Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperhekuumeilijoiden Kevät 2011

07.02.2011 |

Aloitetaampas meille ihan uusi pino kun on jo uusi vuosikin :)

Voitas tietenkin uusien varalta alkuun esitelläkin itseämme.

Eli Murujen äiti (ennen nimimerkillä Omppuäippä/Omppis) 34.v viiden lapsen äiti. Kaksospojat 1998, tytöt 2000, 2006 ja 2008. Kuudetta kullanmurua haaveilen vaihtelevasti. Palasin töihin viime keväänä ja nyt jo kaipaan kotielämää. Sitä verkkaista ihanaa kiireettömyyttä, josta ei tosin säpinääkään puutu ;) Yritys alkaa, mikäli mies pehmenee ajatukselle ja minä maltan odottaa, ensi syksynä.

Olipa ihana nähdä Sinuvikin linjoilla! Ja kyllä sinäkin vielä ehdit!! Mulla on yks kaveri, joka on 43.v ja ihan vauvakuumeissaan :)

Itse mietin tässä vauva-asiassa paljon just tuota pärjäämistä.. Tulot pienenee taas jos jään töistä kotiin enkä nyt tällä viimeiselläkään ;) kerralla tahtoisi palata töihin heti äitiysloman loputtua vaan mielelläni jatkaisin hoitovapaalla. Siitä saatu korvaus vaan on yhtä tyhjän kanssa. Kertokaahan miten te muut pärjäätte ja mitkä ovat teidän selviytymisniksit? :)

Haaveillaan, unelmoidaan.. :)

Muru

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 75 syntynyt ja neljän lapsen äiti.

Tuo nuorimmainen 7v piti olla se iltatähti, mutta voiko nainen koskaan sanoa että tämä on viimeinen? No ei, kun kuume iskee se iskee... Kun sais vielä tuon miehenkin innostumaan.

Siitä hyvä tilanne ettei tarvi autoa tai kotia muuttaa jos niin hyvä tuuri kävisi.

Vierailija
102/107 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun ulkona aurinko paistaa. Piristää mieltä kummasti. Olen ihan ihmeissäni tällä hetkellä kroppani toiminnasta. Minulla alkoi nimittäin menkat viikon etuajassa!!! Ja tähän asti ne ovat tulleet lähes kellon tarkkuudella. Mistä moinen voisi johtua? Onko kellään kokemusta? Päässäni kehittelin jo vaikka mitä teorioita... Olisin kiitollinen neuvoista. Niin, ja siis sitä " Numero 4:sta" ollaan ahkerasti yritetty saada alulle : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tossa taustalla kyllä roikkunut ja norkoillut, mutta tahtoo aina olla muka "huono hetki" kirjoitteluun.

Täti pirulainen kaarsi eilen paikalle. Tuli ns. vähän puun takaa. Normaalisti kierto 26-28. Viime kiero oli 34pv ja nyt puolestaan 25pv eli ei oikeen hyvää enteile :/ No, jospa se siitä tasaantuisi.

Tellu kyselikin imetyksestä eli en oo lopettanut. Sekin mahtaa tätä pakkaa sotkea. Tavoite ja suuri halu olisi imetys lopettaa, ku vauva tulee 1v. On niin allerginen, ettei ittee enää kiinnosta tää ankarilla dieteillä olo :(

Ketjussa ollut puhetta siitä, miten kivaa on, kun on tällainen pino/paikka. Oon ite ihan samaa mieltä! Mukavaa, kun on muitakin,jotka kuumeilevat ja todellaki haaveilevat suurperheestä. Itse olen monesti törmännyt siihen, että teillähän on jo kaks, sehän on hyvä tai nythän on tarpeeks. Kyllähän ihmiset toki ilolla otti vastaan uutisen kolmannesta. Nyt vain tuntunut pahalta, kun muutama sukulainen/läheinen ihminen sanonut, ette kait te enään tee lisää lapsia!! Siis voi jestas! Ensiksikin me ollaan jokainen saatu, toivomalla toivottu ja odottamalla odotettu. Eka odotutti yli 2v., toinen sai luvan tulla heti ja siihen meni 1,5v ja kolmannen kohdalla sit meni taas yli 1,5v eli kyllä me on ehditty näitä ns. harkita :).

Tellu: Jokos täti saapunut?

Äiskä*2 ja muutkin uudet tervetuloa omasta puolestani!

Mukavaa ja toivottavasti plussarikasta kevättä kaikille!

Vierailija
104/107 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro, Äiskän viestiin vastailen, että me ollaan hyvin jaksettu kolmen lapsen kanssa omistuskaksiossa asuen.Lapset ovat kyllä aina olleet tosi terveitä ja nukkuneet hyvin.Kyllähän se niin on, että ei niistä ihmettelyistä kannata välittää, vaikka kyllä minuun koski, kun yksi läheinen ihmetteli vähän tökeröllä tavalla, kun kerroin odottavani kolmosta. Meinasi poru päästä, kun olin niin kovasti toivonut vauvaa ja joku sitte sanoo niin kuin sanoi. No, onneksi hän oli ainut, joka semmoista sanoi.

Vierailija
105/107 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiseen kirjoitukseen ei aina kerkeä kommentoida mutta jotain juttua laitan tulemaan kuitenkin :)

Äiskä*2 : Tervetuloa sinulle! Kolmen pienen lapsen kanssa on toki hankalampaa kuin yhden kanssa. Toisaalta taas minusta ei merkittävää eroa ole siinä onko kaksi tai kolme pientä lasta. Siinä samassa ne menee.

