Suurperhekuumeilijoiden Kevät 2011
Aloitetaampas meille ihan uusi pino kun on jo uusi vuosikin :)
Voitas tietenkin uusien varalta alkuun esitelläkin itseämme.
Eli Murujen äiti (ennen nimimerkillä Omppuäippä/Omppis) 34.v viiden lapsen äiti. Kaksospojat 1998, tytöt 2000, 2006 ja 2008. Kuudetta kullanmurua haaveilen vaihtelevasti. Palasin töihin viime keväänä ja nyt jo kaipaan kotielämää. Sitä verkkaista ihanaa kiireettömyyttä, josta ei tosin säpinääkään puutu ;) Yritys alkaa, mikäli mies pehmenee ajatukselle ja minä maltan odottaa, ensi syksynä.
Olipa ihana nähdä Sinuvikin linjoilla! Ja kyllä sinäkin vielä ehdit!! Mulla on yks kaveri, joka on 43.v ja ihan vauvakuumeissaan :)
Itse mietin tässä vauva-asiassa paljon just tuota pärjäämistä.. Tulot pienenee taas jos jään töistä kotiin enkä nyt tällä viimeiselläkään ;) kerralla tahtoisi palata töihin heti äitiysloman loputtua vaan mielelläni jatkaisin hoitovapaalla. Siitä saatu korvaus vaan on yhtä tyhjän kanssa. Kertokaahan miten te muut pärjäätte ja mitkä ovat teidän selviytymisniksit? :)
Haaveillaan, unelmoidaan.. :)
Muru
Kommentit (107)
Hei,
lueskelin näitä vauvakuume sivuja ja löysin tämän pinon. Olin heti, että jess, nyt löytyi oikea pino minullekin. Viidettä kuumeillaan. Liittyisin mukaan, jos vain pääsee. Hieman taustaa; olen 41v ja mieheni on myös 41v.. Meillä on ihanat lapset, tyttö -05, pojat 2x-09, ja tyttö -10. Nyt nuorin 1v3kk. ja vauvakuume tosi korkealla. Mies on vähän hangoitellut vastaan, verrukkeella, että kuka sitten kerkiää kuskaamaan kaikkia harrastuksiin sitten kun kasvavat. Sanoin, että harrastukset on ihan toissijainen seikka, harrastavat mitä pystyvät (ei kaikkeen tarvitse kuskata ja 2 harrastusta/lapsi/viikko on kyllä ihan tarpeeksi). Kyseessähän on lapsen koko elämä. Eihän sitä voi olla tekemättä koko lasta sen perusteelle, ettei kerkiä johonkin harrastukseen. No huh, vähänkö olin äimän käkenä. En pystynyt miehen perustetta nielemään. No nyt ollaan tässä kevään ja kesän aikana sitten joskus puhuttu asiasta ja hän sanoo vieläkin, että eiköhän nää lapset oo tässä. Mutta minä en vauvakuumeelleni mitään voi. Tekee niin mieli vielä ainakin yhtä lasta. Useampia ei varmaankaan keritä tekemään ennen vaihdevuosia, mutta edes se yksi. Ja jos onni oikein potkaisisi, niin voisihan sitä taas kerralla tulla useampikin...No, vaikka mies verbaalisesti on tuota iltatähteä vastaa, niin ehkäisyä ei ole halunnut käyttää. Voisi käyttää kondomia, muttei halua, ja kun minulla tuota kuumetta on niin paljon, en minäkään mitään ehkäisyä käytä. Joten meillä taidetaan mennä tjot meiningillä. Sängyssä jutut kyllä luistaa ja kivaa on, ei vaan miehen töiden takia keritä puuhailemaan niin paljon, kiun haluaisin ja olisi otollista raskaaksitulemisen kannalta. Sellaista meillä. Olisi mukava, jos täällä käy enää ketään, kuulla kuulumisia. Selasin tuossa pinon läpi ja olisi mukava kuulla teistä vielä. Ja paljon onnea kaikille plussanneille.
Esittelyä: Tellu1980 ollut samalla nikillä aikojen alusta, eli taisin löytää palstan toista lastamme odottaessani v. 2001.
Ikää minulla on 30, kohta 31... kuten nimimerkistäkin saattaa päätellä=)
Kotona ennestään pojat 2000, 2002 ja 2005, joten neljännestä (ja viimeisestä haaveillaan myöskin vaihtelevasti).
Yritys alkanut nyt vuoden alusta. Pillerit jätin tammikuun loppupuolella... eli vastikään.
Minulla olisi nyt hyvä aika saada vauva... saisin jäädä nuorimmaisemme kanssa kotiin, kun hänen 1. luokka alkaa. Vauvat kun ei vaan tule aina tilaamalla. Tosin meidän vauvat ovat tulleet jopa tilaamattakin. Esikoinen alkoi odotuttaa itseään, vaikka söin pillereitä, toinen sai alkunsa, vaikka imetin ja kolmas tärppäsi heti kun pillerit lopetin. Saas nähdä, kauanko ehdin kuumeilla nyt=)
Tellu
Olen 34v. kolmen tytön äiti ja neljättä kuumeillaan. Periaatteessa on mahdollisuus ehtiä lokakuisten matkaan, mutta en elättele suuria toiveita. Kiva, kun on oma pino suurperheellisillekin.
Ihanaa talvipäivää kaikille.
Saasani
... kiva, kun on oma pino meille.
Kirjoittelen myös tunne marraskuisten pinoon (aikaisemmin lokakuisten), mutta monet siellä kuumeilevat vasta ensimmäistään, jolloin ajatukset ovat luonnollisesti hyvin erilaisia.
Missäs vaiheessa sinulle Saasani selviää, oletko ehtinyt lokakuisten matkaan?
Itse olin matkoilla juuri oviksen ajan, joten, jos ei pyhästä hengestä ala maha kasvamaan, niin minä en sinne lokakuun junaan pääse nousemaan. Mutta hyvää kannattaa odottaa=)
Minä olen pohtinut hirmuisesti, miten neljäs lapsi muuttaisi elämää. Lähinnä mietin, että emme enää mahtuisi normaaliin autoon. Toisaalta mietin sitä, miten harvoin liikumme koko perhe yhdessä autolla. Jotenkin hullua ostaa tila-auto, jonka kyydissä on vain n. kerran kuussa koko perhe. No joo, hulluja ajatuksia varmaan monen mielestä!
Lisäksi mietin sitä, että meidän pitäisi uuden perheenjäsenen myötä rempata kotona yksi huone kahdeksi pieneksi makuuhuoneeksi. No se nyt ei ole ongelma, mutta tulee olemaan pienet huoneet... n. 10 neliön koppeja!
Olenko ainoa, joka pohtii näin maallisia asioita????
Tellu
Täällä uusi suurperheen vauvakuumeilija ilmottautuu. Meillä on 4 lasta, 14,12,9vuotiaat ja vielä pikkuinen 7kk ikäinen. Minulla on hirveä vauvakuume ja mieskin on puhunut kyllä että haluaisi. 3 vanhinta lasta on toiselle miehelle ja tämä pienimmäinen on tälle uudelle miehelle. Jospa tässä joku päivä ruvettais yrittämään kun niin ihana olisi olla raskaana. Niin ja ikää on 36v joten aikaa ei ole enää hirveästi.
Suurperhe on jo ja vielä ainakin yksi pieni toiveissa!
Kerrohan lily-rose millaista on elämä 8 lapsen kanssa? Ja ovatko lapsesi poikia vai tyttöjä ja minkä ikäisiä?
Paljon viemistä ja tuomista,työntäyteistä elämää!
Sellaista autoa ei enää ole mihin kaikki mahduttais,joten tämä murhe jo taakse jäänyttä elämää ja talo jo valmiiksi liian pieni(neliöitä on,muttei huoneita),mikäettei siis lisää lapsia voisi tulla!
Olen varmasti niitä kuuluisia vauvakuume kroonikkoja,joilla ei koskaan tule luku täyteen:)
Mutta jos nyt kuitenkin yksi kerrallaan ja taas katsellaan ja kuulostellan...
Ihana asenne sinulla lily-rose=DD
Niin, miksikäs niitä ei saisi tulla?! Itse taidan olla vain niin käytännönläheinen tyyppi, että mietin näitä maallisia asioita.
Jos on neliöitä, niin eikös niistä saa huoneita? Näin ainakin minä ajattelin asian ratkoa=D
Ja kieltämättä myös taloudellinen tilanne mietityttää minua muutenkin. Lapset kun eivät ole ilmaisia kasvattaa... kaikki harrastukset yms. yms. maksavat peruselämisen lisäksi todella paljon! Mutta yhden lapsen haluan vielä ja tiedän, että taloutemme ei siitä heilahda mihinkään... paitsi ehkä auton joutuu vaihtamaan ;) Niin ja se remontti.
Senny-76 nimimerkin takaa löytyy 34v. kotiäiti. Meillä on poika -05, tyttö -07 ja poika -10 eli neljättä kuumeilen.
Taidan kuulua siihen kastiin, jolla on ns. krooninen vauvakuume. Nuorimmaisemme on nyt himpun vajaa 10kk. Jälkitarkastuksessa laitettiin kierukka, joka poistettiin ongelmien takia joulukuussa eli nyt sitten ollaan periaatteella tjot. Saa nähdä, kauanko itse osaan asennoitua siihen niin. Tarkoitan siis sitä, et milloinka menee päivin laskemiseksi elo ;) Meillä, kun kaikki kolme ovat enemmän/vähemmän ns. tekemällä tehtyjä. Olisi ihana yllätys saada nelonen "aikaiseksi" sillai puolihuolimatta :)
Talo meillä ei järin iso ole, joten eiköhän tänne vielä yksi mahtuisi. Sitten olisi oikeastaan hyvä, koska silloin ei kenellekään lapsista riittäisi omaa huonetta (makkareita siis 3). Elikkäs juu, myönnän, että minäkin mietin kaiken maailman käytännöllisyys juttuja. Tila-auto meillä jo on :) Raha ei hirveästi mietitytä. Olen ollut 6v. kotiäitinä ja aina on jotenkin pärjätty. Enemmänkin mietityttää oma jaksaminen... Meillä, kun on ollut allergiaa, astmaa, infektioherkkyyttä, joten kiitettävästi ollaan valvottu ja vauvoja kannettu.
Siinähän se, lyhyt esittelyni ;D
Eli olen 34-vuotias neljän lapsen äiti. Tytöt ensimmäisestä liitosta on syntyneet -98, -02 ja -03. Uudesta suhteesta on 7 kk vanha pojanpalleroinen. -niinpä vaan vauvakuume iski, ja sain ukonkin ympäripuhuttua ja ensimmäinen yritys on päällä :D
Vähän kyllä jännittää koska kun poikaa tehtiin, meillä tärppäsi heti, itse asiassa kahdesti peräkkäin koska ensimmäinen meni kesken :(
Lueskelen myös muita ketjuja mutta hiukan suorastaan hävettää kun on "jo" 4 lasta kun tosiaan moni kuumeilee ekaansa..
Toivottavasti senny saat sen nelosen helpommin. Oletko jo lopettanut imetyksen... sehän hieman hidastaa joskus tärppiä?
Minäkin olin esikoisen jälkeen kotiäitinä periaatteessa 6 vuotta. Kävin kyllä etänä lukion siinä lasten ohella, mutta pääasiassa kotona olin... aina selvittiin, mutta nyt työelämässä kaikki kyllä paaaaljon helpompaa taloudellisesti.
Enkä ole enää varma, haluanko elää niin kituuttaen kuin silloin kotiäitinä. Mutta vauvan haluan, sen tiedän! Enkä halua missään nimessä alle vuoden ikäistä päiväkotiin laittaa.
Toisaalta kuopuksemme meni 1v ja 8kk tarhaan kun lähdin opiskelemaan ja silloin sujui kaikki ok. Mutta nuo ovat semmoisia asioita, että aika näyttää ja asiat järjestyvät aina lopulta!
Minä tiedän oman jaksamiseni kannalta olevani nyt parhaimmillani vauvaa ajatellen. Isommat alkavat olla jo niin isoja, että saisin taas pitkästä aikaa jopa nauttia vauva-ajasta.
Nyt pitää jatkaa töitä!
Kyllä ulkona on kylmä!! Aurinko paistaa ihanasti, mutta tuuli on hyytävä. Hrrr.
Tellu: Viikonloppuna voisin testata,perjantai eka päivä jolloin täti karauttaa paikalle jos niin on. On tämä vaan aina yhtä ihanan kamalaa- odottaa/kuumeilee sitä ensimmäistä tai ties kuinka monetta. Joka toinen hetki olen varma raskautumisesta, joka toinen hetki taas varma tädin saapumisesta. :)
No, yritys ei kunnolla edes päässyt alkuunkaan vielä eli sitten marraskuisiin tähdätään toden teolla.
Saasani
Elikäs olen 35v ja lapsia 4 (-94,-96,-03,-10). Ja kas kun tuo kuume taas iski.:))) Töihin tässä pitäs kohta palata kun mammaloma loppuu ensikuussa.
elikkä olen 41v ja meillä on 6 lasta puolet ja puolet, ikähaitarilla 5-18v. Minulla oli vähän yli vuosi sitten keskenmeno/lääkinnällinen tyhjennys vk 11 kun ei löytyny syndän ääniä. Sen jälkeen mies on ilmottanut ettei meille enään. Mitään oikeeta ehkäisyä ei käytössä, eli jos vahingosssa sattuis tuleen vielä raskaaksi otetaan vastaan. Toisaalta mie sen yhden vielä tahtoisin mutta toi toinen vaihtaa tuota mieltään jatkuvasti.
Me käytiin tänään miehen kans ostamassa kuopukselle kuomurattaat, että saadaan luopua tuplavaunuista. Siinä sitten tuumasin kun tultiin kotiin, että nämähän riittää meille sittenkin jos vielä joskus tulee vauva taloon.. Mies vaan myönteli!! Eli apua, onko se lämpenemässä mulle ja mun unelmalle?? ;)
Meriutu, Soffala, Sinuvi... teitäkin tänne odottelen :)
Lämpimiä haaveita pakkasista huolimatta! Toivotaan lakka, että teillä käy tärppi! Kuten myös muilla :)
Muru
Mulla alkoi tänään sopivasti ekat menkat sitten nuorimman syntymän,nyt kun imetän enää kertaalleen yöllä(ja ylipäätään)
Voi oikeasti alka miettiä että koskas se la vois olla ja heti tarkastinkin luottosivustolta(tekay)ni jep jep,18.11.2011 olis mahdollista :)
Mä oon ennenkin tullut raskaaksi imettäessä,mutta aina on ensin menkkojen täytynyt alkaa,niin kauan kun ne pysyy poissa,on luontainen ehkäisy toiminut...
Ja lähes kaikki lapset saaneet alkunsa nopeaa,ekasta kierrosta tai jopa yhdestä "hupsis"kerrasta:)Vain kahta ollaan "tehty pidempää" 3 ja 6kk....
Mites teillä muilla,monesti kuulee että kun paljon lapsia,on raskaudet alkaneet helposti,onko niin???
Plussaus onnea kaikille joilla se mahdollista jo nyt=)
Hei vaan!
Täällä vm 78 nainen. Perheeseen kuuluu lapset 01, 03 ja 07, niin ja se ihana mieskin ;)
Mies näyttänyt pienesti vihreetä valoa joten kierukka lähtee kuin kuppa töölöstä perjantaina.
Sitten vaan yritystä päälle.
Meillä piti olla lapset tehtynä, mutta niin se vaan viime kesänä iski tuo vauvakuume. Nyt vasta sain asian sanottua ääneen, myös miehelle.
Kävin viime viikolla kaupassa hipelöimässä vauvannuttuja ja pallomasuja tuntuu olevan siellä mihin vaan katsookin.
Kuten aikaisemmin kirjoitin, itse koen että jos vielä haluan (ja haluan) lapsen se on tehtävä nyt. Ikää alkaa itsellä olla jo aivan liikaa ja muutenkaan en halua lapsille enää tuon isompia ikäeroja.
Uuden vauvalehden ostin tänään ja lapsien vauvakirjoja selailin... haaveilua ja unelmointia ilmassa isosti :)
Kierukan takia kierrosta ei sata varmuutta, ilmeisesti nyt menkat päällä joten ensi ovulaation aikaan päästään kenties töihin. Mikäli siis ovuloin... täytynee ostaa testejä.
Suloisia unelmia kaikille ja tsemppiä yrityksiin.
*Star*
Mittari näytti -26 ja ulkoilma myös tuntui siltä.
Minun olotilani on ollut nyt viikonlopun ajan melko omituinen. Luulisin jo kaikkea kokemaani raskausoireiksi, jos siihen olisi (realistisia) mahdollisuuksia.
Tissit hieman painavat ja arat. Eilen kirjoitin tuonne lokakuisten pinoon, ettei olleet varsinaisesti kipeät, mutta illalla kun menimme saunaan, niin minun oli vaikea käydä suihkussa.... kun sattui pelkkä vesikin niin paljon?!?! Kuulunee kierron ajankohtaan tissikivut. Mennkojen pitäisi alkaa ihan lähipäivinä.
Ja minulle on tulossa FINNI naamaan, joka ylittää jo uutiskynnyksen!!! En muista minnoin minulla olisi ollut yhtään finniä... edes menkkojen aikaan?!?! Voihan olla, että kun jätin pillerit pois, niin tulee jotain tämmöisiä "oireita". Vaikka en kyllä muista, että olisi koskaan aiemmin tullut finnejä pillereiden lopettamisesta. Lisäksi alavatsa on jotenkin omituinen. Kun käyn istumaan, tunnen oudon paineen... en osaa selittää.
Haluaisin, että täti tulisi niin pääsisisn kunnolla tuonne marraskuisiin mukaan ja oikeasti yrittämään... henkisesti olen nimittäin jo sillä puolella=)
Tellu kp 25/28
Kylläpä suurperheellisten pinossa on hiljaista nykyään :D! Tulin katsomaan, onko vanhat tutut kirjoitelleet, mutta eihän täänne ole kirjoitellut kukaan kuukauten.
Omppis, mitä kuuluu? Onko vauvahaaveet telakalla?
-Meriutu