Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä: Mikä on muotia noin 35-vuotiaiden naisten pukeutumisessa?

Vierailija
08.01.2011 |

Olen 170/72, vartalo lähinnä tiimalasi. En halua vielä ruveta pukeutumaan "ajattoman klassisesti", ja kaikki tätimäisyys kammottaa. Toisaalta en halua näyttää miltään wannabe-teiniltäkään.

Jelppikää. Olen palaamassa töihin kotiäitivuosien jälkeen ja pitäisi päivittää vaatekaappi. Töissä ei ole erityistä pukeutumiskoodia, eli kaikki käy.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaatteissa ole sallittuja tai kiellettyjä ikärajoja.

Vierailija
2/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on pian palaamassa takaisin töihin. Mittani ovat 170cm/65kg.Nykyään Espritin liike pelastaa minut pukeutumisongelmilta. Sieltä löydän aina fiksua ja omaa silmää miellyttävää päällepantavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkinut vaatekaappiini mustaa, valkoista, harmaata:

-parit mustat tiukahkot housut, tummat tiukahkot farkut, farkkuhame, legginssejä

-pitkä musta neuletakki, pitkä vaalea neuletakki

(satsaa laatuun!)

-kauluspaitojen sijaan olen tänä vuonna ostanut enemmän tunikamallisia pidempiä kangaspaitoja, joita pidän vyön kanssa.

-väriä vaatetukseen saan pitkulaisilla huiveilla, jotka kietaisen rennosti kaulaan

-ranteeseen voi kiepauttaa jonkin runsaan kaulakorun

-Ostan vaatteeni Stockalta, Zarasta ja Espritiltä

Vierailija
4/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa taas palata kapeisiin lahkeisiin, jopa farkkuleggareihin.

Yhdistelen niitä mekkojen kanssa, siis sellaisten puoleen reiteen yltävien neuleden ja tunikoiden kanssa, joista ei oikein osaa sanoa, ovatko mekkoja vai pitkiä puseroita.

Itse tykkään mm EDCstä, joskus Mexxistä (usein vähän liian tätiä), Your Facesta, Sandwichista, Creamesta.

Tämän tyylinen vaikka in wearilta musttien farkkuleggarien ja saappaiden kanssa:

http://www.inwear.com/DK/item/C37498003/?partner=5343&t_type=src&t_type…

Vierailija
5/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 168cm/55kg, joten vaatteita on helppo löytää. En ole koskaan ajatellut, mitä en voisi käyttää...;) Pukeudun nuorekkaasti ja trendikkäästi, mutta en seuraa muotia orjallisesti. Jakkupukutyyppiä en ole lainkaan, ja en ymmärrä miksi kolmevitosen pitäisi sellaista alkaa käyttämään..jos töissä pitää pukeutua virallisemmin (onneksi mun ei tarvitse!)niin siistimnpää vaatetta löytyy just esim. Zarasta. Itse en muuten tajua mikä Your Facen vaatteissa viehättää? Huonoa laatua+ ihan liian ylihinnoiteltua...kamalia jos suoraan sanon.

Vierailija
6/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon voi sitten lisäillä ties mitä muodinmukaisia kotkotuksia, jos nyt edes haluaa :) Kauluspaitoja en oo osannut koskaan käyttää ja suosikkini onkin 3/4 -hihalliset topit ja siinä päällä kunnon materiaalista valmistettu neuletakki (niitäkin on vaikka kuinka montaa sorttia ja kivanmallisia: viimeisimmäksi ostin empirelinjaisen, sitä ennen kietaisuneuleen jne), mustat suorat housut on kuuluneet garderobiini aina, farkkuja en tykkää pitää ollenkaan. Käytätkö hameita? Älä nyt mitään jakkupukua

ensimmäiseksi hanki, jos et ihan oikeasti aio käyttää kanssa. (Kunnon materiaalista valmistettu maksaakin reippaasti...)

pötkö. Mittaa 175/70kg. Tällaista mainitsemaasi tyyliä haluaisin oppia käyttämään. Ihan trikoopaidan päälle jokin kaunis neuleliivi tms ´, mustat housut... Hyvä työasu. Farkkuja olen vähentänyt, koska istuvia ja kivoja en tunnu löytävän.

Vierailija
7/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimalasi-ihmisen on aika helppo löytää kivoja asuja kun voi vyötä käyttää uumalla. Itse en oikein voi, kun uumaa ei ole.. Mutta suosimani työasu on viime aikoina ollut mustat kapeat housut, trikoopaita ja päällä sellainen napiton, pitkä neuletakki (helmat edestä pitenevät). Se on mielestäni ihan ok asu. Kunpa vain löytäisin näitä kivoja neuleita jostain lisää. Myös kietaisupaita/mekko oli mukava muttei missään ole silmiin osunut.

Vierailija
8/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus Your facelta löytänyt hyviä "sattumia", en kyllä ole suuri fani.

Mutta esim syksyn mallistosta tämä on ihana:

http://www.yourface.fi/fin/autumn2010.php?seasonid=19&offset=0&producti…

Laatu on ollut your facella tähän mennessä hintansa arvoista, trikoopaidat kestävät lökähtämättä.

Vierailija
9/20 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus Your facelta löytänyt hyviä "sattumia", en kyllä ole suuri fani. Mutta esim syksyn mallistosta tämä on ihana: <a href="http://www.yourface.fi/fin/autumn2010.php?seasonid=19&offset=0&producti…" alt="http://www.yourface.fi/fin/autumn2010.php?seasonid=19&offset=0&producti…">http://www.yourface.fi/fin/autumn2010.php?seasonid=19&offset=0&producti…; Laatu on ollut your facella tähän mennessä hintansa arvoista, trikoopaidat kestävät lökähtämättä.

..mutta muuten laatu on aika heikkoa. Jostain akryylineuleesta saa pulittaa sen 80e...hohhoijaa.

Vierailija
10/20 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei mua muoti kiinnosta, mutta pelkään että näytän siltä kuin yrittäisin näyttää nuoremmalta kuin olen.

Olen 38 vuotias ja saman pituinen kuin sinä, mutta painan vaan 52kg. Eli olen todella hoikka. Käytetään tyttären 17v kanssa samaa vaatekaappia, kun ollaan samankokoisia.

Kai sitä pitää pikkuhiljaa alkaa siirtymään tätivaatteisiin, kauluspaitoihin, suoriin housuihin, jakkupukuihin jne.

Ja hitot!

Vierailija
11/20 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastajan Vaimolla (http://kalastajanvaimo.indiedays.com/) on kauniita vaatteita. Tosin tyyli on aika romanttinen, ei mullekaan ihan kaikki hänen vaatteensa sopisi.

Vierailija
12/20 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon voi sitten lisäillä ties mitä muodinmukaisia kotkotuksia, jos nyt edes haluaa :) Kauluspaitoja en oo osannut koskaan käyttää ja suosikkini onkin 3/4 -hihalliset topit ja siinä päällä kunnon materiaalista valmistettu neuletakki (niitäkin on vaikka kuinka montaa sorttia ja kivanmallisia: viimeisimmäksi ostin empirelinjaisen, sitä ennen kietaisuneuleen jne), mustat suorat housut on kuuluneet garderobiini aina, farkkuja en tykkää pitää ollenkaan. Käytätkö hameita? Älä nyt mitään jakkupukua ensimmäiseksi hanki, jos et ihan oikeasti aio käyttää kanssa. (Kunnon materiaalista valmistettu maksaakin reippaasti...)

Vierailija
13/20 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätimäinen mielikuva johtuu vaan siitä, että useimmilla naisilla onvaraa sellaiseen jakkupukuun, jota tekee mieli käyttää, vasta lähempänä viidenkympin ikää. Mutta niitä siis on erilaisia, erimallisia ja osa aika nuorekkaitakin kunhan omalle vartalolle sopiva malli löytyy - jos rahaa vaan riittää. Kunnon jakkupuku vaatii noin 500 euron panostuksen PLUS paidat ja alusvaatteet ja kengät jaa muut tilbehöörit, jotka helposti tekevät toisen samanmoisen loven kukkaroon.

JOku henkkamaukan ja halosen halpisjakkupuku toki on sit asia ihan erikseen. Ne näyttävät karmeilta kenen tahansa päällä.

35-vuotiaat eivät enää varsinaisesti seuraa mitään ikäkausimuotia muotia, vaan useimmat meistä ovat jo löytäneet oman tyylinsä ja yhdistelevät sen tyylin vaatteita keskenään tai neutraaleihin asuihin ja lisäävät kokonaisuuteen jotain joka pintamuodista siihen sopii.

Vierailija
14/20 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli

35-vuotiaat eivät enää varsinaisesti seuraa mitään ikäkausimuotia muotia, vaan useimmat meistä ovat jo löytäneet oman tyylinsä ja yhdistelevät sen tyylin vaatteita keskenään tai neutraaleihin asuihin ja lisäävät kokonaisuuteen jotain joka pintamuodista siihen sopii.

T:kätilö

Vierailija
15/20 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapealinjaisiin farkkuihin. Alla ei tarvitse olla kauluspaitaa, voi olla joku vapaamuotoisempikin paita, joka on sinun tyylisesi. Myös erilaiset hameet ja mekot tekee tyylistä nuorekkaan ja naisellisen. Käytä rohkeasti värejä ja kuvioita. Käytä aitoja laadukkaita materiaaleja, niin näytät aina tyylikkäältä. Ja yksi varma vinkki on sirot mustat korkeakorkoiset saappaat - ne buustaa itsetunnon heti kun laitat jalkaan ;)

Ps. Katsele vaikka Zara Woman mallistoa, niin saat inspistä

Vierailija
16/20 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli farkut ja villapaita talvisin päällä. Ja perustoppatakki+talvikengät. Ei mitään muotijuttuja. Töissä mulla on työasu(olen sh)

Vierailija
17/20 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33 ja mielestäni ei ole mitään ongelmaa pukeutua edelleen nuorekkaasti, muttei teinisti.

Tiukkoihin farkkuihin yhdistän esimerkiksi muodikkaan helmoista roikkuvan villatakin ja saappaat, minihame on talvella villakangasta, sen kanssa neulelegginssit, saappaat, neule. Värit ovat yleensä maanläheisiä.

Teinipukeutuminen on mielestäni kauttaaltaan tiukkaa ja väreiltää räikeää. Töissä aikuisen naisen ei kannata hirveästi ihoaan paljastella, mutta muotojaan toki voi, jos niissä on näyttämistä.

Vierailija
18/20 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 35-vuotias pukeutuu siten kuin itselle sopii, mistä pitää jne.

Itselläni on yleensä töissä mustat housut tai farkut, paitapusero, trikoopaita, tunika tai neule. Värit yleensä mustaa, harmaata, sinertävää, viininpunaista. Ihan tavis-vaatteet siis. Mutta pidän niistä ja koen oloni niissä rennoksi ja hyväksi.

Vierailija
19/20 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 35-vuotias pukeutuu siten kuin itselle sopii, mistä pitää jne.

Itselläni on yleensä töissä mustat housut tai farkut, paitapusero, trikoopaita, tunika tai neule. Värit yleensä mustaa, harmaata, sinertävää, viininpunaista. Ihan tavis-vaatteet siis. Mutta pidän niistä ja koen oloni niissä rennoksi ja hyväksi.

Vierailija
20/20 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ratkaisu jakkupukuongelmaan on ostaa lyhyt, vartalonmyötäinen jakku. Viime keväänä esim. löysin Gerry Weberin mallistosta beigen, farkkukankaan tyyppisen asun, jossa vähän vesirajan alle ulottuva vyötärönltä tyköistuva jakku ja housut, jotka välimuoto farkuista ja suorista housuista.

Tänä syksynä löysin Gerry Weberin mustan, nahkaa ja villakangasta yhdistävän vastaavanlaisen jakun. Yhdistän sen joko farkkuihin, mustiin suoriin housuihin tai mustaan tulppaanimalliseen hameeseen.

Itse asiassa Gerry Weberin nuorekkaammat mallit (Taifun-mallisto) ovat juuri sopivasti rennon ja asiallisen välimaastosta.

Jakkujen kanssa käytän näin talvisin usein pooloja. Keväällä ja syksyllä sitten trikoopaitoja, joissa on kauluspaidan kaulus (esim. Nansolla ja Weberillä hyviä malleja). Ovat hiukan rennompia kuin ihan puuvillaiset paitapuserot.

Nuorekas neuletakki on myös hyvä ratkaisu.

Lisäksi hauskanvärinen huivi ja tyylikäs koru, niin katseenkestävä look on valmis!