Mitä järkeä ostaa miljoonan maksava kämppä Helsingistä?
Helsingin ns. arvoalueilla on jopa useita miljoonia euroja maksavia asuntoja myynnissä. Mitä järkeä tuollaista on ostaa? Tai suoraan sanottuna, jos minulla olisi miljoona euroa laittaa asuntoon, se ei todellakaan sijaitsisi hyisen meren rannalla pohjolan pussinperällä.
Kommentit (102)
No onhan tämä ihana. Näkyy meri, kaikki lähellä. Puisto ja palvelut vieressä, töihin lyhyt matka. Oma paikka autohallissa.
Savukoskelta sillä hinnalla saisi valtavan kokoisen metsätilan.
Miksi ylipäätänsä kukaan haluaisi asua Helsingissä?
Sen arvo todennäköisesti nousee tosin kuin sen 10.000€:n asunnon hinta jossain muuttotappioalueella.
En nyt varsinaisesti ajatellut vaihtoehtona Savukoskea, vaan sitä, että jos pätäkkää olisi pelkkään kämppään noin paljon, en käyttäisi rahojani ostaakseni asuntoa Suomesta... ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätänsä kukaan haluaisi asua Helsingissä?
Suhteellisesti eniten suomalaisista.
Jotkut haluaa asua Suomessa, ja Helsinki on siinä tilanteessa paras paikka ostaa asunto.
Älä turhaan vaivaa päätäsi viisampiesi harrastuksilla.
Suku, perhe, juuret, äidinkieli, isänmaa jne.
💙
Yleensä se on hyvä ja vakaa sijoitus. Eikä se edes tunnu kauhaen kallilta, jos edellinenkin asunto sijsitsee samalla alueella.
Minä ostaisin merenrantahuvilan Ranskasta tuolla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
En nyt varsinaisesti ajatellut vaihtoehtona Savukoskea, vaan sitä, että jos pätäkkää olisi pelkkään kämppään noin paljon, en käyttäisi rahojani ostaakseni asuntoa Suomesta... ap
No mutta jos elämä on täällä? Kannattaahan se arki tehdä mahdollisimman mukavaksi. Jos voi ostaa miljoonakämpän, siitä vaan. Jos haluan matkailla, vuokraan asunnon tai asun hotellissa, missä ikinä olenkaan.
Jos tykkää sharia-laista? Helsinki ei ole suomalaisenemmistöinen enää kovin kauaa.
Mitä väliä hinnalla jos pätäkkää löytyy
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Helsingistä saa asunnon edullisemminkin myös kantakaupungista. Ei ole järkeä maksaa miljoonia Helsingistä.
Eipä siinä juuri järkeä ole mutta noita tehdään kun jotkut sellaisesta tykkää.
Itse kantakaupungissa asuneena tiedän mitä se, merituuli, liikenne ja muu melu.
Enpä kaipaa takaisin.
Ja jos millin kämppään laittaisin ne Suomessa se ei olisi. Vaan mielummin näin eläkkeellä matkustelen eri paikkoihin ja vuokraan minkä mistäkin tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sijoittaisin ison summan johonkin, jota voin käyttää muutaman viikon vuodessa? Tuohan kanmattaa vuokrata etenkin, jos tykkää vaihdella lomapaikkoja. Arkeen ne isot investoinnit mielestäni kannattaa tehdä - etenkin, kun alallani ei saa edes etätyöskennellä ulkomailta.
Status. Ei sillä että ostaisin.