Miten pitkälle antaisit anopin loukata?
Harmittaa todella paljon kun anopin kanssa niin huonot välit, meillä on 3 pientä lasta..nyt en ole vähään aikaan halunnut nähdä anoppia ollenkaan kun onnistuu aina töksäyttämään ikävästi, joten mieheni on vieraillut hänen luonaan lasten kanssa keskenään..viimeisin loukkaava töksäytys oli kun meidän vanhin tytttö sai uhmakohtauksen niin hän töksäytti mun kaverille että huhu hu onhan ne lapset kivoja mutta, miksi pitää lisää tehdä kun ei edellisten kanssa pärjätä..monesti kommentoi myös ulkonäkööni, olenko mielestänne liian tiukka, kun toivoisin että hän pyytää minulta anteeksi? harmittaa niin tämä tilanne, mutta ei mun mielestäni tarvitse kaikkea kestää..
Kommentit (89)
alkanut ajatella, että taidan elellä omaa elämää rauhassa kun pojat vaimon löytää.
En tarjoa rahaa, en apua, en mitään. Haukut saa vain palkaksi.
Taidammekin miehen kanssa suunnata viettämään talvet lämpimiin maihin ja antaa miniöiden elää rauhassa omaa elämää. Pojan kanssa toki voi olla yhteydessä ilman hänen vaimoaankin.
En ala kyllä tyhjää haukuttavaksi siksi, että anoppeja ruukataan ihan tavan vuoksi haukkua ja vainoharhaisesti etsitään merkityksiä joka sanasta.
Itse olen anoppini kanssa tullut hyvin toimeen. Mutta niinhän se menee, että sitä niittää, mitä kylvää.
Ja minä tiedän monta anoppia, jotka itkevät
ja antaisi MLL:n lastenhoitopalvelun numeron. Tiedän anopin, joka hoiti poikansa esikoista, mutta kun siihen perheeseen tuli toinen lapsi, loppui lastenhoito ja anoppi keskittyi omien vanhempiensa hoitamiseen.
Tiedän monta anoppia, jotka itkevät miten eivät näe lapsenlapsiaan koskaan.
kun lastenlapset taas tuodaan hoitoon.
Ilmoittaa vaan, ettei halua nähdä miniän kasvattamia kamalia kakaroita, kuten ap:n tapauksessa.
Tietysti jokainen voi ihmetellä sitä, miten niin suurenmoinen anoppi ei ole osannut kasvattaa omasta pojastaan yhtään parempaa kasvattajaa.
Oletko ylpeä tilanteesta?
Poika tietää, että jos vaimon pillin mukaan alkaa hyppimään, menettää kesämökkiedun ja kohtalaisen vapaasti käytettävän pakettiauton.
mun tuttavapiirissä yhtä lukuunottamatta ei kenelläkään ole anopin kanssa ongelmia. Muutamat pitävät anoppia häslänä ja rasittavana, mutta ovat normaalisti tekemisissä ja eivät tosiaan riitele mistään.
Sitten tämän riitelijän jutut.. Sääliksi käy sitä anoppia. Tekee se niin tai näin, niin tuntuisi tehneen väärin. Hirveää haukkumista, ammattiloukkaantumista joka asiasta ja lisäksi laittaa jatkuvasti miehensä valitsemaan äitinsä ja itsensä välillä niin, että mieskin joutuu loukkaamaan äitiään turhasta, ettei kotisopu häiriinny. Muuten mukava ihminen, mutta kokee velvollisuudekseen hyppyyttää anoppiaan ja miestään, ja omaa huonoa itsetuntoa jatkuvasti osoittaa asemansa miehen elämässä. Esimerkiksi anopin sanoma "voi, mulle tuo Matti on aina sellainen pikkupallero..." tarkoitti sitä, että tämä ammattiriitelijä siitä keksi taas syyn hermostua mielessään ja merkkejä, kuinka anoppi "omii" poikaansa ja yrittää päästä hänestä eroon.
äläkä kuuntele noitten joidenkin lässytystä että vika olis muka vaan sinussa. Ei tommosta tarvitse kukaan kuunnella, ei edes anopilta! Omaan pesään se anoppi paskoo kun tommosia möläyttelee! Muista että olet maailman tärkein ihminen sinun lapsillesi ja jos anoppi puhuu sinulle loukkaavasti niin hekin loukkaantuvat!!!! Kyllä se siitä, sano vaikka ihan nätisti että asia sinua harmittaa!!
Joskus ne jutut hirviö-anopista voivat olla ihan totta (valitettavasti tätini on tällainen, kärsii mt-ogelmista, mutta kietätyy hoidosta), mutta toki yhtä lailla miniätkin voivat olla ylikriittiisiä ja vaativia.
Silti, eikös kuitenkin anneta MAHDOLLISUUS itse kullekin..? Eikä päätetä näistä kirjoituksista provosoituina yhtään mitään. Näin ainakin minä teen.
t. miniä, toivottavasti myös tuleva anoppi
äläkä kuuntele noitten joidenkin lässytystä että vika olis muka vaan sinussa. Ei tommosta tarvitse kukaan kuunnella, ei edes anopilta! Omaan pesään se anoppi paskoo kun tommosia möläyttelee! Muista että olet maailman tärkein ihminen sinun lapsillesi ja jos anoppi puhuu sinulle loukkaavasti niin hekin loukkaantuvat!!!! Kyllä se siitä, sano vaikka ihan nätisti että asia sinua harmittaa!!
eli kun puheissaan loukkaa anoppia, loukkaa puolisoa.
anoppi on miehellesi tärkein ihminen (äiti) ja jos häntä loukataan, loukkaantuvat myös hänen lapset (miehesi). Miten te ette ymmärrä, että anoppi on miehesi äiti!
Oletko ylpeä tilanteesta?
Poika tietää, että jos vaimon pillin mukaan alkaa hyppimään, menettää kesämökkiedun ja kohtalaisen vapaasti käytettävän pakettiauton.
tekee ihan itse päätöksensä. Ei pojan ole pakko meillä käydä ja nähdä pienempiä sisaruksiaan. Silti hän käy, vaikka vaimo kieltää. Ja koska poika meillä käy, en keksi mitään syytä, miksi kohdella häntä toisin kuin muita lapsiamme.
kasvattajaksi, kritisoitte omaa puolisoanne, jonka tuo "hirviö-äiti" on kasvattanut. Ihmeesti mies on kuitenkin kelvannut.
ja antaisi MLL:n lastenhoitopalvelun numeron. Tiedän anopin, joka hoiti poikansa esikoista, mutta kun siihen perheeseen tuli toinen lapsi, loppui lastenhoito ja anoppi keskittyi omien vanhempiensa hoitamiseen.
Ilmoittaa vaan, ettei halua nähdä miniän kasvattamia kamalia kakaroita, kuten ap:n tapauksessa. Tietysti jokainen voi ihmetellä sitä, miten niin suurenmoinen anoppi ei ole osannut kasvattaa omasta pojastaan yhtään parempaa kasvattajaa.
Ilmoittaa vaan, ettei halua nähdä miniän kasvattamia kamalia kakaroita, kuten ap:n tapauksessa. Tietysti jokainen voi ihmetellä sitä, miten niin suurenmoinen anoppi ei ole osannut kasvattaa omasta pojastaan yhtään parempaa kasvattajaa.
voi mitään, jos lasten äiti on sellainen kuin miniä.
oman miehen huomiosta. Rähisevät siksi kun kokevat anopin, siis pojan äidin kilpailijaksi.
Siitä nämä riidat yleensä aina alkavat.
anoppi on miehellesi tärkein ihminen (äiti) ja jos häntä loukataan, loukkaantuvat myös hänen lapset (miehesi). Miten te ette ymmärrä, että anoppi on miehesi äiti!
Ja sinun kannattaisi muistaa oma lauseesi:
Mutta ap on omien lastensa tärkein ihminen, ja silti anopilla on täysi oikeus haukkua hänen ja oman poikansa lapsia huonosti kasvatetuiksi? Miten sinä et ymmärrä, että ap on miehensä vaimo ja lastensa äiti?
kasvattajaksi, kritisoitte omaa puolisoanne, jonka tuo "hirviö-äiti" on kasvattanut. Ihmeesti mies on kuitenkin kelvannut.
kumma kun se hyvin kasvatettu anopin poika onkin tullut valinneeksi niin kammottavan puolison. Luulisi hyvin kasvatetun pojan osaavan valita vähän paremmin.
vai siis miten?
anoppi on miehellesi tärkein ihminen (äiti) ja jos häntä loukataan, loukkaantuvat myös hänen lapset (miehesi).
kuulisi, paljonko enemmän saan rahaa kuin veli. Veli sai ihan samat siihen asti, kun vaimon toimesta alkoi täydellinen dissaus ja ilkeily. Silti nenä pitkänä on aina rahan perään. Veljen vaimosta oli kiva saada 10 000 Euroa joululahjaksi toissa jouluna tilisiirtona, mutta joulukahville ei voinut edes tulla käymään äidin jatkuvasta pyynnöistä huolimatta, vaikka asuvat muutaman kilometrin päässä. Eivät nähneet koko jouluna siis. Mitään riitaa ei pitäisi olla, mutta veljen vaimon linja on täydellinen vihamielisyys ja kaikin tavoin vanhempiemme nöyryyttäminen. Tähän sisältyy mm. lupaus tulla äiteinpäivälounaalle vaikka klo 14 ja sitten äiti soittaa vartin yli, ovatko jo tulossa, kun ruoka on pöydässä. Veli vaikeana vaan selittelee, etteivät pääsekään... Viime jouluna heille tuli perhekriisi, kun veli oli aattoaamuna vienyt vanhemmille joulukukkasen ovelle. Ei olisi kuulemma saanut jättää perhettään jouluna käydäkseen muualla. Siis reissuun meni ehkä 20 minuuttia. Kumpikin oli kutsuttu moneen kertaan jouluna käymään eli siitäkään ei ole kiinni
Aika mielenkiintoista, kun ajattelee, että avioliitossa on mies, vaimo, 2 äitiä + lapset. Lienee vaikea tehdä mitään päätöksiä...
Äitihän ei ole anoppi vaan ihan äiti.
edelle, jos pitää valita?
En ole aiemmin osallistunut tähän keskusteluun + minulla on onneksi oikein kiva anoppi, mutta ihmettelen kyllä, jos aikuisella perheellisellä ihmisellä oma äiti menee puolison ja lasten edelle, jos nyt ihan pakko on valita. Ihan siitä syystä, että sieltä lapsuudenkodista on kuitenkin tarkoitus itsenäistyä ja elää elämää edelleen.. Näin ainakin minä toivon, että omat lapsenikin tekevät (eivätkä juutu minun mielipiteisiini).
sillä jokainen, jolla on ollut pieniä tai vaikka isompiakin lapsia tietää, että niitä uhmakohtauksia saattaa joskus tulla ihan naurettavan pienestä asiasta, eikä kasvatuksella ole sen kanssa mitään tekemistä. Tantrumit tulee ja menee ja omaa tahtoa testataan, se kuuluu asiaan, ja jos ei anoppi sitä kestä niin olkoon kestämättä.
Ulkonäkökommenteista on paha sanoa mitään, kun ei tiedä, millaisia ne ovat. Mutta jos jostain sellaisesta kommentista mielesi pahoitat, niin toki voit sanoa anopille, että sulle tuli paha mieli hänen sanomisestaan - kunhan pysyt itse asiallisena ja rauhallisena. Se joka pysyy viileäpäisenä, on niskan päällä näissä asioissa. :D
T. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon