4 työpaikan hakeminen kuukaudessa on ihan naurettavan vähän, ei ihme jos ei löydä töitä
Kyllä pitäisi olla paljon enemmän tuo minimi kuin 4 työpaikkaa, se on niin vähän että melkein sama kuin ei hakisi ollenkaan. Vähän pitäisi enemmän tehdä töitä työmarkkinatuen eteen ja sen että löytäisikin niitä töitä oikeasti. Ja kyllä, niitä pitää hakea myös muiltakin kuin omalta alalta ja niitä vähän vähemmän mieluisia työpaikkoja, jos ei meinaa olla ikuisuutta työttömänä.
Itse olen hakenut pääkaupunkiseudulta aivan kaikkia mahdollisia työpaikkoja, paitsi provisiopohjaisia, enkä sellaisia mihin tarvitsee lupia, esimerkiksi lääkärin työpaikkoihin en tietenkään hae kun en ole lääkäri, näissä tapauksissa hakemukset hylätään automaattisesti, joten sellaisiin ei toki kannata käyttää aikaa. Täytyy hakea myös sellaisiin mihin toivotaan työkokemusta vaikka sitä ei olisikaan, voi silti tärpätä.
Olen hakenut useamman kuukauden montaa sataa työpaikkaa, ja vihdoin minullakin tärppäsi. Jos olisin hakenut vain jotain neljää kuukaudessa, en olisi kyllä ikinä enää päässyt töihin. Eli jos väität "hakevasi töitä" mutta haet vain muutamaa kuukaudessa, niin et oikeasti mitään töitä hae. Silloin haet töitä, jos haet niin montaa kuin vain mahdollista, silloin voit oikeasti sanoa yrittäneesi.
Kommentit (15)
Työnantajat varmaankin lukevat sitten kaikki nämä hakemukset jos jokainen työtön lähettelee kymmeniä hakemuksia kuussa? Sen jälkeen töihin pääsy vasta haastavaa onkin.
Good for you, mutta montako ammattia nyt sinulla Ap oikein on? Tottakai massahakemisella pääsee sollilollidolleihin nollasopparille lähes varmasti. Elääkö sillä jos palkka putoaa alle työttömyyskorvauksen-siitä on kyse.
Töitä joihin pääsee ilman alan koulutusta on hyvin vähän ja niihin hakee koko ajan paljon ihmisiä.
Pahinta on jos on ollut pitempään samassa työssä niin jää puun ja kuoren väliin vanhentuneen osaamisensa kanssa joka riitti entiseen duuniin mutta uusiin on eri vaatimukset. Kiitos Petteri ja Riikka ministerit kun teitte työttömien kouluttautumisesta vaikeaa. Tai helppoa se on jos on varaa yksilönä mennä omakustanteena tutkintoa tekemään.
Mun tarvii hakea vain yhtä 3kk aikana.
Eihän tuota valvota mitenkään. Kuinkakohan moni työtön oikeasti hakee työpaikkoja? Merkkaavat tehtävän tehdyksi ja tarvittaessa vetävät päästänsä yrityksen nimet joihin hakeneet.
Häh? Mulla on tapana hakea vain niitä, jotka oikeasti haluan. Hoidan valmistautumisen sitten niin, että saan paikan.
Eiköhän suurin osa hae paljon enemmän kuin nuo 4. Eri asia on onko niitä haettavia paikkoja edes 4/kk joillakin paikkakunnilla.
Pitäisi olla niin päin että firmojen on otettava työhaastatteluun neljä kertaa kuussa. Milloin firmoja aletaan velvoittamaan?
huvikseni katsoin mitä työpaikkoja hakisin, jos olisin työtön. On koulutusta ja kokemusta kaikenmoista, mutta haasteina allergia ja hajonnut polvi, jotka oikeasti rajoittavat työnhakua. Löysin asuinalueeltani 2 työpaikkaa, joita voisin realistisesti hakea. Ja asun isohkossa kaupungissa. Oli kaikenlaisia saastaisia puhelinmyyjän hommia (joita en voisi tehdä, koska ääni ei kestä, asennevammasta kyseistä säälittävää työtehtävää kohtaan puhumattakaan), oli sitten myös kaikenlaisia kantamista ssältäviähommia, joita en voisi polvivamman vuoksi tehdä. mikä hauskinta, niin polvivamaani ei katsota vielä niin vaikeaksi, että lähdettäisiin leikkaamaan, koska kykenisin tekemään kuitenkin toimistotöitä, joita nytkin teen. Luojan kiitos minulla on työpaikka ja suhteellisen pysyvä, sillä toimistohommia ei täältä löytyisi (paitsi noita puhelinmyyntihuijausfirmojen hommia)
en yhtään siis ihmettele, jos joku työtön sanoo ettei löydä 4 haettavaa paikkaa, sillä ihmisillä oikeasti on fyysisiä rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Mulla on tapana hakea vain niitä, jotka oikeasti haluan. Hoidan valmistautumisen sitten niin, että saan paikan.
Siis hoidat valmistautumisen niin että joka kerta saat paikan? Eihän sun ole tarvinnut hakea kuin kerran. Miksi sitten puhut monikossa?
Olisitko saanut paikan jos et olisi hakenut niitä muita? Itse en nykyiseen edes hakenut, enkä ole mikään huippuosaaja.
En hae töitä. Ei voisi vähempää kiinnostaa, otan tuen perustulona. Se on valtion ongelma ettei sellaista tee ettei mun kaltaisten tarvi olla turhaan työnhakijana.
Tehköön töitä semmoiset joilla ei ole muuta elämää.
Mä olen ollut yli 3 vuotta hakematta, koska työkkäristä ei ole otettu yhteyttä. En piruttanikaan soita sinne ja kysy miksei minun tarvitse hakea mitään. Pärjään näinkin. En tiedä olenko hävitetty johonkin mappi Ö:hön, omapa on mokansa.
Vierailija kirjoitti:
Mun tarvii hakea vain yhtä 3kk aikana.
Miksi sinä alapeukuttelet? Tilanteeni nyt vain on sellainen, että työkkärin täti päätti niin. Ja tulee tietenkin yllätyksenä sinulle, että haen silti paljon useampaan. Kaikkialla ei niitä paikkoja katsos ole samalla tavalla kuin jossain pääkaupunkiseudulla, ja joskus muutto sinne ei vain ole mahdollista.
Jossain syrjäisessä pikkukylässä haet 48 kertaa vuodessa siihen ainoaan kauppaan, jossa 2 kassapaikkaa ja vuodesta toiseen, vaikka näet, ettei paikkoja ole vapautunut.
Lopettakaa aikuisten ihmisten pakottaminen. Et omista ihmisiä.