Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en voi syödä yhtään laktoosia. Miksi kaikki tarjoaa minulle HYLAA?

Vierailija
29.01.2011 |

Voin saada tosi vaikean sairaskohtauksen, jos ruoassa on laktoosia. Ruoan täytyy siis olla täysin laktoositon, vähälaktoosinen ei käy.

Tuli tuosta kasvisruokavaliosta mieleen, että sanon aina ruokailukutsun saatuani tilanteeni - ruoan on pakko olla täysin laktoositonta. Ja silti yllättävän monet tekevät vähälaktoosista ruokaa.

Samalla vaivalla kun tekee vähälaktoosista ruokaa olisi voinut tehdä täysin laktoositonta!

Olin joulun jälkeen syömässä tuttavaperheessä. Oli todella noloa, kun en voinut syödä YHTÄÄN MITÄÄN. En alkuruokaa, en pääruokaa, en jälkiruokaa. Perheenemäntä oli tietenkin vähän hämillään, kun ei ollut tajunnut ettei vähälaktoosinen käy laktoosittomalle ruokavaliolle. Yritti tarjota leipää, mutta sekään ei ollut laktoositonta..

Kommentit (242)

Vierailija
181/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavaliota noudattava voi käyttää maitotuotteita ihan normaalisti, jos vain ovat LAKTOOSITTOMIA, ei vähälaktoosisia. Maidoton ruoka on paljon hankalampaa tehdä kuin laktoositon.

Ja EI EI EI --- HYLA EI OLE TUOTEMERKKI LAKTOOSITTOMALLE TUOTTEELLE. Voisitteko oppia tämän? Voitteko sisäistää tämän? HYLA, INTO JNE. ovat VÄHÄLAKTOOSISIA, niissä on laktoosia. Laktoositon on laktoositon, niille ei ole mitään omaa tuotemerkkiä. Paitsi merkintä laktoositon.

Ei hyvänen aika, miten tämä voi olla noin vieras asia näin monelle?

ohis, mutta laktoosittomalla ruokavaliolla.

Vierailija
182/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en siis usko, että saat sairaskohtauksen laktoosista. Siis jos mulle kerrot olevasi laktoosi-intolerantikko, niin mä en usko, että sä mitään kohtausta saat jos vähän laktoosia syöt. Kyllä sun vaiva on varmaan jotain muuta.

T: 52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tässä on tietämätön?

En voi syödä laktoosia edes kapseleilla. En yksinkertaisestivoi laittaa suuhuni mitään sellaista, jossa on laktoosia. Edes buranaa!

ap

Laktoosia pilkkova entsyymi on jotain ihan muuta kuin laktoosia.

että laktoosia pilkkova entsyymi on laktoosia?

Vierailija
184/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ettei olla ruokavammasia!

Lopeta se rissaaminen. Sano että maidotonta niin ei tule vaikeuksia.

Kyllä sinullakin on varmasti asioita joita et tiedä, alkaako joku sitten siitä keuhkoamaan että PITÄÄ KYLLÄ PERKELE TIETÄÄ!!!

Vierailija
185/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se laktoosittomuudesta puhuminen ja sano, että saat anafylaktistasoisen allergisen reaktion MAIDOSTA.

Rupesin ot miettimään kokkauksiani. Ei tekis millään tavalla vaikeaa tehdä illallista kokonaan ilman maitotuotteita.

Vierailija
186/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en siis usko, että saat sairaskohtauksen laktoosista. Siis jos mulle kerrot olevasi laktoosi-intolerantikko, niin mä en usko, että sä mitään kohtausta saat jos vähän laktoosia syöt. Kyllä sun vaiva on varmaan jotain muuta.

T: 52

Vierailija
187/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ilman etenemiseen suolistossa?

Vierailija
188/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua todella hämmästyttää ja kummastuttaa se , ettet kaikkien noiden kokemustesi jälkeen sano, että et saa syödä maitoa. Voisi tyhmempikin hiffata.

Vierailija
189/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin muutkin ovat jo sanoneet: Lopeta se laktoosittomuudesta puhuminen ja sano, että saat anafylaktistasoisen allergisen reaktion MAIDOSTA.

Rupesin ot miettimään kokkauksiani. Ei tekis millään tavalla vaikeaa tehdä illallista kokonaan ilman maitotuotteita.

ei tarkoituksella, mutta en välttämättä hoksaisi ajatella, missä kaikessa sitä on.

Vierailija
190/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis maidoton sama kuin laktoositon? Ohis

laktoositon ei ole maidoton, mutta maidoton on aina laktoositon

Vierailija
191/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
192/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi sanoa että täytyy olla maidoton. Vielä vähemmän siitä ihmiset tajuaa että esim tietyt leivät ei käy.

Miten voi olla niin vaikea käsittää että tuoteselosteessa täytyy olla sana laktoositon ja piste.

Ei vaadi ydinfysiikkaa mutta jos oma napa on aina tärkein niin mitäpä luusereilta voikaan odottaa.

Vierailija
193/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laktoosia on VAIN maidossa?

Vierailija
194/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoda maitoa ja syödä maitotuotteita. Ja jos sanon jollekin, että saan maidosta ihmekohtauksen ja myöhemmin näkee minun juovan maitoa, antaa takuulla minulle laktoosia sisältävää ruokaa joskus. Viestittäisin siis sitä, että olen hankala ja olen ruokavammainen vain kun sille päälle tulen.

Kyllä mieluummin olen syömättä kuin valehtelen olevani maidolle allerginen. Maitoproteiiniallergia on yleisesti ottaen paljon hankalammin hoidettava sairaus kuin laktoosi-intoleranssi.

Maidoton ei ole sama kuin laktoositon. Laktoosi-intolerantikoita on monenlaisia, niin kuin kaikkia muitakin allergioita, eri vahvuuksia. Joku voi kuolla nuolaistuaan porkkanaa ja joku saa siitä vain karhean kurkun tai kutinaa.

ap

Vierailija
195/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Laktoosi-intolerantikoita on monenlaisia, niin kuin kaikkia muitakin allergioita, eri vahvuuksia. Joku voi kuolla nuolaistuaan porkkanaa ja joku saa siitä vain karhean kurkun tai kutinaa. ap

Laktoosi-intoleranssi ei ole allergia.

Vierailija
196/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhut laktoosi-intoleranssista, kun selkeästi sun vaivasi on jotain ihan muuta? Puhut kuitenkin toisaalta allergiasta, mutta sitähän laktoosi-intoleranssi ei ole. Joten jos mulle sanoisit olevasi laktoosi-intolerantikko, niin en ottaisi sitä niin tosissani kuin jos sanoisit olevasi allerginen maidolle tms.

Vierailija
197/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoda maitoa ja syödä maitotuotteita. Ja jos sanon jollekin, että saan maidosta ihmekohtauksen ja myöhemmin näkee minun juovan maitoa, antaa takuulla minulle laktoosia sisältävää ruokaa joskus. Viestittäisin siis sitä, että olen hankala ja olen ruokavammainen vain kun sille päälle tulen.

Kyllä mieluummin olen syömättä kuin valehtelen olevani maidolle allerginen. Maitoproteiiniallergia on yleisesti ottaen paljon hankalammin hoidettava sairaus kuin laktoosi-intoleranssi.

Maidoton ei ole sama kuin laktoositon. Laktoosi-intolerantikoita on monenlaisia, niin kuin kaikkia muitakin allergioita, eri vahvuuksia. Joku voi kuolla nuolaistuaan porkkanaa ja joku saa siitä vain karhean kurkun tai kutinaa.

ap

Väitätkö, että "laktoositon maitojuoma" ei aiheuta mitään oireita?

Vierailija
198/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole maitoallergiaa. Eikä mitään muutakaan allergiaa. Laktoosi-intoleranssia ei ole yhtä ja ainoaa samanlaista. Jotkut sietävät vähän laktoosia, jotkut eivät välitä laktoosi-intoleranssistaan, koska oireet ovat hyvin vähäiset tai hoidettavissa.

Elimistöni ei siedä laktoosia yhtään, laktoositonta maitoa kylläkin. En siksi halua enkä voi puhua maitoallergiasta, se sekottaisi vielä enemmän ihmisiä.

Alkuperäisessä viestissäni halusin sanoa vain sen, että jos ja kun selostan oikein perusteellisesti ruokavalioni ja että sen on oltava täysin laktoositonta, ihmiset eivät käsitä sitä. Monet käsittävät laktoosittoman vähälaktoosisena, vaikka painotankin, ettei vähälaktoosinen missään nimessä käy.

En puhunut allergiasta, vaan rinnakkaislauseeni oli huonosti sommiteltu :) Laktoosi-intoleranssi ei ole allergia.

Ei tämän nyt ihan näin suuriin mittasuhteisiin tarvinnut paisua. Ehkä tämä kuitenkin avasi laktoosittoman ja vähälaktoosisen ruokavalion eroja joillekin.

ap

Vierailija
199/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maidolle allerginen, en vain siedä laktoosia.

ap

Vierailija
200/242 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivonnassa voi helposti käyttää öljyä margariinin sijaan ja nesteenä esim. mehua tai vettä (riippuen leivonnaisesta).

Meidän perheissämme ei ole yhtään jolla olisi ongelmia maidon kanssa, mutta jos en tiedä etukäteen että joku varmasti VOI käyttää maitotuotteita, teen aina tarjottavat maidottomana koska se on yksinkertaisinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä