Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksaisi enää oksentaa joka ikinen päivä :(

Vierailija
27.12.2010 |

En kärsi ahmimishäiriöstä tai bulimiasta. Syön normaalisti ja ahmimatta. Suhteeni ruokaan on mutkaton. En kärsi närästyksestä. Silti olen vuosikaudet oksentanut joka ikinen päivä.

Olen ollut raskaana kaksi kertaa (kuopus nyt 3 v) ja kärsinyt kummallakin kerralla rajusta pahoinvoinnista koko raskauden ajan. Eli oksensin 3-7 kertaa joka ikinen päivä. En tiedä, onko vatsanportti löystynyt pysyvästi vai mistä kiikastaa. Ajatus lääkäristä ahdistaa, koska joutuisin kuitenkin nielemään letkua. Ja ajatuskin letkusta oksettaa.

Hampaiden pesu on vaikeaa, siihen menee kymmenenkin minuttia, koska joudun pitämään taukoja jatkuvasti. Jos juon lasin vettä ja sen jälkeen yskin, melko varmasti vesi tulee kaaressa ulos.

Tuntuu, että olen maailman ainoa näin oudon vaivan kanssa. Olen yrittänyt googlailla refluksitaudista tietoa, mutta ymmärtääkseni siihen kuuluu närästysoire ja minulle ei sitä ole.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin lääkäriystävälle aiheesta eikä hän tuntunut olevan huolissaan. (en siis yleensä vuodata terveyshuolia hänelle, mainitsin vain ja kysyin josko jatkotoimenpiteitä tarvitsisi).

Osa oireista on pakko olla psykologisia. Jos olen hyvällä illallisella viineineen ja olen itse rentoutunut, niin kaikki sujuu hyvin. Mutta joskus, jos syön leivän kaakaon kanssa kaikessa rauhassa, niin nieleminenkään ei enää suju.

Ja noista hampaista. Useimmiten nestettä tulee ylös, tai siis vasta nieltyä nestettä. Toki sappinestettäkin joskun, nam :(. Mutta en koe, että vastanielty vesi tärvelee hampaita ulostullessaan. Saa toki korjata väärät käsitykseni.

Kiitos vastauksista kuitenkin.

-ap

Vierailija
2/5 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriin vaikka ajatus ahdistaisikin. Tuo oksenteluhan pilaa sun hampaat jos et tee asialle mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot luultavasti ikäsi kärsinyt tuosta vaivasta. Ehkä sulla on aina ollut närästystä, joten se on sun normaalitila, etkä tunnista sitä mitenkään poikkeavaksi, kun olet niin tottunut siihen.

Mulla on aina ollut raskaudenaikainen refluksi, mutta tunnistin sen ja sen aiheuttaman närästyksen vasta kolmannessa raskaudessa. Se närästys kun ei musta tuntunut sellaiselta polttavalta, niin kuin sitä kuvaillaan, vaan se oli pieni ahdistuksen tai puristuksen tunne keskellä rintaa.

Vierailija
4/5 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene ihmeessä lääkäriin!

Vierailija
5/5 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mene jo. Lastesikin vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän