Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jäipä kummille hyvä mieli!

Vierailija
27.02.2011 |

mulla oli kummityttö siskonsa kanssa(9kk ja 2v) hoidossa viikonlopun. Vanhemmat jättivät luottavaisesti vaikka kyse olikin pidemmästä ajasta, kiittelivät hakiessa kovasti ja tuntuivat olevan tosi tyytyväisiä muutenkin. lapsilla ei ollut mitään ongelmia koko aikana, isompi höpötti koko ajan tulevansa uudestaan eikä olisi halunnut edes lähteä kotiin:)

viekää lapset kummeille hoitoon! lapsi saa tutustua kummiinsa paremmin ja tehdä jänniä juttuja (uimalareissut, pulkkamäki, teatteri), joita äidin ja isän kanssa ei välttämättä kovin usein ehditä. saat itsekin hengähdyshetken kun tiedät, että lapsi on hyvissä käsissä (kukapa sitä huonoa kummia valitsisi!) tuttujen ihmisten kanssa.

t. iloinen kolmen pikkuisen kummitäti

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon viikonlopuksi yhtään mihinkään. Eipä taida kummilapsesi äiti ainakaan imettää eikä kiintymyssuhteesta piitata muutenkaan. Se, että lapsi näyttää hoidossa tyytyväiseltä, ei kerro yhtään mitään mistään, paitsi ehkä siitä, ettei hänellä ole muodostunut normaalia suhdetta äitiinsä. Ikävöinti kun ei ole todellakaan mikään huono merkki mistään.

katkera sädekehämamma vinkuu:D Jonka "ihania" kakaroita ei kukaan edes huolisi hoitoon. Itse olen tyytyväinen, kun olen pienestä pitäen opettanut lapseni olemaan myös yökylässä, kummeilla ja toisessa mummolassa. Ja vissiin täysin sairaita ovat, kun ihan mielellään menevät, eivätkä kyllä kotonakaan jälkikäteen mitenkään traumatisoituneilta vaikuta (paitsi tietysti joutuvat sitten isompana terapiaan, kun on noin pahasti silloin tällöin hylätty:D).

no toi oli kärjistetysti kirjoitettu mutta mun mielestä ei kyllä oo sädekehämamma vaan ihan normaali vastuullinen aikuinen jos haluaa hoitaa lapsensa itse, imetti tai ei.

Vierailija
22/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä itsellä ei varmaan ole mitään turvaverkkoja tai paikka mihin laittaa lasta hoitoon edes tunniksi. Senpä takia pitää yrittää ruveta länkyttämään saman tien pieleen menneistä kiintymyssuhteista ja muista :D Kateus syö kalatkin vedestä.

Kiva ap, että teillä oli kivaa. Meidänkin esikoisen kummitäti on hoitanut muutamaan otteeseen meidän esikoista, että me vanhemmat olemme päässeet yöksi relaamaan hotelliin. Ja ajatelkaa symbioosimammat, meidänkin 2 v on tykännyt kovasti. Kyllä on varmasti jotain todella vialla meidän perheessä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos itse kummilla ei ole omia lapsia, niin varmaan jaksaakin hoitaa muiden lapsia.

mulla ei ole ja siksi jaksankin. tulevaisuudessa joskus omien lasten kanssa en ehkä näin paljon jaksakaan (tosin silloin kummilapset ovat jo isompia). Musta on mukavaa, että kummiksi on pyydetty näin nuorena (15v, 16v, 18v), niin on vielä aikaa lapsille. itse aion myös valita lapsille ainakin yhden lapsettoman nuoren kummin! mun kokemusten mukaan juuri teinit ovatkin innokkaimpia, kolmekymppisillä alkaa olla jo kaikkea muuta (esim. se oma perhe). mä olen ollut monta vuotta paljon lasten kanssa tekemisissä eli en ole edes mikään uuno vaikka nuori olenkin:)

no minä en kyllä nuorelle lähes teinille jolla ei ole mtn. kokemusta lapsista jättäisi v.lopuksi IKINÄ edes 2v.tä saatika 9kk lasta vaikka olisi kuinka kummi. enkä kyllä muillekkaan niin moneksi päiväksi..

hohhoijaa olen teini jolla on kokemusta lapsista (mitä sinä et viitsinyt tuosta viestistä lukea). Olen hoitanut viimeisen 7 vuoden aikana noin 30-40 lasta, nuorimmat iältä parikuisia, vaikkei minun sitä sinulle tarvitsiskaan perustella. ja NIIN MONEKSI PÄIVÄKSI oli ihan hiukan yli vuorokausi:)

Vierailija
24/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulla on nyt 19-vuotiaana paljon enemmän kokemusta lastenhoidosta kuin monella tuoreella vanhemmalla ja hoito- ja kummilasten vanhemmat tietävät sen.

ap

Vierailija
25/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, että perheelliset kummit eivät välttämättä jaksa niin kauheasti viedä kummilapsiaan eri paikkoihin. Itselläni on kaksi kummilasta, ja vain toinen on meillä yökylässä silloin tällöin, koska on myös samalla sukua. Tätä toista kummilasta vien sitten kyllä teatteriin pari kertaa vuodessa ja syömään syntymäpäivien kunniaksi. Omat lapset rajoittavat sitä ajan viettoa emmekä ihan naapurissakaan asu, mutta näemme silti noin kerran kuussa.

Kyllä lapsen perusturvallisuuden tunteeseen vaikuttaa se, että hänen ympärillään on useita turvallisia aikuisia, joihin hän voi luottaa. Jos lapsi kokee vain äitinsä tai äitinsä ja isänsä niiksi turvallisiksi aikuisiksi ja kaikki muut ovat katastrofeja, niin lapselle tulee tietyt elämänmuutokset olemaan kamalia esim. pikkusisaruksen syntymä (ellei sitten näissä perheissä pidetä tärkeämpänä, että äiti punnertaa sen kuopuksen yksin maailmaan ja isä on sen esikoisen kanssa), jokin onnettomuus tai sairaalareissu, joka vaatii vanhemman poissaoloa pidempään, päivähoidon aloitus, kaverisuhteiden luominen, kavereilla kyläily, lasten synttärit jne. On olemassa paljon tilanteita, joissa on voitava luottaa muihin aikuisiin kuin omiin vanhempiinsa. MInä mieluiten pyrin siihen, että lapseni saa siihen harjoitusta kuin että joutuu kylmiltään siihen tilanteeseen. Meillä on isovanhemmat ottaneet yökylään lasta pari kertaa vuodessa 2-vuotiaasta lähtien ja useita tunteja ovat olleet hoidossa jo 1-vuotiaasta lähtien, jopa aiemminkin esim. kauppareissun ajan.

Lapseni on aina pitänyt vierailuista ja on pyytänyt itse uudelleen kylään pääsyä ja yökyläilyä. Hän on hoputtanut meitä vanhempia lähtemään ja on ollut aidosti harmissaan, kun on pitänyt lähteä kotiin.

Ap on yksi turvallisista aikuisista, joihin tämä 2-vuotias luottaa. Meilläkin näitä turvallisia aikuisia on isovanhempien lisäksi mm. isomman lapseni kummit. Näiden luona kyläillään paljon puolin ja toisin, joten joskus parin tunnin vierailu ilman vanhempia ei ole koskaan lapsia pelästyttänyt ja isompi on nyt yökyläillytkin kummeilla.

Olen ylpeä hyvästä turvaverkostamme. Tiedän, että jos minulle jotain sattuisi, lasteni ympärillä on ihania, turvallisia aikuisia, jotka auttaisivat heitä. He eivät joutuisi puolituttujen tai lähes tuntemattomien hoiviin.

Vierailija
26/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt suotta kiihdy noiden muutaman idiootin kommentista, niitä vituttaa kun teillä meni hienosti eikä itsellä ole ketään, joka huolis kakarat hoitoon. Kateellisia, sehän paistaa noista viesteistä kirkkaasti!

Olet varmasti hieno kummi, ja kummilapsesi on todella onnekas kun tulette niin hyvin juttuun keskenänne :-)!

Vierailija
27/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, viestisi kuulosti iloiselta ja minä ainakin olisin tosi tyytyväinen, jos lapsillani olisi tuollaiset suhteet kummeihinsa. Samoin olen tosi iloinen, jos saan joskus kummilapsen, jota voin viedä uimaan tai pulkkamäkeen tai muualle :-)

Ihana kummitäti olet ap - ihan mahtava apu lasten vanhemmille ja mukavaa vaihtelua lapsille :-)

Vierailija
28/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut aika huono kummi, yökylään en ole koskaan ottanut, mutta yritän kyllä syntymäpäivisin muistaa pienellä lahjalla, sekä tavatessa jotenkin erityisesti huomioida ja kysellä kuulumisia, ja jouluna laittaa kortin kummilapselle. Harmi vaan kun suurin osa kummilapsista asuu kaukana, enkä vanhempienkaan kanssa nykyään ole kovin paljon tekemisissä kun on kaikilla perheet, osalla isotkin perheet. harmittaa ihan oikeasti, kun nähdään vain 1-2 kertaa vuodessa. Kummilapseni ovat kaikki alle kouluikäisiä, niitä on seitsemän kaiken kaikkiaan. Yksi asuu samalla paikkakunnalla ja näemme kuukausittain. Yksi jopa eri maassa.

Harmittaa kun oman lapseni kummit ostavat kyllä lahjoja ja muuta tosi paljon, mutta itse toivoisin että mieluummin olisivat lapsen kanssa, ottaisivat hoitoon, muutamaksikaan tunniksi silloin kun heille sopii. Itse en osaa pyytää voisivatko hoitaa, kun olen aina ollu huono pyytämään keltään mitään.. Mutta en kai minä voi mennä neuvomaan miten toimia kummina, kun en itsekään hääppönen kummi ole. :(

Oma kummitätini lähettää minulle vieläkin joulukortin, sekä ulkomailla käydessään muistaa kortilla. Se on minusta tosi ihanaa.

Miten voisin toimia paremmin kummina? En haluaisi olla pelkkä lahja-automaatti..

Vierailija
29/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä itsellä ei varmaan ole mitään turvaverkkoja tai paikka mihin laittaa lasta hoitoon edes tunniksi. Senpä takia pitää yrittää ruveta länkyttämään saman tien pieleen menneistä kiintymyssuhteista ja muista :D Kateus syö kalatkin vedestä. Kiva ap, että teillä oli kivaa. Meidänkin esikoisen kummitäti on hoitanut muutamaan otteeseen meidän esikoista, että me vanhemmat olemme päässeet yöksi relaamaan hotelliin. Ja ajatelkaa symbioosimammat, meidänkin 2 v on tykännyt kovasti. Kyllä on varmasti jotain todella vialla meidän perheessä :)

eikä ole mielenterveysongelmia. Omien lasten hoitaminen on normaalia, tavallista ja suotavaa, ei täyspäinen äiti siitä mitään lomaa erikseen tarvitse. Henkisesti epävakaat ovat sitten asia erikseen, heidän lapsilleen jokainen kummiviikonloppu on henkireikä helvetistä.

Vierailija
30/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä itsellä ei varmaan ole mitään turvaverkkoja tai paikka mihin laittaa lasta hoitoon edes tunniksi. Senpä takia pitää yrittää ruveta länkyttämään saman tien pieleen menneistä kiintymyssuhteista ja muista :D Kateus syö kalatkin vedestä. Kiva ap, että teillä oli kivaa. Meidänkin esikoisen kummitäti on hoitanut muutamaan otteeseen meidän esikoista, että me vanhemmat olemme päässeet yöksi relaamaan hotelliin. Ja ajatelkaa symbioosimammat, meidänkin 2 v on tykännyt kovasti. Kyllä on varmasti jotain todella vialla meidän perheessä :)

eikä ole mielenterveysongelmia. Omien lasten hoitaminen on normaalia, tavallista ja suotavaa, ei täyspäinen äiti siitä mitään lomaa erikseen tarvitse. Henkisesti epävakaat ovat sitten asia erikseen, heidän lapsilleen jokainen kummiviikonloppu on henkireikä helvetistä.

Kiva kuulla, että jollakin on ollut kummilastensa kanssa mukavaa ja kummilasten vanhemmatkin vielä arvostavat kummia. Käsittämätöntä kommentointia täällä.

Vierailija
31/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai rehellisesti, viettäisitkö itse 24/7 (siis OIKEASTI 24/7) lastesi kanssa heidän ensimmäiset 18 elinvuottaan? Olen kaikella tavoin terve äiti ja ammattikasvattaja ja kehtaan tunnustaa haluavani joka toinen kuukausi perjantai-illan kaksin mieheni kanssa (tämän mahdollistavat vaari, kummi tai tuttu mll:n hoitaja) ja joka toinen viikko tunnin lenkin yksin. tämä ei tee minusta huonoa äitiä.

sinulla on jostakin syystä todella kova halu näyttää, että olet ainoa hyvä äiti, koska et voi myöntää halauvasi JOSKUS hetken ihan ilman lapsiasi.

Vierailija
32/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisi alle vuoden ikäistä viikonlopuksi hoitoon...

Vierailija
33/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein voi, kun lasten kummit ovat perheellisiä itsekin ja asuvat kaukana. muuten kyllä

tuli valittua väärin kummit. Olisi kannattanut ottaa meidän kaverit eikä sukua. suku on pahin.

Vierailija
34/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottua, kateus se syö ne kalatkin sieltä vedestä :)

Vierailija
35/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

....Meillä lasten kummit on kaikki, yhtä lukuun ottamatta lapsettomia. Tällä "lapsllisella" on vain yksi isompi lapsi, eipä nuo nyt ihan pieniä kyllä ole meidänkään enää -nuorin eskari-ikäinen.

Tosiaan aivan sattumaa, että tälläisiä ihmisiä ollaan valittu kummieksi.

Kun kummit lapsiamme tapaavat niin kyllähän he jaksavat touhuta ja temuta sen vierailu hetken,

(kahdeksan kummin ikähaitari muuten 25-52v. kahta lukuunottamatta kaikki reilusti yli 30v.)

mutta ei heistä kukaan lapsia yökylään ole pyytänyt, jokaisella on muuta sisältöä elämässään ja omat menonsa. En siis velvoita enkä moiti, ovat kaikki hyviä kummeja, jokainen omalla tavallaan jo sillä on suuri merkitys,että osallistuvat lasten elämään ja ovat kiinnostuneita.

AP olet varmasti ihana kummi. Jaka samaa rataa nyt kun vielä lapsettomana voit. Olet vanhemmille taatusti tärkeä apu- saavat hetken hengähdystauon.

Toivottavasti sitten joskus omille lapsillesi saat yhtä ihanat, osallistuvat kummit.

Vierailija
36/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä liian pieni jäämään viikonloppuhoitoon. Eikä äiti, joka on normaalin kiintynyt lapsiinsa noin pientä hoitoon jätäkään.

T: äiti, jolla on montakin hoitopaikkaa (viimeksi eilen olivat yökylässä), mutta joka ei koskaan jättäisi alle vuoden ikäistä viikonlopuksi yhtään minnekään.