Kasvissyöjän toive emännille/isännille:
En vaadi, että teillä on tarjolla kasvisruokaa. Mutta pyytäisin, että jos sitä ei ole, niin pyytäisitte minua tuomaan itselleni ruoat, varsinkin, kun kysyn, voinko tuoda jotain.
Olin tänään kaverin luona illallisella. Ainoa kasvisruoka oli salaatti, jota en tosin voinut syödä, koska siinä oli mahdollisesti pastöroimatonta juustoa ja olen raskaana. Sinnittelin siis koko illan patongilla ja vedellä.
Olin kysynyt etukäteen, voisinko tuoda jotain. Ei tarvitse. No, odotin siis saavani illallista, ja menin paikalle nälkäisenä. Oli pakko lähteä aikaisin kun oli niin nälkä, että heikotti.
Kommentit (207)
Tässä on päädytty keskustelemaan ihan off topic -asioista. Siitä, millainen ruoka voi olla tarjolla ja onko ap nirso. Kumpikaan näistä ei mielestäni ole oleellinen kysymys, kun ap on kerran tarjoutunut tuomaan ruoan itse.
Tässä on päädytty keskustelemaan ihan off topic -asioista. Siitä, millainen ruoka voi olla tarjolla ja onko ap nirso. Kumpikaan näistä ei mielestäni ole oleellinen kysymys, kun ap on kerran tarjoutunut tuomaan ruoan itse.
Tällä palstalla kyllä taitaa kaikki ketjut ajautua aivan sivuraiteille :)
Saatoinpa jopa kysyä, että voisinko tuoda jotain itselleni, sitä kun kuitenkin tarkoitin. Olisiko pitänyt kysyä, että otanko eväät?
ap
aika jännä illallinen kyllä oli, jos pääruokana oli pelkkä salaatti ja lihanpala. Luulisi, että tarjottaisiin myös jotain lisuketta (riisi, peruna, pasta), lämpimiä kasviksia tai useamman sorttista salaattia.
Kaikki eivät laita perunoita tai muuta tuollaista lisäkettä kunnon lihan kanssa. Ja itse sain ainakin sellaisen käsityksen, että oli se enemmän kuin pelkkä lihanpala.
ja salaattilautaselle salaattia vierelle? En voi uskoa, siis pala lihaa!!! Eihän se edes maistu sellaisenaan.
Koita ymmärtää, kaikkiin annoksiin ei automaattisesti tule sitä pottua, riippuu paljon myös tekijästä. Se että sinä ja minä laitetaan myös lisukkeita, muutakin kuin salaattia, ei automaattisesti tarkoita sitä että kaikki laittavat joka ateriaan. Henk.kohtaisesti en osaisi edes syödä esim. lihapataa ilman pottua :)
että lautasella on vain pala lihaa. Se näyttää kamalan autiolta ja avuttomalta. Laittaahan ne huippukokitkin siihen vierelle muutaman nokareen milloin mitäkin raastetta tai pyrettä tai edes kukan koristeeksi. En kaipaisi perunaa tms. hiilaria, mutta ei se minusta ole ateria vaan pala lihaa.
Saatoinpa jopa kysyä, että voisinko tuoda jotain itselleni, sitä kun kuitenkin tarkoitin. Olisiko pitänyt kysyä, että otanko eväät? ap
Kannattaa kysyä se, mitä tarkoittaa.
aika jännä illallinen kyllä oli, jos pääruokana oli pelkkä salaatti ja lihanpala. Luulisi, että tarjottaisiin myös jotain lisuketta (riisi, peruna, pasta), lämpimiä kasviksia tai useamman sorttista salaattia.
Kaikki eivät laita perunoita tai muuta tuollaista lisäkettä kunnon lihan kanssa. Ja itse sain ainakin sellaisen käsityksen, että oli se enemmän kuin pelkkä lihanpala.
ja salaattilautaselle salaattia vierelle? En voi uskoa, siis pala lihaa!!! Eihän se edes maistu sellaisenaan.
Koita ymmärtää, kaikkiin annoksiin ei automaattisesti tule sitä pottua, riippuu paljon myös tekijästä. Se että sinä ja minä laitetaan myös lisukkeita, muutakin kuin salaattia, ei automaattisesti tarkoita sitä että kaikki laittavat joka ateriaan. Henk.kohtaisesti en osaisi edes syödä esim. lihapataa ilman pottua :)
että lautasella on vain pala lihaa. Se näyttää kamalan autiolta ja avuttomalta. Laittaahan ne huippukokitkin siihen vierelle muutaman nokareen milloin mitäkin raastetta tai pyrettä tai edes kukan koristeeksi. En kaipaisi perunaa tms. hiilaria, mutta ei se minusta ole ateria vaan pala lihaa.
Tosiaan tuo, että sanoo tuovansa tarvittaessa eväät ja sanotaan ettei tarvitse + sitten ei olekaan mitään syömistä on todella harmillista.
