Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjän toive emännille/isännille:

Vierailija
29.01.2011 |

En vaadi, että teillä on tarjolla kasvisruokaa. Mutta pyytäisin, että jos sitä ei ole, niin pyytäisitte minua tuomaan itselleni ruoat, varsinkin, kun kysyn, voinko tuoda jotain.

Olin tänään kaverin luona illallisella. Ainoa kasvisruoka oli salaatti, jota en tosin voinut syödä, koska siinä oli mahdollisesti pastöroimatonta juustoa ja olen raskaana. Sinnittelin siis koko illan patongilla ja vedellä.

Olin kysynyt etukäteen, voisinko tuoda jotain. Ei tarvitse. No, odotin siis saavani illallista, ja menin paikalle nälkäisenä. Oli pakko lähteä aikaisin kun oli niin nälkä, että heikotti.

Kommentit (207)

Vierailija
61/207 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pussillinen pähkinöitä niistä saa paljon energiaa.

Vierailija
62/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rohkaisee sitä vegaania tuomaan itselleen jotain jos kokee etteivät salaatti ja hedelmät riitä, ei että niihin pitää tyytyä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/207 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä on alkuketjusta kirjoitellut... Emäntähän tarjosi lisää patonkia. Kyllä normaali-ihminen patongilla pärjää. Nyt valitat uudemmissa viesteissäsi, että ei ollut kuin yksi pala patonkia per vieras. Taitaapa olla koko juttu keksitty.

tosiaan, jos olisi vain yksi pala patonkia/lärvi. Oliko siellä isokin lössi syömässä, kyllähän jo yhdestä patongista tulee paljon paloja. Oliko ne jaettu valmiiksi lautasille? Muut söivät myös kunnon ruokaa, olis ap itse ottanut sitten useamman patongin siitä edestä.

Jep, koko ajan juttu muuttuu, kun on ihmetelty, mikä tässä nyt niiiiiiin kamalaa olikaan:D:D:D

Vierailija
64/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se asettaa kutsujan mahdottomaan tilanteeseen, joss hänen pitää arvella mikä on sinulle riittävää.

Vierailija
65/207 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten emäntä reagoi siihen, ettei sinulle löytynytkään sopivaa ruokaa? Itse huomioin aina vieraiden ruokavaliot. Yhdellä tuttavallani on todella rajoitettu ruokavalio allergioiden takia ja aina hänellekin on tarjottavaa tehty. Se vaatii vain viitseliäisyyttä ja ensimmäisillä kerroilla niitä varmistussoittoja: sopiko tämä sinulle.

Ilmeisesti ajatteli, että minulla ei ole kova nälkä kun en syö paljon. Tarjosi lisää patonkia. Koetin itse hymyillä ja olla kohtelias.

ap

mitä on alkuketjusta kirjoitellut... Emäntähän tarjosi lisää patonkia. Kyllä normaali-ihminen patongilla pärjää. Nyt valitat uudemmissa viesteissäsi, että ei ollut kuin yksi pala patonkia per vieras. Taitaapa olla koko juttu keksitty.

Ei oikein nälkä lähtenyt kahdella muutaman sentin mittaisella patonginpalalla.

ap

Vierailija
66/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"... niin vaikea ihminen, ettei mikään kelpaa..." ja "Onneksi en tunne kasvissyöjiä..." Huhhuh! Tää tosiaan kirvoitti niitä valistuneita kommentteja.

Vierailija
67/207 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan, jos olisi vain yksi pala patonkia/lärvi. Oliko siellä isokin lössi syömässä, kyllähän jo yhdestä patongista tulee paljon paloja. Oliko ne jaettu valmiiksi lautasille? Muut söivät myös kunnon ruokaa, olis ap itse ottanut sitten useamman patongin siitä edestä.

Jep, koko ajan juttu muuttuu, kun on ihmetelty, mikä tässä nyt niiiiiiin kamalaa olikaan:D:D:D

Mutta en kehdannut koko koria tyhjentää kun oli muitakin vieraita. Sanoin NOIN 1 per lärvi, eli arvioin, että korista ei riitä kaikille, jos otan monta.

Miksi ihmeessä keksisin tällaisen jutun???!!!

ap

Vierailija
68/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se asettaa kutsujan mahdottomaan tilanteeseen, joss hänen pitää arvella mikä on sinulle riittävää.

tarjotaan kunnon ruokaa, niin eiköhän se sitten oo riittävää..

Vierailija
69/207 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muuten voi olla liian tunnistettava. Minä ainakin muuttelen tarinaa aina vähän, mutta en kuitenkaan oleellisilta kohdilta. Patonki voisi siis olla yhtä hyvin peruna, mutta idea pysyy.

Vierailija
70/207 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kasvissyönti harvinaista tämän perheen tuttavapiirissä. Kyllä isännän olisi pitänyt ottaa huomioon sinun ruokavaliosi, jos itse kerran mainitsit asiasta erikseen. Me olemme, koko perhe olleet kasvissyöjiä aina. Saatamme kyllä ostaa kalaa, jos kutsumme ystäviä aterialle. Lisäksi tarjolla on erikseen allergikoille omat ruoat. Huono isäntä on ollut. Meillä isäntä osaa huomioida kaikki vieraat.

Vierailija
71/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi et vaan noukkinut salaatista niitä juustoja pois? Ehkä sekin olisi hieman noloa, mutta kumminkin...

Vierailija
72/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaisitko saavasi patonkia ja vettä, vai kenties jotain ruokaisampaa?

Mielestäni emäntä voisi sitten kysyessäni sanoa, että meillä on sinulle patonkia ja vettä, mutta jos haluat muuta, niin tuo.

Muut mässäilivät kolmen ruokalajin illallisen pihveineen ja jälkiruokineen, oli aika karua katsoa vierestä.

ap

Vierailija
73/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten emäntä reagoi siihen, ettei sinulle löytynytkään sopivaa ruokaa? Itse huomioin aina vieraiden ruokavaliot. Yhdellä tuttavallani on todella rajoitettu ruokavalio allergioiden takia ja aina hänellekin on tarjottavaa tehty. Se vaatii vain viitseliäisyyttä ja ensimmäisillä kerroilla niitä varmistussoittoja: sopiko tämä sinulle.

Vierailija
74/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pari kasvissyöjää kaveripiirissä. Kutsuttaessa eivät ole kysyneet tarvitseeko tuoda mitään, mutta ovat esim. kesän grillijuhlissa tuoneet mukanaan jotain, joka tosin jäi syömättä, sillä pidän huolen, että kaikille on jotain.

En minä raskaanaoleville ystävillenikään tule tarjoamaan ruokia, joita tiedän heidän karttavan.

Eiköhän se ole vain hyvää emännöintiä, että otetaan vieraat huomioon. Ap:n tapauksessa kyseessä oli erittäin huono emäntä.

Vierailija
75/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan, ja jos pöydässä olisi ollut sopivia ruokia syönyt niitä ja vienyt ne evääsi hissukseen kotiin.

kun taas oli tällainen tilanne, ettei sinulle sopinut siellä kyläpaikassa mikään, niin olisit voinut tuoda ne omat evääsi pöytän/keittiöön tms. sitten.

tuskin kukaan emäntä tahalleen tekee tilanten että joku vieras jää ilman ruokaa. mutta ymmärrän kyllä emäntääkin, jos ei ole tarkoitus että on nyyttikestit niin sitten vastataan kaikille, että eivät ryhdy tuomaan mitään omia keitoksiaan.

minusta ap kyllä veistiensä perusteella tuntuu aika epämiellyttävältä ihmiseltä, mahdollisia kiusallisia tilanteita ei varmaan pysty välttämään hänen kaltaisensa ihmisen kanssa.

Vierailija
76/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ajatteli, että minulla ei ole kova nälkä kun en syö paljon. Tarjosi lisää patonkia. Koetin itse hymyillä ja olla kohtelias.

ap

Vierailija
77/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan, ja jos pöydässä olisi ollut sopivia ruokia syönyt niitä ja vienyt ne evääsi hissukseen kotiin.

kun taas oli tällainen tilanne, ettei sinulle sopinut siellä kyläpaikassa mikään, niin olisit voinut tuoda ne omat evääsi pöytän/keittiöön tms. sitten.

tuskin kukaan emäntä tahalleen tekee tilanten että joku vieras jää ilman ruokaa. mutta ymmärrän kyllä emäntääkin, jos ei ole tarkoitus että on nyyttikestit niin sitten vastataan kaikille, että eivät ryhdy tuomaan mitään omia keitoksiaan.

minusta ap kyllä veistiensä perusteella tuntuu aika epämiellyttävältä ihmiseltä, mahdollisia kiusallisia tilanteita ei varmaan pysty välttämään hänen kaltaisensa ihmisen kanssa.

Mistä minun olisi mielestäni pitänyt arvata, että ei olekaan minulle sopivaa ruokaa? Pitäisikö minun epäillä emäntää muissakin asioissa?

ap

Vierailija
78/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien aina omat ruuat, kun kutsutaan syömään on lihapataa, lohta, fetasalaattia. Hemmetin kasvssyöjät ei tajua, että joku tofu ei ole ruokaa.

miksi tofu ei ole ruokaa. Jos et oikeasti tiedä, mitä tofu on, niin tässäpä tietoa: <a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Tofu" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Tofu">http://fi.wikipedia.org/wiki/Tofu</a&gt;

Miksei sitä voisi tarjota sellaisenaan? Outoa naamioida se lihaksi.

Vierailija
79/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ainakin niin vähän erikoisdieeteillä olevia ystäviä,että ei tee ongelmaa laittaa kaikille sopivaa ruokaa:)

Ruoanlaitto on meille ainakin mukava harrastus ja "rajoitteet" tuo siihen vaan lisää kiinnostavuutta.

Muutenkin ihmetyttää,että eikö ihmiset oikeesti tee aktiivisesti mitään muuta kuin liharuokaa.

Vierailija
80/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset