyiltä näyttävät raajat. tämä nenä nyt vaan tuli mulle tutkinnan kohteeksi kun se lukee noissa lyhytkasvuisuuden merkeissä... ap
http://elementsofmorphology.nih.gov/images/terms/Nasal_Bridge,Depressed…
On kyllä sen verran erinäköinen kuin laittamassasi linkissä, että älä turhaan murehdi.
tässä uudestaan
http://elementsofmorphology.nih.gov/index.cgi?tid=000fb29123c16757
-edellinen
Löytyikö vammoihin viittaavaa? Entä kromosomitestit ym?
Odotan kovasti vastausta!