Miten pitkälle antaisit anopin loukata?
Harmittaa todella paljon kun anopin kanssa niin huonot välit, meillä on 3 pientä lasta..nyt en ole vähään aikaan halunnut nähdä anoppia ollenkaan kun onnistuu aina töksäyttämään ikävästi, joten mieheni on vieraillut hänen luonaan lasten kanssa keskenään..viimeisin loukkaava töksäytys oli kun meidän vanhin tytttö sai uhmakohtauksen niin hän töksäytti mun kaverille että huhu hu onhan ne lapset kivoja mutta, miksi pitää lisää tehdä kun ei edellisten kanssa pärjätä..monesti kommentoi myös ulkonäkööni, olenko mielestänne liian tiukka, kun toivoisin että hän pyytää minulta anteeksi? harmittaa niin tämä tilanne, mutta ei mun mielestäni tarvitse kaikkea kestää..
Kommentit (89)
aina löytävän tiensä nokikkain. No, ovat toisensa ansainneet.
"mukava nainen, jolla on ihana anoppi ja yhtä ihana äiti"
aika paljon ja sinun asenteella taitaa tuo päämäärä jäädä saavuttamatta.
meillä myös tilanne jossa anoppi mollaa minua, ei päin naamaa koskaan, mutta selkäni takana. Mitta alkaa olemaan aika täysi, nyt hetkeen en anoppia ole nähnyt mutta tiedän että seuraavalla kerralla pinna katkeaa, vituttaa kyseinen ihminen niin paljon, mitään väärää en ole mielestäni tehnyt, mieheni sanoi että on kohdellut kaikkia miniä-kokelaitaan samalla tavalla...
Ja kyllä normaali ihminen tuollaiseen pystyy heti sanomaan, että sepä onkin meidän asiamme ei sinun. Miksi täytyy myöhemmin vielä jatkaa asiasta jauhamista?
että "yksi lapsi sitten riittää". Myöhemmin toivuttuani kommentista, ilmoitin anopille, että hän ei määrää minun lasteni lukumäärää. Tästä seurasi molemmimpuoleista huutoa. Ja minusta on tehty syyllinen, kun kehtasin ottaa asian esille myöhemmin ja vieläpä korottaa ääntäni. Tsemppiä vaan kaikille, joilla on vaikeita suhteita anopin tai miniän kanssa.
meillä myös tilanne jossa anoppi mollaa minua, ei päin naamaa koskaan, mutta selkäni takana. Mitta alkaa olemaan aika täysi, nyt hetkeen en anoppia ole nähnyt mutta tiedän että seuraavalla kerralla pinna katkeaa, vituttaa kyseinen ihminen niin paljon, mitään väärää en ole mielestäni tehnyt, mieheni sanoi että on kohdellut kaikkia miniä-kokelaitaan samalla tavalla...
Eiköhän se asia ole mieheni päätettävissä ja hän on minun puolellani (huonot välit äitiinsä, olleet aina)
Itse taidat mahdollisesti olla joko "kaikki-tietävä" anoppi tai kaikkeen sopeutuva miniä.
vaikka sinun mukaasi on huonot välit olleet aina. Kuten joku kirjoitti: vaimon voi aina vaihtaa, äitiä ei. Ja vastauksena oletukseesi minun "statuksesta": en ole kumpaakaan.
Eiköhän se asia ole mieheni päätettävissä ja hän on minun puolellani (huonot välit äitiinsä, olleet aina) Itse taidat mahdollisesti olla joko "kaikki-tietävä" anoppi tai kaikkeen sopeutuva miniä.
enkä osannut sanoa mitään. Asia jäi kuitenkin vaivaamaan minua ja halusin kertoa anopilleni että tässä asiassa hän ylitti yksityisyyden rajat.
Otettuani asian esille, anoppi ei uskonut että asia ei kuulu hänelle ja ajauduimme tästä väittelyyn jossa MOLEMMAT käyttivät normaalia suurempaa äänen voimakkuutta. Ainoa ero oli, että minä en mennyt henkilökohtaisuuksiin toisin kuin anoppini.
Mulle ilmoitettiin aikoinaan ENSIMMÄISELLÄ tapaamiskerralla et suvun omaisuus,pellot ja metsät on sitten suojattu.Kysyin miksi asia mulle kerrotaan,olin 19 vuotias ja vasta pari kuukautta seurustellut heidän poikansa kanssa.Syy;turha luulla et minä saan erossa tai kuolemassa mitään.!!!!!! =)
ei tarkoita että sinunkin pitää näin tehdä. Huutaminen kertoo aina hallinnan menettämisestä. Mielenkiinnosta: mihin anoppi väittensä perusti? Hoitaako hän paljon lastanne? Onko lapsen kasvatus retuperällä? Mille hän siis perusti sen, että yksi lapsi teille riittää?
enkä osannut sanoa mitään. Asia jäi kuitenkin vaivaamaan minua ja halusin kertoa anopilleni että tässä asiassa hän ylitti yksityisyyden rajat. Otettuani asian esille, anoppi ei uskonut että asia ei kuulu hänelle ja ajauduimme tästä väittelyyn jossa MOLEMMAT käyttivät normaalia suurempaa äänen voimakkuutta. Ainoa ero oli, että minä en mennyt henkilökohtaisuuksiin toisin kuin anoppini.
Mulle ilmoitettiin aikoinaan ENSIMMÄISELLÄ tapaamiskerralla et suvun omaisuus,pellot ja metsät on sitten suojattu.Kysyin miksi asia mulle kerrotaan,olin 19 vuotias ja vasta pari kuukautta seurustellut heidän poikansa kanssa.Syy;turha luulla et minä saan erossa tai kuolemassa mitään.!!!!!! =)
ei tarkoita että sinunkin pitää näin tehdä. Huutaminen kertoo aina hallinnan menettämisestä. Mielenkiinnosta: mihin anoppi väittensä perusti? Hoitaako hän paljon lastanne? Onko lapsen kasvatus retuperällä? Mille hän siis perusti sen, että yksi lapsi teille riittää?
enkä osannut sanoa mitään. Asia jäi kuitenkin vaivaamaan minua ja halusin kertoa anopilleni että tässä asiassa hän ylitti yksityisyyden rajat. Otettuani asian esille, anoppi ei uskonut että asia ei kuulu hänelle ja ajauduimme tästä väittelyyn jossa MOLEMMAT käyttivät normaalia suurempaa äänen voimakkuutta. Ainoa ero oli, että minä en mennyt henkilökohtaisuuksiin toisin kuin anoppini.
jos toinen alkaa huutaa ja solvata henkilökohtaisilla solvauksilla, niin aika harva siinä taitaa ihan normaalilla puheäänellä puhua.
Ja hei: ihan SAMA, onko tuon kirjoittajan lasten kasvatus milläkin tasolla (oliko hänellä muuten edes siinä vaiheessa vielä yhtään lasta, minä sain käsityksen että ei) tai paljonko anoppi lapsenlastaan hoitaa, se ei silti ole hänen asiansa komennella muiden lapsilukua. Voi kieltäytyä lastenhoitoavusta, jos ei jaksa tai viitsi tai ehdi, muttei se todellakaan ole hänen asiansa määrätä, miten monta lasta muut voivat hankkia.
Itse olisi rähähtänyt saman tien, että mites tuo sinulle kuuluu, mutta minusta on aivan ok nostaa kissa takaisin pöydälle myöhemminkin. Mieluummin käsitellään asia kuin jätetään kaivelemaan!
-5-
Lapsi on nyt noin vuoden. Hän ei ole koskaan hoitanut lasta. Hän asuu kauempana, joten ei näe lasta kuin max 3 kk välein. Hän ei perustellut väitettään, muuten kuin hänen anoppi oli antanut hänelle saman neuvon.
Ja me ollan jo 30+, ihan tavallisia ihmisiä.
minulle oikeasti on anoppi todellinen riesa ollut jo 10v. minussa on kaikki hänen mielestään vialla, ulkonäkö, sukulaissuhteet, tausta, kodinhoitotaidot, kypsyys ihmisenä, lapsenhoito,rahankäyttö jne.
kerran tökäisi niin vähättelevästi päin naamaa että pistin välit poikki. sitä ei kukaan sitten kestänyt vaan mies ja miehen sisko painostivat että pitää olla anopin kanssa väleissä. nykyään anoppi taas soittelee harva se päivä kehuakseen heidän sukunsa ihanuutta...
kun tietäisi mitä tehdä. elämäni olisi niin paljon parempaa ilman moista lannistavaa piikittelijää. Mutta kun heidän suvulle välirikko on jotain jota ei voi hyväksyä, pakko muodon vuoksi jotenkin pitää yhteyttä.
Minunkin anoppi töksäyttelee koko ajan eikä edes tajua, että hänen sanoistaan voi loukkaantua. Anoppi möläyttelee typeriä asioita julkisilla paikoilla ja saa minut näyttämään tyhmältä. Olen vuosia jaksanut hymistellä ja sietänyt näitä möläytyksiä, mutta en enää! Hän on tehnyt selväksi ettei arvosta minua tippaakaan, joten en minäkään jaksa häntä arvostaa.
Todellakaan en ota vastuulleni tätä tilannetta! Anopilla on samanlainen suhde kaikkiin miniöihinsä, joten ilmeisesti meidän kaikkien herkkänahkaisten miniöiden pitäisi katsoa peiliin? Varmaankin anopin mielestä ongelma onkin hänen tossukkapojissaan, jotka ottavat vi***maisia vaimoja.
Kannattaisi varmaankin hakeutua johonkin vihanhallinnan kurssille, kun vastauksistasi päätellen tunnut olevan aika räjähdysherkkää laatua.
jos toinen alkaa huutaa ja solvata henkilökohtaisilla solvauksilla, niin aika harva siinä taitaa ihan normaalilla puheäänellä puhua. Ja hei: ihan SAMA, onko tuon kirjoittajan lasten kasvatus milläkin tasolla (oliko hänellä muuten edes siinä vaiheessa vielä yhtään lasta, minä sain käsityksen että ei) tai paljonko anoppi lapsenlastaan hoitaa, se ei silti ole hänen asiansa komennella muiden lapsilukua. Voi kieltäytyä lastenhoitoavusta, jos ei jaksa tai viitsi tai ehdi, muttei se todellakaan ole hänen asiansa määrätä, miten monta lasta muut voivat hankkia. Itse olisi rähähtänyt saman tien, että mites tuo sinulle kuuluu, mutta minusta on aivan ok nostaa kissa takaisin pöydälle myöhemminkin. Mieluummin käsitellään asia kuin jätetään kaivelemaan! -5-
jotka valittaa anopista.Mun lapsi on kohta vuoden ja oma äitini joka asuu alle 10 km päässä on tavannut lapsen kahdesti ja anoppi joka asuu yli 800 km päässä on tavannut kerran ja silloinkin valitti miten bensaankin meni niin paljon rahaa.Mä melkein haluisin anopin jonka kansssa saisin aikaan riitoja varsinkin sellaisia et se puuttuu kaikkeen liikaa.=)
kaikkitietävän mummon ja kaksi lapsetonta joka asiaan nenänsä tunkevaa tätiä.
Mihin toimitan?
jotain omaa anoppiaan vastaan ja kostaa saadun huonon kohtelun nyt sinulle. Voisi ollakin sopiva kohta katkaista tuo kierre. Muistahan siis itse anoppina ollessasi, että arvostat lapsesi kumppania ja heidän päätöksiään. Tuollaiset sukupolvelta toiseen siirretyt käytösmallit ovat yleisiä ja niiden katkaiseminen on vaikeaa.
