Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaako miehesi omaa aikaa ns. salakavalasti?

Vierailija
14.01.2011 |

Eli sanoo menevänsä kauppaan ostamaan purkin maitoa ja sitten käykin samalla motonetit, k-raudat ym. vaikkei niihin olisi mitään asiaa? Ja aikaa kuluu vaatimattomat kolme tuntia. Tai jää suoraan töistä johonkin pyörimään?

Kyllä minäkin pääsen omiin menoihin mutta se on niin erilaista, sovitaan viikko etukäteen että käyn lenkillä 17-17.45 keskiviikkona, ja mies vahtii lapsia tämän ajan. Mutta jos miehellä on joku meno, siihen tulee aina jotain ekstraa että voi olla mahd. kauan pois kotoa.

Ällöttää. Tuli vaan mieleen tuosta miehen jatkuvaa kaupassakäyntiä koskevasta ketjusta.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antakaa miehien mennä, me ollaan taatusti paremmalla päällä kotona, tehdään koti töitä ahkerammin jne...ei kaikki miehet kuitenkaan "luvattomilla" asioilla ole vaikka joskus pitkäksi menee. Neuvottelemalla saatte myös omaa aikaa! Kokeilkaapas että yllytätte miestä menemään moneen paikkaan ja olemalla pitkään tai annatte roskan vientiin oikeasti vaikka 3 tuntia aikaa, tämän jälkeen yllätätte hänet ihanalla seksillä niin aivan taatuusti on toinen meininki!!! ;) M36

Mutta kun pointti oli juuri se että useimmiten miehet SAA mennä huomattavasti enemmän kuin naiset ja ei he silti mitenkään riemulla kotiin tule. Enemmänkin tyyli on se että kun viime kesänä olin poikien kanssa viikon kalastusreissulla ja hyvinhän sä pärjäsit lasten kanssa niin ensi kesänä olen sitten kaksi viikkoa. Nälkä kasvaa syödessä vai miten se menikään.

Ja miksi naisen pitää NEUVOTELLA omaa aikaa mutta mies senkun häipyy ovesta ulos tunneiksi? Että tämä ketju taas kiehuttaa, ottaa pattiin kaikki miehet tällä hetkellä, myös oma!

Vierailija
42/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa aikaa on se, kun saa olla ilman puolisoa ja lapsia. Usein kotiäideillä sitä on enemmän kuin työssäkäyvillä.

Kotiäideillä enemmän aikaa ilman puolisoa ja lapsia? Täh? Ilman puolisoa joo mutta mihin kotiäiti ne lapset lykkäisi jos mies on "viemässä roskapussia viidettä tuntia"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosissaan huoli tästä. Älä ole kynnysmatto, vaan kunnioita itseäsi.

mies lähtee monesti käymään jossain nopeasti ja aikaa menee tunteja. itse hoidan lapsia kotona ja olis kiva saada itsekin omaa aikaa. Jos yritän lähteä niin että heivaan lapset miehen hoidettavaks(en saa muuten omaa aikaa kun kerran kuussa)niin mies uhkaa lyödä. ja en voi muuta kun jäädä hoitaa lapsia ja kohta mies päättää lähteä jonnekin. yks ilta lähti kaverin kanssa kahville 8 aikaan illalla, saapui kotiin aamuyöstä klo 5. oli käyny toisenkin kaverin kanssa kahvilla ja vielä baarissakin. ja minä huolestuneena odotan kotona kun ei vastaa puhelimeen. näin meillä.

Vierailija
44/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yritän lähteä niin että heivaan lapset miehen hoidettavaks(en saa muuten omaa aikaa kun kerran kuussa)niin mies uhkaa lyödä.

jos mies on niin sairas että uhkaa lyödä jos pitäisi omia lapsia hoitaa, niin ei ole kyllä terve. Annat vielä lasten elää tuollaisen sekopään kanssa! Nyt jalat alle kun vielä kävelemään pääse, oikeasti. Noin hullulle miehelle en kyllä lapsia jättäisikään!

Vierailija
45/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäideillä enemmän aikaa ilman puolisoa ja lapsia? Täh? Ilman puolisoa joo mutta mihin kotiäiti ne lapset lykkäisi jos mies on "viemässä roskapussia viidettä tuntia"?

Jos työssäolo on omaa aikaa, niin minulla on enemmän omaa aikaa työssäkäyvänä kuin kotiäitinä. Jos taas työssäolo ei ole omaa aikaa, niin kyllä kotiäitinä omaa aikaa oli enemmän. Silloin malttoi illalla lähteä käymään jossain ja jättää lapset isänsä kanssa. Nyt työssäkäyvänä haluan viettää illat lasten kanssa, joten olen käytännösssä aina joko töissä tai lasten kanssa.

Oma valinta ja mieleinen sellainen, eli en valita. Mutta ellei työssäoloa lasketa omaksi ajaksi, niin kyllä kotiäitinä ainakin minulla oli enemmän omaa aikaa.

Alkuperäisen kysymykseen: ei ota salaa omaa aikaa. Mies ilmoittaa aina, jos viipyy jossain tai menee johonkin töiden jälkeen. Myös päiväkotikuljetuksista sovimme päivittäin kummankin työtilanteen mukaan.

Vierailija
46/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun on, ja ilman muuta siis olen riippuvainen miehestäni jos haluan tehdä mitään muuta kuin olla lasten kanssa. Käymme molemmat töissä, ja olemme siis molemminpuolisesti riippuvaisia toisistamme jotta lapset ylipäänsä saadaan haettua sieltä hoidosta ajoissa.

Jos meillä ei olisi pieniä lapsia niin miehen aika olisi tosiaan vain hänen omaansa, käytettävissä tasan niin kuin hän itse haluaa. Nyt ei ole. Mutta vaikka meillä edes ei olisi lapsia, kyllä musta silti olisi kiva ettei mulle valehdeltaisi siitä milloin puolisoni aikoo tulla kotiin. "En tiedä mitä kaikkea aion mennä tekemään, voi mennä kauankin" olisi parempi tarina kuin "käyn ostamassa litran maitoa".

en elä niin, että olisin hänestä jotenkin riippuvainen. Mies tulee ja menee omia aikojaan, minä elän omaa elämääni.

Vierailija
47/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tiedä mitä kaikkea aion mennä tekemään, voi mennä kauankin" olisi parempi tarina kuin "käyn ostamassa litran maitoa".

En siis halua olla mikään kyttääjä joka estää miehen menot, mutta ällöttää tuo munaton tyyli "varastaa" omaa aikaa. Sanoisi tosiaan suoraan että menen ensin kauppaan, sitten menokoneeseen, sitten Harrille ja sen jälkeen käyn ärrällä ja kahvilla enkä tiedä kauan menee. En ole koskaan estänyt enkä estä häntä menemästä, mutta rehellisyys maan perii. Jos sovitaan että minä menen tunniksi jumppaan, niin menen jumppaan ja sieltä suoraan kotiin, vaikka minulla tässä olisi tarvetta omalle ajalle ja kaupoilla pyörimiselle huomattavasti enemmän.

Vierailija
48/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on epävarmat työajat ja työtehtävät. Työn luonteesta johtuen mä en voi ikinä oikeen tietää missä päin se on ja millon tulee. Jotain suuntia kyllä on, mutta jos on jokin hälytystyyppinen homma kesken, niin pakkohan se on korjata ennen kuin lähtee kotiin.

No mä sit ensin muutaman vuoden kuvittelin, että mies oikeesti paahtaa niitä superkiireisiä hommiaan aamusta iltaan. Ennen kuin tosiaan vuosien päästä vasta heräsin huomaamaan, ettei mies ikinä kotona esim. lue lehtiä, mutta silti tietää mitä niissä on kirjoitettu. Ja kun työ on lähinnä ulkotyötä, niin alkoi mietityttämään, että jossain se käy päivän mittaan kahvilla ja lehtiä lukemassa. Ja vähitellen oon tajunnut, että kummasti mies puhuu, kuinka se ja se sanoi sitä ja sitä tai oli rakentanut sellaisen vekottimen. Eli kavereitakin ehtii jossain välissä morjestaa, vaikka mulle esittää, että on töissä aamukuudesta iltakuuteen...

Eli ei se työpäivä oikeesti olekaan ihan pelkkää työtä vaan, vaan sisältää ajoittain paljonkin tuota omaa aikaa ja hengailua. Mutta ei mies sitä ikinä ole myöntänyt. Vaikka mä nyt oon oppinut näkemään noita muitakin juttuja, joita työn ohessa tapahtuu, niin jos mainitsen niistä, niin mies alkaa vaan kaameesti selittämään, että kun siellä Penalla oli käytävä kuitenkin hakemassa jotain hiomakonetta... Ei millään voi myöntää, että päivässä olisi minuuttiakaan mitään muuta kuin ankaraa työn raadantaa.

Vierailija
49/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi aikuinen mies ei voi sanoa että oiln Joren kanssa tunnin kahvilla tms tai käytiin suksia valitsemassa? Tuleeko siitä automaattisesti hirveä huuto vai miten tuohon on päädytty?

Meillä miehellä on paljon enemmän tuota hengailuaikaa, mutta johtunee siitä että hän pitää siitä paljon enemmän :) Minusta joku kaupoilla ramppaaminen on tosi rasittavaa, ja miehestä taas on tosi kivaa käydä valitsemassa jotain kodintekniikkaa tai vaikka verhotankoa tms. Hän hoitaa paljon enemmän noita kodin hankintoihin liittyviä asioita, ihan vaan sen takia että se on hänestä kivempaa. Minä nitkun ennemmin vaikka hiekkalaatikon reunalla, oikeasti.

Mulla ei oikein ole sellaista kaveripiiriä kenen kanssa hengailisi, enkä tykkää käydä missään kahvilla itsekseni. Molemmat käydään töissä ja illalla en vaan jaksa lähteä minnekään pyörimään... harrastukset on eri asia. Tykkään kyllä maata sohvallakin itsekseni :)

Vierailija
50/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyn että miten se maitolitran hakeminen kesti neljä tuntia, mies luettelee kymmenen asiaa jotka se siinä ajassa teki.

Meillä on kyllä tapahtunut vähän edistystä tässä asiassa, siis nimenomaan siinä että se oman ajan ottaminen tapahtuisi avoimesti niin että mäkin voin ottaa sen huomioon päivän suunnittelussa. On tosi hankalaa esim. perheen yhteisen ruokailun kannalta jos odottaa miestä palaavaksi suunnilleen johonkin aikaan, ja se tuleekin ihan eri aikaan.

miksi aikuinen mies ei voi sanoa että oiln Joren kanssa tunnin kahvilla tms tai käytiin suksia valitsemassa? Tuleeko siitä automaattisesti hirveä huuto vai miten tuohon on päädytty?

Vierailija
51/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää siksi peitellä toimintaansa. Jos myöntäisi suoraan, että menee kavereiden kanssa hengaamaan, joutuisi jotenkin perustelemaan, miksi on siihen oikeutettu, kun sama etu ei koske vaimoa.

Tuleeko siitä automaattisesti hirveä huuto vai miten tuohon on päädytty?

Vierailija
52/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rajoitettu olo, sopikaa vain yksinkertaisesta tekstarisysteemistä jossa ilmoitetaan: Meen kaupoille, menee 3h, ok? Toinen sitten kuittaa ok, ellei ole jotain erityistä. Mutta sitten sama systeemi toimii kumminkin päin. Ilmoittaminen siitä kauanko on pois (jos on vahdittavia lapsia) on mielestäni täysin itsestäänselvää. Mutta vähän ot: mua ärsyttää se, että mies saattaa poiketa kotiinajomatkalla pikaisesti kaupassa ostamssa itselleen jonkun yksittäisen pikku jutun, vaikka dödön. Mutta ei kysy multa, voisiko samalla tuoda jotain muuta. Joten, joudun (tai hän) joutuu sitten erikseen vielä uudstaan menemään illalla kauppaan, rapsuttamaan autot ym (meillä kauppaan noin 7km, pakko mennä autolla, kun taas töistä tullessa se on helpompi poiketa). Rahasta tässä ei ole kyse, vaan ei vaan tajua että pitää "jokaista dödön ostoa raportoida erikseen, kun ei siinä mee kuin 10 min". Kun ei se pointti ole siinä, vaan siinä, ettei ota perheen kokonaisuutta huomioon vaan aiheuttaa tuplarasituksen.

Vierailija
53/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrotte asian nin että meillä harrastetaan seksi kello 21.00, olit paikalla tai et...osallistuminen on vapaa ehtoinen :) no ei vaan.... antakaa miehien mennä, me ollaan taatusti paremmalla päällä kotona, tehdään koti töitä ahkerammin jne...ei kaikki miehet kuitenkaan "luvattomilla" asioilla ole vaikka joskus pitkäksi menee. Neuvottelemalla saatte myös omaa aikaa! Kokeilkaapas että yllytätte miestä menemään moneen paikkaan ja olemalla pitkään tai annatte roskan vientiin oikeasti vaikka 3 tuntia aikaa, tämän jälkeen yllätätte hänet ihanalla seksillä niin aivan taatuusti on toinen meininki!!! ;) M36

Vierailija
54/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika tarkka työ- ja vapaaaikataulu ts. merkataan kalenteriin kaikki menot tunnilleen etukäteen ja viimeistään pari päivää etukäteen pitäisi molempien tietää, mikä on ohjelma. Ollaan molemmat töissä (vaikkakin mies enemmän) ja on tosi tärkeää pystyä hahmottamaan, milloin toinen on paikalla. Tuntikin voi olla TOSI pitkä aika odotella toista jos kotona on pikkulasten kanssa "tilanne päällä" ja itsellä paljon univelkaa...

Eli ymmärrän hyvin kotiäitejä joiden pinna kiristyy kun mies vaan viipyy ja viipyy vaikka piti vaan maitoa hakea. Joskus sitä itsekin seisoo vauvan kanssa oven takana ja kun ovi kolahtaa, niin rientää heittämään vauvan toiselle kun ei yksinkertaisesti jaksa enää hetkeäkään : )

Oma mieheni on kyllä loistotapaus siinä, että se osaa suunnitella menonsa ja AINA kysyy minulta jos on jotain ylimääräistä, työtapaaminen illalla tms. että onko ok. Ja voin luottaa siihen että tulee sitten kanssa kun lupaa. Minusta ihan minimivaatimus. Itse teen samoin vaikka menoja onkin paljon vähemmän. Kyse ei ole toisen menojen "vahtimisesta" vaan siitä että kaikki pysyy tolkuissaan ja on jotakuinkin reilu meininki.

Munkin mies kyllä karkaa joskus ostoksille mutta kysyy aina ensin että käykö, näkee kyllä naamasta että nyt sen vaan pitää päästä ulos tästä hullunmyllystä. Ja yleensä ostaa kaikki ruoat tms. samalla ettei tarvitse minun erikseen mennä.

Niin ja tottakai ollaan kovasti onnellinen perhe ja vaikka mitä mutta ulos tarttee kaikkien joskus päästä vähän päätä tuulettamaan!

Vierailija
55/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn luottamaan mieheni kertomaan aikatauluun täysin. Hän informoi minua myös heti, jos aikatauluun tulee muutoksia, joten tiedän aina, milloin hän tulee kotiin. Samoin minusta on itsestään selvää pitää mies ajantasalla. Ja lapsetkaan eivät joudu arvailemaan meidän menojamme/tulojamme.

Minusta ko toimiminen on perheenjäsenten huomioon ottamista ja itsestään selvää.

Mies voi tietenkin tavata ystäviään ja tuttaviaan niin paljon kuin haluaa samoin kuin minä.

Vierailija
56/72 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosiaan kiva kuulla miesten perusteluja sille, miksi naisen pitää neuvotella vapaa-ajastaan mutta miehen pitää antaa mennä täysin vapaasti ja vielä palkita siitä. Ja vaikka tuo M36 kommentti vaikutti vitsiltä, miesten ajatusmaailmaan tutustuneena hän saattoi olla ihan tosissaan.

Vierailija
57/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrotte asian nin että meillä harrastetaan seksi kello 21.00, olit paikalla tai et...osallistuminen on vapaa ehtoinen :) no ei vaan....

antakaa miehien mennä, me ollaan taatusti paremmalla päällä kotona, tehdään koti töitä ahkerammin jne...ei kaikki miehet kuitenkaan "luvattomilla" asioilla ole vaikka joskus pitkäksi menee. Neuvottelemalla saatte myös omaa aikaa! Kokeilkaapas että yllytätte miestä menemään moneen paikkaan ja olemalla pitkään tai annatte roskan vientiin oikeasti vaikka 3 tuntia aikaa, tämän jälkeen yllätätte hänet ihanalla seksillä niin aivan taatuusti on toinen meininki!!! ;)

M36

Vierailija
58/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tykkää käydä missään kaupoissa eikä luuhaa muuallakaan

Vierailija
59/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin kun sen hoksasin, aloin itse tehdä välillä samoin. Eli esim. kun meis on hakenut lapsen tarhasta, niin en tulekaan suoraan kaupan kautta kotiin vaan saatan ensin kierrellä vähän kaupoilla (olen töissä hgin keskistassa).

Mies kyllä antaa mun mennä esim. harrastuksiin silloin kun haluan, jos ei ole mitään pakottavaa menoa hänellä (esim. työkeikkoja).

Vierailija
60/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, klassisia pettäjien tunnusmerkkejä. Missä on aivonne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi