Ottaako miehesi omaa aikaa ns. salakavalasti?
Eli sanoo menevänsä kauppaan ostamaan purkin maitoa ja sitten käykin samalla motonetit, k-raudat ym. vaikkei niihin olisi mitään asiaa? Ja aikaa kuluu vaatimattomat kolme tuntia. Tai jää suoraan töistä johonkin pyörimään?
Kyllä minäkin pääsen omiin menoihin mutta se on niin erilaista, sovitaan viikko etukäteen että käyn lenkillä 17-17.45 keskiviikkona, ja mies vahtii lapsia tämän ajan. Mutta jos miehellä on joku meno, siihen tulee aina jotain ekstraa että voi olla mahd. kauan pois kotoa.
Ällöttää. Tuli vaan mieleen tuosta miehen jatkuvaa kaupassakäyntiä koskevasta ketjusta.
Kommentit (72)
On niin paljon työmatkoilla, ettei ole muuten pois kuin kerran viikossa harrastuksessaan, jossa menee yhteensä pari tuntia, joista osa menee työajasta.
Muuten sovimme/ilmoitamme menomme etukäteen tai yhdessä sopien. Jos miehellä on jotain hankittavaa tms., hän soittaa ja kysyy, että voiko käydä tänään. Mä siis haen meillä kuopuksen hoidosta normaalisti (mies vie aamulla.) Mies tulee kotiin, kun töistä pääsee, käy tosin usein ruokakaupassa matkalla, josta olen kovin kiitollinen.
Kummallakaan ei ole siis tarvetta karata kotoa mihinkään. Pakostakin joutuu olemaan ihan liikaa pois kotoa, kun töissä käydään kuitenkin molemmat. Jos on pakollista menoa, sovimme molemmille sopivan ajankohdan.
kuntosalilla on 3-4 kertaa viikossa ja muuten on yleensä aina kotona töiden jälkeen. Mä saan taas mennä ostoksille ja muuallekin miten haluan, kun mies viihtyy täällä.
Olen yrittänyt keskustella asiasta, mutta pahenee vaan. Nykyään lähikaupassa käynti kestää 5 h, eikä enää vastaa puhelimeenkaan vaikka muisti ennen mainostaa että hän ei koskaan jätä tahallaan vastaamatta. Aaaaargh!
Mulla on oikeasti mieletön myötähäpeä naisista joskus. En ihmettele, että ukot viihtyy pois kotoa kun ollaan sekuntikellon kanssa istumassa kotona ja kun mies tulee kotia niin aivan hirveä tenttaus. Jos ei tuntiin kuuluu niin ollaan luurissa kiinni tenttaamassa että millon tullaan.
Sitten pitää esittää mahotonta marttyyriä kun, on JOUTUNUT HOITAMAAN OMIA LAPSIA?????
Itelle käy vastaavanlaisesti monesti. Tarkotus on kaupasta hakea vaikka se maitopurkki...kaveri sattuu soittamaan että on juuri lähettyvillä, sovitaan että "pikaseen", käydään kattomassa jotain muussa kaupassa...olipas sen verta mukavaa että kävästään vielä kahvilla... Nämä on ihan normaaleja päivittäisiä juttuja mitä voi sattua.
...yllättäen monen naisen mielestä se on MIEHILLÄ ajan varastamista ja todennäkösesti ovat vielä PETTÄJIÄ!!!
En tajua miksi ne ei pääse kotiin tai miksi niille ei anneta jotain hommia.
Ainoastaan päivystäjät voivat joutua tuon 1½ tunnin aikana töihin. Olen kai vähän kateellinen kun mulla koko työaika on työntekoa.
Mulla on oikeasti mieletön myötähäpeä naisista joskus. En ihmettele, että ukot viihtyy pois kotoa kun ollaan sekuntikellon kanssa istumassa kotona ja kun mies tulee kotia niin aivan hirveä tenttaus. Jos ei tuntiin kuuluu niin ollaan luurissa kiinni tenttaamassa että millon tullaan. Sitten pitää esittää mahotonta marttyyriä kun, on JOUTUNUT HOITAMAAN OMIA LAPSIA????? Itelle käy vastaavanlaisesti monesti. Tarkotus on kaupasta hakea vaikka se maitopurkki...kaveri sattuu soittamaan että on juuri lähettyvillä, sovitaan että "pikaseen", käydään kattomassa jotain muussa kaupassa...olipas sen verta mukavaa että kävästään vielä kahvilla... Nämä on ihan normaaleja päivittäisiä juttuja mitä voi sattua. ...yllättäen monen naisen mielestä se on MIEHILLÄ ajan varastamista ja todennäkösesti ovat vielä PETTÄJIÄ!!!
Eihän siinä mitään jos homma toimii noin puolin ja toisin. Alkuperäisessä viestissä tarkoitettiin kai kuviota, jossa mies juoksee AINA näillä viiden tunnin maidonhakureissuilla. Eipä siinä tarvitse kummoista matematiikkapäätä tajutakseen että ei tässä yhtälössä millään jää vaimolle aikaa vastaavaan, tai jos jäisikin niin puolisot saisivat juosta kilpajuoksua ovesta ulos eivätkä koskaan olisi yhdessä perheenä.
Mulla on oikeasti mieletön myötähäpeä naisista joskus. En ihmettele, että ukot viihtyy pois kotoa kun ollaan sekuntikellon kanssa istumassa kotona ja kun mies tulee kotia niin aivan hirveä tenttaus. Jos ei tuntiin kuuluu niin ollaan luurissa kiinni tenttaamassa että millon tullaan. Sitten pitää esittää mahotonta marttyyriä kun, on JOUTUNUT HOITAMAAN OMIA LAPSIA????? Itelle käy vastaavanlaisesti monesti. Tarkotus on kaupasta hakea vaikka se maitopurkki...kaveri sattuu soittamaan että on juuri lähettyvillä, sovitaan että "pikaseen", käydään kattomassa jotain muussa kaupassa...olipas sen verta mukavaa että kävästään vielä kahvilla... Nämä on ihan normaaleja päivittäisiä juttuja mitä voi sattua. ...yllättäen monen naisen mielestä se on MIEHILLÄ ajan varastamista ja todennäkösesti ovat vielä PETTÄJIÄ!!!
...tehdä samalla tavalla.
Jättää lapset sulle ja lähteä käymään "maitokaupassa". Ei kuulu ei näy moneen tuntiin, ei vastaa puheluihin. Kun tulee kotiin niin sanoo että joo törmäsin Maikkiin ja Ritvaan ja jäätiin suustamme kiinni. Käytiin vähän shopaailemassa ja kahvillakin meni melkein tunti.
Ja sinä vain hymyilet ja sanot että olipa kiva kun extempporeen pääiti olla pois kolme tuntia.
kerrotte asian nin että meillä harrastetaan seksi kello 21.00, olit paikalla tai et...osallistuminen on vapaa ehtoinen :) no ei vaan.... antakaa miehien mennä, me ollaan taatusti paremmalla päällä kotona, tehdään koti töitä ahkerammin jne...ei kaikki miehet kuitenkaan "luvattomilla" asioilla ole vaikka joskus pitkäksi menee. Neuvottelemalla saatte myös omaa aikaa! Kokeilkaapas että yllytätte miestä menemään moneen paikkaan ja olemalla pitkään tai annatte roskan vientiin oikeasti vaikka 3 tuntia aikaa, tämän jälkeen yllätätte hänet ihanalla seksillä niin aivan taatuusti on toinen meininki!!! ;) M36
Eli naisella ei saa olla hetkeäkään omaa aikaa, täytyy yllyttää miestä ottamaan sitä itselleen mahdollisimman paljon, ja lisäksi huolehtia, että seksiä on tarjolla samalla kun tulee kotiin.
Voinpa sanoa, että itseäni kiinnostaisi hyvinkin saada seksiä, mutta arvaas paljonko kiinnostaa ehdotella miehelle, joka pyörii omissa menoissaan illat, tietysti on ensin päivän töissä. Kotitöitä ei tee koskaan, vaan minä teen kaiken. Olenhan toki kotona päivät..mieheltä vaan yleensä unohtuu se, että minä ihan oikeasti olen myös töissä kotona, en vain omien (3) lapsen kanssa kotona. Minulla on päivät myös vieraita lapsia täällä. Illallakaan en pääse mihinkään, vaan olen aina jumissa kotona. Päivät, ja illat. Mies pyörii kyllä omien kavereidensa kanssa, tai missä lienee.
Minäkin ihan mielelläni ottaisin sitä omaa aikaa, mutta mistät sitä otan??
mutta niin teen minäkin. Tietenkään kumpikaan ei tee noin jos tiedämme että toisella (tai molemmilla) on sovittua menoa, mutta yleisesti joo.
Eipä ole koskaan häirinnyt.
[/quote]
Saako sun vaimos...tehdä samalla tavalla.
Jättää lapset sulle ja lähteä käymään "maitokaupassa". Ei kuulu ei näy moneen tuntiin, ei vastaa puheluihin. Kun tulee kotiin niin sanoo että joo törmäsin Maikkiin ja Ritvaan ja jäätiin suustamme kiinni. Käytiin vähän shopaailemassa ja kahvillakin meni melkein tunti.
Ja sinä vain hymyilet ja sanot että olipa kiva kun extempporeen pääiti olla pois kolme tuntia.
[/quote]
Minä olen se vaimo =)
Kokeile tehdä itse samoin? Katso mitä ukkosi moisesta tuumaa.
haahuili aikoinaan päiväkausia pitkin metsiä ravintoa ja tarvikkeita etsien. On siis miehelle ihan normaalia haahuilla 3 h K-Raudassa. Se että 70 luvulla on poltettu rintsikoita ei deletoi geneettistä muistia.
eikä se mua häiritse. Ei minulle kotona oleminen ole mitenkään rasittavaa. Meillä ei kuitenkaan ole enää ihan pieniä lapsia, molemmat lapset ovat kouluiässä, joten sehän muuttaa kuviota tietysti oleellisesti.
haahuili aikoinaan päiväkausia pitkin metsiä ravintoa ja tarvikkeita etsien. On siis miehelle ihan normaalia haahuilla 3 h K-Raudassa. Se että 70 luvulla on poltettu rintsikoita ei deletoi geneettistä muistia.
Entäs ne miehet jotka ihan vapaaehtoisesti viettää työltä liikenevän ajan perheensä kanssa? Ovatko he jotain luonnonoikkuja, vai urbaanilegendaa? Pelkkää av:lta kuultua huhua?
mä kun olen lukenut, että kun naiset hoiti metsästäjä-keräilijäaikana sen keräilypuolen, niin siitä olis nimenomaan naisille jäänyt tarve haahuilla kaupoilla rajattomasti (ja tällä selitettiin naisten shoppailuintoa). Ja eikö evoluutiopsykologit yleensä juuri esitä, että miehet haluaa toimia suoraviivaisesti eli selkeä tavoite, sen suorittaminen, ja takaisin kotiin.
Eli jos vetoatte evoluutioon, niin ok, mutta pitäkää väitteenne sitten edes (miehekkään) loogisina.
aika surullisia tarinoita. Osa miehistä taitaa kertakaikkiaan olla vastuuttomia vätyksiä, jotka ei tajua, että jonkun täytyy koko ajan ihan konkreettisesti hoitaa lapsia.
Toisaalta tulee fiilis, että joissain tapauksissa pitää paikkansa sekin, ettei miehillä ole enää omaa tilaa kotona. Ennen miehillä oli omat puuhansa liiterissä jne., mutta nyt pitäisi osata käyttäytyä vaimon sisustamassa kodissa hoitamassa lapsia just vaimon ohjeiden mukaan. Joskus ihan naisenkin kannalta olisi hyödyllisintä höllentää hihnaa ja antaa miehen mennä. Todennäköisesti palaa aika pian.
Meillä minä olen pitkän linjan kotiäiti ja mies töissä ja harrastuksissaan ja tämä toimii näin. Mies on mielellään kotona sen ajan, mitä jää, ei pakene mihinkään. Jos rutkuttaisin harrastuksista, keksisi jotain pakopaikkoja ehkä.
Keskustelkaa, mitä se mies kotoa pakenee. Ei asiaa auta, että tuijotatte kelloa vaan tiiviimmin.
Ja meillä on, että jos minulla on menoja esim. kaverin luona käyminen, kampaajalla, kuntosalilla tms niin niistä täytyy sopia päiviä aikaisemmin. Olin aloittamassa uutta harrastusta, mutta eihän se käynyt, koska tuon miehen suunnitelmat saattaa mennä pilalle. HUOM. olisi ollut treenit 2x viikossa illalla ja hän ei voi sopia minun kanssa että niinä iltoina olisi ihan vain kotona, koska ei tiedä mitä yllättävää menoja tuleekin ystäviensä kanssa. Raivostuttavaa ja epäreilua minusta.
Minä en tuommosta ukkoo paljoo kahtelis. Ei ne miehet ansaitte yhtään sen enempää vapaa-aikaa kun naisetkaan, varsinki kun jos käyvät VAIN töissä! Paljon rankempaa se on olla vaan kotona lasten kun siellä ei niitä kahvitaukoja ole sillon kun ite haluat. Ja siinä samalla siivoot ja teet ruokaa yms ja lapset jos on vähänkään hankalampia luonteeltaan niin nehän vaikeuttaa kaikkea jo roikkumalla kintussa kiinni siivouksenkin ajan! Joten ei muuta kun mies kottiin vaan kokonaan!
Kyllä meillä kunnioitetaan toista sen verran, että molemmat informoivat toista omasta ajankäytöstään. Jos lähden shoppailemaan niin ilmoitan kyllä suunnilleen kauanko menee, ja jos jostain syytä menisi kauemmin kuin oletettua niin soittaisin kotiin. Näin toimii myös mies.
Minusta tämä on itsestään selvää.
Iltamenot ja harrastukset ilmoitetaan hyvissä ajoin + merkitään yhteiseen kalenteriin. Ja pidämme molemmat tosi tarkasti kiinni siitä, että aikaa kotona yhdessäololle jää tarpeeksi, eikä vain vaihdeta lastenhoitovuoroa.
Eikö tässä ollut puhe juuri siitä että se meneminen ei ole avointa, vaan se nappaistaan siinä sivussa kun on väittänyt tekevänsä vain jotain pientä...