Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs 20-vuotias tuore äiti hehkuttaa facebookissa

Vierailija
28.01.2011 |

kuinka lähtee miehensä kanssa tänään baariin. Vauvalla ei ole vielä ollut edes ristiäisiä, on alle 2kk vanha :)

Tiedän ettei vauva kuole siihen että on yötä hoidossa jo tuon ikäisenä. En kuitenkaan halua edes tietää mitä heidän perhe-elämänsä tulee olemaan jos ei vauva-aikana suhtautuminen on tuollaista.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinne on päästävä heti? miksei vois käydä päiväsaikaan vaikka elokuvissa ?

Vierailija
62/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli juttua nuorista vanhemmista ja minusta yksi 19-vuotias äiti sanoi siinä niin osuvasti, että jos hän käy kerran kuussa ulkona kavereiden kanssa, tuomitaan heti huonoksi äidiksi, mutta jos kolmekymppinen äiti juhlii kerran kahdessa viikossa, kaikki sanovat vain että hyvä kun relaat välillä... Ikä tuntuu olevan monien (vanhempien ihmisten) mielestä automaattisesti joku mittari siinä kuka on hyvä vanhempi ja kuka ei. Tässäkin aloituksessa piti ekana mainita että "20-vuotias tuore äiti", olisko mainittu jos kyseessä olis ollut vaikka 35-vuotias? Mietin vaan:)

pohtii 23-vuotias, joka (iästään huolimatta) uskoo olevansa lapselleen hyvä äiti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toinen samanlainen. Kävin 3 viikkoa syntymästä raamattupiirissäni ilman vauvaa.

Mielestäni on sama, missä käy, kunhan lapsesta pidetään huolta ja huolenpitäjä on selvä.

Vai onko tässä tapauksessa se suurin ongelma se, että joku menee baariin ja vieläpä puolisonsa kanssa. Eihän siellä baarissa tarvitse lärvejä vetää?

Vierailija
64/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan pakko mennä vaikkapa sinne leffaan katsomaan umpitylsää elokuvaa?

Vierailija
65/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baareissa, ainakin viihtyisissä, voi tavata ystäviään, syödä jotain pientäkin ja nauttia ihmisten tapaamisesta?

Vierailija
66/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa tilanteessa hehkuttaa samaa. Onkohan meillä sama fb-kaveri..? Ei se mustakaan NIIN paha ole, mutta en kyllä kehtais sitä oikein julistaa fb:ssa ja kuvankin oli laittanut itsestään "menossa".

Vierailija
67/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tanssimista mutta ei ole mun juttu (jos olenkin miljonääriäiti) mennä tanssitunnille.

Juon pullon hyvää viiniä illassa/yössä ja nautin vieraiden miesten huomiosta. Tuota on tapahtunut 6x vuodessa 20v ajan. Niin kauan menen kun en tarvitse rollattoria.

Vierailija
68/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti vauvalla on hoitaja ja ruokaa huomisellekin, sillä äiti tuskin pysyy vesilinjalla. tokihan voi olla selvinkin päin liikenteessä ja haluaa vain tanssimaan. tai jos äiti ei imetä enää, niin sama kait tuo vaikka isä hoitaa pulloruokinnan sillä aikaa kun äiti pitää hauskaa. jospa äiti saa tuosta baarireissusta tarvitsemansa rentoutumisen.

Vierailija
69/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten olisi kyllä kk synnytyksestä ollu baarikuntonen: jälkivuodon takia maksiside pöksyissä, tissit melonin kokoset ja pienikin ajatus vauvasta sai paidan maidosta märäks. nukuin vauvan kanssa melkein koko päivän, olin synnytyksestä ja yösyötöistä jonkun verran väsynyt. eli ei ollu kyllä mielessä ennen ristiäisiä mikään viihteelle meno.

muuten kyllä jätän lasta isälle/hoitajalle ja lähden tuulettumaan.

Vierailija
70/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat tosi väsyneita , minä olin vähän yli 40 ja vielä nuori joten hoidin mielelläni, etä saivat nukkua jonkin yön kunnolla.

Vierailija
71/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sentään jo vissiin 25 ja hehkuttaa harvase viikonloppu samaa, vauva on vissiin jo sentään 3kk. Mut oli se jo ekat kaks kertaa baarissa ennen kuin lapsella oli nimi. Ei ole edes ensimmäinen lapsi tälle... Vaikeeta on muutenkin ainakin päivityksistään päätellen. Ekan kerran oli ihan loppu kaikkeen vauvaelämään jo parin kotonaolo päivän. Oma mielipide on, että vois jättää ne lapset tekemättä, jos ne niin suuri taakka on.

Ja mainittakoon vielä, että omani olen saanut 20, 23 ja 25 vuotiaana, eikä koskaan oo mikään pakko ollut päästä tuulettumaan. Ja harvoin olen missään käynytkään. Ehkä 6 kertaa viim. Seitsemässä vuodessa...

onko tuo nyt sitten ylpeyden aihe, että et käy missään? kieltämättä rivien välistä huokuu pikkusen marttyyrimeininki?:) ehkä on ihan fiksua ottaa välillä omaa aikaa, että jaksaa taas olla lasten kanssa. mutta mikäs tuossa, jos ei OIKEASTI tunne koskaan tarvetta mihinkään omiin juttuihin niin miksi tehdä mitään väkisin, mutta kuulosti vaan aika marttyyriasenteelta.

19.viestin mamma vielä:)

Vierailija
72/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joka kerta kävellyt synnytyssalista osastolle. Sairaalasta kun olen päässyt niin tavallista arkea olen pyörittänyt kotona.

Toiset toipuu nopeasti ja toiset ei.

t. se joka 20v on tanssinut ja juonut pullon viiniä

Vierailija
73/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, aivan kamalaa. Voi ei, mitä teen ?? Kamlalaa, ei edes nimeä. Mitäs nuyt ja baariin menossa. Eikös ole kamalaa, kauheeta. Soittakaa sosuun ja heti !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Vierailija
74/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarit ovat iljettäviä ja syntisiä huorintekijöiden pesiä. Ja minä luulen, että niistä voi saada vaikka aidsin!!!!

Ja sitäpaitsi, eihän kukaan enää äitiyden myötä kaipaa mitään muuta sisältöä elämäänsä kuin lapsen. Jos johonkin pitää päästä, niin tosiaan menkää sinne elokuviin, mutta VAIN päiväsaikaan ja LAPSI MUKAAN! Ettehän halua lapselle traumoja siitä, että äiti hylkää tai joutua helvettiin kuoleman jälkeen, ettehän?

Vierailija
75/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes asuin baareissa ennen lapsia. Mutta nyt kahden lapsen jälkeen on tosi harvakseltaan tullu käytyä.. Olen imettäny pitkään ja vauvat on olleet allergisia huutoineen ja muine vaivoineen. Ei siinä paljon tehny mieli muuta kun nukkua vapaa-ajat. Nyt kun ovat 1v ja 2v. ikäiset niin on tullu pari kertaa käytyä viihteellä, elokuvissa ja syömässä. Kivat niille jotka jaksaa lähteä pari viikkoa synnytyksestä johonkin, mutta mä en kyllä jaksanu. Ja ikääkin vasta 27v.

Vierailija
76/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen se sun facebook-kaveri? eli kukas sä olet?

Vierailija
77/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hehkuttaa baari-illasta kun on noin pieni lapsi kotona. Kertoo kypsymättömyydestä. Ehtiihän sinne baariin muulloinkin.

t. 20 -vee äiti.

23v, enkä pidä nuorta äitiä huonona vain siksi että käy baarissa :) Tai edes kypsymättömänä :)

Olenhan tuota itsekin käynyt, itseasiassa vain esikoisen aikaan noin nopsasti, imetys ei onnistunut ja isäkin oli olemassa :)

Niinhän se on, jos vanhempi äiti laittaisi tuollaisen hehkutus viestin, kyllä ihmiset komppaisi, mutta auta armias jos nuori äiti... Juu silloin sitä on huono äiti kun kehtaa tavata kavereitaan baarissa yms.

Vierailija
78/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tuo lasten isä vieläkin olemassa ja samassa huushollissa :)

Toisen lapsen aikaan vain pieni vauva oli niin tissitakiainen ettei siinä päässyt mihinkään :)

Vierailija
79/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että itselleni baareista tulee mieleen vain känniset ihmiset ja viina, lähinnä. eri asia on joku ravintola, johon mennään vaikka syömään kavereiden kanssa.

en tarkoittanut, ettei koskaan voisi kydä baarissa enää, mutta miksi nyt, kun vauva on vielä niin pieni?

Kun tuo 20 -vee äiti sinne ehtii muulloinkin, ne baarit ja se meininki on ja pysyy samanlaisiana.

Mutta tosiaan, vauvat ja äidit on erilaisia.

Itse en olisi voinut kuvitellakaan lähteväni ulos niin aikaisessa vaiheessa, muunmuassa univelan takia en olisi halunnut jättää väliin mitään mahdollisuutta nukkua ...

t. se yksi 20 -vee äiti

Vierailija
80/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että itselleni baareista tulee mieleen vain känniset ihmiset ja viina, lähinnä. eri asia on joku ravintola, johon mennään vaikka syömään kavereiden kanssa.

en tarkoittanut, ettei koskaan voisi kydä baarissa enää, mutta miksi nyt, kun vauva on vielä niin pieni?

Kun tuo 20 -vee äiti sinne ehtii muulloinkin, ne baarit ja se meininki on ja pysyy samanlaisiana.

Mutta tosiaan, vauvat ja äidit on erilaisia.

Itse en olisi voinut kuvitellakaan lähteväni ulos niin aikaisessa vaiheessa, muunmuassa univelan takia en olisi halunnut jättää väliin mitään mahdollisuutta nukkua ...

t. se yksi 20 -vee äiti

mutta siellä on myös tanssilattia :)

Ja vaikka siellä on viinaa, ei sitä tartte kaksin käsin kiskoa :)

23v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä