kuvia vauvojen nenistä sivultapäin! pelkään että minun vauvalla nenänselkä painunut
en tiedä millaisia ovat normaalinenät, mutta tuossa toisessa ketjussa aloittelin raajojen pituudesta.
voisitteko laittaa kuvia vauvojenne nenistä sivulta, varsinkin jos nenänvarsi ei ole ihan suora vaan on vähän notkolla.
onko lapsi normaali
(panikoiva äiti joka ei löydä nenänmuotoja netistä)
Kommentit (185)
mutta en uskalla, ettei tunnista.
hän on nyt muuttunut jotenkin tosi kauniiksi, ennen en ajatellut tuota. muut alkoivat sitä sanoa ja kuvia olen laittanut monille, ihastusta herättää. (mutta niin toki varmaan jokainen vauva...)
ja oli hällä mikä tahansa ja vaikka ei nenää ollenkaan, on hän meidän kallein kulta:)
ap:ta lukeneena, olen ihmeissäni tästä ketjusta, koska olen saanut teiltä tosi asiallista palautetta ja helpotusta olooni. samoin tossa toisessa ketjussa jonka aloitin samasta aiheesta. kiitos siitä.
lisää nenukommentteja!
Voi olla myös terve. Et voi asialle mitään, vaikka ei olisikaan terve. Nyt sun olisi ihan pakko yrittää rauhoittua ja otettava vastaan sen minkä saat. Tämä asia voi saada susta niin kovan otteen, että se odottelu käy tosi raskaaksi.
Itse tuohon aikoinaan vajosin, kun mietin esikoiseni kohtaloa. Pilasin monta vuotta elämästäni, kun mietin poikani kehitysviivettä ja kehitysvamma hänellä onkin.
nenältä jolla on suomalaiset geenit! Tuollaisia ne on pienenä. Ja kun lapsi kasvaa, tulee se suomalaisen perunanenä ja siihen varsi. Älä ole huolissasi! Tuo on vauvan nenä, se on vähän erilainen kuin aikuisen!
En huolestuisi itse ainakaan tuon nenän takia.
ettei mitään vakavaa ole löytynyt! Nyt vaan luottavaisin mielin eteenpäin!
t.eräs ketjua seurannut
Mitä sanottiin maanantain lääkärissä? Olisi kiva, jos kertoisit tarinan loppuun asti kun kerran aloitit...
täällä toinen panikoija. meillä aika lailla yhtä lyhyt poika kuin teillä. ei kukaan kylläkään ole siihen kiinnittänyt huomiota. tämä ketju sai minut huolestumaan:(
En tiedä pystynkö auttamaan,mutta yritän.Meillä on 11-v terve, ihana urheilullinen poika,jolla on kasvuhormonihäiriö.Noista käyristä sen verran,että 9kk myös -3,5 käyrällä.Pituus 67m ja paino 7600g.Hoito aloitettiin 4-v ja nyt kasvuennuste 175cm,oletuspituus 180cm jos hoito tehoaa odotusten mukaan.Ilman lääkettä 160cm.Endogrinologilla käyty koko aika syntymästä asti.Lääkkeelle Kelan täysi korvaus.En osaa sanoa noista nenän malleista,kun jo synnärillä lääkäri kiinnitti pituus/paino suhteeseen huomion ja tutkimukset kasvusta alkoivat.Oli siis 47cm ja 3650g.Tsemppiä jatkoon,kyllä asiat järjestyvät!
En kääpiönenät alkoi jotenkin ylmpää...siis aivan kuin nenänvartta ei olisi ollutkaan vaan pelkkä pää
Aloin alunperin lukea tätä ketjua, koska pelkäsin lapsellani olevan jonkun syndrooman ja minäkin tarkkailin hänen painunutta nenänsiltaansa kovin... No me saimme häneen liittyen eräistä kokeista tuloksia ja kaikki ok.
Mutta sitten toinen lapseni, poikani, on todella pieni ihminen. Hän on nyt jo lähemmäs 2-vuotias ja katsoin neuvolakortistaan, että 10kk iässä mitat ovat olleet 6990g ja 67,2cm. Kovin samoissa siis mennään. Tällä hetkellä (1v9kk) poika painaa n 8,5kg ja pituutta on ehkä n 77cm. Hän on siis tosi lyhkäinen ja kevytkin, mutta ei kuitenkaan mikään rimpulan näköinen, vaan pyöreäposkinen poika.
Poika on kehittynyt normaalisti/nopeasti ja on touhukas pikku-ukko. Tuo pituus kyllä vaivaa minua välillä, koska on niin kovin pieni. Meillä laitettiin n 7kk iässä lääkärille, joka kuitenkin totesi että poika on "hidas kehittyjä" ja että ei tarvitse tutkia tarkemmin. Hän vertasi minun ja mieheni pituuksia ja murrosiän ajankohtaa (joka molemmilla alkanut suht myöhäisessä iässä).
Nyt on alkanut kuitenkin tuntumaan, että pitäisiköhän tätä tukia jotenkin lisää. Minua kuitenkin helpottaa tieto omasta neuvolakortista tarkastettuna, että olen ollut itse saman ikäisenä vieläkin pienempi. Niinpä yritän nyt vain uskoa, että kaikki on hyvin eikä tämän takana ole sen suurempia asioita. Pituudella ei sinänsä ole meille mitään merkitystä, mutta se mietityttää välillä kun huomaa samojen vaatteiden mahtuvan pojalle kuukausista toisiin. Hänen vaatekokonsa on nyt alle 2-vuotiaana 74/80.
Mutta rakas pieni poika! =)
Toivottavasti sielläkin huoli helpottaa!
näin pientä vauvaa kuin meillä? 10kk ja 66cm???
ap
Ap on 165 ja ap:n isä ja isoisä ovat vain 170cm paikkeilla.Onko muita minivauvojen äitejä? Onko todettu syndroomia?
Me siis olemme laajoissa tutkimuksissa pojan pituuden takia.
ap
1v-neuvolassa 69cm tyttö. Nyt kymmenkunta vuotta myöhemmin lyhyehkö, mutta kutakuinkin ikäistensä mitoissa, jonkin verran yli 140cm. Ihan terveetkin vauvat voivat olla ap:n vauvan kokoisia.
näistä vauvoista, joita tutkitaan lyhyyden vuoksi, ovat täysin terveitä! Joskus toki taustalta löytyy hormonaalisia tai esim kromosomivioista johtuvia syitä.
Tunnen kaksi tosi pikkuista lasta ja terveitä ovat ja suosittuja kavereiden parissa:)
Joo meille määritellään kyllä tarkkaan mitä geeneistä tutkitaan. Ilmeisesti matkaamme Turkuun syksyllä. En nyt ole varma mihin, oliko HKI vai TKU, olin niin jotenkin hämilläni tuolloin. Mut aika tulee postissa ja poika on silloin yli 1v. Sitten kuulemma näkevät tarkemmin, mitkä tutkimukset ovat tarpeen.
ap
Maija-tytöllä on matala nenä ja todella pullistunut otsa. Jokohan hänkin on kovin vammainen....
Tämä on ollut hyvä ketju!
Ap mikä tilanne nyt. Olit kyllä nenänvarsinesi ihan kauheassa shokissa aluksi. Joko olet rauhoittunut.
Komia poika siitä kasvaa!
kiva kun olet jaksanut käydä päivittämässä kuulumisiasi matkan varrella. Turhan monen ketjun kohdalla jää pimentoon, kuinka ihmisille lopulta käy.
Hyvä juttu että lapsesi on kasvanut omaan tahtiinsa ja jopa ottanut kasvupyrähdyksen. :)
en näe mitään outoa, vaikka lyhyt varsi onkin
miten rankkaa elämä on tollaisella ihmisellä, joka etsimällä etsii kaikista taudeista oireita. Tuskin lapsesikaan haluaisi nähdä katseessasi sitä tuskaa, jonka nyt näkee kun katsot häneen :-(
mutta en uskalla, ettei tunnista.
hän on nyt muuttunut jotenkin tosi kauniiksi, ennen en ajatellut tuota. muut alkoivat sitä sanoa ja kuvia olen laittanut monille, ihastusta herättää. (mutta niin toki varmaan jokainen vauva...)
ja oli hällä mikä tahansa ja vaikka ei nenää ollenkaan, on hän meidän kallein kulta:)
ap:ta lukeneena, olen ihmeissäni tästä ketjusta, koska olen saanut teiltä tosi asiallista palautetta ja helpotusta olooni. samoin tossa toisessa ketjussa jonka aloitin samasta aiheesta. kiitos siitä.
lisää nenukommentteja!