Suurperhekuumeilijoiden Kevät 2011
Aloitetaampas meille ihan uusi pino kun on jo uusi vuosikin :)
Voitas tietenkin uusien varalta alkuun esitelläkin itseämme.
Eli Murujen äiti (ennen nimimerkillä Omppuäippä/Omppis) 34.v viiden lapsen äiti. Kaksospojat 1998, tytöt 2000, 2006 ja 2008. Kuudetta kullanmurua haaveilen vaihtelevasti. Palasin töihin viime keväänä ja nyt jo kaipaan kotielämää. Sitä verkkaista ihanaa kiireettömyyttä, josta ei tosin säpinääkään puutu ;) Yritys alkaa, mikäli mies pehmenee ajatukselle ja minä maltan odottaa, ensi syksynä.
Olipa ihana nähdä Sinuvikin linjoilla! Ja kyllä sinäkin vielä ehdit!! Mulla on yks kaveri, joka on 43.v ja ihan vauvakuumeissaan :)
Itse mietin tässä vauva-asiassa paljon just tuota pärjäämistä.. Tulot pienenee taas jos jään töistä kotiin enkä nyt tällä viimeiselläkään ;) kerralla tahtoisi palata töihin heti äitiysloman loputtua vaan mielelläni jatkaisin hoitovapaalla. Siitä saatu korvaus vaan on yhtä tyhjän kanssa. Kertokaahan miten te muut pärjäätte ja mitkä ovat teidän selviytymisniksit? :)
Haaveillaan, unelmoidaan.. :)
Muru
Kommentit (107)
Joten ei vielä tiedossa lisää vauvoja taloon...
Heipparallaa!
Olipa sasaanilla ihania uutisia! Oikein paljon onnea plussasta ja onnea odotukseen.
MiiToo- Ihania ajatuksia sinulla, osa oli ihan kuin omasta päästäni=) Miettinyt kanssa asioita jo niin pitkälle kun sitten joskus niitä lapsenlapsiakin=D
Ok! No nii elikkä kovin on kiirettä meillä pitänyt. Pihaa kovasti yritetty laittaa siihen kuntoon että kehtaa kesällä rippivieraita päästää. isäntä painaa viikot töissä siten että ei näy kun kotona nukkumassa, jotenka yksin aika lailla saa viikolla touhuskella. Viikonloppuna on sitten polttopuu hommaa ja pellolta kivienkeräystä. Mulla on vauvakuume ollut nyt taka alalla. Ei vain yksinkertaisesti ole ehtinyt muuta ajatella kuin noita kaikenmaailman puskia ja horsmia mitä tuonne pihalle pitäs laittaa. Sen verran olen kuitenkin tuolla pihalla perskyyrys miettiny et pari kesää ku täs oikein kovasti tekee ni olis piha valmis. Sit sais keskittyy vaikka vaan siihen vauvakuumeiluun!=)Pöhlöks täs ittensä välii tuntee mut mitäs sitten=D
Se kummasti vaan mieltä piristää kun tietää et ei ole rästissä olevia hommia.
Meillä nuorin tosiaan tulee huomen 8kk. Imetyksen lopetin 7 viikkoa sitten, eikä tätiä näy vieläkään=D Saapa nähdä tuleeko koska vai jääkö tulemati. Ei nuista gummeistakaan aina tiiä=D
Mutta nyt välipalaa laittamaan.
Aurinkoista äitienpäivää kaikille ihanille äipille!
Terveisin Emo kera katraan!
Aika hiljaista onkin täällä.. Taitaa kevät aurinko lämmittellä lisä kiireitä perheisiin.. ;)
Meillä ainakin aika kuluu ulkoillen tosi paljon.
Meillä mies yllätti minut täysin.. Kysyi vappuaattona että mitenhän se on vieläkö haluaisin yhden lapsen vai oliko minunmielestä luku jo täynnä.. :O
Kuulema yksi vielä mahtuisi meille...
Enkä siis tästä omasta kuumeilusta ole juurikaan puhunut ääneen.. :)
Ajateltiin aloitella yritys tuossa syksymmällä, tosin ehkäisyä meillä ei ole kun vielä imetän ja vasta viime kuussa menkatkin alkoi synnytyksen jälkeen.. Pitäisi siis tässä kesän aikana vierottaa pikkuinen rinnasta.. Millähän ihmeellä sen teen kun pikkumies on niin tisussa kiinni kuin vain lapsi olla voi.. No ehkäpä se siitä itsekseen, jos tässä kesän aikana alkaisi enemmän tarjoamaan mukistakin juomaa.
Vähän jo olenkin "salassa" tutkaillut äitiyspakkauksen sisältöä, huutiksen tarjontaa jne.. Ehdin nimittäin laittaa kiertoon jo kaikki vauvatarvikkeet kun oli ajatus että lapset on tässä.
Toisaalta välillä kyllä itsekin tulee mietittyä että onkohan tässä mitään järkeä suunnitella _kuudetta_ lasta... :O
Mutta toisaalta miksei olisi, onhan sitä maailma pullollaan järjettömämpiäkin asioita.. :)
Nyt täytyy lähteä paimentamaan pikkupoikia untenmaille.. Välivaihe kun ei ihan jaksa kokopäivää pystyssä mutta ei unikaan päivällä enää meinaa tulla.. Huoh..
Ei oikein aikaa tunnu jäävän tälle palstailulle. Työt olen aloittanut ja tekemistä riittää. Vauvakuume on aina taka ajatuksissa mutta suljen sen pois koska muuhun pitää nyt yrittää keskittyä...
Niistä omituisista oireistani sen verran että pääsin viimeinkin magneettikuvaukseen. Mitään vikaa ei löytynyt. Ei kasvaimia eikä ms-tautia. Olen siis tyytyväinen :) Oireet ovat lisäksi olleet poissa nyt yli kolme viikkoa. Jospa siis olisi parantunut viimeinkin? Vielä ottivat borrelioosi verikokeet koska oireet alkoivat viime kesänä niin voi olla joku punkista tullut juttu... Mutta näillä näkymin olen siis terve ja vauvasta voin vielä haaveilla :)
Hieno juttu Soffala, että mitään vikaa ei löytynyt! Kyllä se terveys vaan on niin se yks maailman tärkeimmistä tekijöistä.
Mites Omppiksen työkuviot, joko sulla selvisi suunnitelmat?
Mullakin taas vähän vauvakuume nostelee päätään, vaikka miljoona kertaa olen päättänyt, että kyllä nämä riittää. Tuleekohan se stoppi oikeasti ikinä vastaan, jos ei vaan järjellä päätä lopettaa?
vaikka en vielä aivan suurperhettä omaakaan:)
Jos luoja suo kuitenkin haluan vielä monta monta lasta. Tällä hetkellä meitä on siunattu kolmella ihanalla lapsella joista kaksi on tyttöä ja yksi poika.
Ikää minulla on 28 ja miehellä 29 ja nyt neljäs pikkuinen toiveissa:) Ensimmäinen yrityskierto käynnissä jä jänskättää kauheesti vaikka olenkin aina helposti ja nopeeta tullut raskaaksi. Eihän sitä koskaan tiedä...
sain siis perjantaina ne maagiset kaksi viivaa tikkuun=)
Pillerit jätin pois tammikuun lopussa ja nyt tärppi kävi.
Kaikki on vielä kovin alussa, mutta olen luottavaisin mielin odotuksen suhteen. Toivon hartaasti, että tammikuun lopussa saamme neljännen ja viimeisen lapsemme syliin=)
Tellu
Täällä kans yksi kuumeilija liittyy ketjuun pitkään.
Ennestään neljä lasta 1-8 vuoden väliltä. Autossa olisi vielä yksi penkki vapaana niin pitäisihän se täyttää ;D.
Ajattelin pudottaa hieman painoa kun edellisen lapsen raskauskilot jäivät vyötärölle... :( Hieman pelottaa mahdollinen uusi raskaus ja se miten lähellä olevat ihmiset siihen suhtautuu. Aika ilkeitä kommentteja on tullut sitten toisen lapsen. Vaikka eihän niitä pitäisi nooteerata mutta silti ne satuttaa. Viime kerralla kun odotin kerroin työkavereille muutama viikko e nnen kuin jäin pois töistä ;D.
Mies on ihan 10+ mukana kuumeilemassa ja jos hänestä olisi kiinni voisi varmaan vielä kolme muksua tulla!!! Olen siinä "onnellisessa" asemassa että häntä ei ole ikinä tarvinnut taivutella lapsen tekoon ;)
Ja ai niin PALJON onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä sitä toivoville. On mukava huomata että meitä hassuja on näinkin paljon!!
Mahtuuko mukaan ;) ? Täällä olis pian 30-vuotias neljän tytön äiti (-99,-01,-07 ja -09).Puoliso 33v.
Viidettä ollaan tässä mietitty ja kaipa sen kuparikierukankin vois käydä nappasemassa pois... Sukupuolella ei nyt mikään maailman suurin merkitys ole,mutta väkisinkin sitä jo vähän poikaa toivoo kun on nuo neljä tytärtä :)
Hieman tosin jännittää kun viimesin raskaus jätti raskauspelon, mutta ajattelin hankkia tukea jo ennen raskautumista..Eli haluan tietää voinko aloittaa lääkityksen mikäli ahdistun kuten viime raskaudessa..ja onko minkäänsortin betasalpaajaa jos tämäkin raskaus saa pumpun muljahtelemaan. Synnytyksen jälkeen saian keuhkoveritulpan niin senkin suhteen haluaisin etukäteen selvitellä..tiedossa on että mahaa joudun piikittelemään estolääkityksenä.
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille! Toivottavasti pian tärppää ;)
Tervetuloa uudet ja onnea plussanneille.
Kevät näköjään jokaisella kiirettä aikaa..
eilen olisi kuukautisten pitäneet alkaa??tai mistä niistä tietää, olleet imetyksen jälkeen ei niin säännölliset? 26-29päivää.
loppuviikosta teen testin jos ei kuuk.ala..
nuorin nyt kipeänä, ja kiirettä riittää pihahommissa..
Tulihan se tyhjennysvuoto viimein, vappuaattona alkoi aikas järkyttävä vuoto...
Ja tänään yllätyksekseni sain clearbluen testilla POSITIIVISEN tuloksen; RASKAANA 2-3 viikkoa!!!!!!!!!!!!!! :) :) :)
Ainoa oireeni on ollut järkyttävä palelu. LA olis sit helmikuussa :)
Enpäs olis uskonu, nyt toivon tarrasukkia että raskaus jatkuis!! Isäntää malttamattomasti odottelen töistä kotiin, että pääsisin kertomaan, KÄÄK, IHANAA :)
Terkuin onnesta sekaisin Katsa
Tuntuu tosiaan että tämä kevät on kiireistä aikaa. Käyn aina välillä lukemassa kuulumiasianne mutta aika hiljaistahän täällä on ollut eikä ole tultua kirjoiteltua.
Onnittelut Katsalle ja muillekin plussanneille!
Hienoa että tyhjennysvuoto sitten tuli ja plussakin heti perään :)
Elättelen toivoa että pääsisin samaan junaan mukaan. Minulla on nyt olleet kolmet menkat kierukan poiston jälkeen ja jos ne kahdet ekat olivat harjoittelua niin nämä kolmannet olivatkin sitten ihan muuta, ihan järkky vuoto.
Meillä tosin tilanne että mies ei edelleenkään ole varma mitä haluaa ja nyt otti ensimmäistä kertaa sitten kondominkin käyttöön. Tosin otollisina päivinä ehdittiin pariin kertaan sekstailla ilmankin eli näistä toivon nyt sitä tärppiä. Pitäkäähän peukut pystyssä. Piinaviikkoja mennään, ovis on ollut viime viikonloppuna ja nyt pitäisi vielä reilu viikko sinnitellä ennen kuin voi testailla.
Onneksi meillä on loma muissa maisemissa ensi viikolla ja ajattelin että säästän testailut siihen kun palaan kotiin. Minä olen ollut aina ihan mahdoton näissä testailuissa ja testaillut jo tosi varhaisessa vaiheessa..
Tärppionnea kaikille!
Elikkäs olen 36-vuotias, mies ihan pian 40v, ja lapsia meillä on viisi; pojat -93, -95, -03 ja -10 sekä tyttö -98. Aika pitkällä ikävälillä siis tuo meidän katras. Kovasti toivon tuolle hännänhuipulle kaveria pienellä ikäerolla, mies ei ihanvielä ole asialle lämmennyt. Tosin muistuttelin jo, että tuota viimeistä hommailtaessa hän lupasin minulle option vielä yhteen ;D
Syynä se, että kahdella meidän lapsukaisista on tietyn tyyppisiä sosiaalisia ongelmia, ja kavereidensaaminen perheen ulkopuolelta on vaikeaa. Siis ihan leikkikaveria tuolle viimeiselle toivoisin, ikäeroa isompiin sisaruksiin on niin paljon, ettei siinä mielessä leikkikaveria noista löydy.
Toisaalta mietityttää oma jaksaminen. 4. raskaus oli melkoisen raskas, silloin minulla alkoi selkä oireilemaan raskauden puolessa välissä, ja sairaslomalla olin rv 30 lähtien. Oireet kuitenkin helpottivat raskauden jälkeen. Nyt vikassa raskaudessa nuo selkäoireet palasivat, ja sairaslomalle jäin rv 23. Lisäksi lopussa puhkesi raskaushepatoosi, minkä vuoksi synnytys käynnistettiin 37+5, ollen varsin raju ja lapsikin oli vähän otettu tuosta ryskeestä. Mitään näkyviä vaurioita ei minuun tullut, mutta edelleen selkä oireilee, ja lantion sisemmät luut ja liitokset on edelleen (5kk synnytyksen jälkeen siis) kipeät, eikä esim juokseminen onnistu lainkaan. Joten järellä ajateltuna ei piäisi kuumeilla yhtään, mutta toisaalta, jos olisin järjellä ajatellut ei meillä olisi yhtään lasta :D
Onko missään olemassa suurperhekuumeilijoiden esittelylistaa, tms? Näin uutena selasin kyllä kaikki lähes 100 viestiä edeltäni, mutta eipä uosta oikein mitään kuvaa mukana kulkevista saanut.. :)
Andrea
Ihana ilma tuolla ulkona. Muksut nauttii niin kun saa juosta nurmikolla ja välillä käydä uimassa :) Koiruudet eivät jaksa tehdä näillä keleillä yhtään mitää. Niille on pikkuisen liian kuuma.
Viikonloppuna pitäisi lähteä reissuun ja on luvattu +30 astetta. Vinkkejä mitä ottaa mukaan muksuille kun edessä on noin 500 km?? Auto tulee tupaten täyteen mutta iloisella mielellä ja tarpeeksi usein pysähdyksiä matkan varrelle niin eiköhän se siitä.
Olettekos te muuten laittaneet aurinkorasvaa tai itikan karkoitetta 1 vuotiaalle?
Meidän vauva täyttää ensi viikolla vuoden :) Siitä on tullut jo niin iso poika vaikka on vielä niin pieni. Touhottaa menemään minkä jaloistaan päsee ;D Mitä isommaksi poika kasvaa sitä isommaksi vauvakuume nousee. On se hassua kun olis hyvä näin mutta silti haaveilee vielä yhdestä...
Aurinkoista päivää kaikille!!!
Heippa vaan kaikille! Olen kahden pojan (-04 ja -05) sekä yhden tytön (-09) 28 vuotias äiti! Puoli vuotta tässä ollaan odoteltu "sopivaa hetkeä" kierukan poistolle ja nyt on aika varattuna 28. tätä kuuta!!! Kyllä välillä käy mielessä, että olemmeko ihan hulluja, mutta kyllä vaan, meille vielä yksi ihanuus mahtuisi =) Vähän aikaa olen jo pinoa lueskellut, ihanan paljon on porukkaa mukana!! Ja minultakin suuret onnittelut plussanneille, pakko on ollut aina jatkaa lukemista jos jollain ollut täti myöhässä ja ihanasti niitä uutisia on tullutkin!
Mä tästä pinosta (tai jostain muusta?!) luin ekaa kertaa kierukan poiston jälkeisestä tyhjennysvuodosta...en ollut sellaisesta kuullutkaan! Tuleeko se aina??? Tietää vähän mihin varautua...
Olin tunnistavinani joitakin nimimerkkejä kun täällä olen viimeksi pyörinyt talvella 2008-2009 ennen kuopuksen syntymää maaliskuisten 2009 ryhmässä...sen jälkeen elämä onkin ollut niin hektistä että enpä ole juuri tähän touhuun ehtinyt perehtyä...kummasti vaan veri veti heti tänne kun alkoi suunnitelmat nelosen haaveilusta =) no, eipä oo ainakaan hätiköiden tämä päätös tehty kun olen näinkin kauan jaksanut odottaa kierukan poistoon menemistä!! Mies sanoi kolmannen lapsen jälkeen, ettei ikinä enää...mutta kummasti se sitten päätöksensä pyörsi kuitenkin =) melkein kauhistuin kun olin jo itse hetken aikaa väläytellyt aihetta ilmoille ja kun sitten jossin vaiheessa tuo tokaisikin, että miksikäs ei, ei hänellä ole mitään sitä vastaan!!! Olin vähän aikaa ku kala kuivalla maalla, auoin suutani =D ja sit aloin miettimään ite, että ei hemmetissä, ei yhtään enää! Mutta kyllä, en voi kuvitella etteikö meille enää pikku tuhisijaa tulisi =) en voi vielä tyytyä vain hoivailemaan muiden lapsia!! Josko onni potkaisi meitä vielä kerran!!
Tsemppiä kaikille! Parin viikon päästä meilläkin alkaa oikea "yritys" ;D
Ujostuttaa kirjottaa tänne, kun en oo taas pitkään aikaan käynyt täällä, mutta mä plussasin tänään! Yksi syy, miks en oo käyny on se, että vauvakuume meinasi saada niin suuret mittasuhteet (vaikka en ees ehtiny kauaa kuumeilla), että palstailu olis ollu vähän liikaa. Toivon kaikille yhtä ihania uutisia ja iloista mieltä jokaiselle elämäntilanteesta riippumatta. Hyvää kesää kaikille! :) Pitäkää peukkuja!
Kesälomillako? On ollu pinossa niiiiin hiljaista!
Onnea viimeisimmästä plussasta!! (sorry, unohdin jo nimimerkin!!)
Tänään alko jännittämään...siis ens viikolla kierukka pois ja ei kun menoksi!! =D Kärsin kuopuksen odotuksen aikana välilevynpullistumista (kahdessa nikamavälissä alaselässä) ja senkin takia jännittää, että kuinka tämä tästä nyt sitten menee...Olen yrittänyt pitää selkää kunnossa vaihtelevalla menestyksellä, mutta en haluaisi millään sitä samaa showta ku tyttöä odottaessa, olin meinaan rv 17 -> saikulla selkäni takia =( se oli tosi rankkaa! Hei, tulkaa tänne nyt kirjoittelemaan, etten turhaan täällä käy kyttäilemässä!! Vertaistukea kiitos =)
Äiti1983
kp 15/28 yk "vasta alkamassa" =)
Ei tarvinnu testailla viime kerralla..eikä varmaan vielä nytkään...kolmas kierto menossa. mut jotenkin sitä toivoi...et tärppäis "heti"tai ainakin pian niin kuin edellisillä kerroilla.
mutta mullahan jo ikääkin, että sekin varmaan tekee tepposet?
kesäloma reissua ollaan suunniteltu..
hyvää kesää kaikille, toivotaan raskautumisia..
ja onnea tietenkin jo raskautuneille..
Jostain syystä on alkanut tulla ajatuksia, että vielä yksi pikku nassukka mahtuis meidän perheeseen. Miehen kanssa en ole edes vakavasti puhunut asiasta. Kuopus täytti kesäkuussa 2 vee, lisäksi meillä 4-, 9-, ja 10-vuotiaat lapset. Kaikki neljä on poikia. Mistähän nämä vauva-ajatukset tulee aina mieleen...kuopusta odottaessa ajattelin että tää on viimeinen, ihan taatusti ja aamen. Pitäisi varmaan nyt miettiä näitä asioita ja pikkuisen tarkasti. Nyt olisi sitä omaa aikaa ja yhteistä aikaa miehenkin kanssa, mutta jostain vain ajatukset vauvasta tulee mieleen. Kaikista vauvatavaroista olen jo luopunut ja luopumassa lopuista. Työelämässä en ole juuri ehtinyt raskauksien välissä olla eli ei ole työpaikkaa odottamassa. Kesän olen nyt määräaikaisessa työssä, joka loppuu elokuussa. Onkohan tämä nyt ihan hullua?
Tahdon minkäin mukaan kuumeilemaan:) Vihdoinkin sain miehen ylipuhuttua, ja toiveissa siis vielä ainakin yksi pikkuinen meidän perheeseen.
Ikää itsellä 32, samoin miehellä. Lapsia on viisi, tyttö 10v, poika 8v, poika 6v, poika 5v ja tyttö 2v. Eli kuudetta kuumeillaan. Edellisen yritys kesti parisen vuotta, joten nyttenkin valmistunut henkisesti pitkään yritykseen.
Olenkin aiemmin käynyt täällä lueskelemassa muiden juttuja, mutta nyt vasta uskallaudun mukaan, kun tuo mieskin innostui ajatuksesta uuteen vauvaan:) Taitaa olla nuo lähipiirin vauvat jotka osin vaikuttavat asiaan...
Eipä tässä tällähetkellä voi muuta kuin odottaa ja toivoa ja siinä sivussa hypistellä kaapista pikkuruisia vaatteita.
Tältä erää aurinkoista toukokuun alkua ! -lilla79