Sikapiikkiä ei olisi pitänyt antaa lapsille!! Lukekaa!
Kommentit (219)
eikä altista lastaan koekaniiniksi. Tai itseään.
Kun niille lääketieteen toimijoille se sinunkin lapsesi on vain yksi moka muiden mokien joukossa - sinä joudut sitten kantamaan taakkaa loppuikäsi ja lapsesi samoin.
Ei ne toimijat sinne sinun kotiisi apuun tule - eikä niitä lääketehtaiden miljoonia uhreille anneta.
Sen takia, että toisen lehden tekemää juttua ei saa eikä voi kopioida
pitäisi varoa ja harkita tarkoin, miten asiat ilmaisee, sillä kontekstistaan irroitettuna niiden merkitys muuttuu herkästi. Toisaalta usein se on tarkoituksellistakin, saadaan raflaavampia uutisia. Ja sitten vaan myhäillään että näinhän siellä alkuperäisessä haastattelussa kerrottiin, lähteitä ei tarvitse edes tarkastaa kun kerrotaan reilusti että asiasta kertoi se ja se uutislehti.
Unohdetaan vaan kertoa, että me nyt faktoja tarkastamatta poimimme artikkelista vain ne asiat ja vain siltä osin, että saamme jutusta mahdollisimman myyvän ja raflaavimman.
Enkä kadu. Lapselle ei rokotteesta tullut yhtään mitään ja itse sairastuis sikaan jokin aikaa lapsen rokottamisen jälkeen. Lapsi ei sairastanut, vaikka minä sairastin. Varmasti olisi sairastanut, jos ei olisi rokotettu. Ja meillä kun ei tosta rokotteesta tullut oikeesti yhtään mitään, eden lämpöä nostanut, niin oli oikein hyvä ratkaisu meille.
Että mua ärsyttä tuo että en ole muka ajatellut asiaa yhtään, kun menin ottamaan rokotteen lapselleni!! Miten joku voi sanoa noin tietämättä, kuinka paljon sitä varmasti on pyöritelty päässä! Kyllä ajattelin. Ja ajatteluni lopputulos oli ottaa rokote, mikä siis oli meillä täydellinen ratkaisu. =)
Kiitos tästä. =)
eikä altista lastaan koekaniiniksi. Tai itseään. Kun niille lääketieteen toimijoille se sinunkin lapsesi on vain yksi moka muiden mokien joukossa - sinä joudut sitten kantamaan taakkaa loppuikäsi ja lapsesi samoin. Ei ne toimijat sinne sinun kotiisi apuun tule - eikä niitä lääketehtaiden miljoonia uhreille anneta.
Ja lääketieteen toimija voi tehdä mokansa myös esim. leikkauksessa tai synntyksessä. Elämässä on riskinsä.
No ylläri, kun niin suuri osa ihmisistä rokotettiin... Lapsista varmaan pitästi yli 90 prossaa. Itse en tiedä yhtäkään ihmistä joka olisi tuon taudin sairaistanut. Ei kai siihen nyt herrajumala kuollakaan, kun juuri kukaan ei edes saanut sitä.
ei pelkkä määrä. Jos on tyhmä niin eihän se suuri ajatusmääräkään pelasta...
Minä haastattelin tutut lääkärit läpi viime syksynä. Lasten koulukaverien vanhemmat, sukulaiset, naapurit. Yksikään ei muuten rokottanut lapsiaan...
Sen takia, että toisen lehden tekemää juttua ei saa eikä voi kopioida
pitäisi varoa ja harkita tarkoin, miten asiat ilmaisee, sillä kontekstistaan irroitettuna niiden merkitys muuttuu herkästi. Toisaalta usein se on tarkoituksellistakin, saadaan raflaavampia uutisia. Ja sitten vaan myhäillään että näinhän siellä alkuperäisessä haastattelussa kerrottiin, lähteitä ei tarvitse edes tarkastaa kun kerrotaan reilusti että asiasta kertoi se ja se uutislehti. Unohdetaan vaan kertoa, että me nyt faktoja tarkastamatta poimimme artikkelista vain ne asiat ja vain siltä osin, että saamme jutusta mahdollisimman myyvän ja raflaavimman.
juuri tämän takia, että se alkaa muistuttaa yhä enemmän iltasanomiaan. Uutisoinnissa ei ole mitään tasoa enää.
Silloin kun se toimija on totaalisen kasvoton ja kun pelissä on miljoonia/miljardeja, pitäisi hälytyskellojen alkaa soida.
sitten lähdetään syyttämään ihan hulluna ihmisiä jotka tekee parhaansa ja sit vaan sattuu huono tuuri.
Huono tuuri. Tässä maassa kielletään paljon vaarattomampia asioita sillä perusteella, etä ei ole riittävästi tutkimustietoa. Sitten kun on kyse lapsille annettavasta rokotteesta ei tutkimusta tarvita ja sitä tutkimusta mikä on olemassa ei huomioida. Onhan tämä nyt aivan pöyristyttävää. Nyt sitten koetetaan selitellä mustaa valkoiseksi. Taitaa olla aika raskauttavaa todistetta tulossa tiistaina kun nyt jo ollaan huonot housuissa.
ei pelkkä määrä. Jos on tyhmä niin eihän se suuri ajatusmääräkään pelasta... Minä haastattelin tutut lääkärit läpi viime syksynä. Lasten koulukaverien vanhemmat, sukulaiset, naapurit. Yksikään ei muuten rokottanut lapsiaan...
Se, että haastateltava on sukulainen, naapuri, tuttu lääkäri... Ihanan ristiriitainen tämä kommentti. Tuntuisi että tieto juurikin tukeutuu määrään.
mauton ali-ilmaisu tässä kohtaa. Ei riitä oikein kuittaamaan tehtyjä päätöksiä. Luulen, että irtosanomisia tulee vielä kevään aikana. Kyllähän tuo "virhettä ei tehty" jo viittaa siihen suuntaan.
ja sit vaan sattuu huono tuuri.
Tuliko liikaa kuormitusta? Voi rassu, rusina rasittui.
Olen pettynyt Hesariin
juuri tämän takia, että se alkaa muistuttaa yhä enemmän iltasanomiaan. Uutisoinnissa ei ole mitään tasoa enää.
nimenomainen juttu kuvasti ennemminkin STT:n rappiotilaa, mutta kyllä sama koskettaa valitettavasti Hesariakin. Journalistinen moraali on uhrattu nopeuden alttarille. Jos joku tekee uutisen, sitä on pakko lainata, kun omaa juttua ei saada riittävän äkkiä tehtyä.
Mun mielestä tossa tilanteessa piti valita kahdesta pahasta. Olin raskaana ja kuuluin riskiryhmään. Otin rokotteen rv 27 ja esikoinen sai myös, oli silloin 2 vuotias.
Otimme rokotteen, tottakai harmittaa.Jos en olisi ollut raskaana ja peloissani sen takia, en usko että olisimme ottaneet.
Tämä oli taas näitä elämään kuuluvia valintoja. Tällä kertaa valitsin väärin vaikka mikään ei sitä todistakkaan.
Tänä syksynä emme ottaneet vaikka kysyivät, kylläkin aika vaisusti asiasta.
Piikin ottamisen jälkeen illallavauva vauhkoontui mahassa ja selkää poltti. Olin todella kipeä puolisen tuntia mitä se kesti, säikähdin todella.
No ylläri, kun niin suuri osa ihmisistä rokotettiin...
Ja tämä on yksi iso huijaus. Pohjois-suomessa ei oltu ehditty rokottaa edes riskiryhmäläisiä kun epidemia oli jo mennyt ohi. Täällä rokotettiin riskiryhmäläisiä vielä helmikuuss ja muita toukokuulle saakka. Syksyllähän ei rokotteita edes ollut tarpeeksi, jotta riskiryhmäläisiä olisi voitu rokottaa. Rokotteita ei todellakaan voi kiittää siitä, että tauti ei enemmän tappanut. Kaiken lisäksi, tammikuussa lakattiin diagnosoimasta sikaflunssia, joten sen jälkeen ei ole tietoa moniko tuon taudin edes sairasti, saati kuoliko siihen kukaan.
Silloin kun se toimija on totaalisen kasvoton ja kun pelissä on miljoonia/miljardeja, pitäisi hälytyskellojen alkaa soida.
Mutta tuntuu pätevän vain rokotuskeskusteluun. Muuten ihmisiä ei tunnu haittaavan, mihin heitä ohjataan. Esimerkiksi miten media ohjaa keskustelua, tai miten ihminen ohjataan maailmassamme kuluttajaksi...
Kyllä, ajatuksissani myös rokotukset ovat tässä kontektsissa ja silti otatin rokotukset.
Ajatella voi monelta eri kantilta ja puolelta ja silti me yksittäiset ihmiset päädymme eri lopputuloksiin ja ratkaisuihin. Siksi on hölmöä syyllistää toisia, jotka valitsivat toisin kuin itse. Tärkeää on, että kaikki tiedostaisivat, miten 'tieto' liikkuu maailmassamme.
Meni vain hysterian ja lauman mukana.
Ne jotka ajatteli jätti rokottamatta.
Tuleeko hyvä mieli, kun pääsee syyllistämään muita? Valitettavasti kaikilla ei ole mitään "vaistoa", joka kertoo että mikä ratkaisu on oikea. Kristallipalloa kun ei ainakaan minulla ole.
Ei tarvii edes vaistoa jos vaan ajattelee itse!
Minäkään en ottanut rokotetta eikä lapselle annettu.
Ja kymmeniä = enemmän kuin kymmenen. 44 kuollutta on siis kymmeniä. Jälkiviisaus on aika paha tauti, ihan vain vihjaisuna.
Tuossa linkissä kerrotaan kuolleiden määrä, 44 henkilöä. Peruterveitä taisi olla 2-3, joten se niistä kymmenistä sikaflunssaan kuolleista. Kyllä teitä rokotuksen ottaneita vietiin kuin ämpäriä, sikaflunssa ei todellakaan ole sellainen tappava tauti, että sitä vastaan kannattaisi suojautua tutkimattomalla ja pikapikaa kokooon kursitulla epämääräisellä rokotteella. Vielä kun muistetaan GSK:n Andavia sotkut niin luottamus tuohon lääkeyhtiöön on väistämättäkin 0.
Tänäkin syksynä on otettu ja otetaan vastakin.
että Pandemrix aiheuttaa suomalaisen geeniperimän kanssa jonkun ikävän reaktion? Tää on jotenkin karseaa kun elämää ei nyt vaan voi hallita ja sitten lähdetään syyttämään ihan hulluna ihmisiä jotka tekee parhaansa ja sit vaan sattuu huono tuuri. Ei päätöksiä voi aina tehdä täydellisessä tilanteessa jossa kaikki on viimeiseen asti selvää. Joskus pitää vaan päättää kumpi riski otetaan ja se valitaan sen mukaan kumpi aiheuttaa todennäköisemmin jotain. Aina todennäköisyydet ei vaan mene niin kuin luulis.