Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jäipä kummille hyvä mieli!

Vierailija
27.02.2011 |

mulla oli kummityttö siskonsa kanssa(9kk ja 2v) hoidossa viikonlopun. Vanhemmat jättivät luottavaisesti vaikka kyse olikin pidemmästä ajasta, kiittelivät hakiessa kovasti ja tuntuivat olevan tosi tyytyväisiä muutenkin. lapsilla ei ollut mitään ongelmia koko aikana, isompi höpötti koko ajan tulevansa uudestaan eikä olisi halunnut edes lähteä kotiin:)

viekää lapset kummeille hoitoon! lapsi saa tutustua kummiinsa paremmin ja tehdä jänniä juttuja (uimalareissut, pulkkamäki, teatteri), joita äidin ja isän kanssa ei välttämättä kovin usein ehditä. saat itsekin hengähdyshetken kun tiedät, että lapsi on hyvissä käsissä (kukapa sitä huonoa kummia valitsisi!) tuttujen ihmisten kanssa.

t. iloinen kolmen pikkuisen kummitäti

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos itse kummilla ei ole omia lapsia, niin varmaan jaksaakin hoitaa muiden lapsia.

Vierailija
2/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en viitsi tyrkyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli protestoinut vahvasti vanhempiaan vastaan näyttääkseen, että jos te ette välitä niin en minäkään sitten. Ja mihin ihmeeseen ne vanhemmat olivat lapsia noutaessaan tyytyväisiä? Eiväthän he silloin tienneet, miten oli mennyt.

Tavisäiti ehtii kyllä lastensa kanssa uimalaan, pulkkamäkeen ja teatteriin, mutta kirkkoon, yösuunnistukseen ja silakanpyyntiin kummi on mainiota seuraa.

Vierailija
4/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos itse kummilla ei ole omia lapsia, niin varmaan jaksaakin hoitaa muiden lapsia.

mulla ei ole ja siksi jaksankin. tulevaisuudessa joskus omien lasten kanssa en ehkä näin paljon jaksakaan (tosin silloin kummilapset ovat jo isompia). Musta on mukavaa, että kummiksi on pyydetty näin nuorena (15v, 16v, 18v), niin on vielä aikaa lapsille. itse aion myös valita lapsille ainakin yhden lapsettoman nuoren kummin! mun kokemusten mukaan juuri teinit ovatkin innokkaimpia, kolmekymppisillä alkaa olla jo kaikkea muuta (esim. se oma perhe). mä olen ollut monta vuotta paljon lasten kanssa tekemisissä eli en ole edes mikään uuno vaikka nuori olenkin:)

Vierailija
5/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään nyt, kun on ollut mainio sää ulkoilla lasten kanssa.

Vierailija
6/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli protestoinut vahvasti vanhempiaan vastaan näyttääkseen, että jos te ette välitä niin en minäkään sitten. Ja mihin ihmeeseen ne vanhemmat olivat lapsia noutaessaan tyytyväisiä? Eiväthän he silloin tienneet, miten oli mennyt.

Tavisäiti ehtii kyllä lastensa kanssa uimalaan, pulkkamäkeen ja teatteriin, mutta kirkkoon, yösuunnistukseen ja silakanpyyntiin kummi on mainiota seuraa.

"eli protestoinut vahvasti vanhempiaan vastaan näyttääkseen, että jos te ette välitä niin en minäkään sitten. " mitähän haet tällä? jos lapsi sanoo "ei mennä vielä, mulla on kivaa täällä!" ei mikään ole musta pielessä. Miten niin vanhemmat eivät välitä?

mikä sinä olet määrittelemään, minne äidin pitää viedä ja minne kummin? mun olisi tympeää viedä lapsi esim. ratsastamaan, kun käyvät isän kanssa joka viikko. uimala taas on mun ja yhden kummilapsen yhteinen juttu, kun oma äiti ei mielellään siellä käy.

ap

Vierailija
7/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eiväthän he silloin tienneet, miten oli mennyt." voi kyllä tiesivät, kun lapsi kertoi heti kaiken, mitä olimme tehneet ja minä kävin läpi, miten kukakin oli nukkunut, syönyt ja viihtynyt. Miten niin "silloin"? sunko mielestä se 9kk kotona sitten kertoo?

Vierailija
8/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt edes mielessä viedä lapsia kummille hoitoon Etenkään nyt, kun on ollut mainio sää ulkoilla lasten kanssa.

taas toivat lapsen hoitoon kun oli pyytänyt päästä hiihtämään mun kanssa ja nyt oli hyvä sää! sinäkö ulkoilet vain hyvällä säällä lasten kanssa ja viet sitten hoitoon kun on huonompi sää?

t. toinen viikonloppuna kummilasta hoitanut

Vierailija
9/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve 2v kyllä toimii täysin toisin kuin tuo kertomasi lapsieli protestoinut vahvasti vanhempiaan vastaan näyttääkseen, että jos te ette välitä niin en minäkään sitten.

kun haluaisivat jäädä kivaan leikki- tai hoitopaikkaan. varsinkin 3v ehdottaa aina että "mee sä äiti vauvan kanssa niin mä jään tänne!" kun kiintymyssuhde on turvallinen, voi lapsi irtautua äidistä vähäksi aikaa ilman ongelmia.

ja miten niin "jos te ette välitä"? eivätkö vanhemmat sinusta välitä lapsistaan, jos jättävät heidät tuttuun paikkaan hoitoon? ikävää sinun lastesi kannalta jos annat heidän ymmärtää, että hoitoon jäädessä heidät hylätään.

Vierailija
10/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa, että on tehty valinnat vaan sen mukaan, kuinka hyviä ystäviä he ovat kanssamme. yksi ilmoitti melko pian ristiäisten jälkeen, että vaippoja hän ei sitten ikinä vaihda ja että syöttäminenkin näyttää liian sotkuiselta. paha viedä hoitoon kovin pitkäksi aikaa, kun ei voida syöttää eikä vaihtaa vaippaa. muilla kummeilla on vaan kauhea kiire tai lapset eivät vaan kamalasti kiinnosta. ovat meidän kanssa hyvissä väleissä, mutta kun lasta on moikattu ja kysytty jotain kerhosta/harrastuksista, ei lapseen keskitytä enää yhtään.

Vierailija
11/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon viikonlopuksi yhtään mihinkään. Eipä taida kummilapsesi äiti ainakaan imettää eikä kiintymyssuhteesta piitata muutenkaan. Se, että lapsi näyttää hoidossa tyytyväiseltä, ei kerro yhtään mitään mistään, paitsi ehkä siitä, ettei hänellä ole muodostunut normaalia suhdetta äitiinsä. Ikävöinti kun ei ole todellakaan mikään huono merkki mistään.

Vierailija
12/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon viikonlopuksi yhtään mihinkään. Eipä taida kummilapsesi äiti ainakaan imettää eikä kiintymyssuhteesta piitata muutenkaan. Se, että lapsi näyttää hoidossa tyytyväiseltä, ei kerro yhtään mitään mistään, paitsi ehkä siitä, ettei hänellä ole muodostunut normaalia suhdetta äitiinsä. Ikävöinti kun ei ole todellakaan mikään huono merkki mistään.

ikävöinti ei ehkä ole huono merkki, mutta musta se että 2v sanoi haluavansa uudestaan, kertoo ihan tarpeeksi. sä olet varmaan tyytyväisempi, jos lapsesi on tyytymätön hoidossa ja sieltä tullessaan? jos tyytyväisyys ei kerro, niin mikä sitten? millä varmistat että lapsellasi oli hyvä olla? ei mutta et varmaan millään, kun sä olet niitä äitejä jotka jättää vasta 7-vuotiaan johonkin ja senkin kouluun, kun on pakko. voi sitä mamman perään itkemisen määrää kun ei ole totuttu.

t.11

Vierailija
13/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan jättäisi 9-kuista hoitoon viikonlopuksi yhtään mihinkään. Eipä taida kummilapsesi äiti ainakaan imettää eikä kiintymyssuhteesta piitata muutenkaan. Se, että lapsi näyttää hoidossa tyytyväiseltä, ei kerro yhtään mitään mistään, paitsi ehkä siitä, ettei hänellä ole muodostunut normaalia suhdetta äitiinsä. Ikävöinti kun ei ole todellakaan mikään huono merkki mistään.

susta imettäminen on varmaan joku hyvän äidin mittari (musta ainakin on ihan ok, että ei imetetä jos se ei onnistu tms) mutta onneksi voin kertoa, että äidinmaitoa oli pumpattuna mukana. huh lapsihan olisi varmaan kuollut ilman! moni lapsi on päivän-pari mummolassa hoidossa alle vuoden ikäisenä (monet alle puolivuotiainakin), miksei siis tutun kummin luona? musta äidistä ei todellakaan tee huonoa se, että lapsi on la-aamusta su-iltapäivään hyvässä hoitopaikassa.

Vierailija
14/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseton kummi, joka joutaa kyllä olemaan lapsenvahtina:)

Onneksi erosin kirosta niin nämä kummihommelit loppui siihen.

mulla ei ole ja siksi jaksankin. tulevaisuudessa joskus omien lasten kanssa en ehkä näin paljon jaksakaan (tosin silloin kummilapset ovat jo isompia). Musta on mukavaa, että kummiksi on pyydetty näin nuorena (15v, 16v, 18v), niin on vielä aikaa lapsille. itse aion myös valita lapsille ainakin yhden lapsettoman nuoren kummin! mun kokemusten mukaan juuri teinit ovatkin innokkaimpia, kolmekymppisillä alkaa olla jo kaikkea muuta (esim. se oma perhe). mä olen ollut monta vuotta paljon lasten kanssa tekemisissä eli en ole edes mikään uuno vaikka nuori olenkin:)

Vierailija
15/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävöinti ei ehkä ole huono merkki, mutta musta se että 2v sanoi haluavansa uudestaan, kertoo ihan tarpeeksi. sä olet varmaan tyytyväisempi, jos lapsesi on tyytymätön hoidossa ja sieltä tullessaan? jos tyytyväisyys ei kerro, niin mikä sitten? millä varmistat että lapsellasi oli hyvä olla? ei mutta et varmaan millään, kun sä olet niitä äitejä jotka jättää vasta 7-vuotiaan johonkin ja senkin kouluun, kun on pakko. voi sitä mamman perään itkemisen määrää kun ei ole totuttu. t.11

Lapsihan halusi näin osoittaa vanhemmilleen, että minä jään tänne, koska ette minusta välitä. Ja tulen uudestaankin, koska kuitenkin jätätte. Eli lapsi loi sanoillaan itselleen turvaa, koska oli turvattomuutta kokenut.

Ja niin oudolta kuin tuntuukin, niin ei lapsi tarvitse viikonloppuvapaita vanhemmistaan edes 7v iässä. Lapselle riittää lyhyempikin aika opetella olemaan erossa isästä ja äidistä, mutta harvalla vanhemmalla on herkkyyttä ja halua kuunnella lasta.

Moniko hyvässä ja turvallisessa parisuhteessa oleva aikuinen sanoo työmatkalta palatessaan puolisolleen, että ihana matka, kivaa olla sinusta erossa, haluan heti uudestaan? Ja moniko 2v sanoo vanhemmalleen viikonloppukyläilyn jälkeen, että mene pois.

Vierailija
16/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkera sädekehämamma vinkuu:D Jonka "ihania" kakaroita ei kukaan edes huolisi hoitoon. Itse olen tyytyväinen, kun olen pienestä pitäen opettanut lapseni olemaan myös yökylässä, kummeilla ja toisessa mummolassa.

Ja vissiin täysin sairaita ovat, kun ihan mielellään menevät, eivätkä kyllä kotonakaan jälkikäteen mitenkään traumatisoituneilta vaikuta (paitsi tietysti joutuvat sitten isompana terapiaan, kun on noin pahasti silloin tällöin hylätty:D).

Vierailija
17/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, viestisi kuulosti iloiselta ja minä ainakin olisin tosi tyytyväinen, jos lapsillani olisi tuollaiset suhteet kummeihinsa. Samoin olen tosi iloinen, jos saan joskus kummilapsen, jota voin viedä uimaan tai pulkkamäkeen tai muualle :-)

Vierailija
18/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävöinti ei ehkä ole huono merkki, mutta musta se että 2v sanoi haluavansa uudestaan, kertoo ihan tarpeeksi. sä olet varmaan tyytyväisempi, jos lapsesi on tyytymätön hoidossa ja sieltä tullessaan? jos tyytyväisyys ei kerro, niin mikä sitten? millä varmistat että lapsellasi oli hyvä olla? ei mutta et varmaan millään, kun sä olet niitä äitejä jotka jättää vasta 7-vuotiaan johonkin ja senkin kouluun, kun on pakko. voi sitä mamman perään itkemisen määrää kun ei ole totuttu. t.11

Lapsihan halusi näin osoittaa vanhemmilleen, että minä jään tänne, koska ette minusta välitä. Ja tulen uudestaankin, koska kuitenkin jätätte. Eli lapsi loi sanoillaan itselleen turvaa, koska oli turvattomuutta kokenut.

Ja niin oudolta kuin tuntuukin, niin ei lapsi tarvitse viikonloppuvapaita vanhemmistaan edes 7v iässä. Lapselle riittää lyhyempikin aika opetella olemaan erossa isästä ja äidistä, mutta harvalla vanhemmalla on herkkyyttä ja halua kuunnella lasta.

Moniko hyvässä ja turvallisessa parisuhteessa oleva aikuinen sanoo työmatkalta palatessaan puolisolleen, että ihana matka, kivaa olla sinusta erossa, haluan heti uudestaan? Ja moniko 2v sanoo vanhemmalleen viikonloppukyläilyn jälkeen, että mene pois.

Vierailija
19/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vastaukset ei ihan oikeasti mene läpi edes provoina. Säälittävää kommentointia.

Nyt ei taida kummilla olla hyvästä mielestä enää tietoakaan :( Ellei sitten ole oikeasti niin kieroutunut, että provoilee täällä itsensä kanssa yksikseen.

Vierailija
20/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä en kyllä nuorelle lähes teinille jolla ei ole mtn. kokemusta lapsista jättäisi v.lopuksi IKINÄ edes 2v.tä saatika 9kk lasta vaikka olisi kuinka kummi. enkä kyllä muillekkaan niin moneksi päiväksi..