Ihmettelen miten naiset jotka saa esikoisen vasta yli 35v jaksaa
hoitaa lasta ja käydä töissä,varsinkin jos esim.omia vanhempia ei asu lähistöllä.
Kommentit (73)
kun on ikää on ehtinyt matkustella, käydä baareissa ja taloudellinen tilanne on kunnossa.
Millä tavalla nämä liittyvät jaksamiseen?ps. Meillä matkustellaan lasten kanssa...
hyvinkin paljon. Ei tarvitse laskea joka senttiä eikä tarvitse riidellä rahasta, mikä on perheiden yleisin riidanaihe. Hyvin toimeentulevat voivat ostaa myös arkea helpottavia palveluita, esim. kotisiivousta tai lastenhoitoapua, jos sitä ei muuten ole saatavilla.
varmaankin paljon muitakin asioita, jotka kovasti hämmentävät?
ja ikää nyt 35. Olen elämäni kunnossa. Jotenkin näin vanhempana osaa nauttia lapsesta entistä enemmän :)
enemmän alle 30vuotiailla kuin yli 40vuotiailla.Ei viitsi väitellä ikääntymisestä.
Minusta moni n.40v äiti on tosi räjähtäneen ja väsyneen näköinen,jos nyt ihan suoraan kommentoin.
Äidillä liity lapsiin, vaan kokonaistilanteeseen elämässä. Entistä vaativampaa duunissa, ehkä omat vanhemmat huonossa kunnossa, esikoisella paha teini-ikä yms.
Se alle 30v yhden lapsen äiti taas voi olla kaikessa ihan "alussa" - vielä freesi suhde, äitiys on uutta, työssä haasteet odottaa, jne.
kaikilla nuoremmilla raha-asiat on perseellään, ei ole saanut matkustella lainkaan jne?
Pätee ehkä teineihin, mutta eikö tuon about 20v: n ja 35-v: n väliin mahdu aika monta vuotta?
Monella alle kolmekymppiselläkin on ammatti, taloudellinen tilanne vakaa, on ehtinyt matkustella ja juosta baareissa vuosikausia.
Itse olen 30-v 3 lapsen äiti. Koskaan ei ole tarvinnut laskea senttejä vaikka ihan keskituloisia olemmekin ja asuntolainaa on aika kiitettävästi. On ehditty juosta ulkona, matkustella ennen lapsia ja lasten kanssa. Itse pidän epänormaalina sellaisia ihmisiä, jotka saavat elämänsä järjestykseen vasta yli 30-v eivätkä olisi sitä ennen pystyneet lapsesta huolehtimaan.
kun on ikää on ehtinyt matkustella, käydä baareissa ja taloudellinen tilanne on kunnossa.
Millä tavalla nämä liittyvät jaksamiseen?ps. Meillä matkustellaan lasten kanssa...
hyvinkin paljon. Ei tarvitse laskea joka senttiä eikä tarvitse riidellä rahasta, mikä on perheiden yleisin riidanaihe. Hyvin toimeentulevat voivat ostaa myös arkea helpottavia palveluita, esim. kotisiivousta tai lastenhoitoapua, jos sitä ei muuten ole saatavilla.
nyt, vaikka olen 30 v.
Mutta no, kai toisilla piisaa sitä virtaa enemmän ja pidemmälle :) Ehkä myös lapset helpompia? Tai sitten on vaan _pakko jaksaa_ mitäs siinä muutakaan tekee...
Mutta se nyt oli jo todettu täällä monen monta kertaa, joten on vähän idioottimaista toistella :)
kaikilla nuoremmilla raha-asiat on perseellään, ei ole saanut matkustella lainkaan jne?
Pätee ehkä teineihin, mutta eikö tuon about 20v: n ja 35-v: n väliin mahdu aika monta vuotta?Monella alle kolmekymppiselläkin on ammatti, taloudellinen tilanne vakaa, on ehtinyt matkustella ja juosta baareissa vuosikausia.
Itse olen 30-v 3 lapsen äiti. Koskaan ei ole tarvinnut laskea senttejä vaikka ihan keskituloisia olemmekin ja asuntolainaa on aika kiitettävästi. On ehditty juosta ulkona, matkustella ennen lapsia ja lasten kanssa. Itse pidän epänormaalina sellaisia ihmisiä, jotka saavat elämänsä järjestykseen vasta yli 30-v eivätkä olisi sitä ennen pystyneet lapsesta
iäkkäämmän äidin kirjoituksessa. Että on ehtinyt käydä nuorempana jo jne.
iäkkäämmän äidin kirjoituksessa. Että on ehtinyt käydä nuorempana jo jne.
No, joitakin ei ole kiinnostanut käydä ollenkaan.
hoitaa esikoista yli 35 vuotiaana kun kuopusta? Raskaampaahan se luulisi olevan jos perheessä on monta muuta lasta vauvan lisäksi?
Ihmettelen miten naiset jotka saa esikoisen vasta yli 35v jaksaa hoitaa lasta ja käydä töissä,varsinkin jos esim.omia vanhempia ei asu lähistöllä.