Kotivakuutusta ei saa jos luottotiedot menneet!
Joten köyhillä voi just olla näitä luottotietohäiriömerkintöjä eivätkä siis saa kotivakuutusta. Sen pitäisi olla lakisääteinen kaikille, ehkä...
Kommentit (63)
Talous pyörii velkarahalla. Siihen kuuluu se riski, että aina joskus on joku, joka ei pysty maksamaan velkaansa. Silti kansantaloutemme vaatii sitä, että varman päälle ei voi aina pelata. Sitä paitsi sopiva velkaantuminen pitää porukan töissä. On pakko lähteä aamulla töihin, että saa ne asunnot, autot ja matkat maksettua, ja hyvässä lykyssä luotot niistä.
Tarkoitan, että neuvosi ovat huonoja. Velkaantuminen on ihan suotavaakin tässä talousjärjestelmässä. Jotkut aina sotkeutuvat siihen, mutta kokonaisuudessaan homman pitääkin pyöriä näin ja niitä sotkeutuvia ei kannata liiaksi syytellä. se on pelin henki!
vielä. Lasten kanssa eletään alle köyhyysrajan, koska menin luottamaan väärään ihmiseen. Heidän isäänsä. Samanlaisia tapauksia on paljon. Myös niitä jotka ovat tästä syystä l.tiedot menettäneet. Oma vika tietysti että rakastuu väärään ihmiseen, mutta siksikö pitäisi lastenkin jäädä taivasalle, te syyllistäjät?
Voi elämä. Sinusta yrittäjyys pitäisi kieltää? Kukaan ei saa kokeilla. Oletkos koskaan ajatellut, että yrittäjyyteen kuuluu riski ja joskus se realisoituu? Kukaan ei taatusti perusta yritystä tehdäkseen konkurssin. Ameriikoissa, jossa yrittäjyys on kunniassa, yrittäjää pidetään vasta kunnollisena, kun on kerran tehnyt konkurssin. Siinä oppii ja sen jälkeen pitäisi olla mahdollista aloittaa tyhjältä pöydältä. Yrittämisen, villienkin ideoiden kanssa, pitäisi olla hyvin helppoa ja ihmisiä rohkaista riskinottoon. Vain niin saamme kansantalouteen hyvää!
Minä tunnen monia entisiä yrittäjiä, jotka ovat tähän asti siivonneet vuosien 1991-1993 konkurssiaallon velkaongelmiaan. Sinä tuskin olet oikea ihminen kertomaan, kuinka huonoja olivat yritysjohtajina. Aika moni oli ja oletko sitä mieltä, että heitä pitäisi rangaista ja rangaista vuosikymmenestä toiseen? Onneksi lainsäätäjille tuli sentään joku tolkku ja velkojen ulosottokelpoisuuden aikaa rajattiin!
Vai oliko syy se ettet yrittäjänä ollut tarpeeksi pätevä johtamaan yritystä oikein??
Niin tai näin olen iloinen, että Suomessa on tämä luottotietojen menetyskäsittely olemassa!!
NYT rahattomat ei voi ostaa toisten piikkiin tavaroita tai muutakaan.Kirjoitan tän vaikka itsellänikin kerran nuoruudessa meni luottotiedot mutta mä OPIN äkkiää!!
ihmisenä ja paljon. Olin nuori ja villiinnyin helposta rahasta, pikavipeistä ja osamaksuista. Kaikkea oli helppo maksaa erissä takaisin, ei kuitenkaan kun on kymmenen eri tuotetta mitä maksaa takaisin. Työ meni alta ja maksukyky myös. Yhdestäkään pikavipistä en ole saanut merkintää, mutta esimerkiksi lehtitilauksesta olen saanut.
Minusta ei näe päällepäin, että minulta on mennyt luottotiedot. Velkaa on noin kolme tonnia, palkasta menee osuus näiden velkojen maksuun. Minusta on 'vapauttavaa', kun en saa esimerkiksi pikavippiä tai muuta turhaa mistään. En saa osamaksulla mitään myöskään. Jos esimerkiksi pesukone menee rikki, säästän rahaa uuteen. Se fiilis, kun omalla rahalla ostaa suoraan omakseen jotain, on paljon parempi kuin se, että maksaa kaksi vuotta jotain ostamaa tavaraa takaisin. Minulla on laaja kotivakuutus. Soneralta saa puhelinliittymän/puhelimen jne, kun maksaa 350€ takuun. Sonera vähentää tulevat laskut tuosta maksetusta 350€:sta, jonka loputtua alat saada laskun kotiin. Näin meillä :) Onhan tuo iso raha alkuunsa, mutta minun ei pitänyt maksaa vuoteen 'mitään' puhelimesta+liittymästä = yksi huoli vähemmän. Keinoja 'normaaliin' elämään löytyy, kun niitä jaksaa etsiä. Voimia kaikille! Ihminen tekee virheitä, mutta niistä myös oppii.
eikä ole tarvinnut maksaa takuita tai vuotta kerrallaan. Saatiin Tapiolasta ja siellä on kaikki muutkin vakuutukset ja ne ollaan kaikki maksettu ajallaan.
Meillä on myös Soneralta netti (takuus oli 200e, sen sai takaisin 6kk jälkeen) ja puhelimet (5kpl) liittymineen myös, ei takuita tarvinnut, no, lapsilla on prepaidit.
Meillä on myös maksutv, ei takuita ja vuokra-asunto on nyt neljäs tässä kahdeksassa vuodessa ja kaikki on saatu ilman eri kommenvinkkejä.
On se vähän itsestäkin kiinni miten esittää asiansa. Me ollaan aina sanottu, että voidaan tietysti maksaa takuut tai etukäteen tmv ja vain pari kertaa on tarvinnut tosiaan. Netti siis, kaks eri kertaa kun muutettiin. Eka nettiliittymä oli Elisan.
Ja kotivakuutus on sellainen "kaikenkattava". Toki meillä ei vakuutuksista tmv olekaan mennyt ne luottotiedot, ehkä ne katsoo mistä syystä ne on menetetty, meilläkin syy on miehen (entinen) yritystoiminta ja se, että tyhmät pistimme rahamme ja nimemme molemmat siihen.
Olisi ollu fiksumpaa kun olisi ollut vain toinen niin toinen olisi vielä "puhtailla"..
Ja näille utelijoille: Joo, oltiin tyhmiä. Mutta meilläkin isoin tyhmyys liittyi siihen, että uskoimme ostajien maksavan laskunsa ajallaan ja iso kansallinen rakennusfirma meidät kaatoi. Tosin sen osuus täällä meilläpäin kaatui sen jälkeen... Kaikenlaista vilppiä sieltä sitten paljastui, mutta ei se meitä enää lohduttanut.
Mutta itsepä suomme saimme aikaan ja itse siellä tarvomme.
NE JOTKA TÄÄLLÄ PUOLUSTELEVAT VELATTOMIA, TAITAVAT ITSE OLLA VAKUUTUSYHTIÖISSÄ TÖISSÄ...
Ei niillä tavallisilla tuilla kyllä mitään ongelmia/velkoja maksella. sitä paitsi, moni on menettänyt luottotietonsa ainakin osittain ilman omaa syytään. Minä otin lainan ex-mieheni nimissä, ja eron tullessa mies häipyi maasta, velat jäivät minulle,eikä ollut varaa maksaa kuukausieriä. Nyt olen niitä ulosoton kautta maksanut jo vuosikaudet, loppu häämöttää, n.8000 euroa jäljellä. Nyt en saa asuntoa uuden työpaikkani läheltä, siis samasta kaupungista, koska en saa kotivakuutusta jonka vuokranantaja vaatii. Eli, tässä käy nyt niin, että en voi ottaa työpaikkaa vastaan, vaan joudun tosiaan jäämään tukien varaan vaikka kykyä ja halua on työskentelyyn, vaikkei nykyisellä paikkakunnallani ole enää työskentelymahdollisuutta minulle.
Mulla on vakuutukset ja autokin osamaksulla. Ei juurikaan mitään mitä kaipaisin. Kännykän avaamiseen riitti 500 euron maksu. Kaikki sujuu hyvin!
ihmisenä ja paljon. Olin nuori ja villiinnyin helposta rahasta, pikavipeistä ja osamaksuista. Kaikkea oli helppo maksaa erissä takaisin, ei kuitenkaan kun on kymmenen eri tuotetta mitä maksaa takaisin. Työ meni alta ja maksukyky myös. Yhdestäkään pikavipistä en ole saanut merkintää, mutta esimerkiksi lehtitilauksesta olen saanut.
Minusta ei näe päällepäin, että minulta on mennyt luottotiedot. Velkaa on noin kolme tonnia, palkasta menee osuus näiden velkojen maksuun. Minusta on 'vapauttavaa', kun en saa esimerkiksi pikavippiä tai muuta turhaa mistään. En saa osamaksulla mitään myöskään. Jos esimerkiksi pesukone menee rikki, säästän rahaa uuteen. Se fiilis, kun omalla rahalla ostaa suoraan omakseen jotain, on paljon parempi kuin se, että maksaa kaksi vuotta jotain ostamaa tavaraa takaisin. Minulla on laaja kotivakuutus. Soneralta saa puhelinliittymän/puhelimen jne, kun maksaa 350€ takuun. Sonera vähentää tulevat laskut tuosta maksetusta 350€:sta, jonka loputtua alat saada laskun kotiin. Näin meillä :) Onhan tuo iso raha alkuunsa, mutta minun ei pitänyt maksaa vuoteen 'mitään' puhelimesta+liittymästä = yksi huoli vähemmän. Keinoja 'normaaliin' elämään löytyy, kun niitä jaksaa etsiä. Voimia kaikille! Ihminen tekee virheitä, mutta niistä myös oppii.
Täysin totta :) Vielä 4tonttua velkaa mutta puolessa vuodessa nekin hoidettu alta pois ja pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä. Rahankäyttöä oppinut kyllä kantapään kautta.
maksamaan ex-mieheni aikaisia velkoja, jotka olivat minun nimelläni (halusin auttaa velkaanutnutta miestäni, olin tyhmä. Koko ajan olen käynyt töissä ja palkasta menee osa ulosottoon. Ensi kuussa menee viimeinen velka ja sitten saan taas koko palkan omaan käyttöön. Silti pankki sulki korttini yllättäen viime kuussa maksuhäiriömerkinnän takia. Siksi yllättäen, koska sama maksuhäiriömerkintä on ollut jo 2 vuotta. Ko. pankin asiakkaana olen ollut 20 vuotta ja laskut eivät ole olleet myöhässä. Tililläni on myös rahaa n. 4000 euroa, joten ihmettelen todellakin pankin toimintaa.
ja ihan hyvin saatiin kaikki vakuutukset ilman mitään sanktioita... Siis lapsen vakuutusta myöden. Toki, mies on jo kaikki velkansa pois maksanut, ja tästä ei ole enää jäljellä kuin nuo merkinnät. Saattoi vaikuttaa. eli raha-asiat kunnossa, ainoastaan tahraa on paperilla hänen kohdallaan. :) Itselläni vielä on vähän velkaa jäljellä, ja sitten onkin kokonaan talous kunnossa!
Meillä kävi samankaltainen juttu. Ota yhteyttä pankkiin, mistä sinulla on laina. Myös luottotiedoton voi saada lainaa (asunto) ja kotivakuutuksen pankin kautta takaajia ja omaisuutta vastaa.
Ainakin POP-pankista. Suosittelen tämänpäiväisen kokemuksen perusteella erittäin lämpimästi. Asiat tuppaa aina jotenkin järjestymään.
Vakuutusyhtiöt on vielä ahneempia paikkoja ku pankit. Terroristien kans voi nevotella, mutta ei näköjään vakuutusyhtiöitten.
Olen luottotiedoton ja minulla on kotivakuutus.
Jos vaikka tappais jonkun niin ainakin pääsisin lämpimään koppiin, eikä kotivakuuksia tarvittas... Mutta pitää harkiten miettiä, ketkä ovat uhrit. (VAKUUTUSYHTIÖT... VINK VINK...)
Kunnon liittymänkin saa, kun maksaa käsirahan. Osamaksulla saa, kun maksaa käsirahan. Ei pidä elää yli varojensa, niin ei mene luottotiedot...
Samaa mieltä muiden moralisoijien kanssa. Kukaan ei ajaudu vahingossa luottohäiriömerkintöihin, vaan henkilö on tehnyt jotain mikä sen on aiheuttanut. Jotkut ovat vielä tehneet jotain niin typerää, että se on selvä viesti vuokranantajille, vakuutusten antajille, pankeille yms. että ko. henkilö on iso riski ja siksi voi olla halvempaa olla ottamatta tämä asiakkaaksi. Silloin voi häiriömerkinnän saanut vain katsoa peiliin ja kärsiä se merkinnän säilymisen aika, ja se on hitto ihan oikein. Maksakoot itse ongelmistaan ja selvittäkööt asiansa. Luottohäiriömerkintöjen pitäisi myös vaikuttaa tukiin alentavasti että eivät maksattaisi ongelmiaan veronmaksajilla.
Joskus vaan elämäntilante menee solmuun, ja kun solmut ei aukea tarpeeksi nopeasti- tai onglmia tulee vuoden parin aikana sarjassa. Puskurirahastot on käytetty ja tilanteen pitkittyessä ei uusia saa kertääytä... NO toki sairaudet, työttömyys jne on ihan oma syy? Hometalo ja maksajan etsiminen, oikeudessa tappelu jne on myös ihan oma moka (kuntokartoitetu kohde kyseessä)? TOIVON että joudut vastaaviin ongelmiin, voisi elämänkasomukseesi vähän laajentua!!!!!!!!!!!!
JA suurin moka tässä tietty on ollut se, että meillä ei ole ollut MITÄÄN tukiverkkoja, lähin omainen on viranomainen, niin sanotusti. Eli kun yllättäviä käänteitä tapahtuu, on ne tosiaan revittävä omasta selkänahasta, KAIKKI.
Ei näin tyhmä voi kukaan olla! Kysymys on kuitenkin vain rahasta! RAHASTA! Ei sen isommasta asiasta. Sinä tihkut kostonhimoa ihan kuin luottotietojen menettäminen on asia, jostä pitää ihminen nöyryyttää viimeiseen alennustilaan.
Ja tälläinen juttu teille kaikille mietittäväksi: Miksi juuri 18-vuotiaalla, vanhempiensa niskoilla elävällä, on luottotiedot heti kunnossa, kun samaan aikaan vaikka viisikymppinen, tuhansia laskuja elämässään maksanut ja asiansa hoitanut, voi menettää yhdestä laskusta luottarit ja olla tuota 18-vuotiasta nilkkiä alempana? Tää järjestelmä on typerä. Minusta luottotiedot pitäisi alkaa nollasta ja pitkä "plushistoria" ei pitäisi nollaantua yhdestä tapauksesta, jos sen hoitaa pois. Toki "bonarit" laskisi, muttei sentään tuon 18-vuotiaan alapuolelle kerrasta.
Ja mitä sinä tiedät ihmisten kohtaloista? Te näette silmienne edessä ihmiset, jotka vetää pikavippejä saadakseen juhlia ja ostaa uudet farkut. Todellisuudessa useimmissa luottotietojen menetyksessä on kyse pidemmästä tapahtumaketjusta, jossa ihminen on enemmän tai vähemmän syyllinen itse tapahtumaan. Monessa tapauksessa kyse on ihan siitä "paskasta" tuuristakin. Sama olisi voinut tapahtua sille jeesustelijalle toisissa olosuhteissa.
Korostettakoon, että nuorempana minäkin suhtauduin asioihin noin. Myöhemmin olen elämässäni tavannut ihmisiä, joilla on raha-asiat menneet solmuun. Joidenkin kohdalla vastoinkäymiset on olleet niin kovia, että harva meistä muistakaan olisi selvinnyt niistä kolhuitta. Itsellä on luottarit aina ollut kunnossa, mutta julkisella virassa opettajana, terveenä pysyneenä ja vielä perintöjäkin saaneena, en todellakaan jaksa nähdä elämää enää musta-valkoisena. Olen onnekas, kaikki eivät ole yhtä onnekkaita!