Hiirineitonen: Hei vain sinullekin! Minkä ikäinen teillä on vanhin lapsi? Meillä kanssa on neljä lasta ja mies ei halua enempää. Ikävä kyllä en osaa antaa mitään vinkkejä siis miten miehen saa mukaan hommaan :D Olen ihan saman ongelman edessä. En toki vielä ole mitään päättänyt että lisää lapsia aletaan yrittämään, kunhan tässä haaveilen…

Saasani: Voisiko olla aikainen keskenmeno tai joku kysta? Onko sinulla muita oireita? Eli tuntuuko normaaleilta kuukautisilta vai joltain muulta? Minulla on ollut kysta munasarjassa ja silloin lääkäri sanoi että voi tulla verta jos se puhkeaa. Hän ei kuitenkaan pitänyt sitä mitenkään vaarallisena vaan sanoi että on aika normaalia että näitä esiintyy…

Oma tilanteeni on edelleen sama, eli haaveilen vaan vauvoista mutta itse toimeen ei vielä ryhdytä. Toivottavasti joskus vielä... Huomenna vien nuorimman päivähoitohakemuksen tarhaan. Työpaikalle pitää varmaan myös jossain välissä soittaa. Jos ovat unohtaneet että olen palaamassa hoitovapaalta :D

Vierailija
106/107 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos että sovin joukkoon :)

Ei ole oikeasti ketään läheistä kenen kanssa puhua kuumeilusta, ja olisi kiva kun olisi livenäkin kavereita joilla "krooninen" vauvakuume, ihmiset sanoo no "ei kun kolmasta tilaukseen" vitsillä. Ja toiset ihmettelevät että ei vielä kun pienempikin ihan vauva vielä.

Juuri näin yksi yö unta että olin synnyttämässä, ja olen siitä yöstä saakka ikävöinyt synnytysosastoa.

Ja kaveri nauroi kun sanoin että voisin synnyttää vaikka joka päivä, kun oli oikeasti niin upea kokemus. Etenkin toisen kanssa kun käynnistyi itse. :)

Mistä päin suomea olette?

Olikohan se Äpsy joka oli laittanut että asutte omistuskaksiossa, kuulostaa ihan mahtavalta koska ollaan suunniteltu että ostettaisiin kaksio.. Tosin siihenkin on joillain sanottavaa että ei kannata kun teillä jo kaksi lasta, ette te pärjää niin pienessä :D Mutta kyllä mun mielestä tilava kaksio passaa ihan hyvin.

Meillä nyt vuokra kolmio ja toi yks makkari on meillä varastona ja pienempi nukkuu siellä kun en imetä ja saa siellä nukuttua paremmin. Kun alkaa nukkua ns tasaisemmin niin siirretään takaisin meidän kanssa. En tiiä kuulostaako julmalta että pienempi toisessa huoneessa, mutta meillä toiminut kun häiriintyi jos mies kuorsasi tai isompi muksu önisi unissaan tms. Ihan kuuloetäisyydellä kumminkin :) Herään itseasiassa pieneenkin ölähdykseen vaikka seinä välissä :D

Mutta eksyin aiheestakin. Me haluttaisiin kaksio senkin takia et päästäisiin halvemmalla kun hinnat niin hipoo taivaita meidän budjetille :P Ja kun mies pystyisi opiskelemaan kun ois pienet maksulyhennykset kuukausittain. :)

Mun pomo tykkäis varmaan tooooosi hyvää :D Nyt jo toisen kanssa kun ilmoitin puhelimitse että jään hoitovapaalle, (olen esikoista odottaessa jäänyt äippälomalle-siitä hoitovapaalle noin puoleksi vuodeksi ja taas äitiyslomalle.) kahteen otteeseen puhelun aikana kysyi suorasti ja epäsuoraan mun työhön palaamista että milloin olisi ajankohtaista... :S Mutta vaikeahan sitä on varmaksi sanoa mitään. :)

Mutta tsemppiä teille plussia toivoville!!!!!!!

Ja ehkä mäkin uskaltaudun vielä tän vuoden puolella toivomaan kolmatta.

Ihana tällainen palsta, kun saa huomata että ei ole mikään outo kun siltä välillä tuntuu muiden ihmisten kanssa. Vaan onhan niitä muitakin :)

Vierailija
107/107 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kevät on ihanaa aikaa!! Eilen kuopuksemme ihmetteli räystäästä tippuvaa vettä. Aivan kaksinkerroin pää maata viistäen sitä piti joka suunnasta katsoa : ) Taas voi todeta, että "maailmassa monta on ihmeellistä asiaa..."

Soffala: Mulla on todettu kysta sattumalta muun tutkimuksen yhteydessä. On kuulemma joku toiminnallinen kysta, joka täyttyy ja tyhjenee kk-kierron mukaan. Aiemmin ei ole menkat aikaisemmin tullut. Kierukan ja minipillereiden aikana tuli välivuotoa, mikä kuitenkin loppui ko. ehkäisyn loputtua. Terkkarin mielestä, jos kyseessä olisi varhainen km, menkat olisivat tulleet pari päivää myöhässä ja runsaampina. Aika tavalliselta tää vuoto on tuntunut. Tosin pari päivää ennen vuotoa heräsin aamuyöstä outoon alavatsakipuun. No, kaipa tämä tästä vielä iloksi muuttuu. Toivottavasti plussatuulet puhaltavat meille kaikille kevättuulen mukana : )

Saasani