Lapsi on nyt noin vuoden. Hän ei ole koskaan hoitanut lasta. Hän asuu kauempana, joten ei näe lasta kuin max 3 kk välein. Hän ei perustellut väitettään, muuten kuin hänen anoppi oli antanut hänelle saman neuvon. Ja me ollan jo 30+, ihan tavallisia ihmisiä.
ja sitä käly piti vittuiluna, vaikka se oli samanlainen toteamus kuin että "ulkona sataa". Sen jälkeen ei ole kälyä anoppilassaan näkynyt, mutta tuo jaksaa kyllä koko ajan ruikuttaa, kun ei ole lastenhoitoapua eikä miehen kanssa yhteistä aikaa. Katsoisi peiliin, siellä on syyllinen.
niin sikamaisesti välillä äitiäni kohtaan, että hävettää heidän puolestaan. Arvostelevat ja vinkuvat ja vaativat ja haukkuvat veljilleni. Äitini on eläkkeellä oleva leski, kenellä hädin tuskin rahat riittävät itselle. Kälyt ovat sitä mieltä, että äitini ostaa liian halpoja lahjoja heidän mussukoilleen ja äitini pitäisi olla ilmainen lapsenpiika. Mutta äitini ei saa käydä heillä, koska sehän on heidän koti.
Ei ihme, että äitini viihtyy mieluummin minun luonani kun uskaltaa olla rennosti ja tietää, että en heti hauku häntä selän takana.
Kannattaisi varmaankin hakeutua johonkin vihanhallinnan kurssille, kun vastauksistasi päätellen tunnut olevan aika räjähdysherkkää laatua.
jos toinen alkaa huutaa ja solvata henkilökohtaisilla solvauksilla, niin aika harva siinä taitaa ihan normaalilla puheäänellä puhua. Ja hei: ihan SAMA, onko tuon kirjoittajan lasten kasvatus milläkin tasolla (oliko hänellä muuten edes siinä vaiheessa vielä yhtään lasta, minä sain käsityksen että ei) tai paljonko anoppi lapsenlastaan hoitaa, se ei silti ole hänen asiansa komennella muiden lapsilukua. Voi kieltäytyä lastenhoitoavusta, jos ei jaksa tai viitsi tai ehdi, muttei se todellakaan ole hänen asiansa määrätä, miten monta lasta muut voivat hankkia. Itse olisi rähähtänyt saman tien, että mites tuo sinulle kuuluu, mutta minusta on aivan ok nostaa kissa takaisin pöydälle myöhemminkin. Mieluummin käsitellään asia kuin jätetään kaivelemaan! -5-
Toisaalta myös lepyn pian ja pyydän anteeksi, jos olen jotakuta loukannut.
Minulla vaan on suora luonne, en pidä selän takana haukkumisesta enkä pidä reiluna sitä, että aletaan mököttää tai vältellä lähisukulaista mieluummin kuin sanotaan suoraan, jos joku sanominen on loukannut.
Usein niiden loukkausten takana on kumminkin ajattelemattomuutta, joten jos siitä sanoo, saa ehkä toisen miettimään ja korjaamaan laukomistyyliään. Tai jos ei saa, niin ainakin toinen ymmärtää, miksi miniä loukkaantui.
-5-
että "yksi lapsi sitten riittää". Myöhemmin toivuttuani kommentista, ilmoitin anopille, että hän ei määrää minun lasteni lukumäärää. Tästä seurasi molemmimpuoleista huutoa. Ja minusta on tehty syyllinen, kun kehtasin ottaa asian esille myöhemmin ja vieläpä korottaa ääntäni.
Tsemppiä vaan kaikille, joilla on vaikeita suhteita anopin tai miniän kanssa.