Minä elän käytännössä parisuhteessa kahden miehen kanssa.
Toinen mies on puolisoni "virallisesti",meillä on yhteiset lainat ja kaksi yhteistä lasta. Toinen mies asuu kanssamme osan aikaa viikosta,rakastan kumpaakin miestä. Toinen mies osallistuu myös kodin yhteisiin kustannuksiin,lastenhoitoon ja hän pitää yhteistä asuntoamme kotinaan,vaikka osoitteensa on virallisesti muualla. Keväällä syntyy lapsi jonka isyydestä ei ole varmuutta,on 50% mahdollisuus kumpaankin suuntaan. Seksielämällämme en halua retostella,mutta mitään ei ole tapahtunut kenenkään tietämättä tai selän takana,mutta vietän aikaa myös molemman miehen kanssa kahdenkesken. Vietämme aikaa paljon keskenämme muutenkin ja koemme olevamme yhtä perhettä. Lapset kutsuvat puolisoani isäkseen ja näin onkin. Heille tämä toinen mies on kummisetä. Kolmannesta lapsesta tulee virallisesti minun ja puolisoni ja se sopii tälle toiselle miehelle. Meille sillä ei ole väliä kuka lapsen biologinen isä on,emmekä aijo sitä selvittää. Sukulaiset tai tutut eivät tiedä järjestelyistämme ja harvat ystävätkään.
Kommentit (72)
uskaltaa miettiä ja myöntää epätietoisuutensa. Niin ihmisten pitäisikin yleensä..
verrattuna vaikkapa nk sateenkaariperheisiin missä äidit lutkuttaa toistensa pilluja ja isät painaa toisiaan.
Vain minun mielipiteeni, sorry.
mutta lasten isyys on tiedossa. Olen n. vuosi sitten kertonut täällä kuviostamme ja sain lähinnä tuota provo-huutelua vastukseksi. =)
verrattuna vaikkapa nk sateenkaariperheisiin missä äidit lutkuttaa toistensa pilluja ja isät painaa toisiaan.
Vain minun mielipiteeni, sorry.
Minua askarruttaa nyt monikin asia.
Pystytkö vastaamaan kysymyksiin?
Miten tämä kaikki sai alkunsa?
Miten puolisosi suhtautui tähän toiseen mieheen?
Miten he VOIVAT sietää toisiaan?
Onko heidän välillään jotain?
Eivätkö he ole mustasukkaisia siitä että harrastat seksiä molempien kanssa?
Anteeksi mutta minun on hyvin vaikea ymmärtää tilannetta, kaipaisin hieman selvennystä jos mahdollista.
Onko miehillä myös muita suhteita toisiin naisiin? tai seksiä toisten naisten kanssa, tai miesten?
Tosin se myös homostelee sen ykkösmiehen kanssa. Tämä teksti olisi voinut olla sen kirjoittama. Mun ex oli siis tuossa kuviossa se toinen mies, ja mä olin sen tyttöystävä. Mulla oli aika tukalaa olla tossa kuviossa, ja sen takia lähdin pois. En pysty olemaan ikuinen kakkonen omassa suhteessani, kun kaverin vaimo oli koko ajan ykkönen.
Tämä on väärin vain sen kakkosen tyttöystäviä kohtaan, muuten saatte elää niin kuin tykkäätte. Jos tuo toinen mies ottaa tyttöystävän, niin muista kertoa sille rehellisyyden nimissä mikä on kuvio, ettei se tule petetyksi.
En usko, että tuollaisia sopuisia kimppaliittoja mahtuu monta miljoonaan.
Ehkä ap haluaa uskoa tuollaiseen kuvioon kuin kirjoittaa, mutta todennäköisesti "kummisetä" ottaa vain kivasti saatavailla olevaa irtoseksiä (ei välitä isyyden selvittämisestä tai mahdollisesta lapsestaan). Aviomies taas luulee tämän järjestelyn sallimisen olevan jonkinlainen mahdollisuus säilyttää suhde, mutta kärsii ja saa aiheestakin tuntea olevansa nöyryytetty.
Noh, kunhan spekuloin realistisemman tarinan.
rakastavatko molemmat miehet myös sinua?
"Panetko sinä molempia miehiä?
Miksi panet molempia miehiä?
Miksi muut eivät käyttäydy noin?
Rakastatko sinä molempia miehiä?
Kuka tuota järjestelyä alunperin ehdotti? "
Ensinäkään ihan sama "panisinko" yhtä tai kuinka montaa tahansa,tuskin keskustelisin aiheesta oman lapseni kanssa tuohon sävyyn. Ihan sama minkä ikäinen hän olisi. Ylipäätään kenenkään kanssa tuskin puhuisin tuohon sävyyn enää sen jälkeen kun täytin 15.. Mutta vastaus olisi varmaan että:
Toiset ihmiset elävät elämänsä onnellisina (ja jotkut onnettominakin..) yhden ihmisen kanssa,toiset itsekseen,toiset voivat elää salaa useamman ihmisen ihmisen kanssa (ja "panna" useamman ihmisen kanssa,eli pettää toisen luottamuksen) ja meillä minä elän kahden miehen kanssa,joita rakastan ja jotka rakastavat minua.
Monet ihmiset rakastuvat elämässään monta kertaa ja sitoutuvat eri ihmisiin monta kertaa. Minä vain olen sitoutunut kahteen mieheen yhtä aikaa ja koska se sopii meille,se ei kuulu muille ihmisille.
Ja meille tämä ei ole"järjestely" tämä on meidän tapamme elää ja rakastaa. Ja jokainen ihminen jos vain löytää tavan rakastaa ja saada rakkautta,se hänelle suotakoon!
Kukaan ei voi toista ihmistä omistaa,mutta toiselle voi omistautua. Minä olen ollut tavattoman onnekas kun olen löytänyt kaksi ihanaa ihmistä,jotka tuntevat olevansa onnekkaita ja onnellisia minun kanssani.
Toivon vilpittömästi että lapseni löytävän jonain päivänä edes sen yhden ihmisen jonka kanssa voi todella puhua kaikesta,ja jota voi rakastaa ja jonka kanssa olla onnellinen.
Elämä ja ihmissuhteet eivät ole pelkkää seksiä ja panemista.
Minä uskon että kasvatan lapseni niin oikein/väärin,että he eivät minua tuomitse. Vaikka voivat olla vihaisia pienemmistäkin asioista ja luojan kiitos,uskaltavat huutaa minulle,minä uskon että he eivät pidä minua tai näitä miehiä sen huonompina/parempina ihmisinä sen takia miten me elämme.
Minä en väitä etää minä tai elämäni olisi täydellsitä. Enkä nosta itseäni tai elämäntapaani jalustalle muihin nähden,mutta onnellinen ainakin olen ollut ja saanut rakastaa ja rakkautta. Ja siitä minä vasta olenkin hävyttömän ylpeä,kuinka ihanan,turvallisen,rakastavan ja ymmärtävän kodin olen lapsilleni voinut antaa!
"Ja vielä AP
harrastavatko nuo miehet keskenään seksiä?"
Tähän olen jo vastannut. Miehet varmasti koskettelevat toisinaan enemmän kuin "tavalliset ystävykset",lähekkäin kun nukutaan usein ja harrastetaan seksiä kolmisinkin silloin tällöin, mutta eivät harrasta seksiä kahden kesken,eivät suuseksiä eivätkä anaalia.
Mutta muutoin ovat läheiset.
"Eikö sinua pelota, että saisit jonkun taudin, kun tämä toinen miehistäsi kuitenkin harrastaa myös yhden yön juttuja? Kumiahan te ette käytä, kun kerta olet raskaanakin etkä tiedä kumpi on isä..."
Ei pelota. Toinen mies käyttää ehkäisyä muiden naisten kanssa. Lisäksi näitä yhden illan juttuja on ollut yhteisen historiamme aikana vain muutama. Tämä asia ei häiritse eikä pelota minua. Tämä toinen mies on pääsäntöisesti viikot reissutyössä ja kiivaampina työkausina voi olla poissa kotoa useammankin viikon. Hän ei pode näistä jutuista huonoa omaa tuntoa,eikä hänen pitäisikään. Hänellä on kuitenkin ollut tapana kertoa,vaikka olen sanonut ettei hänen tarvitse. En koe että se olisi minulta pois.
kerrottiin aiemmin talvella ap:n suhdemallia muistuttavasta tapauksesta, siinäkin nainen ja kaksi miestä. Muistaakseni heillä ei ollut lapsia.
Minulle tuo ei kävisi, mutta en myöskään voi ymmärtää moralisoivaa tuomitsemista.
On ikäänkuin täysin ok elää vihan- ja katkeruudentäyteisessä kulissiliitossa. Liiton jatkuminen pannaan lasten vastuulle ("olemme yhdessä lasten tähden") kun todellinen syy useimmiten on asuntalaina tai muut omaisuuteen liittyvät seikat ("haluan asua okt:ssa").
Ap:n tapauksessa lapset elävät ilmeisesti rakastavassa perheessä kolmen aikuisen kanssa. Se ei ole tavallista, mutta ap:n huoritteleminen sen perusteella on käsittämätöntä ahdasmielisyyttä.