Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia väärinymmärryksiä sinulla oli lapsena?

Vierailija
03.02.2011 |

Entä onko omalla lapsellasi erikoinen kuva jostain asiasta?

Itse kuvittelin maalivahtien olevan paikalla sillä yleisön hirveä rikosaalto voi yllättää koska tahansa. Jonkunhan piti vahtia ettei maaleja varasteta.

Tulipaloihin kun aina liittyi palomiehiä, ajattelin että ne myös aloittavat tulipalot. Kysyin joskus äidiltäni miksi ne viitsivät ensin sytytellä tulipaloja ja sitten hirveällä hässäkällä sammuttaa ne.

Televisiossa kaikki ohjelmat oli luonnollisesti piirrettyjä. Jostain syystä aikuisten piirretyt oli joku ihan superhyvä piirtäjä tehnyt, näyttivät ihan oikeilta ihmisiltä!

Kommentit (402)

Vierailija
301/402 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, niin paljon samoja uskomuksia mulla! Jumalan kämmen, mikroautouuni, yms. :D

Levon hetki nyt lyö -laulu herätti monessa kohtaa ihmetystä. Eniten minua hämäsi "siipi enkelin on suojas voittamaton" (lauletaan "suojas voittaaa-maaaton"). Ajattelin, että laulussa kerrotaan lapsista, jotka juoksevat kilpaa pitkän räsymaton päästä päähän ja Suojas-niminen poika voittaa juoksukisan. Olisi tietysti ollut loogisempaa, että tämä Suojas olisi voittanut maton itselleen vaikka arvonnasta, mutta lapsen ajatuksenjuoksulla ei ole rajoja.

Luulin, että liikennevaloja ohjataan manuaalisesti. Eli jossain istuu ihmisiä, jotka valvontakameralla tarkkailevat liikennettä ja vaihtavat valoja sen mukaan.

Seksiä harrastetaan vain lähetyssaarnaajassa. Mikään muu asento ei käynyt mielessäkään.

Olimme aika pienituloinen perhe, joka asui kaupungin vuokra-asunnossa. Ajattelin, että kaikki perheet elävät samanlaista elämää kuin me ja asuvat kaupungin vuokrakämpissä, ostavat ruokaa ja vaatteita säästeliäästi, ym.

Luunmurtuma tarkoittaa aina sitä, että luu katkeaa keskeltä katki kuin keppi. Tämä johtui varmaan siitä, että tuttuni sanoivat aina jalka tai käsi "on mennyt poikki".

Auton alle jääminen tarkoittaa kirjaimellisesti sitä, että auto ajaa ihmisen yli ja jatkaa matkaansaa.

Kun puhuttiin Suomen liittymisestä EU:hun, kaverini luuli, että Suomi sahattaisiin irti ja vedettäisiin merta pitkin johonkin toiseen mantereeseen kiinni.

Luulin, että "homo" on pelkkä haukkumasana kuten "mäntti" tai "pälli".

Hoimme pitkään kaverini kanssa kaikille "vedä käteen", vaikka emme tienneet mitä se tarkoittaa. Sitten luokkakaverimme valaisivat meitä, että niin voi sanoa vain pojille, koska vain pojat voivat vetää käteen.

Kaverini luuli, että "fuck you" tarkoittaa "haista kakka".

Vierailija
302/402 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pienenä, että maiden rajat ovat todella leveitä ja monta kilometriä syviä kuiluja. Ja että tasan heti jo rajalla huomaa eron esim. luonnossa... Rymisin todellisuuteen ja kovaa, kun käytiin Venäjän rajalla. Missä kuilu? Ihan samanlaista mettää tolla puolella on mitä täällä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/402 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisää:

Luulin ala-asteella, että Spice Girlsin spice tarkoittaa jotakin voimaan liittyvää, eli suomennettuna se olisi voimatytöt tai vastaava.

Neljä tai viisivuotiaana ystäväni osasi jo puhua vierasta kieltä: yes ja no. Leikkien jälkeen menin innoissani kertomaan äidille, että ”Äiti, osaan ruotsia: jes ja nou!”

Tämä ei ole ehkä ihan väärinkäsitys, mutta muistan kuinka päiväkodissa kuusivuotiaana piirsimme kuvia uudenvuodenraketeista. Opettajat pyysivät meitä kirjoittamaan alkaneen vuoden vuosiluvun 1996 kuviimme. En ollut ennen tiennyt, että vuosilla on numerot. Tämä on jotenkin jäänyt mieleen :)

Luulin ala-asteen alussa, toivottavasti ekaluokalla, että puutarha kirjoitetaan ja sanotaan puutaraha. Kaverini ja äitini korjasivat tämän nähtyään piirustukseni jossa luki ”Salainen puutaraha”. Olihan se vähän kummallista, kun se tulikin oikeista sanoista: puu ja tarha. Se kuulosti mielestäni typerältä, kun olin koko elämäni sanonut puutaraha.

Sama asia oli nuorempana linja-auton kanssa: luulin, että se sanotaan liniauto.

Tuli myös vähän nolompi juttu mieleen: Nuorempi kehitysvammainen siskoni hieman hämmästyi saunassa, kun huomasi että minulla oli alkanut kasvaa karvoja alapäässä, ja sanoi kummastuneena: "Sisko on... poika?"

t. 333

Vierailija
304/402 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin lapsena, että nolla on isompi luku kuin sata, ja toitotin tätä suurena totuutena päiväkodissa. Hämmennystä aiheutti myös se, kun joitain vuosia vanhemman serkkupojan läsnäollessa sanoin ehkä eka- tai tokaluokkalaisena että 1+1=2, johon hän vastasi "yleensä, mutta ei aina". Tuota pohdin sitten pienen ikäni. Kuvittelin, että serkkuni oli jotenkin äärimmäisen fiksu tai vihitty tietoon, jota tavallisilla ihmisillä ei ollut. Vasta joitain vuosia sitten tajusin, että joko serkkuni kiusasi minua, tai sitten hän oli juuri oppinut koulussa negatiivisten lukujen yhteenlaskua. 

Vierailija
305/402 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 01:38"]

-Että oranssit ja valkoiset kissat on tyttöjä ja harmaat ja mustat poikia, koska oranssi ja valkoinen oli tyttöjen värit ja harmaa ja musta poikien. Olin hämilläni, kun serkku esitteli mulle harmaata kissanpentua ja sanoi sen olevan tyttö!

[/quote]

Meille toi naapurin kissaemo kaksi pentua parikymmentä vuotta sitten. Toinen oli punakelta-valkoinen tabby ja toinen siniharmaan ja valkoisen kirjava. Tabby nimettiin tytön nimellä ja harmaa pojan.

Muuten hyvä, mutta myöhemmin ilmeni, että sukupuolet meni just väärinpäin, tabby oli poika ja harmaa tyttö :D

Vierailija
306/402 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin pienenä että radion sisällö on pieniä ihmisiä kun sieltä kuuluu niin paljon eri ääniä;);)

Vierailija
307/402 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin pienenä että radion sisällö on pieniä ihmisiä kun sieltä kuuluu niin paljon eri ääniä;);)

Vierailija
308/402 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että kaikki ihmiset ajattelee suomeksi vaikka niiden äidinkieli ois joku muu :D

Vierailija
309/402 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin, että Suomen ainoa sairaala on Kajaanissa (oli meitä lähin sairaala).

Vierailija
310/402 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin, että äiti ei koskaan nuku yöllä, makoilee vain sängyssä, koska hän kuuli ja reagoi aina heti, jos yöllä heräsin ja pyysin laittamaan yölamppuun valon. Nyt ymmärrän, kun olen itse äiti, että lapsen pienimpäänkin ääneen vain herää.

Tuhopolttajaa pelkäsin, kun olin kuullut tarinan, että jonkun naapurissa asui tuhopolttaja. Oletin jotenkin, että suunnilleen jokaisen naapurustossa asuu aina joku, joka sytyttelee tulipaloja.

4-vuotiaana luulin, kun äiti puhui, että aloittaisin srk:n kerhon, että siellä käydään vain yhden viikon ajan, eli kaksi kertaa. Olin ollut kerhoonmenoa vastaan, mutta myönnyin sitten kuitenkin. Karu totuus paljastui sitten jossain vaiheessa.

Vierailija
311/402 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varma että meidän tien perän mökissä asui Rölli. Mökki oli ränsistynyt ja pihalla oli paljon kaikkea romua. Mentiin aina aidan taakse kavereiden kanssa istumaan ja katsomaan jos Rölliä näkyisi. Telkkarista kun katsottiin myöhemmin illalla, olin varma että kaikki tapahtui meidän lähimetsässä..

Tosi asiassa kyseessä oli n. 60-vuotias alkoholisoitunut, ehkäpä hieman epäsiisti mies.

Vierailija
312/402 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin pienenä, että erään pojan pää oli "mennyt halki". Pelästyin kauheasti, koska luulin, että pää oli oikeasti haljennut kahdeksi kappaleeksi..

Vierailija
313/402 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2011 klo 00:27"]käyttävät aina hienoja mekkoja ja asuvat hienoissa kivisissä linnoissaan.

Ja luulin myös kaikkien afrikkalaisten asuvan luonnossa savimajoissansa ja ettei siellä olisi kaupunkeja vaan vain ja ainoastaan kyliä.

[/quote]

Sama!! Yläasteella katottiin jotain dokumenttia missä näky Afrikkalainen kaupunki missä oli kerrostaloja ja entinen kuva Afrikasta oli mennyttä.? :D

Vierailija
314/402 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2011 klo 00:57"]Minä luulin lapsena pitkään, että ihminen on sisältä ontto. Siis että ihmisessä on pelkkä iho ja sen alla ei ole mitään muuta kuin tyhjää. Sisäelimet kuvittelin sellaisiksi ihan pieniksi sinne ihmisen sisäpuolelle koukuilla ripustetuiksi jutuiksi. Sydämen kuvittelin olevan kai noin peukalonpään kokoinen jne. Kuvittelin myös, että kun ihminen syö tai juo, niin ruoka ja juoma tippuu ihmisen sisällä olevan onton tilan pohjalle, jossa ne muuttuvat kakaksi ja pissaksi tullakseen ulos kehosta.

