Kaikki keinot miten lisätä maidontuotantoa?!
Pumppaan vauvalle kaikki maidot (ei oppinut syömään rinnasta). Nyt tuntuu, että maidontuotanto olisi ehtymään päin. Toisataiseksi on vielä juuri ja juuri vauvalle riittänyt eikä korvikkeita ole tarvinnut antaa (vauva 2 kk), mutta miten saan lisättyä tuotantoa tai edes pidettyä nykyisellä tasolla, jottei tarvitsisi heti korvikkeisiin siirtyä?
Nämä olen tehnyt nyt:
-Hieronut rintoja ennen pumppausta (käytössä sairaalan pumppu sekä Aventin sähköpumppu)
-Pumppaus yhden-neljän tunnin välein
-Yöllä pumppaan vähintään kerran
Kommentit (24)
vaan sille jota lainasi..hän kun liputti imettämisestä ja sen tuomasta ihanuudesta kun laihtuukin vielä vaikka mässää suklaata.. No joo, ehkä olen katkera kun itse ei voi imettää, sillä tosiaan pumppailu on rankkaa 2-3h välein, myös yöllä..ja sitten kun ei saa puristettua kuin 20ml/rinta ja lapsi söis kuitenkin 90-100ml 3-4h välein..myös yöllä. Mut tosiaan, luulis sairaalasta saavan lisäosia..mä en saanut edes kylläkään pumppua mut vuokraan muualta, on myös omakin pumppu.
Vielä on viime syksyltä mielessä tuo pumppaus ja on kyllä TODELLA ärsyttävää ja ahdistavaa hommaa. Vaikka aika pedantti ihminen olenkin ja vauvan (varsinkin sairaan) parasta yritin ajatella, kyllä se koville otti yöllä nousta pumppailemaan. Ja sitten oli huono omatunto siitä, että oma maito ei silti riittänyt.
Todella nostan hattua teille, joka yötä päivää jaksatte sitä pitkiä aikoja tehdä!
11
Sitä vettä pitää oikeasti litkiä litratolkulla, että maitoa riittää. Muista siis, että juot kahden edestä. Itse join aina ison vesilasin jokaisen imetyksen jälkeen.
Itse en tuota juomisen vaikutusta kyllä huomannut, mutta syödä piti reippaasti imetyksen aikana. Älä tosiaan kaihda rasvaisia ruokia, syö usein ja reippaasti. Sitten mitä enemmän saat sitä maitoa tisseistä ulos, sitä enemmän ne sitä tuottavat. Eli imetä, pumppaa, lypsä.
itselle sopiva tee vaan pitää metsästää.