Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs 20-vuotias tuore äiti hehkuttaa facebookissa

Vierailija
28.01.2011 |

kuinka lähtee miehensä kanssa tänään baariin. Vauvalla ei ole vielä ollut edes ristiäisiä, on alle 2kk vanha :)

Tiedän ettei vauva kuole siihen että on yötä hoidossa jo tuon ikäisenä. En kuitenkaan halua edes tietää mitä heidän perhe-elämänsä tulee olemaan jos ei vauva-aikana suhtautuminen on tuollaista.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille se vauvan syntymä saattaa olla aika kova elämänmuutos, jossa ei pää pysy pariin ekaan kuukauteen perässä. Tällöin voi tuntua tärkeältä pitää kiinni omasta entisestä elämästä vaikka sitten niiden baarireissujen muodossa. Se menojalka rauhoittuu kyllä usein siinä vaiheessa, kun elämänmuutoksen kanssa pääsee sinuiksi.

t. en käy ikinä baarissa, mutta muuten esikoisen mukanaan tuoma mullistus oli melkoinen ja halusin kovasti tehdä monia asioita kuten ennenkin vain ettei pää olisi hajonnut

Vierailija
42/89 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen ensimmäiset baarireissut ovat olleet vauvojen/lasten ollessa 6kk, 1kk, 1v8kk, 1v2kk ja 2kk. Minulla ei ole ollut mitään ohjekirjaa missä kerrotaan koska voin mennä baariin. Olen mennyt sillon kun on tehnyt kovasti mieli päästä tanssimaan. Tippuu muuten kilotkin mukavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästä koskaan pois kotoa tuulettumaan? Onko se todella ylpeilyn aihe jos haluaa olla vain ja ainoastaan lapsensa käytettävissä läpi vuorokauden, läpi viikkojen ja kuukausien?

av-mammojen mielestä.

Et ole varmaan kovin kauaa täällä ollut, kun et ole vielä asiaa huomannut. :)

Ja muista, kunnon äiti ei jätä vauvaansa edes isälle!!

Vierailija
44/89 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan niitä työssäkäyviä 50-vuotiaita isovanhempia, joiden velvollisuus on ottaa 2 kk ikäinen vauva hoitoon kun molemmat vanhemmat lähtee baariin joka lauantai? Tutussa tapauksessa eivät vanhemmat edes kysy että missä vuorossa isovanhemmat ovat töissä vaan ilmoittavat menevänsä baariin viikonloppuna että jos vauva tulis yöhoitoon. Seuraavana päivänä haetaan aikaisintaan kuudelta illalla pois.

Vierailija
45/89 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada joka lauantai lapsenlapsi hoitoon. Perhana vaan, lapsen vanhemmat (19v ja 24v) eivät kaipaa vielä omaa ja yhteistä aikaa.

Jokainen tehkööt niin kuin itse parhaaksi näkee.

Outoja 50v isovanhempia jos eivät saa suutaan auki.

Vierailija
46/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäänsä kyllästynyt mamma raportoi av-palstalla meille tuntemattomien ihmisten asioista.

Vierailija
47/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko päivän retkellä asuntomessuilla ja vaavi olli mummin hellässä huomassa...olenko nyt huono äiti? Enkö osaa suhtautua vauva-aikaan oikein?

Vierailija
48/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nuoret äidit hoidattavat lapsensa omilla vanhemmillaan - parempi aloittaa ajoissa että vauva tottuu hoitajaan, joka hänet tulee kasvattamaankin.

Vierailija
49/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rentoutumassa tapahtui se sit baarissa, elokuvissa, teatterissa, rannalla, shoppaillen tai missä vaan. Miksi ihmisen pitäis muuttaa elämänsä totaalisesti kun vauva syntyy? Miksi pitäisi sen jälkeen olla lapsen käytettävissä 24h/7vrk/? Mitä pahaa siinä on jos joskus käydään baarissa ja vauva hyvällä hoitajalla?

Vierailija
50/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli ollut rs-viruksen takia sairaalassa. Hän oli 7vko ikäinen.

Pääsi kotiin mutta häntä täytyi kuitenkin käyttää päivystyksessä 3 kertaa vuorokaudessa imemässä sitä räkää/limaa.

Lähdin tyttöporukalla kaverin synttäreitä viettämään ja mieheni käytti vauvaa yksin päivystyksessä.

Hyi kamala minua, hauskaa kuitenkin oli :)

Vierailija
51/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan jo sen jaksamisenkin takia. Ymmärrän oikein hyvin että vanhemmat haluavat välillä päästä pois niistä kuvioista eikä se tarkoita sitä etteikö vauvaa rakastettais...mikä siinä baarissa on niin syntiä kun siellä joskus käy eikä joka ilta istu?

Vierailija
52/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sentään jo vissiin 25 ja hehkuttaa harvase viikonloppu samaa, vauva on vissiin jo sentään 3kk. Mut oli se jo ekat kaks kertaa baarissa ennen kuin lapsella oli nimi. Ei ole edes ensimmäinen lapsi tälle... Vaikeeta on muutenkin ainakin päivityksistään päätellen. Ekan kerran oli ihan loppu kaikkeen vauvaelämään jo parin kotonaolo päivän. Oma mielipide on, että vois jättää ne lapset tekemättä, jos ne niin suuri taakka on.

Ja mainittakoon vielä, että omani olen saanut 20, 23 ja 25 vuotiaana, eikä koskaan oo mikään pakko ollut päästä tuulettumaan. Ja harvoin olen missään käynytkään. Ehkä 6 kertaa viim. Seitsemässä vuodessa...

Vierailija
53/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuopus oli reilun viikon ikäinen. Ja hyi minua, kehtasin vielä kaksi kaljaakin juoda. Hyvin isäkin lapsen kanssa pärjäsi, kun minä kävin vaihtamassa kuulumisia kavereiden kanssa ja vähän tuulettamassa päätäni, sillä järkyttävien selkäkipujen takia viimeiset puolitoista kuukautta raskaudesta meni aika lailla makuuasennossa.

Vierailija
54/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästä koskaan pois kotoa tuulettumaan? Onko se todella ylpeilyn aihe jos haluaa olla vain ja ainoastaan lapsensa käytettävissä läpi vuorokauden, läpi viikkojen ja kuukausien?

Vierailija
55/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hehkuttaa baari-illasta kun on noin pieni lapsi kotona. Kertoo kypsymättömyydestä. Ehtiihän sinne baariin muulloinkin.

t. 20 -vee äiti.

Vierailija
56/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäiseni oli 4 viikkoa vanha...hyvin pärjäs meidän miehet keskenään sekä iso että pieni :) on se ihanaa kun meillä mieskin osaa olla kunnon vanhempi. Lukuisia kertoja myös mummi hoitanut loistavasti meidän kaikkia kolmea pientä :) ihanaa kun onkin niin läheiset välit nyt lapsilla ja mummilla. Mä olen äiti lapsilleni mut mulla ei ole mitään tarvetta olla täysin korvaamaton koko ajan!

Vierailija
57/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksipeto ja bilehile. Ikää jo yli 40v mutta muunnun sen mukaan kun tilanne vaatii!

Vierailija
58/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sekin yhtä synnillistä kun on sentään se pieni vaavi kotona jonkun muun hyvässä huomassa :D

Vierailija
59/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti on ihan mukava äidinkin päästä vähän viihteelle, johan hänellä pitkä tauko olikin. Varmasti tekee hyvää.

Mutta onhan se tietty kiva kun joku av-mamma pystyy tekemään heidän koko tulevasta elämästään analyysin vain yhden baarikerran perusteella. ;) dat woman haz sum määääd skillz, ei voi muuta sanoa noin lahjakkaasta selvännäkijästä.

Mutta ihan tosi...hei haloo, järkeäkin voi käyttää ja usein se onkin jopa ihan suotavaa. Lapsi tuskin kärsii satunnaisesta vanhempien omasta ajasta, päinvastoin - ihmisistä ei tule lapsensaannin jälkeen pelkkiä isejä ja äitejä, vaan kyllä he pysyvät ihan normaaleina ihmisinä normaaleine tarpeineen...eli tässä tapauksessa rentoutuminen.

Mutta ilmeisesti tässäkin nakersi juuri tuo baariin lähtö, jos kyse olisi ollut vaikka elokuviin tai syömään menosta, niin varmaan olisi ollut iha ok.

Vierailija
60/89 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sentään jo vissiin 25 ja hehkuttaa harvase viikonloppu samaa, vauva on vissiin jo sentään 3kk. Mut oli se jo ekat kaks kertaa baarissa ennen kuin lapsella oli nimi. Ei ole edes ensimmäinen lapsi tälle... Vaikeeta on muutenkin ainakin päivityksistään päätellen. Ekan kerran oli ihan loppu kaikkeen vauvaelämään jo parin kotonaolo päivän. Oma mielipide on, että vois jättää ne lapset tekemättä, jos ne niin suuri taakka on.

Ja mainittakoon vielä, että omani olen saanut 20, 23 ja 25 vuotiaana, eikä koskaan oo mikään pakko ollut päästä tuulettumaan. Ja harvoin olen missään käynytkään. Ehkä 6 kertaa viim. Seitsemässä vuodessa...

Pakko takertua tähän, tästä oikein hohkasi ylemmyydentunto. Ilmeisesti olet viimeset 7v ollut kotona lasten kanssa. Kerkesitkö hankkimaan ammatin ennen lapsia? Työpaikan? Kai olet tietoinen siitä, että se on lapsillesi mieletön taakka kantaa äitinsä koko elämänsisältöä harteillaan.?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi