Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjän toive emännille/isännille:

Vierailija
29.01.2011 |

En vaadi, että teillä on tarjolla kasvisruokaa. Mutta pyytäisin, että jos sitä ei ole, niin pyytäisitte minua tuomaan itselleni ruoat, varsinkin, kun kysyn, voinko tuoda jotain.

Olin tänään kaverin luona illallisella. Ainoa kasvisruoka oli salaatti, jota en tosin voinut syödä, koska siinä oli mahdollisesti pastöroimatonta juustoa ja olen raskaana. Sinnittelin siis koko illan patongilla ja vedellä.

Olin kysynyt etukäteen, voisinko tuoda jotain. Ei tarvitse. No, odotin siis saavani illallista, ja menin paikalle nälkäisenä. Oli pakko lähteä aikaisin kun oli niin nälkä, että heikotti.

Kommentit (207)

Vierailija
41/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikuinen ihminen, että et syö lihaa tai että olet raskaana ja olet näin ruokarajoitteinen on lähinnä sun ongelma.

Niin on, ja siksi tarjouduin viemään ruokaa Minusta on kuitenkin epäkohteliasta viedä omat eväät, jos emäntä on sanonut, että ei tarvitse.

ap

Mulle on onneksi sattunut todella vähän mitään tällaista, koska käyn kylässä lähinnä sellaisten ihmisten luona, jotka välittää musta (ja miehestäni, joka on myös kasvissyöjä), eikä tarvitse miettiä, onko heille vaivaa mun kestitsemisestä.

Vierailija
42/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla on kasvisruokavalio ja olet vielä raskaanakin.

Itse ainakin tiputtaisin sinut helposti kutsuvieraslistalta jotta vips.

Kun kerran tarjouduin tuomaan omat ruoat?

Tiputatko myös kaikki muut, jotka eivät sovi hetero-lihansyöjä-konservatismiisi?

Kuten sanoin, kysyin emännältä, voisinko tuoda jotain. Kun hän vastasi, että ei tarvitse, oletin sen tarkoittavan, että ruokana on jotain minulle sopivaa. Silloin olisi aika epäkohteliasta tuoda omat eväät.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/207 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika jännä illallinen kyllä oli, jos pääruokana oli pelkkä salaatti ja lihanpala. Luulisi, että tarjottaisiin myös jotain lisuketta (riisi, peruna, pasta), lämpimiä kasviksia tai useamman sorttista salaattia.

Kaikki eivät laita perunoita tai muuta tuollaista lisäkettä kunnon lihan kanssa. Ja itse sain ainakin sellaisen käsityksen, että oli se enemmän kuin pelkkä lihanpala.

ja salaattilautaselle salaattia vierelle? En voi uskoa, siis pala lihaa!!! Eihän se edes maistu sellaisenaan.

Koita ymmärtää, kaikkiin annoksiin ei automaattisesti tule sitä pottua, riippuu paljon myös tekijästä. Se että sinä ja minä laitetaan myös lisukkeita, muutakin kuin salaattia, ei automaattisesti tarkoita sitä että kaikki laittavat joka ateriaan. Henk.kohtaisesti en osaisi edes syödä esim. lihapataa ilman pottua :)

sanoin, että ymmärrän, jos joku tekee itselleen tai perheelleen tuollaiset annokset tai tilaa ravintolasta tai että on reseptejä tuollaisiin annoksiin, mutta jos kutsutaan VIERAITA niin mielestäni pitäisi olla useampaa sorttia tarjolla. Ja minä en puhunut pelkästään potusta, vaan esim kasvislisäkkeestä tai toisesta salaattivaihtoehdosta.

Omituiselta se minustakin kuulostaa.

Vierailija
44/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juusto se siis oli? Ei varmaan tullut emännälle mieleenkään ettet voi sitä syödä.

Onneksi en tunne ketään kasvissyöjää niin on tuo emännöintikin astetta helpompaa!

Vierailija
45/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks pakko aina vikistä? Olet aikuinen ihminen, että et syö lihaa tai että olet raskaana ja olet näin ruokarajoitteinen on lähinnä sun ongelma.

Tosiaan, et ehkä lukenut ap:n viestiä, ap tarjoutui ottamaan omia eväitä mukaan...

Jos tietää olevansa noin vaikea ihminen jolle mikään ei kelpaa, niin miksi ei joka tapauksessa ottanut omia ruokia mukaan?

Ei kait nyt kukaan noin vaikean ruokavalion kanssa oleta että muut sitten kokkaa sen mukaan??

Kysyin, voinko tuoda jotain. Kun sanottiin, että ei, niin oletin, että se tarkoittaa, että ei.

ap

Vierailija
46/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks pakko aina vikistä? Olet aikuinen ihminen, että et syö lihaa tai että olet raskaana ja olet näin ruokarajoitteinen on lähinnä sun ongelma.

Tosiaan, et ehkä lukenut ap:n viestiä, ap tarjoutui ottamaan omia eväitä mukaan...

Miks ei ottanut sitten niitä omia ruokia mukaan?? Jos tietää olevansa noin vaikea ihminen jolle mikään ei kelpaa, niin miksi ei joka tapauksessa ottanut omia ruokia mukaan?

Ei kait nyt kukaan noin vaikean ruokavalion kanssa oleta että muut sitten kokkaa sen mukaan??

Jos asia on tiedossa ja siitä on etukäteen puhuttu, emännän pitäisi tajuta sanoa, etten osaa kokata sulle, sori.

Oletko sä oikeasti tuota mieltä vai haluatko vain haastaa riitaa? Mä olen kokannut keliaakikolle, vegaanikeliaakikolle ja moniallergisille, ei MITÄÄN ongelmaa. Jos olisi ongelma, sanoisin sen.

Vierailija
47/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulta kysyisi kasvisruokavaliota noudattava henkilö että tuoko omat eväät, varmaan sanoisin että tuo :) En ole niin haka tekemään kasvisruokia :)

Mutta jos sanoisin että ei tarvitse, tietenkin katsoisin että hänellekin on ruokaa ettei tarvitse sinnitellä pelkällä leivällä! Onhan se kohteliasta huolehtia jokaisen tarpeista.

Kyllähän minä teen laktoosittomana ruoatkin jos tulee syömään joku jolla on laktoosi-intoleranssi.

Vierailija
48/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää olevansa noin vaikea ihminen jolle mikään ei kelpaa, niin miksi ei joka tapauksessa ottanut omia ruokia mukaan?

voiko näin tyhmää vastaajaa olla? Tyhmä tyhmä tyhmä.

Mua raivostuttaa näin idiootit ihmiset.

Vierailija
49/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juusto se siis oli? Ei varmaan tullut emännälle mieleenkään ettet voi sitä syödä.

Onneksi en tunne ketään kasvissyöjää niin on tuo emännöintikin astetta helpompaa!

Ei ole kovin vaikeaa sanoa, että tuopa jotain itsellesi sopivaa. Tämä oli pointtini.

ap

Vierailija
50/207 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten emäntä reagoi siihen, ettei sinulle löytynytkään sopivaa ruokaa? Itse huomioin aina vieraiden ruokavaliot. Yhdellä tuttavallani on todella rajoitettu ruokavalio allergioiden takia ja aina hänellekin on tarjottavaa tehty. Se vaatii vain viitseliäisyyttä ja ensimmäisillä kerroilla niitä varmistussoittoja: sopiko tämä sinulle.

Ilmeisesti ajatteli, että minulla ei ole kova nälkä kun en syö paljon. Tarjosi lisää patonkia. Koetin itse hymyillä ja olla kohtelias.

ap

mitä on alkuketjusta kirjoitellut... Emäntähän tarjosi lisää patonkia. Kyllä normaali-ihminen patongilla pärjää. Nyt valitat uudemmissa viesteissäsi, että ei ollut kuin yksi pala patonkia per vieras. Taitaapa olla koko juttu keksitty.

Vierailija
51/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei onnekseni ole moista tapahtunut, mutta ihmettelen kyllä, miten voi kutsuja olla noin ajattelematon! Ja kun vielä on ollut puhetta tuomisista...

En ymmärrä tuota pahantuulista hyökkäystä, vaikka se olikin kyllä odotettavissa.

t. Kolmas kasvissyöjä, jonka tuttavapiiri ottaa niskoja nakkelematta rajoitukseni huomioon

Vierailija
52/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulta kysyisi kasvisruokavaliota noudattava henkilö että tuoko omat eväät, varmaan sanoisin että tuo :) En ole niin haka tekemään kasvisruokia :)

Mutta jos sanoisin että ei tarvitse, tietenkin katsoisin että hänellekin on ruokaa ettei tarvitse sinnitellä pelkällä leivällä! Onhan se kohteliasta huolehtia jokaisen tarpeista.

Kyllähän minä teen laktoosittomana ruoatkin jos tulee syömään joku jolla on laktoosi-intoleranssi.

Ei kannata kutsua ihmisiä kylään, jos ei ole valmis näkemään yhtään vaivaa joko a) laittamalla ruokaa tai b) keräämään rohkeutta sanoakseen "tuo omat eväät".

Vierailija
53/207 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatoinpa jopa kysyä, että voisinko tuoda jotain itselleni, sitä kun kuitenkin tarkoitin. Olisiko pitänyt kysyä, että otanko eväät?

ap

[/quote]

Mulle olisi ihan hyvin voinut emäntänä käydä tää juttu, koksa lapsettomana en todellakaan tiedä millaisia rajoitteita raskaana olevalla on ruuan kanssa.. Että saattoi olla ihan tahatonta! Mielummin kannattaa aina olla liian tarkka, kuin olettaa asioita!

Vierailija
54/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä kutsun meille ihmisä juhliin tai syömään niin takuulla jokaisell eon jotain syömistä!

On allergiaa tai muita rajoiteita.

Mielestäni on todella moukkamaista ensin kutsua syömään ja sitten tarjottavaa ei olekkaan.

Eriasia jos ei ole tietoinen rajoiteista,mutta jos olisi tilanne etten niitä tietäisi niin kyllä kysyisin.

Mielestäni on erittäin typerää joutua tuomaan omat eväät kylään jos sinne on kerran syömään kutsuttu!

Vierailija
55/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lihapataa, lohta, fetasalaattia. Hemmetin kasvssyöjät ei tajua, että joku tofu ei ole ruokaa.

Vierailija
56/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että nyt jo se seksuaalinen suuntautuminenkin sotketaan tähän? Olet siis ap ilmeisesti kasvissyöjä-lesbo-vasemmistolais-vihreä?

Vierailija
57/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseni pointti oli se, että ei tarvitse laittaa minulle sopivaa ruokaa, mutta PYYTÄKÄÄ, että tuon jotain itselleni sopivaa, kun sitä vielä erikseen kysyn.

ap

Vierailija
58/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien aina omat ruuat, kun kutsutaan syömään on lihapataa, lohta, fetasalaattia. Hemmetin kasvssyöjät ei tajua, että joku tofu ei ole ruokaa.

miksi tofu ei ole ruokaa.

Jos et oikeasti tiedä, mitä tofu on, niin tässäpä tietoa:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tofu

Vierailija
59/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sekasyöjä mutten mikään lihafanaatikko, ja aina meillä nyt jotain lihatonta on. Sen sijaan yksi tuttava on vegaani, ja mulla menee sormi TÄYSIN suuhun vegaaniruuan kanssa. Niin noloa kuin minusta emäntänä onkin tunnustaa etten tosiaan osaa laittaa vegaanipöperöitä, vielä nolompaa olisi että vieras jäisi nälkäiseksi. Joten hänelle olen joutunut sanomaan että mun puolestani mitään ei tarvitse tuoda, mutta että meillä ei tule olemaan muuta vegaaniruokaa kuin ihan hedelmiä ja salaattia.

Kysymys ei ole siitä että mun olisi jotenkin "pakko" vääntää itseäni kaikkiin mahdollisiin mutkiin vieraitteni takia, mutta musta on kurjaa jos ne poistuvat meiltä pettyneenä.

Itse en missään nimessä kehtaisi viedä kyläpaikkaan omia ruokiani jos minulle olisi sanottu ettei tarvitse tuoda. Kyllä jokaisen kotona sentään noudatetaan hänen ohjeitaan, ap:n tapauksessa siis sitä että vieraat eivät tuo mukanaan ruokaa.

Vierailija
60/207 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseni pointti oli se, että ei tarvitse laittaa minulle sopivaa ruokaa, mutta PYYTÄKÄÄ, että tuon jotain itselleni sopivaa, kun sitä vielä erikseen kysyn.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän