Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitkälle antaisit anopin loukata?

Vierailija
07.02.2011 |

Harmittaa todella paljon kun anopin kanssa niin huonot välit, meillä on 3 pientä lasta..nyt en ole vähään aikaan halunnut nähdä anoppia ollenkaan kun onnistuu aina töksäyttämään ikävästi, joten mieheni on vieraillut hänen luonaan lasten kanssa keskenään..viimeisin loukkaava töksäytys oli kun meidän vanhin tytttö sai uhmakohtauksen niin hän töksäytti mun kaverille että huhu hu onhan ne lapset kivoja mutta, miksi pitää lisää tehdä kun ei edellisten kanssa pärjätä..monesti kommentoi myös ulkonäkööni, olenko mielestänne liian tiukka, kun toivoisin että hän pyytää minulta anteeksi? harmittaa niin tämä tilanne, mutta ei mun mielestäni tarvitse kaikkea kestää..

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut häiriintymättä, koska suhtaudun häneen hyväntahtoisesti kuin vähä-älyiseen. Anoppi ei kuulu meidän ydinperheeseen. Hän on lasteni mummo ja mieheni äiti. Käyttäydymme kunnioittavasti ja stressaamatta hänen luonaan. En yritä kalastella anopilta kehuja, koska tiedän tekeväni elämässäni oikeat valinnat. Maailma ei kaadu siihen jos minulla on pari ylikiloa ja se ahdistaa anoppia.

Anopilla on varsin kapea ja tylsä elämä. Anoppini on myös kova sanelemaan mitä kuuluisi tehdä. Vastaamme siihen että "juujuu, selvä se" ja otamme opit vastaan jos koemme ne fiksuiksi. Jos taas ne ovat mitäsattuu anopin aivopieruja, niin päästän toisesta korvasta pihalle.

Lapsetkin jo tietää suhtautua anopin lennättämiin sammakoihin suut vinosti hymyssä. Ehkäpä nämä ikuiset anoppi-miniä kiistat pohjautuvat siihen että heillä on molemmilla tiivis suhde samaan ihmiseen ja kuvittelevat toisen saaman huomion vievän jotenkin sitä omaa huomiota.

Miniät; antakaa miehen ja anopin välisen suhteen olla sellainen kuin se on. Jos olet valinnut itsellesi normaalin terveen miehen niin hän ei roiku sairaalloisesti äidissään.

Anopit; katkaiskaa napanuora, poikanne on mies ja elää omaa elämäänsä, johon sinä et enää kuulu.

Kun oma poikani kasvaa, kulkee hän elämässään pikkuhiljaa irtonaiseksi omaksi itsekseen. Minä en hänen valintoihinsa sitten enää puutu. Neuvon tietysti, mutta en odota poikani neuvojani tarkalleen noudattavan. Hän tekee omat päätöksensä joiden takana hänen tukenaan seison, olen sitten samaa mieltä tai en. En aio elää poikani kautta vaan hankin myös omaa elämää. Poikani perheen asiat eivät kuulu minulle. Olen iloinen jos saan heitä joskus auttaa.

Älkää ärsyyntykö miniöistä/ anopeista vaikkeivät he samanlaisia olekaan kuin te itse. He eivät pääse tökkimään arkoja kohtianne, kun ette niitä heidän eteensä heitä. Ymmärsittekö?

Vierailija
42/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaltainen tilanne on yleisin syy näihin anoppi-miniä kiistoihin. En ymmärrä, miksi juuri miehen äiti on niin hirveä ihminen. Onko poikia synnyttäneissä naisissa jonkinlainen geenivika, kun näin käy? Siis mikäli teemme yleistyksen av:n "anopin parjaus"-ketjuista. Minulla on onneksi aivan ihana anoppi, jonka kanssa olen yhtä lähes yhtä läheinen kuin oman äitini kanssa. Siis oman äidin voittanuttahan ei ole :)

ja sitä käly piti vittuiluna, vaikka se oli samanlainen toteamus kuin että "ulkona sataa". Sen jälkeen ei ole kälyä anoppilassaan näkynyt, mutta tuo jaksaa kyllä koko ajan ruikuttaa, kun ei ole lastenhoitoapua eikä miehen kanssa yhteistä aikaa. Katsoisi peiliin, siellä on syyllinen.

niin sikamaisesti välillä äitiäni kohtaan, että hävettää heidän puolestaan. Arvostelevat ja vinkuvat ja vaativat ja haukkuvat veljilleni. Äitini on eläkkeellä oleva leski, kenellä hädin tuskin rahat riittävät itselle. Kälyt ovat sitä mieltä, että äitini ostaa liian halpoja lahjoja heidän mussukoilleen ja äitini pitäisi olla ilmainen lapsenpiika. Mutta äitini ei saa käydä heillä, koska sehän on heidän koti. Ei ihme, että äitini viihtyy mieluummin minun luonani kun uskaltaa olla rennosti ja tietää, että en heti hauku häntä selän takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ilmoitettiin aikoinaan ENSIMMÄISELLÄ tapaamiskerralla et suvun omaisuus,pellot ja metsät on sitten suojattu.Kysyin miksi asia mulle kerrotaan,olin 19 vuotias ja vasta pari kuukautta seurustellut heidän poikansa kanssa.Syy;turha luulla et minä saan erossa tai kuolemassa mitään.!!!!!! =)

Pariskunnan on hyvä tietää, voiko jatkaa tilaa ja millä rahalla suunnittelee tulevaisuutensa. Ihmeesti olet sinäkin vetänyt herneet nenään.

Vai harmittikö sittenkin kun pojan puolisot on rajattu pois testamentista?

Vierailija
44/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien vika, jos lapsella on uhma. Näin kirjoitti lehdessä taannoin lastenhoidon ammattilainen.

Vierailija
45/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos hän on nuorempa ollut yhtä hankala kuin nykyään niin huh huh.

Olekin yrittänyt selittää itselleni anopin käytöstä juuri hänen omilla vaikeilla kokemuksillaan. Mutta aina ei vaan jaksa ymmärtää.

Tuosta päätellen anopilla on hampaankolossa jotain omaa anoppiaan vastaan ja kostaa saadun huonon kohtelun nyt sinulle.

Vierailija
46/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittänyt laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Savu kyllä nousee ja hampaat kiristyy. Tekisi mieli vain räjähtää ja antaa tulla kaikki ulos!

35

Vierailija
47/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarkoita että sinunkin pitää näin tehdä. Huutaminen kertoo aina hallinnan menettämisestä. Mielenkiinnosta: mihin anoppi väittensä perusti? Hoitaako hän paljon lastanne? Onko lapsen kasvatus retuperällä? Mille hän siis perusti sen, että yksi lapsi teille riittää?

Mielenkiinnosta: entä jos anoppi onkin vain ihan yksinkertaisesti v*ttumainen ihminen ja purkaa omia patoutumiaan hiljaiseen ja lempeään miniään?

Jos minulle tulisi joku sanomaan, että teille saa sitten yksi lapsi riittää, tokaisisin oitis, että ehei, aion hankkia vähintään neljä ja tarvitsen siinä vaiheessa lastenhoitoapua viikoittain.

Vierailija
48/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunnan on hyvä tietää, voiko jatkaa tilaa ja millä rahalla suunnittelee tulevaisuutensa. Ihmeesti olet sinäkin vetänyt herneet nenään.

Vai harmittikö sittenkin kun pojan puolisot on rajattu pois testamentista?

Voi voi, onko miehesi velipoika vaimoineen saamassa isomman perinnön kuin te?

Vierailija
49/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopit; katkaiskaa napanuora, poikanne on mies ja elää omaa elämäänsä, johon sinä et enää kuulu.

?

Kuinka monta hirviöanoppia löytyy tyttöjen äideistä, jotka tunkevat elämään ja haukkuvat vävyään ja kukaan mies ei kelpaa heidän tytölleen. Tungetaan tytön kotiin ja vittuillaan vävypojalle. Yleensä näissä käy vielä niin, että tyttö riidan tullessa juoksee äitinsä helmoihin piiloon ja sitten haukutaan yhdessä miestä.

Kyllä tyttöjen äideistä tulee aivan samalla tavalla hirviöanoppeja kun tytöt eivät osaa katkaista napanuoraa äitiinsä ja toisinpäin.

Vierailija
50/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ilmoitettiin aikoinaan ENSIMMÄISELLÄ tapaamiskerralla et suvun omaisuus,pellot ja metsät on sitten suojattu.Kysyin miksi asia mulle kerrotaan,olin 19 vuotias ja vasta pari kuukautta seurustellut heidän poikansa kanssa.Syy;turha luulla et minä saan erossa tai kuolemassa mitään.!!!!!! =)

kun tuli ero, ei vaimo saanut mitään muuta kuin omat tavaransa (käytännössä vaatteet) ja loput jäi miehelle, koska vanhempieni testamentin mukaan aviopuolisolla ei ole osuutta ko. omaisuuteen.

Oli muuten kiva kuulla jälkikäteenä miten käly väitti itseään huiputetun ilmaiseksi piiaksi. Olisi kysynyt aikamaan, kenen nimi on kauppakirjassa vai onko sellaista ollenkaan.

Vierailija
51/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarkoita että sinunkin pitää näin tehdä. Huutaminen kertoo aina hallinnan menettämisestä. Mielenkiinnosta: mihin anoppi väittensä perusti? Hoitaako hän paljon lastanne? Onko lapsen kasvatus retuperällä? Mille hän siis perusti sen, että yksi lapsi teille riittää?

Mielenkiinnosta: entä jos anoppi onkin vain ihan yksinkertaisesti v*ttumainen ihminen ja purkaa omia patoutumiaan hiljaiseen ja lempeään miniään? Jos minulle tulisi joku sanomaan, että teille saa sitten yksi lapsi riittää, tokaisisin oitis, että ehei, aion hankkia vähintään neljä ja tarvitsen siinä vaiheessa lastenhoitoapua viikoittain.

ja antaisi MLL:n lastenhoitopalvelun numeron. Tiedän anopin, joka hoiti poikansa esikoista, mutta kun siihen perheeseen tuli toinen lapsi, loppui lastenhoito ja anoppi keskittyi omien vanhempiensa hoitamiseen.

Vierailija
52/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat vanhemmat ja lapsenlapset ja työkin siinä sivussa.

hei haloo, omien vanhempien hoito on niin rankkaa, että ei voi kaikkeen revetä ettei pala loppuun. Kas kun anopillakin on oikeus miettiä omaa jaksamistaan.

Herranjumala sentäs, mitä anopeilta vaaditaan. Minä hoidan tällä hetkellä omia vanhempiani. Asuvat tuossa pihan toisella puolella. Lisäksi työ. Jos minun tähän pitäisi vielä piikoa lapsenlapsia niin minut saisi varmaan viedä kohta uupumuksesta sairaalaan.

Vai oliko tässä taustalla katketuus kun anoppi halusi antaa inhimillisen vanhuuden omalle äidilleen ja miniä ei saanutkaan hänestä ilmaista lapsenvahtia.

Mielenkiinnosta: entä jos anoppi onkin vain ihan yksinkertaisesti v*ttumainen ihminen ja purkaa omia patoutumiaan hiljaiseen ja lempeään miniään? Jos minulle tulisi joku sanomaan, että teille saa sitten yksi lapsi riittää, tokaisisin oitis, että ehei, aion hankkia vähintään neljä ja tarvitsen siinä vaiheessa lastenhoitoapua viikoittain.

ja antaisi MLL:n lastenhoitopalvelun numeron. Tiedän anopin, joka hoiti poikansa esikoista, mutta kun siihen perheeseen tuli toinen lapsi, loppui lastenhoito ja anoppi keskittyi omien vanhempiensa hoitamiseen.

Vierailija
53/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on pojalleni tärkeä ihminen, mutta ei minulle. Minä ei ole meille tervetullut, minä en missään nimessä käy heillä kylässä edes kutsuttuna. Haluan pitää välit etäisinä, jotta miniä ei pääse valittamaan sanomisistani tai tekemisistäni.

Poika käy edelleen noin kerran viikossa käymässä ja tiedän, että miniä on asiasta vihainen. Poika on kuitenkin ihan oma erillinen yksikkönsä ja saa tehdä, mitä tahtoo. En näe mitään syytä siihen, miksi hän ei saisi käydä katsomassa vanhempiaan ja sisaruksiaan vain siksi, että on muuttanut pois kotoa.

Lastenlapsia en kaipaa, sillä me olemme tukiperhe, jossa käy kerran kuussa kaksi pientä lasta, joihin voin purkaan kaiken patoutuneen hoivavietin.

Kun ei ole miniän kanssa missään tekemisissä, ei tule sanomista puolin tai toisin.

Vierailija
54/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmittanut silloin eikä harmita nyt.Pellot ja metsät on edelleen appivanhempien hoidossa ja me asutaan melkein 600 kilsan päässä ilman aikomustakaan muuttaa sinne koskaan.Olin tosiaan silloin 19 v.ja nyt 35v. ja eiköhän me kuolla ennen heitä.=)

Vierailija
55/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika käy edelleen noin kerran viikossa käymässä ja tiedän, että miniä on asiasta vihainen. ...

Kun ei ole miniän kanssa missään tekemisissä, ei tule sanomista puolin tai toisin.

Vierailija
56/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta anoppia, jotka itkevät miten eivät näe lapsenlapsiaan koskaan.

Vierailija
57/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika ei saisi pitää mitään yhteyttä äitiinsä.

Mutta jos tytöllä on vittumainen äiti niin sitä pitää sitten vävyn kiitellä ja kehua ja sietää. Tyttöhän ei voi panna välejään poikki äitiinsä, vaikka mies ei sietäisi anoppiaan tippakaan.

Hän on pojalleni tärkeä ihminen, mutta ei minulle. Minä ei ole meille tervetullut, minä en missään nimessä käy heillä kylässä edes kutsuttuna. Haluan pitää välit etäisinä, jotta miniä ei pääse valittamaan sanomisistani tai tekemisistäni.

Poika käy edelleen noin kerran viikossa käymässä ja tiedän, että miniä on asiasta vihainen. Poika on kuitenkin ihan oma erillinen yksikkönsä ja saa tehdä, mitä tahtoo. En näe mitään syytä siihen, miksi hän ei saisi käydä katsomassa vanhempiaan ja sisaruksiaan vain siksi, että on muuttanut pois kotoa.

Lastenlapsia en kaipaa, sillä me olemme tukiperhe, jossa käy kerran kuussa kaksi pientä lasta, joihin voin purkaan kaiken patoutuneen hoivavietin.

Vierailija
58/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika käy edelleen noin kerran viikossa käymässä ja tiedän, että miniä on asiasta vihainen. ... Kun ei ole miniän kanssa missään tekemisissä, ei tule sanomista puolin tai toisin.

Jos pojalle valittaa, niin se ei ole minun asiani. Poika tietää, että jos vaimon pillin mukaan alkaa hyppimään, menettää kesämökkiedun ja kohtalaisen vapaasti käytettävän pakettiauton.

Vierailija
59/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta anoppia, jotka itkevät miten eivät näe lapsenlapsiaan koskaan.

kun lastenlapset taas tuodaan hoitoon.

Vierailija
60/89 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaannuin ensimmäistä odottaessa verisesti anopille. Ymmärrän ja näen hänen näkökantansa asiaan, mutta pyysin, että mieheni tekee hänelle selväksi, ettei siitä kyseistä asiasta puhuta minulle enää koskaan. En tiedä, mitä on sanottu tai mitä on tehty, mutta kolmeen vuoteen anoppi ei ole tuonut esille tuota kyseistä asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi