Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperhekuumeilijoiden Kevät 2011

07.02.2011 |

Aloitetaampas meille ihan uusi pino kun on jo uusi vuosikin :)

Voitas tietenkin uusien varalta alkuun esitelläkin itseämme.

Eli Murujen äiti (ennen nimimerkillä Omppuäippä/Omppis) 34.v viiden lapsen äiti. Kaksospojat 1998, tytöt 2000, 2006 ja 2008. Kuudetta kullanmurua haaveilen vaihtelevasti. Palasin töihin viime keväänä ja nyt jo kaipaan kotielämää. Sitä verkkaista ihanaa kiireettömyyttä, josta ei tosin säpinääkään puutu ;) Yritys alkaa, mikäli mies pehmenee ajatukselle ja minä maltan odottaa, ensi syksynä.

Olipa ihana nähdä Sinuvikin linjoilla! Ja kyllä sinäkin vielä ehdit!! Mulla on yks kaveri, joka on 43.v ja ihan vauvakuumeissaan :)

Itse mietin tässä vauva-asiassa paljon just tuota pärjäämistä.. Tulot pienenee taas jos jään töistä kotiin enkä nyt tällä viimeiselläkään ;) kerralla tahtoisi palata töihin heti äitiysloman loputtua vaan mielelläni jatkaisin hoitovapaalla. Siitä saatu korvaus vaan on yhtä tyhjän kanssa. Kertokaahan miten te muut pärjäätte ja mitkä ovat teidän selviytymisniksit? :)

Haaveillaan, unelmoidaan.. :)

Muru

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odottelen kuumeisesti menkkojen alkua, alkais jo se kierukan jälkeinen tyhjennysvuoto, päästäis tosi toimii.... Kuume alkaa olemaan aika korkealla :)

Hiljaista on täällä pinossa, toivottavasti moni on raskautunut!!

Terkuin Katsa

Vierailija
22/107 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa kokeen kävin otattaa, ja samalla "täti" vilkas paikat..pelkäsin että kohtu roikkuu suurinpiirtein siellä polvissa, mut sano että ok.

joten josko se riittäis, enkä gynelle enää varaile aikaa..

kerran tässä "melkein ilman ehkäisyä" aloitettiin "NE" hommat..joten nyt vähän jännityksellä odottelen tuleekos niitä kuukautisia ollenkaan..

tarkoitus oli seuraavasta kierrosta ehken aloitella ilman ehkäisyä..mut se "yrityshän" sitä mukavinta puuhaa onkin...

kait raskautuvat käy ilmoittamassa tällä kuumeilijoiden puolella, jos siirtyvät odotus puolelle?

hyvää kevättä kaikille, ja toivottavasti moni siirtyy odottajiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin aikaa on taas vierähtänyt siitä kun kirjoittelin. Kirjoitin aiemmin kuinka hyvä olo minulla on, mutta se kestikin sitten vain viikon. Samat omituiset oireet palasivat taas… Vauvasta en siis tosissani uskalla haaveilla ennen kuin olen tutkimuskissa käynyt.

Katsa: Jännittävää! Minulla on myös ollut hormonikierukka. Sen jälkeinen tyhjennysvuoto oli kyllä tosi paha. Luulin että vuodan kuiviin, niin paljon sitä vuotoa tuli! Mutta raskautumista se ei haitannut. Sen tyhjennyksen jälkeen tulin heti raskaaksi. Pidetään peukkuja että teilläkin päästään kohta plussaa testaamaan.

Senny-76: Voi että, se imettämisen lopettaminen tuntuu juuri tuolta! Se on niin haikeaa, ei haluaisi luopua siitä kun se on ehkä viimeinen kerta kun moista saa kokea… Itse en ole onnistunut koskaan noin pitkään imettämään. On aina ollut jotain ongelmia. Mutta olen aina HALUNNUT imettää. Se on minulla kaiken lisäksi ”tekosyynä” hankkia lisää lapsia. Pitää saada vielä yksi koska NYT se imetys kyllä varmasti onnistuu ja imetän kunnes lapsi on 1v.

taitan kirjoituksesta tulikin mieleen kysymys. Pelkäättekö koskaan että teillä menee ”paikat” pilalle kun tulee enemmän lapsia? Eli että tulee joku kohdunlaskeuma tai jotain pahaa vikaa että seksiä ei voi enää harrastaa? Minua tämä pelottaa. Kolmannen lapsen synnytyksessä jo jotain tapahtui. Vauva oli virheellisessä tarjonnassa, kasvot edellä tulossa, ja sitten pään muoto oli sellainen että juuttui kiinni. Ei vaan tullut ulos millään ja pitkän piinan päätteeksi jouduttiin tekemään sektio. Sen jälkeen minulla on ollut erittäin herkkä kohdunsuu. Jos joku lääkäri siihen koskee niin sattuu kauheasti. Yhdyntäkin sattuu jos ”menee liian syvälle”. Mitään vikaa sieltä ei löydetä joten diagnoosi on että hermovika jolle mitään ei kannata tehdä. Sain kuitenkin neljännen synnytettyä normaalisti joten mikään paha vika se ei ole. Silti pelottaa että mitä vielä voi tulla? Eniten kuitenkin se kohdunlaskeuma huolestuttaa kun lapsia on jo niin monta.

Vierailija
24/107 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin NIIIIN ihanan kuvan vastasyntyneestä. Aito sairaalakuva, ei mikään studiokuvaus.

Pikku toukka :) Että on ihana!

http://www.kp24.fi/data/attachments/1bbbc3d7-1bb5-43d4-90bd-36308592c77…

Vierailija
25/107 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää juhlia ihan leivoksella...että päästään ilman ehkäisyä taas "leikkimään" huh, ihanaa...

(no ainakin reilu viikko taas menee "valuessa", mulla ihan älyttömän reilut ja pitkät kuukautiset nykyään, vaikuttaakohan nää raskaudet tähänkin, kun nuorempana oli niukat, ja kesti jotain 3-4päivää, vai tuoko ikä tähän lisäyksensä?)

joo, mulle viimeks synnytyksessä sanoi kätilö, että kannattaa tosissaan sitä lantionpohja jumppaa muistaa tehdä, aika alas vissiin tuli kohtu, pelkäsin ihan älyttömästi kohdunlaskeumaa...

mulla aika pienellä ikäerolla "vanhimmat" lapset, ja en niin hirveästi ole jumpannut...jota varmaan pitäisi harrastaa, olen nyt yrittäny silloin tällöin jumpata.

mulla ei kyllä ole mitään lantionpohjakuulia tai mitä ne nyt sitten on..

Vierailija
26/107 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on sateisen harmaata!! Kaipaan aurinkoa...Tässä kuulumisia: Täti on pysynyt kohta viikon pois!!! Vielä en ole testannut, kun en ole apteekkiin ehtinyt. Kahvi on kyllä jo välillä aiheuttanut etomista. Tiedä sitten onko kuvittelua vai mitä. Kipaisen sitten kertomaan mitä testi kertoi : )

Saasani

Vierailija
27/107 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei oo totta!!! Mää tein eilen postiviisen raskaustestin!! Oon ihan onnesta soikeena :) Ja samaan aikaan ihmeestä ymmyrkäisenä. Siis me on aina tekemällä tehty, pahimmillaan vuosi tolkulla lapsiamme. Ja nyt tärppi, vau! LA ois siis sit 11.12.

soffala: Ikävää, et oireesi palasivat :( Toivottavasti pääset tutkimuksiin pian ja saat niihin selvyyden. Ja sitä myöten sitten tietysti yrittämään.

Sasaani: Mää en ois malttanut pysyä noin kauaa pois apteekista :D Peukutukset sulle!