Saatoinpa jopa kysyä, että voisinko tuoda jotain itselleni, sitä kun kuitenkin tarkoitin. Olisiko pitänyt kysyä, että otanko eväät? ap
Onko emäntäsi ajatustenlukija? Kannattaa kysyä se, mitä tarkoittaa.
Minun olisi pitänyt arvata, että henkilö, joka tietää minun olevan kasvissyöjä ja raskaana, toivoo minun tuovan eväät, vaikkei sitä sanokaan. Ja vaikka kysyn, että voisinko tuoda jotain.
Eli minun pitäisi olla ajatustenlukija?
ap
joka tietää kasvisruokavaliosta, niin onhan se pikkaisen outoa, että kun kysyy tarvitseeko tuoda mitään, sanoo että ei tarvitse. Huom. pointti-> hyvä ystävä=voi sanoa että tekee vain liharuokaa.
Ja varmasti hyvä ystävä tietää raskaudestakin :)
Etkö lue/ymmärrä? Eriasia on, jos mennää sellaisen ihmisen luokse syömään, joka ei tiedä kasvisruokavaliosta/raskaudesta ollenkaan, jolloin ymmärtäisi sen että ap:n olisi pitänyt tarkentaa.
Mutta kyseessä ei ollut sellainen henkilö.
Pitäisikö vieraan arvata, että ruokaa ei olekaan tarjolla? Ylläri!
sanoin, että ymmärrän, jos joku tekee itselleen tai perheelleen tuollaiset annokset tai tilaa ravintolasta tai että on reseptejä tuollaisiin annoksiin, mutta jos kutsutaan VIERAITA niin mielestäni pitäisi olla useampaa sorttia tarjolla. Ja minä en puhunut pelkästään potusta, vaan esim kasvislisäkkeestä tai toisesta salaattivaihtoehdosta.
Tulet saamaan saavillisen paskaa niskaani tästä avauksesta! Mä myös sanon vieraammille ihmisille, että voin ottaa omat eväät, tuttujen kanssa ei tarvitse tästä asiasta keskustella.
T: toinen kasvissyöjä
Olet aikuinen ihminen, että et syö lihaa tai että olet raskaana ja olet näin ruokarajoitteinen on lähinnä sun ongelma.
jos sinulla on kasvisruokavalio ja olet vielä raskaanakin.
Itse ainakin tiputtaisin sinut helposti kutsuvieraslistalta jotta vips.
Onks pakko aina vikistä? Olet aikuinen ihminen, että et syö lihaa tai että olet raskaana ja olet näin ruokarajoitteinen on lähinnä sun ongelma.
Tosiaan, et ehkä lukenut ap:n viestiä, ap tarjoutui ottamaan omia eväitä mukaan...
Ala syömään kuten normaalit ihmiset niin ei ole tuollaisia vaikeuksia
Aika outoa, ettei emäntä keksinyt jääkaapistaan/pakasteestaan mitään muuta! Jos haluaisi, niin eiköhän raskaana olevalle kasvissyöjällekin saisi jotain aikaiseksi. Kasvissosekeitto pakastekasviksista esimerkiksi, vai olenko mä ainoa, jolla on aina erilaisia pakastekasviksia pakkasessa?
Olet aikuinen ihminen, että et syö lihaa tai että olet raskaana ja olet näin ruokarajoitteinen on lähinnä sun ongelma.
Minusta on kuitenkin epäkohteliasta viedä omat eväät, jos emäntä on sanonut, että ei tarvitse.
ap
älä ole nirppa vaan vie omat ruokasi ilman kummempaa viestittelyä jos sinulla on kasvisruokavalio ja olet vielä raskaanakin.
Itse ainakin tiputtaisin sinut helposti kutsuvieraslistalta jotta vips.
musta olis ainakin epäkohteliasta, jos joku tulis meille oletusarvoisesti omien eväiden kanssa. Eri asia sitten, jos sovitaan, että omaa ruokaa tuodaan tai asiasta on edes puhetta (kuten ap:n tapauksessa).
Et vaikuta kovin mukavalta ihmiseltä, muuten.
#2, joka arvasi jetsulleen millaisia vastauksia ap tulee saamaan!
Onks pakko aina vikistä? Olet aikuinen ihminen, että et syö lihaa tai että olet raskaana ja olet näin ruokarajoitteinen on lähinnä sun ongelma.
Tosiaan, et ehkä lukenut ap:n viestiä, ap tarjoutui ottamaan omia eväitä mukaan...#2
Jos tietää olevansa noin vaikea ihminen jolle mikään ei kelpaa, niin miksi ei joka tapauksessa ottanut omia ruokia mukaan?
Ei kait nyt kukaan noin vaikean ruokavalion kanssa oleta että muut sitten kokkaa sen mukaan??