Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki keinot miten lisätä maidontuotantoa?!

Vierailija
08.02.2011 |

Pumppaan vauvalle kaikki maidot (ei oppinut syömään rinnasta). Nyt tuntuu, että maidontuotanto olisi ehtymään päin. Toisataiseksi on vielä juuri ja juuri vauvalle riittänyt eikä korvikkeita ole tarvinnut antaa (vauva 2 kk), mutta miten saan lisättyä tuotantoa tai edes pidettyä nykyisellä tasolla, jottei tarvitsisi heti korvikkeisiin siirtyä?

Nämä olen tehnyt nyt:

-Hieronut rintoja ennen pumppausta (käytössä sairaalan pumppu sekä Aventin sähköpumppu)

-Pumppaus yhden-neljän tunnin välein

-Yöllä pumppaan vähintään kerran

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan apua jos koettaisit pumpata tiheämmin jonkun aikaa?

Vierailija
2/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nesteitä (=vettä, mehua, maitoa), syö kalkkitabletteja, juo "vauvateetä" (= jotain esimn luontaistuotekaupasta saatavaa yrttiteetä, jossa maidontuotantoa lisääviä yrttejä), syö hyvin kunnollista ruokaa + lepää riittävästi.

Koita saada itsesi hyvälle mielelle! Eli tee jotain piristävää (onhan tunnettua että "tyytyväinen lehmä tuottaa runsaasti maitoa" :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnalle ennen pumppausta, vauva alasti paljaille rinnoille makoilemaan, yöllä lisäpumppauskerta, lämmin suihku...

Vierailija
4/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eiköhän heru.

Vierailija
5/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissillä suussa, niin ota vauva paljasta ihoa vasten, ihokontakti saa maidon herumaan.

Vierailija
6/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain täältä joskus elämäni parhaimman vinkin, että jos määrää ei voi enää lisätä, niin laatua kyllä. Eli rasvaisempi maito täyttää paremmin. Sain lisättyä maitorasvan määrää (sitä "kermaa" pinnalla") syömällä itse paljon ja rasvoja kaihtamatta, leivän päällekin kunnon kerros Oivariinia :D Toimi meillä loistavasti ja vauvalle alkoi riittää pienemmätkin määrät maitoa.

Vierailija
7/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohramallaksen vuoksi. Mä vaan en pysty tommosiin koskemaan pitkällä tikullakaan.

Vierailija
8/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintoja myös pumppauksen aikana. Auttoi minulla.

Vierailija
9/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maidoneritystä lisäävä hormooni erittyy yöllä.

T:yöt koliikkia karjuneen vauvan äiti, joka viimein tajusi muistaa nukkua vaikka maailma kaatuisi = maidon tulo jatkui

Vierailija
10/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lämpimässä suihkussa vähintään kaksi kertaa päivässä (pumppaus sen jälkeen).

Pidä hyvä huoli omasta syömisestä ja juomisesta. Juotava on KOKO ajan. Herkuttele rauhassa. Mä en yleensä pidä makeasta, mutta pumppausaikana suklaa ja pullat tekivät tehtävänsä.

Pilsneri. Ykkösolut oikeasti auttaa. Heruttaa maitoa takuuvarmasti ainakin mulla.

Rentoudu. Stressatessa tai vihaisena maitoa ei multa tule.

Ajattele vauvaa. Ilmeisesti hyvä keino on pumpata vauva sylissä tai vieressä. Jos se ei ole mahdollista, katsele vauvan kuvaa tms. Mulla toimi jo se, että isompi esikoinen oli mun vieressä.

Paras maidon lisääjä on tietysi vauva itse. Itse jouduin pumppaamaan maidon vauvalle hänen olleseen sairaalassa lastenosastolla, onneksi kotiin päästyään oppi rinnalle. Jos siis suinkin käytännössä mahdollista, yrittäisin vielä imetystäkin.

Vierailija
11/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maidoneritystä lisäävä hormooni erittyy yöllä. T:yöt koliikkia karjuneen vauvan äiti, joka viimein tajusi muistaa nukkua vaikka maailma kaatuisi = maidon tulo jatkui

riittävät unet ovat tosi tärkeitä myös

11

Vierailija
12/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis myös yöllä. Niin niillä vauvoillakin on tiheän imun kausia erityisesti iltaisin ja jopa 1/2 h välein. Ja tuona aikana myös yöllä tiheämmin pumppausta.

Ja sitten ihokontakti vauvan kanssa samalla kun pumppaat eli vauva syliin paidan alle.

Vierailija
13/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joita jo edellä tulikin

Riittävä juominen ja syöminen (minä söin ain kuin hevonen imetyksen aikana ja molemmissa raskauksissa maitoa riitti, ja silti paino laski eli imetys kuluttaa hurjasti energiaa)

Suklaa:)

Riittävä uni ja lepo

Ja tuota olutta kannattaa kokeilla, moni sanonut sen auttavan.

Itse tosin otin joskus punaviinilasillisen imetyksien välillä. Auttaa ainakin rentoutumaan.

Vierailija
14/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli osta Tuoppi kotikalja uutetta, on tosi helppoa tehdä, juotavaa parissa päivässä. Takuulla tulee maitoa ku tota hörpit =) Mutta varo ettette huku siihen ;D

Vierailija
15/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukekaa ihmiset...kun kyse oli PUMPPAAMISESTA!!!!

Pumppu ei vaan heruta samalla lailla kun imetys..joi,söi tai seiso vaikka päällään.

Itselläni on sairas lapsi ja olen koittanut pumppailla..minulla vaan tyrehtyy tyrehtymistään vaikka tekis mitä.

Toivottavasti vielä sais edes muutamia ml lapselle annettua!

Ap..oletko kokeillut vuokrata pumppua, jolla saisit pumpattua rinnat yhtäaikaa? Auttaisko?

Joita jo edellä tulikin Riittävä juominen ja syöminen (minä söin ain kuin hevonen imetyksen aikana ja molemmissa raskauksissa maitoa riitti, ja silti paino laski eli imetys kuluttaa hurjasti energiaa) Suklaa:) Riittävä uni ja lepo Ja tuota olutta kannattaa kokeilla, moni sanonut sen auttavan. Itse tosin otin joskus punaviinilasillisen imetyksien välillä. Auttaa ainakin rentoutumaan.

Vierailija
16/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat rinnat pumpattua samanaikaisesti. Kai sitäkin tosiaan kokeilla voi. Jos ei muuten auta, ni säästäis ainakin aikaa. Kiitos neuvoista kaikille!

ap

Vierailija
17/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulloruokintaan.

Vierailija
18/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin esikoista imettäessä ja maidon riittämisen kanssa painiskellessa, että alkoholiton olut tai pilsneri auttoi. join vaikkapa puoli tölkkiä ja loput muutaman tunnin päästä. lidlissä on halpaa alhoholitonta olutta!

Reippaasti pitää juoda nestettä ja syödä kunnolla, varmaan juuri tuo on oqleellista että saa tarpeeksi rasvaa, kun äidinmaito on niin rasvaista.

hienoa että jaksat pumppailla!

Vierailija
19/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukekaa ihmiset...kun kyse oli PUMPPAAMISESTA!!!! Pumppu ei vaan heruta samalla lailla kun imetys..joi,söi tai seiso vaikka päällään. Itselläni on sairas lapsi ja olen koittanut pumppailla..minulla vaan tyrehtyy tyrehtymistään vaikka tekis mitä. Toivottavasti vielä sais edes muutamia ml lapselle annettua! Ap..oletko kokeillut vuokrata pumppua, jolla saisit pumpattua rinnat yhtäaikaa? Auttaisko?

Joita jo edellä tulikin Riittävä juominen ja syöminen (minä söin ain kuin hevonen imetyksen aikana ja molemmissa raskauksissa maitoa riitti, ja silti paino laski eli imetys kuluttaa hurjasti energiaa) Suklaa:) Riittävä uni ja lepo Ja tuota olutta kannattaa kokeilla, moni sanonut sen auttavan. Itse tosin otin joskus punaviinilasillisen imetyksien välillä. Auttaa ainakin rentoutumaan.

ja mulla itsellä ainakin vaikutti omat syömiset ja juomiset (päällä seisomista en testannut...) Tokihan se fakta silti on se, että pumppu ei heruta läheskään samalla tavalla kuin imetys. Olennaisen tärkeää on myös oma asenne. Vaikka tiedän, että se varsinkin sairaan lapsen kanssa on vaikeaa.

Jos sulla ap on sairaalan pumppu, etkö sieltä sairaalasta saisi tarvittavat osat, että voisit pumpata kummatkin rinnat yhtäaikaisesti? En tiedä millaisia pumppuja teidän sairaalassa on, mutta meillä ei ainakaan tarvinnut kuin sen letkun ja rintaan asennettavan pään.

Ja jos olet jo 2 kk saanut pumpattua, se on jo hurjan hienosti! Itsestäni tiedän, etten todennäköisesti olisi jaksanut niin kauan, on se sen verran hankalaa puuhaa.

Mäkin liputan Lidlin ykkösoluen nimiin. Se on paitsi halpaa, niin oikeasti jopa hyvän makuistakin! Kantsii kokeilla :)

11

Vierailija
20/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sille jota lainasi..hän kun liputti imettämisestä ja sen tuomasta ihanuudesta kun laihtuukin vielä vaikka mässää suklaata..

No joo, ehkä olen katkera kun itse ei voi imettää, sillä tosiaan pumppailu on rankkaa 2-3h välein, myös yöllä..ja sitten kun ei saa puristettua kuin 20ml/rinta ja lapsi söis kuitenkin 90-100ml 3-4h välein..myös yöllä.

Mut tosiaan, luulis sairaalasta saavan lisäosia..mä en saanut edes kylläkään pumppua mut vuokraan muualta, on myös omakin pumppu.

lukekaa ihmiset...kun kyse oli PUMPPAAMISESTA!!!! Pumppu ei vaan heruta samalla lailla kun imetys..joi,söi tai seiso vaikka päällään. Itselläni on sairas lapsi ja olen koittanut pumppailla..minulla vaan tyrehtyy tyrehtymistään vaikka tekis mitä. Toivottavasti vielä sais edes muutamia ml lapselle annettua! Ap..oletko kokeillut vuokrata pumppua, jolla saisit pumpattua rinnat yhtäaikaa? Auttaisko?

ja mulla itsellä ainakin vaikutti omat syömiset ja juomiset (päällä seisomista en testannut...) Tokihan se fakta silti on se, että pumppu ei heruta läheskään samalla tavalla kuin imetys. Olennaisen tärkeää on myös oma asenne. Vaikka tiedän, että se varsinkin sairaan lapsen kanssa on vaikeaa. Jos sulla ap on sairaalan pumppu, etkö sieltä sairaalasta saisi tarvittavat osat, että voisit pumpata kummatkin rinnat yhtäaikaisesti? En tiedä millaisia pumppuja teidän sairaalassa on, mutta meillä ei ainakaan tarvinnut kuin sen letkun ja rintaan asennettavan pään. Ja jos olet jo 2 kk saanut pumpattua, se on jo hurjan hienosti! Itsestäni tiedän, etten todennäköisesti olisi jaksanut niin kauan, on se sen verran hankalaa puuhaa. Mäkin liputan Lidlin ykkösoluen nimiin. Se on paitsi halpaa, niin oikeasti jopa hyvän makuistakin! Kantsii kokeilla :) 11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä