Millaisia väärinymmärryksiä sinulla oli lapsena?
Entä onko omalla lapsellasi erikoinen kuva jostain asiasta?
Itse kuvittelin maalivahtien olevan paikalla sillä yleisön hirveä rikosaalto voi yllättää koska tahansa. Jonkunhan piti vahtia ettei maaleja varasteta.
Tulipaloihin kun aina liittyi palomiehiä, ajattelin että ne myös aloittavat tulipalot. Kysyin joskus äidiltäni miksi ne viitsivät ensin sytytellä tulipaloja ja sitten hirveällä hässäkällä sammuttaa ne.
Televisiossa kaikki ohjelmat oli luonnollisesti piirrettyjä. Jostain syystä aikuisten piirretyt oli joku ihan superhyvä piirtäjä tehnyt, näyttivät ihan oikeilta ihmisiltä!
Kommentit (402)
Muistan kun pienenä, alle kouluikäisenä, naapurin pojat menivät rippileirille. Olin kauhuissani, kun kuulin, että minäkin joudun sinne joskus! Näin nimittäin sieluni silmin, miten pojat ovat tehtaalla töissä koko kesän valmistaen trip-mehuja.. :D
Ja laskin 18,19, kymmenentoista..
Jossain vaiheessa aloin ihmettelemään, missä ne mikroautot siellä uunin sisässä ovat... Homma selvisi kyllä viimeistään, kun fysiikan tunnit yläasteella alkoivat ;)
Kokeilkaapa, sanokaa perheenjäsenillenne nopeasti mikroaaltouunin sijasta mikroautouuni. Kuulostaako samalta?
Tiesin kyllä suunnilleen, että Häme on jossain hieman kauempana, mutta en tiennyt, kuuluuko naapurimme suomalaisiin vai hämäläisiin (sukunimeltään Hämäläinen). Saatoin siis olla jo ekalla tai tokalla tuolloin...
Luulin, että mahalaukku on matkalaukun muotoinen kahvoineen kaikkineen mahassa. En muista ikää tarkkaan, mutta ehkä silloin noin 5-vuotiaana.
Ja mun mielikuvissa se oli ruskea lötkö nahkalaukku solkineen ja pitkine hihnoineen. :D
lukemaan opittuani (n. 5v.) saanut jonkun "opi englantia" -kirjan ja innostunut sitä tavaamaan. Kielipäinen isäni on melko yli-innokas opettaja, ja kun telkkarissa joku sanoi "beats me", isä selitti että joskus englanniksi sanotaan "en tiedä" käyttämällä termiä "hakkaa minut".
Tätä sitten selitin innoissani kaverille että ruotsiksi "en tiedä" on sama kuin "potki minua".
Luulin että jos kaivaa napaa ja sieltä tulee verta niin kuolee. Serkkuni kertoi minulle näin, ja pelkäsin sitä monta vuotta.
- Aikuisilla ei ole mielipide-eroja. Jos isä oli sanonut jotain ja äiti kommentoi siihen myöhemmin, että "Ei se noin mene", niin riensin heti kertomaan isälle. Koska selvästikin kyse oli vain väärinymmärryksestä ja isä ei vain tiennyt.
- Kaveri luuli ala-asteella, että busseissa ei saa syödä, koska muille matkustajille voisi tulla paha mieli.
- Alle kouluikäisenä menin kauppaan, otin tikkarin ja löysin sitten kassan läheltä sellaisen valkoisen muovinpalan, jolla leipäpussit pidetään kiinni. Ojensin sen sitten kassaneidille, joka kysyi: "Mikä tää on?" Vastaus oli, että "Se on markka!" Sitten lähdin tikkarin kanssa kaupasta. Kun äiti hoksasi, palasimme yhdessä kauppaan palauttamaan (vielä avaamattoman) tikkarin ja pyytämään anteeksi. En ollut ymmärtänyt, että ihan mikä vain ei käy markasta. Yllättävä, että kukaan ei pysäyttänyt minua, kun roskan oli kassalla alun perin ojentanut :D
Me siskon kanssa luultiin että ukkonen johtuu siitä kun oltiin oltu tuhmia.. Me kun hirveesti tykättiin ukkosesta, niin mentiin huutamaan kirosanoja parvekkeele ettei se koskaan loppuisi :D voitte vaan kuvitella 3 ja 5. Vuotiaat tytöt parvekkeella huutelemassa p*rkelettä ja s*atanaa :DD haha.
Minä luulin pienenä että hiukset kasvaa päässä ja tukka tarkoittaa alapään karvoitusta! :)
Minä luulin pienenä että hiukset kasvaa päässä ja tukka tarkoittaa alapään karvoitusta! :)
Vaikka olen muuttanut pois kotiseudultani eikä täällä nykyisellä paikkakunnalla ole moisia assosiaatioita, vieläkin punastuttaa puhua tukasta.
että kaupan tuotteet on kumminkin maksettu verorahoista :D
Ihan oikeasti kuvittelin tuolloin (n. 10 v.), että kauppa pyörii verorahoituksella, eikä kaupan omistajat olleet tavallisia työntekijöitä kummempia.
Että kun näpistelee niin se on muila asiakkailta pois. Vanhempana kun tajusin että todellisuudessa se on kauppiaan katteesta pois niin olen alkanut näpistellä.
Tämä taitaa olla aika yleinen.
Lehmät syntyy pellon reunalla olevista valkoisista munista. kiitos iskä.
Mä luulin pitkään että mun siskoni on poika. Sillä oli poikia kavereina ja tykkäsi korjailla mopoja sun muita.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2011 klo 11:59"]
Parainen ja Pariisi sekaisin. Äiti joskus jutteli että voisi tehdä reissun Disneylandiin Pariisiin, josta minä innostuin. Kun sitten intin asiaa niin äiti toppuutteli että matka on pitkä ja pitää varata hotelli ja kaikkea sellaista. Ihmettelin miksi pitää varata hotelli kun voidaan olla Pariisissa asuvan serkun luona, sinnehän ajaakin vain puoli tuntia. En ymmärtänyt miksi äiti nauroi.
t. Paraisilla on Disneyland
[/quote]
Karis är Nordens Paris.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 18:58"]
Tämä taitaa olla aika yleinen.
Lehmät syntyy pellon reunalla olevista valkoisista munista. kiitos iskä.
[/quote]
Sillon kun mä olin lapsi, ei ollut noita "munia" :-|
Luulin että kissat on tyttöjä ja koirat poikia. Luulin että Tallinna ja Naantali on sama asia. Minulla meni ne kaksi kaupunkia sujuvasti sekaisin vielä koulu-iässä :)
Original-tekstillä varustetut sipsit johonkin aivan muuhun, nimittäin Asterixista oppimiini orgioihin. Opin kuitenkin kaikki seksuaalisuusjutut todella myöhäisellä iällä (onneksi), joten luulin että orgiat ovat vain tavalliset, vanhanajan hienostojuhlat. Eli Original-sipsit olivat siis astetta hienompia sipsejä :)
Telkkarista katsoessa, jos meni oikein lähelle ruutua ja katsoi toisesta reunasta kuvaruudun toista reunaa päin, näki telkkarissa näkyvän maiseman jatkon, mikä edestäpäin katsoessa jäi siis sinne reunojen taakse.
Muistan myös tapahtuman, jolloin äiti oli jo viikkoja hehkuttanut miten "nyt löytyi hyvä ja halpa kaappi, oikeaa antiikkia. Ensiviikolla meille tulee OIKEA antiikkikaappi." Sitten kun muuttomiehet toivat sen hienon ja odotetun kaapin, rymähdin sen eteen polvilleni pettyneenä, ja vaikersin ettei se nyt mitään antiikkia ollut, ihan tavallista puuta vain. Äitiä oli myyjä huijannut ):