Minä elän käytännössä parisuhteessa kahden miehen kanssa.
Toinen mies on puolisoni "virallisesti",meillä on yhteiset lainat ja kaksi yhteistä lasta. Toinen mies asuu kanssamme osan aikaa viikosta,rakastan kumpaakin miestä. Toinen mies osallistuu myös kodin yhteisiin kustannuksiin,lastenhoitoon ja hän pitää yhteistä asuntoamme kotinaan,vaikka osoitteensa on virallisesti muualla. Keväällä syntyy lapsi jonka isyydestä ei ole varmuutta,on 50% mahdollisuus kumpaankin suuntaan. Seksielämällämme en halua retostella,mutta mitään ei ole tapahtunut kenenkään tietämättä tai selän takana,mutta vietän aikaa myös molemman miehen kanssa kahdenkesken. Vietämme aikaa paljon keskenämme muutenkin ja koemme olevamme yhtä perhettä. Lapset kutsuvat puolisoani isäkseen ja näin onkin. Heille tämä toinen mies on kummisetä. Kolmannesta lapsesta tulee virallisesti minun ja puolisoni ja se sopii tälle toiselle miehelle. Meille sillä ei ole väliä kuka lapsen biologinen isä on,emmekä aijo sitä selvittää. Sukulaiset tai tutut eivät tiedä järjestelyistämme ja harvat ystävätkään.
Kommentit (72)
Minua vain hihitytti kun kuvittelin tätä perhettä nukkumaanmenossa. Ensin viedään lapset nukkumaan ja sitten kaksi urosta asettuu naisensa kummallekin puolelle. Kummalle nainen kääntää selkänsä vai nukkuuko tasapuolisesti selällään keskellä. Vai nukkuuko miehet kainalokkain ja nainen toisella puolella. Kuorsaavatko miehet? Ajatelkaa jos kumpikin kuorsaa:) Yritä siinä nukkua sitten.. Entä kun toinen haluaa seksiä ja toinen nukkua. Siis miehistä. Nainen alkaa paneskella toisen kanssa siinä vieressä ja toinen haluaisi nukkua. Kuunteleeko sitä vai alkaako sittenkin jöpöttää ja hyppää sekaan. Onhan siellä toinen reikä vapaana. Entä jos naisella tulee sellainen kausi, ettei seksi kiinnostakaan. Siinä sitten kaksi miestä kyrpä ojossa maanittelemassa, että antaisit nyt vähän pimppaa, sillai pikaisesti kummallekin, joohan. Minä en näe kuin huvittavia puolia koko hommassa. Toivottavasti kumpikaan miehistä ei ole kovin kiinnostunut alaikäisistä.
niin tilanteessa ei vaikuta olevan mitään ongelmaa lastenkaan kannalta. Tosin asiaa pitäisi mielestäni silti tutkia, varmuuden vuoksi.
Jos minä kävisin toisen miehen luona "kylässä/vieraissa",eikö se olisi juuri sellainen salaisuus joka lapset tajuaisivat aikaa myöten ja jota joutuisivat kantamaan? Tuskin uskaltaisivat silloin asiasta kysellä,niin kuin nyt kun tilanne on perheessämme avoin. Meillä ei hyssytellä asiaa millään tavoin,emmekä siitä myöskään numeroa tee.
lapset kyllä ymmärtävät ja tietävät että minä rakastan molempia miehiä ja he minua. He tietävät myös että me kaikki rakastamme heitä yhtä lailla ja he luottavat toiseen mieheen kuten meihinkin. Tämän perustelen sillä että myös toinen mies saa osakseen 3 vuotiaan uhmaa ja kouluikäisen kiukkua huonoina hetkinä. Toinen mies on ottanut lapset kuin omikseen. Kolmivuorotyötä tekevälle puolisolle on helpotus että on toinenkin mies,johon hänkin luottaa,jonka kanssa lapset voivat tehdä "miesten juttuja." Lapset ehdottomasti kaipaavat kumpiakin miehiä ja pitävät läheisinä. Kolmas lapsi ei tule olemaan yhtään sen huonommassa asemassa ja me kaikki odotamme häntä innolla.
Miehet tekevät yhdessä ja lasten kanssa pilkki,kalastus,metsästys ja kelkkailureissuja. yhdessä marjastetaan ja sienestetään. Miehet ovat kuin veljiä keskenään,viihtyvät yhdessä. Kiistelevätkin joskus,mutteivat minusta. Myös minulla on toisinaan kiistani kummankin kanssa,mutta en hauku toista toiselle,enkä ikinä koskaan lapsille.
ettemme kuuluu mihinkään "uskonlahkoon" tai muuhun vastaavaan,ollaan varmaankin päältäpäin katsoen ihan "normaaleja kansalaisia",mitä se sitten tarkoittaakaan. Molemmat miehet käyvät ansiotyössä,minä hoidan lapsia kotona ja opiskelen samalla.
Meille tämä sopii.
ap.
Meille tämä sopii.ap.
ja kaikki on hyvin, se ei kuulu kenellekään muulle. Eläkää onnellisina...
Pitäisikö tästä jotenkin provosoitua???
sillä tulevalla lapsella ON TODELLAKIN OIKEUS TIETÄÄ KUKA ON HÄNEN BIOLOGINEN ISÄNSÄ!!!
Mua ei mikään niin ärsytä kuin ihmiset, jotka täällä selittää kuinka HE eivät aio selvittää isyyttä koska HEITÄ se ei kiinnosta. On kuitenkin aivan sataprosenttisen varmaa, että sitä lasta se kiinnostaa ihan oikeasti.
Mutta siten toimii ihminen, joka ei oikeasit välitä lapsestaan, vain itsestään.
Muuten tuollainen ei minua sinänsä hetkauta, noistahan oli juuri monissa lehdissäkin, joten ehkäpä joku palstamamma on omasta mielestään keksinyt ihan mahtavan provon, tai sitten olet oikeasti tuossa tilanteessa. Ihan sama.
Jos asia ei kerran ole kenellekään ongelma, miten on mahdollista, että teit tämän avauksen? Minkä ajatusketjun tulos tämä aloitus on?
Miten lapset suhtautuu siihen että "kummisetä" asuu osan viikkoa teillä?
Vai sanotaanko heille, että tämä on kylässä... Millaisena lapset piirtävät perheensä?
Ja samaa mieltä, lapsella on oikeus tietää isänsä. Ja voipa tuo toinen mieskin sitä tulevaisuudessa vaatia, jos näkee lapsessa omia piirteitään.
no mikäs siinä,jos se teille sopii,mutta lapsia käy vähän sääliksi.sekasinhan ne menee tollasessa järjestelyssä pian!
Jos homma toimii noin hyvin, niin mikäs siinä. :)
Jos tämä on totta, niin ok, aikuiset voivat keskenään tehdä omasta halustaan mitä haluavat.
MUTTAMUTTA, mihinkään pervoiluun EI PIDÄ sotkea lapsia mukaan.
Kasvakaa aikuisiksi koko kimppa.
ole se,että sen lisäksi että haetaan vertaistukea (sitä en tosin itse tässä hae! :)) saadaan mahdollisesti kertoa anonyymisti sellaisia asioita joita ei voi muutoin avoimesti kertoa.
Pakko myöntää että hiukan haluan provosoidakkin,sillä että tälläisiäkin Onnellisia perheitä voi olla,siinä missä sateenkaari-ydin tai uusperheitä. En ole hakemassa kenenkään hyväksyntää,enkä aijo ottaa haukkuja itseeni.
Meille ei ole olennaista se kuka lapsen on siittänyt. Virallinen puoliso kuitenkin vastaa enemmän arjesta ja lapsista ja on myös enemmän läsnä kuin toinen mies. Siksi olemme yhtä mieltä siitä että hänestä tulee myös lapsen huoltaja ja hänet merkitään isäksi. Joka tapauksessa toinen mies tulee olemaan lapsen elämässä mukana ja läheinen. Toinen mies on myös läheinen kahden vanhemman lapsen kanssa,vaikka ne eivät hänen "omiaan" olekkaan. Jos lapsen kasvaessa on yhä epäselvää isyydestä ja hän sen selvittää haluaa niin se tehdään aikanaan.
Lapsille on selvää ja "normaalia" että kummisetä tulee reissutyöstään aina meille ja että tämä on myös hänenkin kotinsa. Vanhempi kyselee ja ikävöi tämän perään ja kaikki ovat innoissaan aina tavatessaan. Lapsille tämä on täysin normaali olotila kun näin on ollut koko heidän olemassa olonsa ajan. Eikä meillä harrasteta seksiä lasten silmien alla sen enempää kuin muissakaan pienten lasten perheissä. (!)
ap.
Lapsille on selvää ja "normaalia" että kummisetä tulee reissutyöstään aina meille ja että tämä on myös hänenkin kotinsa. Vanhempi kyselee ja ikävöi tämän perään ja kaikki ovat innoissaan aina tavatessaan. Lapsille tämä on täysin normaali olotila kun näin on ollut koko heidän olemassa olonsa ajan. Eikä meillä harrasteta seksiä lasten silmien alla sen enempää kuin muissakaan pienten lasten perheissä. (!)
ap.
Mutta ehkä olet sokea, etkä halua nähdä tosiasioita, oman mukavuudenhalusi vallassa.
Kaikki aikuiset tässä kuviossa ovat äärimmäisen itsekkaitä!!!!!!!!!!!
missä on aviomiehesi? Nukkuuko olkkarissa? Lasten huoneissa? Missä?
Olet hyvässä ja ulkopuolisen silmin kunnioitettavassa asemassa oleva huora.
Sitähän se on, sinulla on kaksi miestä ja lapsi joista et tiedä kummanko miehen on.
Ja kyllä, on sateenkaari- ja uusperheitä, mutta sinun lanseeramasi perhemalli saattaa olla aika uniikki, enkä yhtään olisi varma että lapsellesi tuo perhemalli olisi oikea. Siinä on liikaa salaisuuksia, peittelyä ja lapsesi kyllä jossain vaiheessa kasvettuaan kyseenalaistaa sinun valitsemasi perhemallin.
Olet esimerkki ihmisestä joka haluaa aina saada kaiken, et halua luopua, etkä tehdä joskus kipeitäkin päätöksiä..laitat muut maksamaan niistä koska itse et halua, voi, osaa, jaksa..
Kommenttini oli rehellinen, mutta äkkipikainen. Kävin sauhulla ja mietin..Minulla itselläni on perheystävinä kahden äidin perhe ja minusta se perhe on tasapainoinen, rakastava ja ihan yhtä normaali kuin tavallinen perhe isineen ja äiteineen.
Sinun perhemallisi on minulle täysin outo ja siksi sanoinkin liian pahasti.
Mietin, että jos kahden äidin tai kahden isän perheet lapsineen toimivat ja ovat onnellisia, miksei myös äidin ja kahden isän perheet.
Pyydän anteeksi kirjoitustani ja jään avartamaan omaa katsomustani.
Anteeksi vielä kerran..
t. 19
Onko miehillä suhde myös keskenään?
Minua ahdistaa ajatuskin kahdesta miehestä.
rakastavatko molemmat miehet myös sinua?
harrastavatko nuo miehet keskenään seksiä?