reklamaatioketju: ihmeellisin asia josta olet kuullut valitettavan tai valittanut itse
Kommentit (102)
Taidat itse olla K-ryhmän kauppias :D
Ole vain itse kiltti ja selitä niille asiakkaillesi omenoista. Et itsekään kouluta työntekijöitäsi vai oletatko, että itse opiskelevat, miten mustajuurta käytetään vai mikä on avokadon paras kypsyysaste?
Itsekin ennen työskennellyt K-kaupassa, eikä siellä mitään koulutettu tuotteista. Kuhan osasi tavarat hyllyyn nakella ja tilata oikeita määriä.
jokin valittaja. Oli jo hieman viilentyvä syksy. Tämä valittaja palautti edeltävän talven talvikengät, koska ne haisevat pahalta. Pyysi myyjää itsekin haistamaan, myyjä oli hieman kahden vaiheilla. :) Sain vaan sitten, että uskotaan. Yöks, toisen käyttämiä kenkiä en haistelisi.
Taidat itse olla K-ryhmän kauppias :D Ole vain itse kiltti ja selitä niille asiakkaillesi omenoista. Et itsekään kouluta työntekijöitäsi vai oletatko, että itse opiskelevat, miten mustajuurta käytetään vai mikä on avokadon paras kypsyysaste?
ei ole muuten osannut neuvoa missään asiassa. "Olen vain töissä täällä". Citymarketit eri juttu, jos siis menee päiväsaikaan ja löytää vastaavan myyjän.
Asiakas valitti hampurilaisesta : pihvin ja sämpylän välissä kokonainen sininen suolapussi !! hahah, kyllä kehtaa ihmiset. keittiössämme ei edes säilytetä kyseisiä sinisiä suolapusseja, vaan niitä on kassalla laatikossa ja salissa pöydällä, josta asiakas saa itse ottaa suolapussinsa.. tietenkin jouduimme korvaamaan hampurilaisen, koska "ASIAKAS ON AINA OIKEESSA !!" Joopajoo.. on näitä kaikkia sattunut vuosien aikana..
joskus hapurilaisen välissä suuri läjä ruskeita hiuksia. tyyliin hiusharjasta kaiki karvat revitty ja laitettu väliin. keittiössä vaaleahiuksinen paistaja :D
epähygieenisyydestä myös valitettiin vuonna 2007 kun kaikki hiki otsassa teki töitä. meillä ei ilmastointi toiminut kesällä ja sisällä yli + 30 astetta !! Ihmekös jos kaikki hikisiä, asialle ei vain mahtanut mitään.. keittiössä lähemmäs + 40 astetta.. :/
joku aika sitten itse valitin felixille homeisesta suklaamanna vanukkasta. päiväystä olisi ollut jäljellä ainakin viikko, jokin vaan mennyt pieleen. sain mansikkahillon ja 2dl smoothien postissa kotiin :)
[/quote]
Öö kyllä meidän kaupassa saa tällaisen palvelun aina. Siis kerrotaan mikä omena käy ja vinkkiä mitä muuta siihen tulee, jos myyjä ei osaa itse niin käy hakemassa reseptin. K-kauppias hoitaa homman mutta tää kyseinen myyjä taitaa olla S-puolella...
[/quote]
Stockalle oli joku mummo palauttamassa kukkasta, siis sellaista joka oli ruukussa. Oli kuulemma kuihtunut liian nopeasti. Myyjä otti palautuksen vastaan, kun mummo sanoi siihen, että haluaa tietenkin ruukkunsa takaisin. Ja kun myyjä oli irrottelemassa kukkaa ruukusta, niin tämä mummo oli jatkanut, että ottaa mullat kanssa.
On pelkkä SUOSITUS että maksamattomasta laskusta lähetetään muistutus. Missään tapauksessa se ei ole pakollinen. Laskun voi lähettää perintään ilman muistutusta.
varmaankin lukea ensin se perintälaki ennen kuin alkaa ladella tällaisia "totuuksia".
Eli, ei ole mikään suositus vaan ihan pakollinen toimenpide.
Itsekin ennen työskennellyt K-kaupassa, eikä siellä mitään koulutettu tuotteista. Kuhan osasi tavarat hyllyyn nakella ja tilata oikeita määriä.
Se, joka ollut monessa eri kaupparyhmässä.
Kassakoneen opettelet ja tilaamisen. Tyhjennät pullokoneen ja jopa veikkauksen opettelet ITSE! Kukaan ei perehdytä mihinkään. Ei helkatti opetella itse ruuasta tai ruuan laittamisesta itse omalla ajallaan työnantajan hyödyksi!
ihmiset tulivat valittamaan kun esim. iiris kuoli. (Iiris ei kestä paria päivää kauempaa koskaan)
oli K-kauppa missä tämä tapahtui. Viestisi perusteella teidän kaupassa kerrotaan mitä kaikkea voi tehdä vehnäjauhoista (ja annetaan vielä pikkutarkat valmistusohjeetkin) jos asiakas kertoo niitä tulleensa ostamaan? Eli kaikki noin 5 miljoonaa ruokaa mihin vehnäjauhoa voi käyttää. Tuskin. =D Ja vaikken leivontaihmisiä itse olekaan, niin uskoisin että mitä tahansa omenaa voi käyttää, riippuen minkä makuisesta tykkää.
Olen töissä K-ryhmän kaupassa, kyllä. Ja ei,en ole kauppias. Ja leivontaan käy parhaiten Granny Smith (tän nyt tietää aivan kaikki) koska se on happamampi. Jos leivot jollain muulla, tulee turhan makeaa. Makuasia toki, mutta Granny Smith on ihan yleisesti tiedetty leivontaomena. Meillä kyllä on aina töissä joku joka osaa neuvoa vaikka siitä vehnäjauhosta, ja jos ei muuta osaa niin katsoo koneelta. Vähintään joku perusresepti heitetään lonkalta.
OT voin kertoa, että K-puolella testataan näitä myyjien taitoja kertoa reseptejä ja opastaa asiakkaita. Toiset K-kauppiaat eivät panosta tähän opiskeluun, meidän kauppiaamme panostaa. Jos olet ollut K-kaupassa töissä niin kaipa tiedät kisankin, missä näitä taitoja sitten punnitaan.
laittoi miehensä vaatimaan uutta pöytää, koska vaimo oli tehnyt siihen itse puukolla syvän ja ruman viillon
valittamaan kuinka tiskiltä ostettu maksa oli ollut huonoa. Pappa oli väärässä kaupassa mutta jankkasi vaan kunnes vihdoin tajusi että tässä kaupassa ei ole palvelutiskiä.
Tässä parit mielenkiintoiset reaktiot reklamaatioon tiskin molemmilta puolilta:
Itse olen valittanut vaikka mistä. Viimeksi tällä viikolla siitä että Ticket to Heavenin vauvan makuupussissa on vaaralliset 30 cm pitkät kiristysnarut aivan vauvan pään vieressä hupussa, ja lapseni 4 kk sai itsensä niihin solmuun viuhtoessaan. Pelästyin tietysti hemmetisti. Ja Ticketin nettisivuilla on varoituksia lukemattomista muista tuotteista jotka eivät ole menneet tarkastuksista läpi, kehottavat asiakkaita poistelemaan naruja. Tyrmistyttävintä oli kuitenkin maahantuojan asenne. Hän sanoi vaan että ainahan voit ottaa sakset kauniiseen käteen ja katkaista narut jos ne häiritsee. Niinpä niin, toivottavasti tuotteen nimi ei ole enne...
Cafe Picnicissä työskennellessäni yksi mies kävi joka lauantai kahvilla ja urputti milloin mitäkin, vaikka että pullat olivat liian raakoja, tai liian paistuneita jne. Kerran hän sanoi: "Sinä se vaan jaksat hymyillä vaikka minä tulen tänne joka lauantai valittamaan." Minä väläytin maireimman hymyni ja vastasin: "No, minä laitan tuosta korvasta sisään ja tuosta ulos." Eipä urputtanut ukko enää ikinä.
Kerran tilasimme kotiin pihvit jostain halpispaikasta. Kauhea nälkä, ja kuljetuksessa kestää 1,5 tuntia. Kun ne lopulta saapuvat, pihvi on niin kovaa että sitä ei saa syötyä. Soitan ravintolaan, ja myyjä on sitä mieltä että minun pitäisi soittaa heidän tukkuunsa ja valittaa lihan laadusta. Minä jouduin vähän valaisemaan että miten tämä kuvio nyt menee, kenen tehtävä on hoitaa yhteydet tukkuun jne.
kerro kauppa niin me tullaan heti teille asiakkaiksi kun teiltä saa PALVELUA...
Kyllä se on yleisesti tiedetty juttu että K-kaupoissa on mestarimyyjäkisat... Joihin liittyvät opukset muuten opiskellaan palkattomalla vapaa-ajalla.
99% kauppiaista ei kouluta työntekijöitä mitenkään muuten kuin pakolliset systeemit. 
sain haukut huonosti tehdystä työstä, kun hotellihuoneesta löytyi elävä hämähäkki.
Ja toisen kerran kun morsiuspari oli mennyt hääyötään viettämään niin olivat pöyristyneitä, kun huoneessa oli roskia, sukulaiset oli vienyt sinne jotain rekvisiittaa.
mun mieleeen tulee nyt uskomattomin valitus;yheksänkymmentäluvun lopulla perhetuttumme löysi 10000suomen markkaa eräästä töölöläisestä rappukäytävästä kassista joka ulkonäön perusteella kuului vanhukselle.Rehellisenä vei rahat poliisiasemalle.Poliisi ilmoitti et jos ei omistajaa löydy,löytäjä saa pitää.Noh,kuinkas ollakaan poliisi soitti joskus vuoden päästä et rahoja ei ole haettu eli tuttuni saa ne mut virallisia teitä hänen pitää maksaa veroa joka oli37% summasta.Se valitti pitkään sitä et pitikin vaivautua,olisin jättänyt siihen jos oisin tienny et kaiken vaivan jälkeen verottaja vie noin paljon.??Mä en vieläkään tajua sitä ihmistä,mun laskujen mukaan se sai silti ilmasta rahaa yli 5000mk ja ruikuttaa miten vähän sai kymppitonnista.
Meidän pienessä ässässä oli kiva liha- ja kalatiskin poika joka muisti lihattoman ja laktoosittoman ruokavalioni ja tiesi että mitään lisäaineitakaan en halua syödä. Häneltä menin huumorilla aina kysymään että "Mitäs me tänään syötäis?" ja aina tuli joku ehdotus.
Kerran hänelle oli tulossa kasvissyöjäkavereita grillaamaan, ja hän kysäisi vuorostaan minulta että mitäs niille voisi laittaa. Oli kiva saada kerrankin auttaa toisinpäin :D
olin aikanaan Askossa sisustusmyyjänä. Oli juuri tullut kuorma jotain puisia säilytyslaatikoita joita purkasin pahvilaatikoista ja hinnoittelin samalla hinnoittelukoneella. Eikös siihen pölähtänyt joku keski-ikäinen eukko joka nappasi juuri pahvilootasta nostamani laatikon käsiinsä ja alkoi valittaa siitä ettei siinä ole hintaa! Hemmetinmoinen räksytys alkoi siitä että hinta pitää olla esillä. En kauaa kuunnellut vaan sanoin kesken jäkätyksen että "niin, minä olen tässä juuri niitä hinnoittelemassa", lätkäisin hintalapun laatikkoon ja käännyin jatkamaan hommiani. Jonnekin se siitä kai lähti jatkamaan kitinäänsä.
Kannattaa
varmaankin lukea ensin se perintälaki ennen kuin alkaa ladella tällaisia "totuuksia".Eli, ei ole mikään suositus vaan ihan pakollinen toimenpide.
itsekin ymmärtää lukemansa ja suhteuttaa se perintälakiin. Ennen perinnän aloittamista tulee lähettää maksumuistutus. Se on totta.
Velkoja voi kuitenkin antaa laskun perimisen perintätoimistolle toimeksiannoksi ilman maksumuistutusta. Käytännössä siis perintätoimisto lähettää maksumuistutuksen ensimmäisenä toimenaan.
Joten kyllä, vastaamasi viestin väittämä "Laskun voi lähettää perintään ilman muistutusta" pitää paikkansa.
Ja edelleen toki liittymän voi katkaista ilman erillistä ennakkoilmoitusta.
Taidat itse olla K-ryhmän kauppias :D
Ole vain itse kiltti ja selitä niille asiakkaillesi omenoista. Et itsekään kouluta työntekijöitäsi vai oletatko, että itse opiskelevat, miten mustajuurta käytetään vai mikä on avokadon paras kypsyysaste?