Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotivakuutusta ei saa jos luottotiedot menneet!

Vierailija
16.01.2011 |

Joten köyhillä voi just olla näitä luottotietohäiriömerkintöjä eivätkä siis saa kotivakuutusta. Sen pitäisi olla lakisääteinen kaikille, ehkä...

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa koko vuoden vakuutus kerralla.

Kauheaa moralisointia näissä vastauksissa! Kyllä huomaa, ettei ole elämänkokemusta tai/ja empatiakykyä ihmisillä. Ja vielä vauvalehden palstalla - lapset huostaan tuollaisilta kovanaamoilta, niistähän tulee tunnevammaisia.

Vierailija
42/63 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa koko vuoden vakuutus kerralla.

Kauheaa moralisointia näissä vastauksissa! Kyllä huomaa, ettei ole elämänkokemusta tai/ja empatiakykyä ihmisillä. Ja vielä vauvalehden palstalla - lapset huostaan tuollaisilta kovanaamoilta, niistähän tulee tunnevammaisia.

ja heitellä loukkavia ja arvostelivia kommenteja. Todellisuudessa näillä "kovanaamoilla" ei oo munaa mihinkään. Pelkurit..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko huomauttaa et köyhyydellä ei ole mitään tekemistä luottotietojen menettämisen kanssa.Köyhyys ei tee ihmisestä moraalitonta eikä pahaa eikä rikollista.Suurin osa köyhistä osaa hoitaa vähät raha-asiansa todella hyvin.Tutkimustenkin mukaan maksuhäiriöitä on suomessa vähiten köyhyysrajan alla elävillä.

Lehdissäkin on jatkuvasti miten hyvin tienaavat julkkiksetkin jättää laskut,vuokrat,verot yms.maksamatta.

Vierailija
44/63 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että merkintä pysyy vaikka laskut olis maksettukin. Meillä tuli muuton aikaan laskumuistutukset epäsäännöllisestä laskusta vanhaan osoitteeseen, jostain syystä posti ei sitä kääntänyt. Yhtäkkiä oli 300e lasku postilaatikossa ja vaikka heti maksoin pois niin luottotiedot meni neljäksi vuodeksi.

Luottotiedot menetetään oikeuden kautta.Ei sillä et postilaatikkoon ilmestyy kirje.

Vierailija
45/63 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kohdannut tälläistä loanheittoa luottotiedottomia kohtaan. No minä en niistä välitä, tukehtukoot omaan erinomaisuuteensa. Ja siitä kotivakuutuksesta, ei mulle ole tullut siitä mitään sanktioita vaikka ne luottotiedot nyt meni. Olen ollut saman vakuutusyhtiön kanssa parikymmentä vuotta tekemisissä ja maksanut samalla tavalla kotivakuutusta kuin nyt luottotiedottomana.

Mitä ihmeen tukia se yksi tarkoitti? En minä saa mitään tukia paitsi tietysti lapsilisän. Vai pitäiskö siihenkin puuttua? Veroja maksan joka kuukausi kiltisti että narisijat saavat nauttia vaikkapa subjektiivisestä päivähoidosta ja lekotella kotona kun lapsiparka on "virike"säilössä.

Vierailija
46/63 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin voi pitää paikkaansa. Oikeuden kautta menevät muut laskut, mutta esim. lainat, luottokortit ja vastaavat saa se velkoja laittaa suoraan luottotietoihin jos ei ole maksanut laskujaan. Niissä tapauksissa siis ei tarvitse mennä oikeuden kautta.

että merkintä pysyy vaikka laskut olis maksettukin. Meillä tuli muuton aikaan laskumuistutukset epäsäännöllisestä laskusta vanhaan osoitteeseen, jostain syystä posti ei sitä kääntänyt. Yhtäkkiä oli 300e lasku postilaatikossa ja vaikka heti maksoin pois niin luottotiedot meni neljäksi vuodeksi.

Luottotiedot menetetään oikeuden kautta.Ei sillä et postilaatikkoon ilmestyy kirje.

Vierailija
47/63 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa jos terveys on mennyt

tämä on näitä elämän veemäisiä juttuja :(

Vierailija
48/63 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mennyt sossuun laskupinojesi ja miehesi lääkärintodistuksen kanssa?

Vierailija
49/63 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oliko syy se ettet yrittäjänä ollut tarpeeksi pätevä johtamaan yritystä oikein??

Niin tai näin olen iloinen, että Suomessa on tämä luottotietojen menetyskäsittely olemassa!!

NYT rahattomat ei voi ostaa toisten piikkiin tavaroita tai muutakaan.

Kirjoitan tän vaikka itsellänikin kerran nuoruudessa meni luottotiedot mutta mä OPIN äkkiää!!

Vierailija
50/63 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa on paljon ja tarvitsenkin ihmeen, että ne maksetuksi saan. Nyt teen kolmea työtä, jotta saan ne maksettua. Nukun noin 3 tuntia vuorokaudessa...muuten teen vain töitä. Nyt yritän miettiä neljättä työtä, jota voisin tehdä yhtä aikaa yhden toisen työn kanssa.

Olen kohta kolme vuotta tehnyt tätä tahtia töitä ja tietysti kesäloman aikaan otan itselleni aina kesätyön, jotta kolme työtä pyörii yhtäaikaa. Mutta nyt olen väsynyt ja minusta tuntuu, etten jaksa enää.

Vaihtoehdot siis tällä toisen luokan kansalaisella on a)jatkaa samaa tahtia tai b) tappaa itsensä eli luovuttaa.

Vierailija
51/63 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosiaan syyttäisi ketään muuta että möhlin raha-asiani. Olin nuori, 17-18v kun jäi laskuja maksamatta tyhmyyksissä ja takasin yhden kaverin lainan (tässä tietty voisi kysyä pankilta miksi ottivat takaajaksi 18v opiskelijan...)

Mutta enivei, velkani olen maksanut ja pian saa luottotiedot takaisin, huh helpotusta.

MUTTA kyllä voin kaikille jeesustelijoille kertoa, että jos raha-asiansa tässä maassa sotkee, niin siitä saa kärsiä. Lyön vetoa, että raiskaajat,tappajat ym. pääsevät helpommalla kuin se, joka jättää laskunsa maksamatta.

Vierailija
52/63 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli yk joukoissa ja sillonen kihlattu piti hoitaa kotona laskut jne mutta olikin laittanut rahat ihan muuhun ja pimitti miheltä karhulaskut, kun sai asiasta tietää oli jo liian myöhäistä. Toki jo nyt asiat ok.

Vierailija
53/63 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoret ihmiset paheksuu toisia luottotietojen menetyksestä. Eläkää sitä elämää hiukan, niin huomaatte, ettei kaikkea pystykään ennakoimaan.

Mun miehellä meni luottotiedot ja ei todellakaan huolimattomuuttaan. Hän on 20 vuotta raatanut takapuoli ruvella, työllistänyt ihmisiä ja maksanut tuhansia ja tuhansia laskuja ihan ajallaan. Sitten ei vaan pystynyt ja kaikki meni. On täysin käsittämätöntä, että joku 18-vuotias räkänokka asuessaan kotona on automaattisesti luotettavampi raha-asioissa kuin 45-vuotias ihminen, jolla on pitkä kokemus isojen rahojen hoidosta ja niistä tuhansista, luultavasti kymmenistä tuhansista maksetuista laskuista on jäänyt viisi maksamatta konkurssin takia. Tuo 18-vuotias ei ole koskaan vastannut yhtään mistään. Suomeen pitäisi luoda laajempi luottorekisteri. Sellainen, jossa on pitkältä aikaväliltä maksuhistoria ja luottotietojen "arvo" määräytyy laajemmin kuin nyt.

Vierailija
54/63 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella se elämäntilanne on vaan voinyt kääntyä päinvastaiseksi. Työttömyys,sairaus,ero jne, tai sitten vaan yksi asia on johtanut toiseen ja mopo karannut käsistä. Harva kuitenkaan tahallaan antaa luottotietojen mennä. Toki luottotiedoton saa kotivakuutuksen, pitää kuitenkin maksaa vuosi ns takurahaa sama asia liittymien kassa.

juuri näin, itselläni oli tulot 2008 noin 43Tonnii, sitten firma lomautti 6kk, sen jälkeen kouluun opiskeleen uutta alaa...2v. koulun aikana maksoin 500e/kk lainoja pankkiin ajallaan, ne eivät vieläkään ole ulosotossa, tähän asumis ja autonkäyttökulut + muut safkat jnejne, siitä voi jokainen ihan itse laskea mihin se liitonpäiväräha+ koulutusraha riittää...eli ulosottoon meni kaikkea pienempää kun makselin tuota ISÄNI takaamaa isompaa lainaa ajallaan että sen ei tarvitse SIITÄ kärsiä...no nyt en sitten ole vielä saannut KOTIVAKUUTUSTA tähän uuteen boxiin mistä käyn VAKITUISESSA uudessa työssäni !!!!

Vierailija
55/63 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on aina muiden vika jos luottotiedot on menneet ja on köyhä? Reppana-asenteella sitä köyhänä ja kurjana pysyykin

kuka näin väittää? Tottakaihan se yleensä on itsestä kiinni, mutta olosuhteita ja elämäntilanteita on niin erilaisia ja nekin voivat vaikuttaa.

Itse olen myös menettänyt luottotietoni. Äitini kuoli kun olin 20, en osannut käsitellä asiaa ja vähän väärällä hetkellä aloin seurustelemaan ja koitin suruni hukuttaa siihen. Sitten mies jätti (jälkeenpäin ajateltuna ei niin ihme) ja se ja aikaisempi suru alkoivat kaatua päälle. Uusi, vieras paikkakunta joten kavereitakaan ei ollut ehtinyt tulla joten rauhassa sai erakoitua ja olla yksin. Apua koitin saada useammankin kerran, mutta vastauksena oli aina se tuttu, että jonot on niin suuret ja sinulla ei kuitenkaan tunnu mikään olevan hätänä (en nukkunut öisin ollenkaan, parin päivän välein sitten kun oli tarpeeksi väsy, nukuin...oli aivan sama nousenko sängystä ylös koko päivänä ja usein en noussutkaan kuin vessassakäyntiä varten. Söin kun jaksoin ja laihduin 15kg jne).

Viimein kuitenkin sain apua, kiitos yhdelle ihanalle ihmiselle. Pääsin hoitoon, diagnoosina vaikea masennus. Tänä päivänä olen jo tervehtynyt, niskassa painaa parin tonnin velat, mutta ainakin olen terve ja hengissä. Ja ikää kuitenkin vasta 25 ja velkaa tosiaan vain jokunen tonni, niin ehdin varmasti ne maksaa pois ja päästä taas kunnialliseksi kansalaiseksi (:DDD)

Toki joku voi lytätä sanomalla, että selityksiä selityksiä ja oma moka. Mutta en välitä.

Vierailija
56/63 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, ettette ole mokanneet missään ikinä!!!! Joo me luottotiedottomat ollaan mokattu ja TODELLAKIN SE TIEDETÄÄN. toiset on mokannu pahemmin ku toiset. Ja kun kysytään neuvoa mokamme aiheuttamiin ongelmiin, niin emme tarvitse vastausta iteppä mokasit. TIEDÄMME SEN! Meissä mokanneissa on myös niitä, jotka haluaa korjata mokansa. Tiedämme sen, että mokat aiheuttaa ongelmia/vaikeuksia, mutta toivomme jonkinlaista kohtuullisuutta. Esimerkiksi tässä kotivakuutus-asiassa ymmärtäisin hyvin, että omalla kohdalla vakuutusyhtiö vaatisi vakuutusmaksut ennakkoon. Ensimmäinen (vuoden) erän maksaisin ennen kuin vakuutus tulee voimaan, ja taas seuraava vuoden maksu erääntyisi niin että, jos en maksaisi sitä, kerkeisi vakuutusyhtiö hyvin katkaista vakuutuksen siihen kuin maksettu kausi loppuu.

Mitä tulee noihin tukiin, niin kyllä olen kaikista epäluotettavin henkilöluottotietojen mukaan, silti joka kuukausi palkastani menee 28% veroihin. Vuosia veroja maksaneena, lähes ilman tukija eläneenä(lapsena sain lapsilisän+n.100€ koska olen orpo), opintotukia en ole nostanut, vaan tehnyt töitä, asumistukee taisin jossain vaiheessa saada kuukauden tai kaksi. Nyt koen, että OLEN MAKSANUT NIITÄ VEROJA SEN VERRAN, ETTÄ VOIN HYVÄLLÄ OMALLA TUNNOLLA MENNÄ KÄYTTÄMÄÄN VELKANEUVONTAAN TEIDÄN KUNNIALLISTEN VERONMAKSAJIEN RAHOJA :P ja vaikka minun verorahoillani on maksettu teidän terveydenhoitokuluja, mahdollisesti oot saanu apteekista kelan korvausta lääkkeistä( nekin rahat tulee veroista)jne. en silti toivo että niitä etuuksia teiltä poistetaan, vaikka olettekin mielestäni mitä olette.

Kukaan meistä, jotka oikeesti halutaan korjata mokamme, ei kaivata sääliä, tarvitsemme hieman empatiaa, kannustusta ja tukea. Antakaa sitä meille niin ei tarvii teidänkää surra mihin teidän verorahat menee. Ja jos ei oo mitään positiivista annettavaa NIIN OLKAA HILJAA!!!

Vierailija
57/63 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa vakuutusyhtiöiden täytyy myötään ns. perusturva joka kattaa esim. tulipalon ja vesivahingot jos ei ole velkaa tai muuta kärhämää (esim. vakuutuspetosta) nimenomaiselle yhtiölle

Vierailija
58/63 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa vakuutusyhtiöiden täytyy myötään ns. perusturva joka kattaa esim. tulipalon ja vesivahingot jos ei ole velkaa tai muuta kärhämää (esim. vakuutuspetosta) nimenomaiselle yhtiölle

Mutta siinä ei tarvitse ottaa taloudellista riskiä, jos on syytä epäillä (luottomerkintä), että asiakkaalla on tai voi olla vaikeuksia suoriutua maksuista.

Näin ollen myyjä saa ilman muuta vaatia takuun, eli esimerkiksi vuoden vakuutusmaskut ennakkoon. Nämä yleensä palautetaan ajan X jälkeen, hyvinkin nopeasti, mikäli maksut hoidetaan ajallaan, muuten rahat saattaa saada takaisin vasta kun sopimus irtisanotaan, olettaen toki että on maksunsa maksanut.

Vierailija
59/63 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. suppea vakuutus luottotietojen takia. Omavastuu on n.700e, mutta parempi kuin ei mitään. Mitään extraa en ole joutunut maksamaan.

Vierailija
60/63 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset