Millaisia väärinymmärryksiä sinulla oli lapsena?
Entä onko omalla lapsellasi erikoinen kuva jostain asiasta?
Itse kuvittelin maalivahtien olevan paikalla sillä yleisön hirveä rikosaalto voi yllättää koska tahansa. Jonkunhan piti vahtia ettei maaleja varasteta.
Tulipaloihin kun aina liittyi palomiehiä, ajattelin että ne myös aloittavat tulipalot. Kysyin joskus äidiltäni miksi ne viitsivät ensin sytytellä tulipaloja ja sitten hirveällä hässäkällä sammuttaa ne.
Televisiossa kaikki ohjelmat oli luonnollisesti piirrettyjä. Jostain syystä aikuisten piirretyt oli joku ihan superhyvä piirtäjä tehnyt, näyttivät ihan oikeilta ihmisiltä!
Kommentit (402)
luulin pienenä, että katkaravut on kakkarapuja. kuulin väärin :) en syö niitä vieläkään..
Pääni sisällä oleva maailmankartta oli hieman suppea. Oli olemassa vain Suomi, Ruotsi ja Kosovo. That's it.
sellaisen suuren todella kirkkaan taskulampun. Yöllä jos sen osoitti kohti mustaa taivasta saattoi nähdä sen kiilan ihan kuten se näkyy seinää vasten. Tästä päättelin että tähtitaivas on joku yöpeite joka laitetaan maapallon ympärille yöksi. Päivälläkin oli pakko olla eri peite.
Sukulainen oli leikillään sanonut, että niitä leivässä joskus olevia "ilmakuplareikiä" ei saa missään nimessä syödä. Arvaa pelottiko leivän syöminen siitä lähtien. :( Jossain vaiheessa se kai sitten selvisi, että se oli vaan huijannut. Höh, ei niin saa tehdä!
Luulin, että kukaan ei kuule, jos puhun itsekseni. Juttelin itsekseni salaisuuksiani enkä tiennyt, että muutkin kuulee. Sitten kun tajusin asian oikean laidan, niin nolotti. Eli nähtävästi ajattelin, että muut kuulee vaan sillon jos sanon jotain vartavasten heille, vaikka epäloogistahan se on, koska kuulinhan minäkin kaikkien puheen, vaikkei sitä olisi minulle sanottu.
olin sanonut jotain yritin pälyillä ylöspäin josko minulla olisi puhekupla.
Luin aika paljon Akkaria.
Luulin myös että namusedät tiputtelevat karkkeja maahan poluksi, joka sitten johtaa mökkiin! sanoin äidilleni, että en mene sinne mökkiin asti vaan otan ihan muutaman karkin vaan. :D :D
Nyt tää tipahtaa tuolilta :D :D
Huippu toi "en mene äiti mökkiin asti"!
Pyysin lapsena usein isoveljeä eikä ihan heti auennut miksei sellaista tule. Kun äiti sitten oli tarpeeksi hitaasti jaksanut selittää että isoveljen olisi pitänyt syntyä ehkä jopa vuosia minua ennen, palat loksahtivat paikalleen ja tunsin viisastuneeni. Tätä viisautta en malttanut olla jakamatta kun kaveri sanoi että haluaisi kaksoissiskon. "Älä oo pöllö! Senhän olis pitänyt syntyä vuosia sua ennen!"
T. ap, yhä ainut lapsi
Harrastin pienenä tanssia ja kerran tunnilla tein jonkin liikkeen hienosti ja opettaja vihdoin kehui minua (en siis ollut kaikken paras oppilaista). Hän sanoi "saat kymmenen pistettä ja papukaijamerkin!". Olin kovin ylpeä ja tunnin jälkeen jäin odottelemaan opettajan lähelle millaisen merkin saisin, olisiko tarra vai kiiltokuva (toivoin tarraa, koska keräsin niitä). Opettaja ei kuitenkaan näyttänyt muistavan, että minulle piti antaa papukaijamerkki, joten lähdin todella pettyneenä kotiin :-/
Äitini kertoi, että olin ensimmäisellä luokalla ollut innoissani lähdössä patikkaretkelle. Kotiin palatessani olin sitten ollut kiukkuinen ja äiti kysyi mikäs nyt on. Olin vastannut "ei siellä mitään patikkaa ollu, me vaan käveltiin".
ja äiti kovasti selosti, että siinä menee nyt sitten oikea prinsessa. Muistan sen valtavan pettymyksen ja epäuskon, ja myös sen tunteen, että ehkä äiti vain huijaa, kun eihän prinsessalla voi olla lyhyttä tukkaa! Muistan myös, miten Dianan laahus jäi jotenkin ryppyyn jossakin kohtaa ja miten ihmettelin, kuinka ne hyvät haltiattaret eivät vain taio niitä ryppyjä suoriksi. Ja taas tuli pettymyksen aalto, kun tajusin, että eihän sitten niitäkään ole oikeasti olemassa.
Mullakin oli iltarukokouksessa ihmettelemistä tuosta kohdasta "jos sijaltain en nousisi", jonka siis myös mielsin siaksi. Äidin piti lopulta vaihtaa koko sana sängyksi, koska iltaisin sain valtavan kikattelukohtauksen aina tuon sanan kohdalla.
Nukkumattia on täälläkin juostu karkuun ennen kuin heittää unihiekkaa. :)
Esikoiseni ihmetteli kovasti, miten se vauva on äidin mahaan joutunut. Kerroin sitten siemenestä, jonka isä laittaa äidin mahaan ja josta kasvaa vauva. Poika sitten tohkeissaan kertoi päiväkodissa hoitajille, kuinka vauva äidin mahassa on kasvanut sienestä, jonka isi ja hän ovat laittaneet äidin mahaan...
Olin aloittamassa esikoulun, josta kävelisin toisinaan muutaman sadan metrin matkan mummolaan yksin. Vanhempien kanssa käytiin läpi reittiä ja he varoittivat, ettei saa lähteä vieraan aikuisen matkaan, esim. jos joku tarjoaa karkkia. Luulin, että pointti on niissä karkeissa, että niissä on myrkkyä ja lausuin kaikkitietävän 6-vuotiaan tyyliin: "Vaikka lähtisinkin, niin en ainakaan ota niitä karkkeja."
mun kävi tummaihoisia sääliksi, kun "ei niistä kukaan tykkää" xD
luulin että Kekkonen on synonyymi sanalle presidentti. Kysyin kerran äidiltä että kuka on Neuvostoliiton kekkonen?
Että Australiassa ei ole kaupunkeja, ainoastaan aavikolla olevia maatiloja "rancheja". Yhdellä leirillä oli ohjaajana alun perin austraalista oleva nainen ja hän näytti kuvia kotimaastaan. Minä oikein kuuluvasti kailotin Sydneyn kuvia katsellessani, että onko siellä kaupunkejakin?!
Olin lukenut Hevoshullusta sarjiksen, joka kertoi australiaisesta hevosfarmista.
Ihmettlein, että miten helkkarin isoja oravia siellä mahtaakaan olla...
Päiväkodissa leikimme ruokakauppaa ja jostain syystä leikimme samalla ulkomaalaisia. Luulin, että voi on englanniksi "ou", koska "oh no" on "voi ei". Vanhempani sanoivat ostoksille lähtiessään käyvänsä kaupoissa. Minä mietin pitkään, että missä ihmeen Cowboyssa?
tiedäte ehkä "valokuvia" biisin.. Niin siinä lauletaan noita valokuvia. Ihmettelin aina noitaa.
Lisäksi luulin että jumala liikuttelee meitä. Niin kun jossain pelissä.
Lisäksi mulle kerrottiin että mummo on menny taivaaseen ja että se on aina mun vierellä. Pelkäsin että nyt se sit tietää kaiken pahan mitä oon tehny.
Ja aina kun oltiin reisussa kysyin ollaanko jo suomessa. Takoitin kotipaikkakuntaamme..
Monesti myös mietin miten bändit kerkeää olla monessa radiossa yhtäaikaa..
Siinä muutama.
en vielä yläasteellakaan ymmärtänyt, että vauvaa ei tule ilman seksiä. Onneksi ei ollut ketään sellaista kaveria, jonka kanssa asia olisi tullut puheeksi.. kotona vauvat olivat vaan "Jumalalta" ja vitosen biologia jäi väliin muuton takia.. oivallus tuli kun ysillä biologian ope sano, että kaikkihan teistä tietää, ettei kukaan tuu raskaaksi vain kädestä kiinni pitämällä... sillä hetkellä tajusin.
Omille lapsille oon selittäny, miten vauvat saa alkunsa heti kun ovat kysyneet.
Omat lapseni lauloivat juokse porosein -laulua: juokse poro seinään....
Oli siinä ihmettelemistä, kun joku näyttelijä olikin herännyt henkiin :D
Uskoin oikeasti, että kaikki omakotitalot ovat vähintään kaksi-kerroksisia. Omamme oli, samoin kaikki sllloin näkemäni omakotitalot. Jos talo oli yksikerroksinen, oli se minusta mökki (koska ainoat yksikerroksiset klassisen harjakattoisen talon näköiset olivat olleet mökkejä :D).
Uskonnontunnilla joskus vuosia vuosia sitten ope selitti jotain naisten ympärileikkauksesta. Minä sitten kovin tietävänä selitin vierustovereille, että meidän äitille on tehty sellanen.
Tarkoitin sterilisaatioleikkausta...
Tää oli yläasteella muistaakseni