Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen kompromissi tähän? Miehellä ja mulla pattitilanne

Vierailija
11.01.2011 |

Mulla on aamulla aikainen herätys, miehellä vapaapäivä.

Mun piti mennä nukkumaan jo kymmeneltä, mutta en ole mennyt, koska tiedän, etten saa nukuttua koska mieheni päätti katsella olkkarissa leffaa ja valvoa, eihän hänen tarvitse herätä aamulla.

Ongelman tästä tekee se, että olen toivottoman huono-uninen, en saa nukuttua kun mies katsoo televisiota (vaikka katsoo hiljaisella) vaikka ovi on makkariin kiinni, kuulen kuitenkin ja en saa unta/tai jos saan, heräilen ihan vaan siihen että mies liikkuu asunnossa, esim. olkkarista vessaan tai keittiöön tms. ja sen jälkeen taas pyörin sängyssä.

Kuulokkeet on hankittu telkkaria varten, mutta ei mies niitä käytä, eivätkä ne kaikkia ongelmia poistakaan, eli siis jos hän liikkuu, herään kuitenkin.

Mies ei tajua laisinkaan, että olen vakavissani, on vaan sitä mieltä että "pää tyynyyn vaan ja alat nukkumaan" joo, olisikin noin helppoa.. no hänelle kyllä onkin, ei sitten tajua että meitä huono-unisiakin ON.

Eli tässä mä nytkin valvon, ihan turha mennä pyörimään sänkyyn. Ja odotan että mies tulee nukkumaan. Ja tiedän, että aamuherääminen ja koko seuraava päivä tulee olemaan mulle aivan tuskaa.

Ideoita?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alkaa pitämään päiväkirjaa nukkumisistaan.

Ekana viikkoina nukkuu vain 6 h. Vaikka muut menisivät nukkumaan kympiltä, menee itse nukkumaan kun kello on 00. Ja ylös kello 6:00 vaikka kuinka väsyttäs.

Sitä viikko ja sitten nukkumaan kello 22 ja herätys kello 6:00.

Jne...

Kyllä sitä nukkuu kolmantena viikkona jo ihan mukavasti 22-07. Voin taata. Ja kun se unirytmi tulee säännölliseksi on nukkuminen helppoa.

On ihan tutkittu juttu joten kannattaa kysellä lääkäristä...

Ja kannattaa myös katsoa ettei ilalla syö mitään proteiini tai kofeiinipitoista, se virkistää. Hiilihydraatit väsyttävät.

Ruoka ja uniremontti:) Tsemppiä!

Vierailija
62/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että projisoit ongelmaaa mieheen, vaikka se ongelma on sinun huonounisuutesi. Hoida huonounisuutesi kuntoon. Monille auttaa sopivan rankka liikunta päivän tai alkuillan aikana, kuitenkin reippaasti ennen nukkumaan menemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina unihäiriöinen, joten ymmärrän sinua.

Olen kokeillut kaikki korvatulpat ja ne sattuvat. Herään siihen kipuun ja paineeseen. On kokeiltu meditaatiot ja tuuletukset yms.

Apua sain melatoniinista. Lääkäriltä saa apteekin melatoniiniin resepitin. Tai luontaistuotekaupassa myydään samaa melatoniinia ilman reseptiä. Tepsii ja toimii.

Vierailija
64/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muita ihmisiä voi pakottaa nukkumaan sen vuoksi etä itse saisi nukkua. Ja mitä tulee yökukkumiseen, niin eiköhän se ole jokaisen aikuisen ihmisen oma päätös, milloin menee nukkumaan.

Vierailija
65/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse herkkäuninen ja herään pieneenkin ääneen. sitli ei tulisi mieleenikään komentaa mieheni ukkumaan samaan aikaan kuin itse menen, en haluaisi isekään mennä sänkyyn makaamaan hiljaa paikallaan 2-3 tuntia ennen omaa nukkukaan menoa ja nukahtamistani. menisitkö itse? jos menet nukkumaan klo 22 kokeile yhtenä päivänä mennä sänkyyn jo klo 19-20 niin voit kokea, miltä miehestäsi tuntuu.

hoida itsesi kuntoon, et ole itsekän valmis tekemään kompromissiä (menemään lääkäriin, kun muu ei auta). ei se ole kompromissi, että vain miehesi joustaa, eli tekee kuten sinä määräät, kompromississa MOLEMMAT joustaa.

ja mitä itseeni tulee, nuun joinain öinä huonommin, kun heräilen miehen liikkumiseen ja puuhailuun, mutta se siitä. joinai toisina öinä nukun sitten paremmin. eilenkin tein työpäivän 3 tunnin unilla, kun en kauemmin nukkunut. ei kivaa, mutta ei mahda mitään, itseni kanssa on pakko elää ja miehen kanssa haluan elää, joten näillä mennään!

Vierailija
66/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgasmi on paras unilääke sekä miehille että naisille. Jos et saa miestäsi mukaan "lääkitykseen", niin sitten hoidat itsellesi orgasmin ja nukut raukeana aamuun saakka.

Paras unilääke. ;)

Vierailija
67/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaiset kuin on lentokoneessakin- oletko kokeillut?

Vierailija
68/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa se ei ole mutt on opeteltava rentoutumaan. Itse pääsin alkuun lääkkeillä mutt ne rutiinit on se juttu. Edelleen jos rutiinit menee sekaisin niin yö menee valvoessaan..

Mutta kyllä ihminen pystyy opettelee nukkumaan.

T: toinen uniongelmainen

Vierailija
69/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikein enempää voi ikävä kyllä vaatia. Ei kai aikuisen ihmisen voida olettaa käyvän nukkumaan sun aikataulun mukaan? Ne korvatulpat, niitä on erilaisia, jos niistä kuitenkin löytyisi sulle sopiva?

Vierailija
70/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käsittääkseni nykyaikaisiin nukahtamislääkkeisiin ei jää koukkuun, kuten joskus ennen. Joten menisin sinuna kuitenkin lääkärillä käymään.

Yksi vaihtoehto on mennä toiseen huoneeseen nukkumaan.

Vierailija
71/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut kaikki korvatulpat ja ne sattuvat. Herään siihen kipuun ja paineeseen.

Kokeile esim. uintiin tarkoitettuja vahatulppia. Eivät satu eivätkä aiheuta painetta. Mutta eiköhän niistäkin jokin vika oitis löytyisi...

Vierailija
72/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä se osoittaa ilkeyttä ja välinpitämättömyyttä miehen puolelta. sinun unesi on tärkeämpi kuin hänen elokuvansa. meillä ei auttanut mikään, välinpitämättömyys näkyi kaikessa muussakin. ehkä teillä tilanne ei ole niin paha, ehkä pariterapia auttaisi?

Vierailija
73/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukut vaan selkeästi liikaa. Tähän auttaa se, että tästä lähtien nukut max. 4 h / yö. Ei ole mitään ongelmaa nukahtaa enää.

Vierailija
74/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppoa1

Vierailija
75/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos tv on ihan äänettömällä, pystytkö silti nukahtamaan? Mulla on samanlainen ongelma, enkä pysty nukahtamaan vaikka kaikki valot on pois ja tvkin äänettömällä, koska kuulen sen edelleen, koska siitä lähtee sellainen ei ehkä ääni vaan enemminkin värinä, jonka kuulen. Mies ei tätä tietenkään ymmärrä, eikä varmasti kuule sitä ääntä. Oletko samanlainen?

Toinen juttu on se, että en vaan pysty nukahtamaan, jos tiedän että mies on jossain muualla talossa kuin siinä vieressä :(

Vierailija
76/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap ei ole valmis menemään lääkäriin, jos ongelma on hänellä? Että ainut ratkaisu hänen omaan nukkumisongelmaan on se, että MIES muuttaa käyttäytymistään?

Ja kyse ei nyt ole siitä, onko se elokuva tärkeämpi kuin ap:n uni vaan siitä, että ap haluaa sanella toisen aikuisen ihmisen nukkumaanmenoajan! Oisko tämä kontrollivimma myös tuon nukahtamisvaikeuden takana?

Vierailija
77/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

touhuilla ennen nukkumaanmenoa yms. Jotenkin vaan tuntuu hullulta, että menisin lääkäriin ja söisin sitten jotain lääkkeitä loppuikäni... kun ongelmani korjaantuisi luonnollisesti vaan sillä, että mies ja muut meillä suostuisivat niinä iltoina, kun mulla on aikainen herätys, menemään nukkumaan noin kymmeneltä. Mutta kiitos kuitenkin kommenteistanne, ja kohtalotoverille sympatiat! Nyt lähden lukemaan ja odotan, että leffa loppuu ja mies tulee nukkumaan. ap

Ihan oikeasti, ei kai aikuinen ihminen voi edellyttää toista muuttamaan omaa rytmiään ja tapojaan omien tottumustensa vuoksi! Sinun ongelmasi varmaan korjaantuisi sillä, että mies tulisi nukkumaan silloin kun sinä sanot. Mutta entä mies? Miksi hän ei saa valvoa? Pitäisikö hänen vain maata hiljaa "nukuttamassa" sinut? Täydellisen käsittämätön ajatus!

Vierailija
78/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä enemmänkin ongelmana "kontrollifriikkiys"?

Kyse on vallankäytöstä, ei mistään muusta.

Vierailija
79/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi miehen pitäisi tulla nukkumaan, samaan aikaan, kuin ap.n? Ymmärtäisin ap.n valituksen, jos mies pitäisi kauheaa mekkalaa, mutta kun ap heräilee jo pelkästään huoneistossa liikkumiseen, niin ongelma on ap.n ja suosittelisin hankkimaan nukahtamislääkkeitä. Vaikka ainoa ap.n hyväksymä vastaus taitaa olla se, että miehen tulisi totella ap.ta ja olisi mentävä nukkumaan samaan aikaan, kun ap HALUAA. Ap perehdyhän sanan "kompromissi" merkitykseen.

Vierailija
80/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasainen hurina peittää ääniä. Näin me teimme kun heräilin kerrostalossa rappukäytävän ääniin. Kuulo herkistyy täydellisessä hiljaisuudessa ja tilanne vain pahenee. Olet ilmeisesti esikoinen ja kukaan ei ole koskaan melunnut sun unien aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä