Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaako miehesi omaa aikaa ns. salakavalasti?

Vierailija
14.01.2011 |

Eli sanoo menevänsä kauppaan ostamaan purkin maitoa ja sitten käykin samalla motonetit, k-raudat ym. vaikkei niihin olisi mitään asiaa? Ja aikaa kuluu vaatimattomat kolme tuntia. Tai jää suoraan töistä johonkin pyörimään?

Kyllä minäkin pääsen omiin menoihin mutta se on niin erilaista, sovitaan viikko etukäteen että käyn lenkillä 17-17.45 keskiviikkona, ja mies vahtii lapsia tämän ajan. Mutta jos miehellä on joku meno, siihen tulee aina jotain ekstraa että voi olla mahd. kauan pois kotoa.

Ällöttää. Tuli vaan mieleen tuosta miehen jatkuvaa kaupassakäyntiä koskevasta ketjusta.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies voi tulla töistä jopa 3tunnin aikaviiveellä, mies saa ostella mitä haluaa ja kiukutella jos minä en halua niitä maksaa. Mies oli viikon naapurin kanssa vaelluksella, mutta se ei ollut lomaa vaan suhteiden hoitoa;)

Vierailija
2/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaatinut, että sinun pitää kertoa kaikki pikkumenosikin etukäteen tarkasti? Mikset itse vain lykkää lasta miehelle ja lähde kaupoille?

Jos tilanne tosiaan on jatkuvasti kuvailemasi kaltainen, niin epäreiluahan se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin niin että jos mä haluan mennä suoraan töistä kaupungille niin mun täytyy varmistaa, että mies hakee lapset tarhasta, mies vaan menee ja pitää itsestäänselvänä että mä haen ne.

Vierailija
4/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ospa mullakin mahdollisuus tollaseen!!

Vierailija
5/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä oppinut suodattamaan tiettyjä termejä, kuten "mennä käväisemään". Jos mies "menee käväisemään" sählyssä, vieraampi voisi luulla hänen viipyvän puoli tuntia. Tosiasiassa sähly kestää 3 tuntia. ;)

Vierailija
6/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin otan minäkin.

Ei kai sitä jokaisesta liikkeestään tarvii tiliä tehdä? :O Jos kotona lasten kanssa olevalla ei ole mitään mennoa, niin miksi sitää pitäs joka hiton käänteessä juosta kello kaulassa, ettei vaan "myöhästy kotiintuloajasta"? HUH!

Vierailija
7/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et laita lasta miehen mukana kauppaan ja ota siksi aikaa kun pyörii motoneteissa ja k-raudoissa lapsen kanssa omaa aikaa itsellesi?

Vierailija
8/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mies tee tuollaista.

Kokeile itse tehdä sama välillä kuin mieskin.

Vierailija
9/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rajoitettu olo, sopikaa vain yksinkertaisesta tekstarisysteemistä jossa ilmoitetaan: Meen kaupoille, menee 3h, ok? Toinen sitten kuittaa ok, ellei ole jotain erityistä. Mutta sitten sama systeemi toimii kumminkin päin.

Ilmoittaminen siitä kauanko on pois (jos on vahdittavia lapsia) on mielestäni täysin itsestäänselvää.

Mutta vähän ot:

mua ärsyttää se, että mies saattaa poiketa kotiinajomatkalla pikaisesti kaupassa ostamssa itselleen jonkun yksittäisen pikku jutun, vaikka dödön. Mutta ei kysy multa, voisiko samalla tuoda jotain muuta. Joten, joudun (tai hän) joutuu sitten erikseen vielä uudstaan menemään illalla kauppaan, rapsuttamaan autot ym (meillä kauppaan noin 7km, pakko mennä autolla, kun taas töistä tullessa se on helpompi poiketa). Rahasta tässä ei ole kyse, vaan ei vaan tajua että pitää "jokaista dödön ostoa raportoida erikseen, kun ei siinä mee kuin 10 min". Kun ei se pointti ole siinä, vaan siinä, ettei ota perheen kokonaisuutta huomioon vaan aiheuttaa tuplarasituksen.

Vierailija
10/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotona lasten kanssa olevalla ei ole mitään mennoa, niin miksi sitää pitäs joka hiton käänteessä juosta kello kaulassa, ettei vaan "myöhästy kotiintuloajasta"? HUH!

En tarkoitakaan, että täytyy tehdä tiliä. Ärsyttää vaan kun huomaan miten nämä menot ovat lisääntyneet nyt toisen lapsen syntymän jälkeen, kun todella tarvitsisin joskus pientä hengähdystaukoa.

Ehkä eniten ärsyttää ajatusmaailmoidemme erilaisuus: jos itse olisin päivän töissä ja tietäisin miehen ryytyvän kotona kahden lapsen kanssa, en hitossa menisi mihinkään H&M:lle lorvimaan, vaan suoraan kotiin. Ap

Vierailija
11/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä olette oikeassa, että kai minun pitäisi tehdä sama miehelle. En vaan tykkää, että parisuhteestamme tulisi jotain "pelien pelaamista". Toisaalta en jaksa kökkiä lasten kanssa 24/7. Ap jälleen

Vierailija
12/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ja kyllä!!!!

Vierailija
13/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiintuloaika on, ilmoittaa jos poikkeaa. Olen myös siirtänyt kaikki kauppajutut itselleni, juuri siitä syystä, että mieheltä kuluu niihin ihan käsittämättömästi aikaa. Mutta wc käyntejä en voi kieltää, joten iso asia on usein (tai ainakin ajallisesti). Ja mitä useimmin kännykän tai i-pidin kanssa. Taiainakn sarjakuvan. Mutta miehet on miehiä, ja omani on aivan superkiltti, joten enköhän katso tämän läpi sormien.

Vierailija
14/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee kaljalle,normaali ihminen palaa tunnin puolentoista päästä. Minun mies palaa aamuyöllä

Menee kauppaan, palaa 3h päästä kun kävi kahvilla kaverin kanssa

Menee pelaamaan, palaa 6h päästä kun jäi juttu kesken kavereiden kanssa.

Kai se pitäis itsekkin joskus vaan mennä ja tehdä mutta kun on tällänen nössykkä niin ei viitti tehdä samoja temppuja muille.

Vierailija
15/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sen sijaan voisinkin tehdä noin ;D

Vierailija
16/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mies? Omaa aikaa on se, kun saa olla ilman puolisoa ja lapsia. Usein kotiäideillä sitä on enemmän kuin työssäkäyvillä. Oma aika on tärkeää, jotenkin ne akut on ladattava ja 24/7 läheisriippuvuus ei ole siihen paras tapa.

Vierailija
17/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä olen kotona äitiyslomalla. Lisäksi kotihoidossa on 5-vuotias ja ekaluokkalainen. Vauva on sellainen tissitakiainen, että olen hänessä hyvin pitkälti kiinni. Jos haluan käydä yksin kaupassa, täytyy se reissu tehdä aika nopeasti, varsinaisesti kaiselemaan ja kiertelemään en yksin lähde nyt, kun vauva on pieni.

Miehellä on liukuva työaika. Jos kotona ei jaksa olla, on kätevää venyttää työpäivää tai mennä töistä suoraan salille. Kotona roskien vientikin venyy parhaimmillaan pariin tuntiin, kun "samalla piti katsoa auton konepellin alle" tai millon nyt mitäkin.

Välillä tämä on raivostuttavaa, useimmiten kuitenkin lähinä huvittaa. Ja tuleepahan ulkosalla tarvittavat hommat hoidettua pilkulleen. ;)

Vierailija
18/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan jos esim. sanoo käyvänsä ostamassa mutterin, niin siihen menee monta tuntia ja se sisältää rautakauppakäynnin lisäksi parturilla käymisen, ravintolassa syömisen ja vaateshoppailua.

Yksi miehen klassikko on sen "täytyy" -jutut. Saattaa sanoa esim. että mun pitää järjestää työni sen mukaan että hänen täytyy käydä hoitamassa juttuja keskustassa, mikä saattaa olla esim. yleistä ajanvietettä, lehtien lukemista kahvilassa ja tapaaminen kaverin kanssa baarissa. Jos tajuan ja viitsin kysyä että mitä hänen "täytyy" hoitaa niin kyllä kertoo totuuden eikä yritä keksiä mitään oikeasti välttämätöntä, mutta silti kerta toisensa jälkeen esittää asian niin kuin kysymys olisi oikeasti velvollisuudesta joka on sen verran tärkeä että minun työni, saati tietenkään vapaa-aikani, ei millään lailla voi edes tulla mukaan yhtälöön.

Vierailija
19/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulen kotiin, hän keksii kaikenlaista menoa ja tekemistä itselleen :)

Yksi harrastuksista on juuri rautakaupoissa pyöriminen. Baareja hän ei harrasta joten sallin kauppareissut. Ja onhan hän ollut päivän itsekseen kotona lasten kanssa joten omaa aika on myös tarpeen.

Minun "oma aika" menee lasten kanssa omasta tahdostani.

Vierailija
20/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies menee aika vapaasti.. Mutta niin menen minäkin! Mä taidan olla meillä se pahempi "kyykyttäjä" oikeesti. Surutta saa mies hoitaa lastaan,jos vain kotona on jotta äiti pääsee päivittäin liikkumaan ja zumbaan ymym. Ja kotonakin äitin tarvii olla milloin koneella, milloin tehdä käsityötä milloin mitäkin... Ja mies hoitaa vauvan. Ainiin ja tekee siinä sivussa myös ruoan, imuroi ja pissattaa koirankin..

Mulla on hieno mies :)