Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on akateeminen, joten enkös minäkin sitten ole?

Vierailija
22.02.2011 |

Ystäväni mielestä en ole ,mutta minun mielestäni ollaan akateeminen perhe ja kyllähän tulotkin ratkaisee.

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis Mikkelin kauppakorkeakoulusta BBc tai joku sellainen? Eikös mekin olla sitten akateeminen perhe?

Sehän on ammattikorkeakoulu eli amis, eli olette amis perhe.

Vierailija
42/157 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli näillä joskus merkitystä. Esim. Kätilöopistolla 1967 kun menin synnyttämään esikoistani, minut määriteltiin ekonomin vmo:ksi! Minun mahdollista ammattiani ei kysytty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on aina aluksi nämä esittelypiirit, joiden tarkoitus on lähinnä erottaa maisterskat ja professorinnat ei-akateemisista, jotta osataan jatkossa hakeutua oikeaan seuraan.

On tosi hyvä että täällä av:llä treenataan ja kerrataan näitä sääntöjä, ei sitten tarvi siellä piirissä epätietoisena änkyttää, vaan osaa selkeästi ilmoittaa oman viiteryhmänsä.

Akateemiset vanhemmat (vaikka vaan miehenkin puolelta) kannattaa aina myös tuoda esille. Tai jos löytyy yliopistossa opiskeleva pikkuserkku, sekin voi auttaa!

Vierailija
44/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy akateemiselta mieheltäsi oletko akateeminen. Vastaus tulee olemaan: et ole.

Mihin tarvitset kuvailua "akateeminen perhe"? Te ette ole akateeminen perhe, jos vain toinen teistä on akateemisen koulutuksen saanut.

Voit esitellä perheesi esim. näin: "Mieheni on akateeminen, minä olen amis. Meillä on kaksi peruskoulua käyvää lasta."

Vierailija
45/157 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän perhekerhossakin kun keskustellaan ammateista, naiset vastaavat aina miehensä ammatin ensimmäiseksi.

Ihanan retroa!! :)

Vierailija
46/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa, olenko tehnyt hirveän etikettivirheen. Av:llä tuon mielelläni esiin, että olen oikein akateeeemisesti koulutettu, eli melkein siis akateemikko. Mieheni on kuitenkin keskeyttänyt yliopisto-opintonsa. Olenko syyllistynyt valehteluun? Saanko jatkossa esiintyä akateemisena sosiaalisissa tilanteissa?

"Akateemikko eli akatemian jäsen on Suomessa arvonimi, jonka tasavallan presidentti myöntää erityisen ansioituneille tieteen- ja taiteenharjoittajille." Wikip.

Olet todellakin syyllistynyt hölmöön emävalheeseen. Tosin moni on voinut ottaa juttusi ihan vitsinä.

Mikäli et ole korkeakoulututkinnon suorittanut, et ole akateeminen. Eikä myöskään miehesi, jos korkeakouluopinnot on jäänyt kesken.

Ja jos miehesi olisi suorittanut korkeakoulututkinnon ja sinä et, et voisi siltikään kutsua itseäsi akateemiseksi, saati akateemikoksi :D.

Vierailija
47/157 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN OMENA!

Vierailija
48/157 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli titteli on Siivonska.

Vierailija
49/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin opiskellut yliopistossa.

Avoimessa yliopistossa kasvatustieteen abbropaturin.

Vierailija
50/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toi kanssa suoritettuna! Pääsen nyt hiekkiksellä akateemisten jengiin!

Vierailija
51/157 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakorkeakoulu on KORKEAKOULU. Se ei ole amis (ammattioppilaitos, 2. asteen koulutus). Ammattikorkeakoulu on 3. asteen oppilaitos eikä myöskään amis. Kauppaoppilaitos on 2. asteen koulu.

Vierailija
52/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis Mikkelin kauppakorkeakoulusta BBc tai joku sellainen? Eikös mekin olla sitten akateeminen perhe?

Vierailija
53/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin ajatellaanko miestä perinteisesti perheenpäänä vai ollaanko individualistisella linjalla.

Joku tässä ketjussa mainitsi siitä, että on tukenut miestään miehen uralla ja katsoo sinänsä osallistuneensa ja olevan osallinen sen tuottavuudestakin. Itse olen samoilla linjoilla.

Eli jos nainen haluaa omaksua tuon perinteisen taustavaikuttajan ja "hyvän vaimon" roolin, niin miksipä ei.

Perinteisesti näin:

Tohtori Möttönen

-> Rouva ja Herra Tohtori Möttönen

Kapteeni Möttönen

-> Kapteenska Möttönen

Tohtori Möttönen

-> Tohtorinna Möttönen

Rovasti Möttönen

-> Rovastinna Möttönen

Kreivi -> Kreivitär

Kuningas -> Kuningatar

jne

Elikkä kyllä vaan, vaimo saa osansa.

Toki jos jätätte yhteisen sukunimen ottamatta, panostatte kukin omaan uraanne ja perheenjäsenten menestykset sekä niiden taloudelliset tulokset erotellaan ja pidetään visusti kukin omalla tilillänsä, ja vastaavasti hävetään puolison mokia ja esitetään ettei tunnetakaan puolisoa kun se näyttäytyy huonona päivänään julkisesti, niin joo, toki. Sitten on otettu sitä pesäeroa ihan itse, eikä ehkä enää ihan samat säännöt päde.

Vierailija
54/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa, olenko tehnyt hirveän etikettivirheen. Av:llä tuon mielelläni esiin, että olen oikein akateeeemisesti koulutettu, eli melkein siis akateemikko. Mieheni on kuitenkin keskeyttänyt yliopisto-opintonsa. Olenko syyllistynyt valehteluun? Saanko jatkossa esiintyä akateemisena sosiaalisissa tilanteissa?

"Akateemikko eli akatemian jäsen on Suomessa arvonimi, jonka tasavallan presidentti myöntää erityisen ansioituneille tieteen- ja taiteenharjoittajille." Wikip.

Olet todellakin syyllistynyt hölmöön emävalheeseen. Tosin moni on voinut ottaa juttusi ihan vitsinä.

Mikäli et ole korkeakoulututkinnon suorittanut, et ole akateeminen. Eikä myöskään miehesi, jos korkeakouluopinnot on jäänyt kesken.

Ja jos miehesi olisi suorittanut korkeakoulututkinnon ja sinä et, et voisi siltikään kutsua itseäsi akateemiseksi, saati akateemikoksi :D.

Vitsinähän minä tuon kirjoitin. Hiukan hoksottimia käyttöön nyt. Väännän rautalangasta: olen itse koulutukseltani maisteri, mutta en tokikaan akateemikko. :) Jessus, ei ihme, että ap:n provo puree.

Vierailija
55/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos jätätte yhteisen sukunimen ottamatta, panostatte kukin omaan uraanne ja perheenjäsenten menestykset sekä niiden taloudelliset tulokset erotellaan ja pidetään visusti kukin omalla tilillänsä, ja vastaavasti hävetään puolison mokia ja esitetään ettei tunnetakaan puolisoa kun se näyttäytyy huonona päivänään julkisesti, niin joo, toki. Sitten on otettu sitä pesäeroa ihan itse, eikä ehkä enää ihan samat säännöt päde.

Jos ei ole yhteinen sukunimi ja kumpikin käy töissä ja on omat tilit, niin sehän tietenkin tarkoittaa ettei tueta puolisoa :-)

Minä ainakin olen ihan ylpeä mieheni (akateemisistakin) suorituksista, vaikka meillä omat nimet, työt ja tilit onkin. Että sellainen pesäero.

Vierailija
56/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannessa vai viidennessä kerroksessa, vaiko peräti Näsinneulan huipulla?

jotta hän on saanut loppuun opintonsa. On mielestäni melko sovinistista ajatella, että miehen menestyksessä ei naisella olisi mitään osutta. Lisäksi me keskustellaan päivittäin miehen ammattiin liittyvistä asioista ja olen niistä huomattavasti paremmin perillä kuin tavallinen tallaaja. Kyllä meillä on sellainen sivistystaso tässä perheessä, joka on korkealla. ap

eron jälkeen eli tavallaan se on siirtynyt naiselle. Miksei siis koulutuskin, tajuaako kukaan nyt pointtiani? ap

miehesi on ilmeisesti akateeminen. jos sinäkin olisit, olisi perheenne akateeminen. roskakuski+opettaja ei ole akateeminen perhe, vain opettaja on akateeminen. vaikka miehesi tulot tekisivät sinustakin rikkaan, miehesi läskit eivät tee sinusta ylipainoista eikä hänen kouluttatuneisuutensa tee sinusta akateemista.

jos miehesi on opiskellut lääkäriksi tai filosofiksi, mikä tekee sinusta lääkärin tai filosofin? ei mikään, koska sinulla ei ole näitä tutkintoja. ymmärrä nyt, että sulla on vain ja ainoastaan ne tittelit ja ammatit, jotka olet itse teoillasi ansainnut. häpeän näitä saamattomia kotiäitejä, jotka palvovat miehiään ja ratsastavät näiden menestyksellä ikään kuin olisivat itse saavuttaneet jotakin.

Vierailija
57/157 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on sellainen sivistystaso tässä perheessä, joka on korkealla. ap

En jaksa poistaa noita kaikkia merkkejä, kun niin naurattaa tuo ap:n kirjoitus. Varokaa nyt, että ette putoaisi sieltä korkealta. Noin hauskaa korrelaattivirhettä en olekaan nähnyt pitkään aikaan! Pitäisiköhän ap:n kerrata ne relatiivipronominisäännöt...

Minusta on ihan mukavaa olla itse akateemisesti kouluttautunut. Jokainen valitsee itse, mitä opiskelee. En jaksaisi ratsastaa toisten tutkinnoilla.

Vierailija
58/157 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa siitä todistuksestasi, kuinka saamasi arvosana oikeasti kirjoitetaan. Nauran täällä vedet silmissä teidän keskusteluille.

Oikeassa elämässä en tuo esille akateemisuuttani muualla kuin työpaikkahaastattelussa. Perhekerhoissa en ole käynyt ikinä. Jos siellä oikeasti on noin surkeaa keskustelua, en varmasti koskaan menekään.

Vierailija
59/157 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mieheni tohtorinna, kun minä olen tohtori ja hän vain maisteri?

Vierailija
60/157 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimeni on Halonen, olen siis presidentti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän