millainen on ollut huonoin johtamistapa, johon olet työurallasi törmännyt?
Kommentit (14)
Miesjohtaja saattoi yhtäkkiä määrätä palaverin illaksi ja sinne oli mentävä vaikkei listassa ollut sitä merkittynä. Johtaja yritti kieltää minulta menon lapsenlapseni ristiäisiin, koska äkillinen iltapalaveri oli juuri junan lähtöaikaan. Johtaja piti puhutteluja milloin mistäkin syystä, jos häntä ei sokeasti toteltu. Johtaja määräsi, että työajan ulkopuolella olevaan tilaisuuteen oli osallistuttava. Jos kieltäytyi joutui taas puhutteluun.Tehtiin kysely työoloista ja jos joku sanoi siinä jotain negatiivista joutui puhutteluun. Joutuessani sairaslomalle johtaja sanoi että sellainen antaa huonon kuvan työntekijästä.Lähtiessäni ko paikasta pois, johtaja uhkaili että kertoo minusta ikäviä asioita jos joku sattuu kysymään.
Sain kuulla usemapaan kertaan, että hän ei olisi halunnut minua ko puljuun, mutta oli pakko ottaa. Sain kuulla että se ja se ja se olisi ollutm tähän haluttu henkilö, mutta minut piti ottaa. Siis nämä tuli ennen kuin hän tiesi minusta kovinkaan paljon. En saanut mitään työhön perehdytystä, mutta hommia kaadettiin niskaan joka suunnalta. En saanut avaimia, en mitään. En tiennyt mistä olisin saanut tarvittavat työvälineet. Kun kysyin minulle tuiskittiin on vähän kiire ja paljon tätä hommaa jokaisella ei tässä ehdi olla paapomassa. Lähdin heti kun sain uuden paikan.
Pelkää virheistä kiinni jäämistä niin paljon että on valmis tekemään mitä hyvänsä sen välttääkseen - esim. valehtelemaan ja puukottamaan selkään muita, silloinkin kun itse virhe olisi niin yhdentekevä ettei kukaan edes kiinnittäisi siihen huomiota. Tyyliin että jos siltä loppuisi läppäristä akku ja pitäisi pitää presis, se alkaisi huutaa jollekulle itseään alempana hierarkiassa olevalle että sen tehtävänä muka oli tuoda hänelle sähköpiuha, vaikkei siitä olisi ollut mitään puhetta, ja ikään kuin ei olisi ihan normaalia vain sanoa että "mulla on näköjään akku vähissä, lainaisiko joku piuhaa?"
Jolla ei ollut minkäänlaista visiota siitä mihin suuntaan firmaa olisi pitänyt viedä. Joten porukka vain tallaili käytävillä ja teki sitä mitä itseä huvitti.
Lisäksi kuka tahansa pystyi viemään ko. johtajaa ihan tahtonsa mukaan, kaikki kävi kun vähän aikaa johdatteli ja tarvittaessa vaikka vaati. Ok, kaikki kävi, ikinä ei tullut poikkipuoleista sanaa. Eli päätökset huojuivat ihan siinä tahdissa kuka kävi kysymässä. Ai niin - mutta eihän siellä oikeasti mitään päätöksiä koskaan tehtykään...
ja koko ajan toitetaan säästämisestä ja kulujen karsimisesta
Firmat tahkoaa ennätysvoittoja ja aina vaan on liikaa kuluja. Tappaa kaiken motivaation hitaasti mutta varmasti.
Mitään koulutuksia ei järjestetä, kaikki kurssit perutaan jne.
Samaan aikaan lisätään byrokratiaa ja ulkoistamista kulujen kontrollimiseksi eikä kukaan osaa vastata kuinka paljon kaikki uudet monimutkaiset järjestelmät maksaa. Ja siinä sivussa ulkoistusfirmat kasvattaa tulostaan...
perehdytystilanteessa sanoi, että jos ei huvita painaa duunia niska limassa niin voi jäädä kotiin nukkumaan. Olen keski-ikäinen, asiallinen ja ahkera työntekijä ja tuollainen kommentti oli aika outo. Tuntui vähän epäluottamuslauseelta ennen kuin olin edes aloittanut työtä.
Työsopimuksen kanssa vetkuteltiin, aina oli jotain muuta kun pyysin sitä.
Pomo, eli yrityksen omistaja, oli aivan hullu despootti.
Huusi, karjui, haukkui ihmisiä. Useat työntekijät itkivät siellä joka päivä.
Mua se ei haukkunut eikä huutanut mulle. Yritti kyllä, mutta otin heti alkuun sen tyylin että häivyin heti kun alkoi raivoamaan.
Tulin takaisin, kun oli lopettanut ja kysyin että oliko sulla jotain asiaa.
Lähdin sieltä oikeastaan siksi, kun palkoissakin yritettiin kusettaa.
Mut oli merkitty "harjoittelijaksi", jolle ei siis olisi pitänyt maksaa täyttä palkkaa.
En kyllä ollut mikään harjoittelija, eikä mua oltu harjoittelijaksi palkattu, tein kaikkia töitä siellä alusta lähtien ihan omatoimisesti.
Kun huomasin ton kusetuksen, sanoin että
hoitakaa itse hommanne ja häivyin.
Puutarha-ala.
pomo puhui alentavaan sävyyn, jopa pilkallisesti. Teki laittomia työvuorolistoja ja näännytti huonolla työvuorosuunnittelulla työntekijän. Jos määräaikaisena oleva työntekijä puuttui epäkohtiin, niin sopimusta ei jatkettu. Sattuneesta syystä rouva ei enää onnekseni pomota minua.
Yhtenä päivänä pomo kehuu sinua kaikille ja haukkuu muita sinulle. Toisena päivänä hän haukkuu sinua kaikille ja kehuu kaikkia muita sinulle. Samalla pomo kertoo "että se yks sanoi susta näin".
Kesätöissä myyjänä olin.
- ja kohta sit kuitenkin hylkää tämän milloin mistäkin syystä ja valitsee kohta seuraavan "uskotun" itselleen, jolle parjaa edellistä Valittuaan...jne
Onneksi me tiedetään tää leikki, ei tule pettymystä kenellekään.
Media-ala.
palveluala