Ja peukutukset kaikille yrittäjille!

Kertokaahan muuten te, joilla neljä pientä, et mitä se arki oikeen on. Meillähän vanhin siis menee eskariin syksyllä ja nuorin siis tosiaan vasta vajaa 1v.

Onnesta ymmyrkäinen Senny

Vierailija
28/107 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !

Näinhän tässä käy että kun kierukka lähtee niin sitä löytää taas itsensä täältä kirjoittelemassa. Olen käynyt aika ajoin lukemassa viestejä ja satunnaisesti kommentoinutkin mutta nyt on pakko tulla mukaan kun on niin samanhenkistä porukkaa.

Eli olen 38-vuotias kolmen lapsen äiti, lapset t-98 pojat -01 ja -06. Vauvakuume on varmaan krooninen mutta neljännestä olen puhunut miehelleni jo heti kolmannen jälkeen enkä varsnaisesti vieläkään ole saanut suostumusta, tosin en kieltoakaan. Päätös on kuulemma niin vaikea ettei hän halua sitä tehdä. Ihana nähdä että täällä on muitakin samassa veneessä olevia eli että ei ne kaikki miehet aina niin innoissaan ole lähtemässä tähän.

Tilanne on meillä kuitenkin se että hormonikierukka on poistettu pari viikkoa sitten ja periaatteessa tärppi olisi mahdollinen. Itse en sitä tosin usko koska tuo limakalvo oli vielä lepotilassa ja gyne epäili että se ei ehdi tähän ensimmäiseen kiertoon vielä mukaan. Enkä muutenkaan usko että enää tässä iässä raskautuisin kerrasta vaikkakin kolme aiempaa on heti tärpännytkin.

Toive on tietenkin kova että "vahinko" sattuisi koska mies ei suostu että tässä enää tekemällä aletaan tekemään vaan tulee jos on tullakseen ja sitten hän käsittelee asian. On myös ilmoittanut että voi olla että haluaa käyttää kondomia mutta toistaiseksi ei ole käyttänyt, eli ehkäisy tai sen puute on täysin hänen käsissään. Johan olen siitä 19 vuoden ajan hoitanutkin ;)

Näitä samoja asioitahan sitä on tullut mietittyä eli miten sitä taloudelliseseti pärjää ja miten me mahdumme samaan asuntoon kun neliöitä ei tosiaan liikaa ole mutta uskon että asiat aikanaan järjestyvät jos on tarvis. Turha murehtia etukäteen. Auto meillä onkin jo sellainen pieni tila-auto johon tarvittaessa saa 6 paikkaa eli se kelpaa vaikkakin suksiboksi on sitten pakko hankkia jotta tavarat saadaan vielä rattaiden lisäksi kuljetettua.

Toisaalta oma terveydentilakin hieman huolestuttaa, verenpainelääkitys on aloitettu vuosi sitten ja miten tuo mahdollinen raskaus vaikuttaisi sitten siihen? Toisaalta verenpaineeni on ollut ekan kerran koholla jo 20 v sitten ja raskauksien aikana (etenkin poikien kanssa) minulla oli aivan ihanteelliset paineet. Tosin aina ne ovat synnytyksien jälkeen kohonneet saman tien hieman koholle mutta väliäkös sillä enää tuossa vaiheessa on. Lääkitys nyt kuitenkin vaihdetaan varmuuden vuoksi turvalliseksi raskautta ajatellen ja varmaan katsotaan sitten päivä kerrallaan jos nyt ikinä raskaudun edes. Jo viime raskauden aikana v. 2005 minä ehdin syödä verenpainelääkkeitä mutta ne lopetettiin heti kun raskaus varmistui koska paineet laskivat niin alas.

Murujen äidin vanha nikki tuntui ihan tutulta mutta muuten en tiedä onko täällä enää vanhoja tuttuja. Siitä on niin kauan jo aikaa kun viimeksi täällä aktiivisesti pyörin. Olin silloin makkonen.

Tsemppiä kaikille yritykseen ja Sennylle onnittelut plussasta!

Ja toki plussatuulia kaikille tarvitseville!

29/107 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hienoa tulla kurkkimaan sivuille ja nähdä näin monta uutta kirjoitusta! Taitaa kevät tuoda meidät kuumeilijahöppänät linjoille ;)

Onnea Sennylle plussasta minultakin! Mahtava juttu :)

Tervetuloa uusille!! :)

Ikävää, että Soffalan oireet palasivat :( Jospa pian pääsisit tutkimuksiin ja kun syy selviää, uskaltaisit raskautuakin :) Tsemppiä!!

Ja aina yhtä kiva lukea jarruttelevista miehistä.. Meilläkin mies soutaa ja huopaa.. Ja oma kuumekin menee samaa rataa. Nyt on työhuolia, joten ne pitää ensin saada alta pois ennen kuin uskallan ajatella muuta. Olen hakenut uutta työpaikkaa ja pääsinkin haastatteluun asti. Se olisi ensi viikolla, mutta nyt en tiedäkään mitä tehdä. Neuvokaa mua siskot..! Elikkä nykyinen työ on vaihtelevaa, paljon liikkeellä oloa, joustavaa, väljää, oman kalenterin mukaan menoa, tuttua ja turvallista. Mutta sunnuntait yleensä työpäiviä ja provisiopalkka. Tämä uusi työ olisi kuukausipalkkaista hommaa, joko päivävuorossa tai kolmivuorossa ja varmaan myös ihan kivaa hommaa. Tahtoisin niin kovasti irti palkkastressistä. Saada palkan ilman isompia ponnisteluita! Mutta jos vuorotyön/uudentyön otan, se tietää lapsille aikaisempia hoitoaamuja, mulle epäsäännölliset vapaat, kesäloman menetyksen tulevalta kesältä... En tiedä!! Hitsit! Ja kaiken huippuna tämä: mun pitäisi viedä työhaastatteluun nykyiseltä työnantajalta todistus, jolla hän lupaa minun lähteä nykyisestä työstäni ja aloittaa uusi työ toisaalla parin viikon päästä! Apua! Miten tuollaisen todituksen voi pyytää? En tietenkään ole puhunut nykyiselle työnantajalleni mitään uusista suunnitelmistani! Ja mitä jos en uutta työtä saisikaan ja jatkaisin nykyisessäni, tuo "todistushan" kummittelisi aina taustalla! Itkut! Mitä teen??

Ihanaa viikonloppua ja aurinkoa ihan jokaiselle! Teidän juttuja on aina ihana lukea!! :)

Vierailija
30/107 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuumeisesti niitä menkkoja!!!!!!!!!!!!!!! Kaks viikkoo jo kierukan poistosta... Enpä ikinä oo niitä näin paljoa odotellutkaan :)

Muistatko Soffala kauanko sulla kesti poistosta tyhjennysvuotoon?? Toivottavasti meillekin kävis kuin teillekin ja odotus alkais heti sen jälkeen!!!!

Onnea sennylle plussasta ja tarrasukkia!!

Terkuin kärsimätön Katsa

Vierailija
31/107 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsa-minulla kierukan poistosta nyt jo 2,5 viikkoa eikä vuotoa vielä näkynyt. Se vuotohan riippuu siitä missä kierron vaiheessa tuo kierukka on poistettu. Minulla näkyi että ovulaatio olisi ollut silloin lähestymässä ja 6 päivän kuluttua olin sen tuntevinakin ja nyt tuosta tuntemuksesta tulee perjantaina kaksi viikkoa. Eli menkkojoen pitäisi olla alkamassa viikonloppuna viimeistään. Ellei sitä nyt sitten olisi heti tärpännyt, mutta sitä en jaksa uskoa ;)

Tilasin nyt kuitenkin netistä raskaustestejä valmiiksi ja tuskin jaksan odottaa viikonloppuun :)

Jos sitten jo testailisi ellei menkkoja ole näkynyt...

Minut tuntien testaan varmaan heti kun testit saapuvat ihan siitä ilosta että saa jälleen monen vuoden tauon jälkeen testata ;)

32/107 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun kevät tulee!!! Me avasimme eilen jo grillikauden. Oli ihana grillailla ulkona auringon paisteessa äänestyksen jälkeen. Sisällä kyllä syötiin, koska aurinko mollotti terassille niin suoraan, etti siinä olisi ollut kiva syödä... aurinkovarjo kun on vielä autotallin perukoilla.

Jänniä aikoja elellään... tänään kp 29/28 HUI!!! Saas nähdä.

Toisaalta olen erittäin skeptinen tärpin suhteen, ässäilyt olivat melko minimissä, ihan siksikin, että en niin hirveästi haaveile synnytyksestä jouluna...

silloinhan se tietty on tärpännyt kun sitä yhtään vähemmän kuumeilee;) Testaan ehkä pääsiäisenä, jos on enää aihetta?!?

Mitenkäs murujen äiti? Oletko saanut päätöstä aikaiseksi työasioiden suhteen? Itse teen säännöllisellä työajalla toitä ja palkka on vakio kk-palkka, pidän tätä minulle sopivana=)

... oho, nyt tulee jo seuraava potilas, palailen ehkä myöhemmin!

Tellu

Vierailija
33/107 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullaki kuukautiset jo loppuneet, ja muutaman kerran ollaan päästy jo "tositoimiin"..

todella ihanaa..ensimmäinen kierto siis yrityksessä, vai miten sitä sanotaan?

hiljaista on ollut täällä keskusteluissa, kaikilla kevät kiireitä?

kaikille nautinnollisia yritys hetkiä.. ja muutenki aurinkoista kevättä!

Vierailija
34/107 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta viestiä tullut sitten oman kirjoituksen,vaikkakin pitkällä aikavälillä!

Uusia kuumeisia suurperheen äitejä,mukavaa ja onnea matkaan,ihan kaikille

Vierailija
35/107 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pikaiset heipat ja onnentoivotukset kaikille jännittäville!

Oma kuume hetkisen jäissä,tai vauvakuume korkealla mutta monen mutkan takai hetkinen ehkäistään,4kk pillereitä syöden ,sitten tjot meiningillä.

Ihanaa kevättä kaikille!

Vierailija
36/107 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kuumeilija liittyy joukkoon :)

Minä olen 33v, mies 35v. 4 lasta, kaksi vanhinta jo yläasteella, nuorimmaiset ovat ala-asteella ja eskarissa.

Pitkään oli ajatuksissa että lapsiluku on täynnä.

Vauvahaave on kuitenkin vuosien saatossa itänyt.

Ja viime aikoina on kuume pukannut täysillä päälle.

Miestä tässä vielä pehmitellään, mutta uskon että pian päästään tositoimiin :)

Vuosien tauon jälkeen olen alkanut vauva-palstaa taas lukemaan.

Huomaan seuraavani limojen liikkeitä ym. mitä en ole koskaan aiemmin tehnyt ;)

Odotan että pääsen taas näppäimistö sauhuten kirjottelemaan palstalle.

Ensin vauvakuume, sitten odotus. Kaikki ihana vertaistuki ja jännitys mitä odotukseen ym. liittyy.

En malta odottaa.. :)

Vierailija
37/107 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vain se plussa tärähti ruutuun!!!! Tai siis oikeastaan teksti raskaana : ). Huvittavinta on se, että toiseksi vanhin lapsemme on tärpännyt ihan samoista menkoista päivälleen. Eli la olis mulla siellä joulukuun 10.pvän nurkilla.

Ei muuta kuin plussatuulia muillekin!!!

Saasani rv 7+5

Vierailija
38/107 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tätä hetkeen lukenut, mutta miten mukavaa, että kivoja uutisia sai lukea! Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä, mutta hyvää arkea mennään. Lapset kasvaa ja miehen kanssa menee kivasti. Nautitaan kaikki kevään lämmöstä!

Vierailija
39/107 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ilmoittautuu.. :)

Varovasti ja hyvin vähin äänin taas eksyn kuumepalstalle....

Kuudetta olen hiljaa mielessä alkanut siis kuumeilla. Miehelle en ole oikeastaan vielä edes puhunut, vähän vitsillä koittanut tunnustella miltä kuullostaisi.. :)

Meillä siis viisi ihanaista lasta, 11v 5v 2x3v ja 1v.

Minäkin vasta töihin palanneena en oikein tiedä miten tähän kuumeeseen suhtautua. Tavallaan olisi kiva jatkaa töitä mutta...

Ikä alkaa -omasta mielestä- tulla eteen täytän 34 joten en hurjan montaa vuotta haluaisi odotella.

Imetänkin vielä pienintä ja pitäisi alkaa ehkäisyä miettiä (mutta jos en haluakkaan... )

.

Onhan tässä monta mielessä mitä miettiä. Autokin pitäisi ehdottomasti vaihtaa kun nytkin jo tekee vähän tiukkaa mahtua (on 7hlön farkku), tai siis mahdutaan mutta tavaraa ei mahdu. Asunto..no ehkä vetäisi vielä yhden pienen.. Oma jaksaminen..no kokoajanhan tässä helpottuu kun isommat kasvaa.. Talous, onpa ollut kiva kun ei ihan kaikkea tarvi miettiä nyt kun olen osa-aikaisesti töissä (meillä kaikki edelleen kotihoidossa vuorotöiden ja osa-aikaisuuden turvin).

Silti voi kuinka ihana olisi vielä pitää pientä, ja mikä ihana tyyppi hänestä tulisikaan... :)

Eli jos mukaan mahtuu tällainen on/off kuumeilija.. :)

EI tietoa yrityksestä eikä sen aloittamisesta, kuumeilenko kenties seuraavaksi oikeasti vasta ekaa lapsenlasta?? Kuka ties. Olisi silti kiva jakaa tuntemuksia ja ajatuksia muiden isojen perheiden kanssa.

Kauniita kevätaurinkoja teille muille, pienin kutsuu.. :)

Vierailija
40/107 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi suurperheestä kuumeileva ilmottautuu =) Tai meillä on vasta 3 lasta mutta tuntuu että nykyään kaikki mikä sen yli menee lasketaan suurperheeksi! Kun tätä kolmatta odotin niin vannoin että jos vielä vauvan haluan niin vasta monen vuoden päästä, ja kuinkas kävikään, vauva on nyt 7kk ja olen alkanut taas miettimään ettei se raskausaika oikeastaan hassumpaa aikaa ollutkaan... Isommat lapset ovat 4v ja 2v joten onhan tämä oleminen välillä aika hulinaa! Pillerit odottaa tuolla kaapissa mutta en ole niitä vielä aloittanut ja koitan aina välillä miehelle puhua että jos en aloitakaan. Imetys on mulla aina toiminut niin hyvänä ehkäisynä ettei muuta ole tarvittu. Vielä imetän monta kertaa päivässä ja öisinkin kerran tai kaksi. Kuukautiset on alkaneet mulla aina vasta sitten kun olen kokonaan lopettanut imettämisen. Tarkoitus olisi imettää tätä pienintä ainakin vuoden ikään joten ihan vielä ainakaan ei raskaus ole todennäköinen. Oletteko te muut muuten tulleet raskaaksi vaikka imettäisitte vielä?

Onnea kaikille plussanneille, olen aina välillä jo käynyt kurkkimassa teidän juttuja =) Nyt täytyy kiiruhtaa tekemään ruokaa!

-henrietta