Sitten vähän vanhempana kun tiesin että lapset syntyvät äitien mahassa kuvittelin lapsen makaavan naisen mahassa kaikkien sisäelinten keskellä (silloin tiesin jo että ihminen ei ole sisältä ontto). Kuvittelin lapsen vain makaavan siellä jossain suoliston, keuhkojen, sydämen, mahalaukun ja muiden elinten keskellä kunnes jonain yönä lapsi vain tupsahtaa naisen mahasta ulos naisen nukkuessa ilman että nainen edes huomaa sitä. Kaikki lapset syntyivät käsitykseni mukaan yöllä ja nimenomaan äidin nukkuessa ja että äiti huomaa lapsen syntyneen vasta kun lapsi alkaa itkeä.

Jossain vaiheessa kuvittelin jostain syystä, että kun ihmiselle tehdään leikkaus, niin se leikkaushaava jätetään auki ja sellaisena aukinaisena se sitten pysyy ihmisen loppuelämän. Tuo luulo minulla oli silloin joskus 3-4 vuotiaana kun kuvittelin ihmisten olevan onttoja.

Autolla ajamisesta minulla oli sellainen harhaluulo, että kuvittelin että kun autolla mennään jonnekkin, niin auto pysyy paikallaan ja maisema auton ulkopuolella liikkuu. Kuvittelin kai että auton pyörivät pyörät liikkuttavat maata auton ulkopuolella kunnes auton ulkopuolelle tulee se paikka johon ollaan menossa ja että vaikka oltaisiin ajettu esimerkiksi 10000 kilometriä, niin itse ei oltu liikuttu yhtään, vaan ympäristö on liikkunut.

Minulla oli myös muita sekalaisia harhaluuloja, esim. että ihmiset osaavat lukea ajatuksiani, kaikki ihmiset joilla on sama sukunimi ovat sukua keskenään (esim. kaikki maailman Virtaset ovat keskenään sukua), että Rölli-peikko asui lapsuusperheeni kesämökin läheisessä metsässä, että eri paikat ja ihmiset lakkaavat olemasta kun minä en ole paikalla (esim. päiväkoti lakkasi olemasta kun minä lähdin sieltä illalla), että kun ihminen täyttää 18, niin ihmisestä tulee välittömästi aikuinen ja hän tietää ja osaa kaiken, että aikuiset tietävät ja osaavat kaikki mahdolliset asiat ja ensimmäiselle luokalle kouluun mennessä luulin, että kuudesluokkalaiset ovat jo aikusia.

[/quote]Minä luulin, että moottoritie on liukuhihna, joka liikuttaa autoja eteenpäin :-) Yritin ain tähyillä hihnaa, ihmettelin kun tie näytti ihan tavalliselta...

Vierailija
315/402 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että 7 Up -juoman nimi oli Zup.

Vierailija
316/402 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kaikki televisio-ohjelmat on piirrettyjä. Siis tyyliin salkkarit ja uutisetkin, ja sitten pohdiskelin miten joku osaa piirtää niin hyvin.

Ja luulin että mut on rakennettu samalla tavalla kun vaikka talot.

Vierailija
317/402 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että lihavilla ihmisillä on ilmaa mahassa, ja jos niitä pistää nuppineulalla mahaan, niin kuuluu poks kun ne laihtuu. En sentään kokeillut teoriaani, mutta selostin sitä kyllä yhdelle parikymppiselle jannulle, joka otti asian huumorilla. Tai ainakin näytti siltä, en tiedä mitä oikeasti ajatteli.

Vierailija
318/402 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti-ikäisenä luulin että mersu on jonkin sortin apina kun jotkut lapset osoittelivat välillä jonnekin ja huudahtivat "mersu!". Katsoin aina että osoittivat ylös puihin. :D

Vierailija
319/402 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset kutistetaan jotta ne mahtuvat telkkarin sisaan esittamaan.

Koulussa olin aika kauan kipeana ja kotona juuri kun opiskeltiin niita a+b=c laskuja ekaa kertaa, olisko ollut joskus neljannella en muista enaa. En tajunnut mistaan mitaan enka arkana uskaltanut kysya opettajalta, sen sijaan tein itselleni kotona semmoisen taulukon jossa a=1, b=2jne ja sen avulla "laskin" noi laskutehtavat. Kylla ollaan siskon kanssa naurettu tata myohemmin - tomppeli!

Vierailija
320/402 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mina luulin lapsena etta maailma ennenvanhaan (mummoni ollessa lapsi), oli oikeasti mustavalkoinen. Muistan kun yritin kysya mummoltani etta millon ne varit tulivat maailmaan, mutta han ei ymmartanyt millaan mita tarkotan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän