Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella outo sukulainen miehellä. En pidä hänestä yhtään.

Vierailija
22.07.2023 |

Kyseessä on keski-ikäinen nainen, joka käyttäytyy oudosti.
Jos on kylässä niin istuu vain hiljaa eikä puhu välttämättä kenellekään, kuin kysyttäessä.
Epäilen, että tuo nainen on jotenkin autistinen.
Nyt tarkoitan oikeasti autistinen eikä mikään lievempi nepsy (adhd, asperger yms)
Hän elää kyllä normaalia aikuisen elämää muuten ja tienaakin hyvin, mutta tuo käytös ei ole ihan normaalia.
Roikkuu siis porukan mukana, mutta ei puhu mitään.
Ulkona saattaa kävellä erillään meistä.
Huvipuistossa ollessamme hän sai jonkun ihme raivokohtauksen, kun siellä oli huutava lapsi.
Hän laittoi kädet korvilleen ja alkoi huutamaan, että hän haluuaa täältä *ittuun eikä hän enää kestä olla sekunttiakaan.
Hän oli todella kiihtynyt ja huomasin, että ympärillä olevat ihmisetkin katsoivat meitä oudosti.
Jouduimme lähtemään pois.
Loppumatkan oli taas aivan hiljaa.
Ei ota muita ollenkaan huomioon vaan vie tavaroita jopa käsistä. Pöydässä syödessä saattaa kiakaista kastikekulhon edestäni itselleen ja jättää sen oman lautasen viereen.
Ei kiitä ja siipeilee kokoajan syö kyllä muiden tarjoamia ruokia ja ostattaa asioita sukulaisiltaan.
Nyt miehen kaksi veljeä tuli meille kylään ja tämä nainen oli heidän mukanaan, vaikka mitään sellaista puhetta ei ollut. Häntä ei ollut edes kutsuttu eikä varsinaisesti tuohon porukkaan automaattisesti kuulu.
Ei ole mikään sisar vaan etäinen serkku.
En tietenkään sanonut mitään, mutta tuo käytös taas jatkuu.
Hän istuu nytkin meidän olohuoneen nurkassa yksin eikä puhu mitään, on hieman kiukkuisen tai levottoman oloinen.
Vastaa kyllä lyhyesti jos hänelle puhuu.
Jos yritän keskustella hänen kanssaan niin havaitsen melko pian, ettei jaksaisi puhua.
Hän on siis oudosti käyttäytyvä ja arvaamaton.
On nyt jäämässä meille yöksi muun porukan mukana.
Mies seurustelee juuri sukulaistensa kanssa.
Olenko julma? Mutta minä en pidä tästä yhtään.
Kukaan ei oikein suostu edes kertomaan, että mikä tätä naista vaivaa. Kaikki vähän sivuuttavat keskustelut hänestä.
Olen vähän kiusaantunut ja ymmälläni.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot naiselle, että nyt on kotiin lähdön aika. Meillä on yövieraita.

Vierailija
2/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, että tämä henkilö kärsii sosiaalisten tilanteiden pelosta tai ahdistuksesta. Olisi hyvä, jos hän voisi puhua asiasta ammattilaisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vaan piilossa jossain niin kauan, että ne lähtee.

Vierailija
4/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tyylinen henkilö, tykkään! Ei ole mikään virranmukana menijä.

Vierailija
5/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä voit suhtautua häneen niin kuin hän olisi autistinen. Jos se helpottaisi.

Vierailija
6/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sä voit suhtautua häneen niin kuin hän olisi autistinen. Jos se helpottaisi.

Niin ja voi myös olla introvertti ja aistiyliherkkä.

Vierailija
7/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä nyt huomaa, että kyseessä on jotenkin sairas tai vajaavainen ihminen.

Voisit yrittää keskustella sen kanssa ihan nätisti ja asiallisesti.

Kuulostaa siltä, että se kiukuttaa sinua nyt kovin ja koet hänet uhaksi.

Olet varmaan kohta valmis olemaan ilkeä.

Miksi et ajattele, että hän on omanlaisensa etkä loukkaannu tai ärsyynny siitä.

Kyse ei ainakaan taida olla mistään henk. Kohtasesta sinuun.

Vierailija
8/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, että tilaatko hänellä taksin vai aikooko mennä jotenkin muuten kotiin tai kenties majoittua johonkin matkalle, nimittäin veljet ovat jäämässä yöksi teille.

Vierailija
9/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kehitysvammakin voi olla kyseessä. Osa niistä on ihan iloisia ja tyytyväisiä, mutta arvaamattomiakin on. Kysy nyt mieheltäsi kunnolla, mikä juttu tässä ihmisessä on. Tietenkin kaikki pitäisi hyväksyä vammastaan huolimatta, mutta jos hänellä on ollut aiemmin jotain vakavampaakin aggressiivista käytöstä, niin sinun pitää saada tietää siitä oman turvallisuutesi takia.

Vierailija
10/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo vähön tökeröä. Siis tulla kylään kutsumatta vierailijoiden mukana.

Eikö veljet sanoneet mitään? Ihme, että suostuivat tuohon tai olisi ainakin pitänyt ilmoittaa tai kysyä teiltä.

Vierailija
11/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat sille taksin ja laitat ämyrit täysille sitä odotellessa.

Vierailija
12/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kehitysvammakin voi olla kyseessä. Osa niistä on ihan iloisia ja tyytyväisiä, mutta arvaamattomiakin on. Kysy nyt mieheltäsi kunnolla, mikä juttu tässä ihmisessä on. Tietenkin kaikki pitäisi hyväksyä vammastaan huolimatta, mutta jos hänellä on ollut aiemmin jotain vakavampaakin aggressiivista käytöstä, niin sinun pitää saada tietää siitä oman turvallisuutesi takia.

Mutta hän on kuitenkin ihan vaativassa työssä. Ihmettelen, että kuinka hän tuosta suoriutuu, mutta eihän se minun asiani ole.

Olen yrittänyt puhua, mutta asiasta vaietaan.

Ap

Vierailija
13/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miten hän on mukana, voisin kuvitella, että hän välttelisi tällaisia tilanteita, lähtöä tilanteisiin jos on autismia. Onko hän halunnut itse tulla? Hän toisaalta voi viihtyä hyvinkin muttei sitä oikein osaa näyttää. Aistiärsykkeet taas voivat olla niistä kärsivälle raastavia.

Vierailija
14/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hän on kuitenkin ihan vaativassa työssä. Ihmettelen, että kuinka hän tuosta suoriutuu, mutta eihän se minun asiani ole.

Ap

Se on hullu ja selviää hullun tuurilla.

Sanot, että tämä ei ole mikään mielisairaiden majoituskoti.

Hotelliin yöksi tai kotiin.

Paluu kyyti ei ole sinun asia. Kävelkööt, vaikka.

Oli jo huonoa käytöstä tulla ylipäätään kutsumatta, saatikka, että jäisi vielä yöksi.

Vierailija
15/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet autistithan on tosi hyviä tietyissä asioissa, eli ei estäisi olemasta vaativassa työssä jos on vaan löytänyt juuri oman paikkansa.

Vierailija
16/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok. No sitten hänen pitäisi sinänsä toimia normaalilla ymmärryksellä eikä hyökkää kimppuun. Autistikin voi tehdä vaativaa työtä varsinkin, jos se ei ole kovin ihmisläheistä. 

Sinun ei kuitenkaan tosiaan tarvitse viettää mitenkään noin tiiviisti aikaa jonkun miehesi etäisen serkun kanssa, jos et halua. Osoitat sen vain hänelle selkeän välttelevällä käytöksellä. Et tietenkään mene sanomaan, että äläpä tule tänne, mutta lähdet vaikka hänen tullessaan aina jonnekin asioille etkä tule ollenkaan heti takaisin. 

Vierailija
17/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on hullu ja selviää hullun tuurilla.

Sanot, että tämä ei ole mikään mielisairaiden majoituskoti.

Hotelliin yöksi tai kotiin.

Paluu kyyti ei ole sinun asia. Kävelkööt, vaikka.

Oli jo huonoa käytöstä tulla ylipäätään kutsumatta, saatikka, että jäisi vielä yöksi.

Hullun tuuri :D. Pelkkä leganda, mutta väitän, että jos hän pysyy työssään niin kyllä hänen pakko kyetä normaalisti suotiutumaan ja ottamaan muita huomioon.

Hän ei ilmeisesti vain halua.

Tai sitten on autistinen ja on tuetusti jossain työssä, joka on sen verta arvokasta, että tienaa hyvin.

Tuossa ainoat vaihtoehdot.

Vierailija
18/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin nyt se lähti.

Se vain hävisi jonnekin.

Olin kysymässä, että tuleeko iltakahville, kun menin ihmettelemään hiljaisuutta, niin oli poissa.

Samoin kengät ja villapaita ovat kadonneet.

Mies eikä veljet eivät tiedä minne hän on mennyt eikä hän ole mitään sanonut vaan lähtenyt vain.

Kävin pihallakin, mutta ei näy. Todella outoa.

Ap

Vierailija
19/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin nyt se lähti.

Se vain hävisi jonnekin.

Olin kysymässä, että tuleeko iltakahville, kun menin ihmettelemään hiljaisuutta, niin oli poissa.

Mies eikä veljet eivät tiedä minne hän on mennyt eikä hän ole mitään sanonut vaan lähtenyt vain.

Ap

Nyt vaan sitten ovet ja ikkunat lukkoon!

Verhot kiinni ja musa jytäämään.

Ette tietenkään kuule ovikelloa :D.

Vierailija
20/35 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin nyt se lähti.

Se vain hävisi jonnekin.

Ap

Pilasit juuri provosi. Tähän saakka olisi mennyt useimmille ihan täydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän