Millainen kompromissi tähän? Miehellä ja mulla pattitilanne
Mulla on aamulla aikainen herätys, miehellä vapaapäivä.
Mun piti mennä nukkumaan jo kymmeneltä, mutta en ole mennyt, koska tiedän, etten saa nukuttua koska mieheni päätti katsella olkkarissa leffaa ja valvoa, eihän hänen tarvitse herätä aamulla.
Ongelman tästä tekee se, että olen toivottoman huono-uninen, en saa nukuttua kun mies katsoo televisiota (vaikka katsoo hiljaisella) vaikka ovi on makkariin kiinni, kuulen kuitenkin ja en saa unta/tai jos saan, heräilen ihan vaan siihen että mies liikkuu asunnossa, esim. olkkarista vessaan tai keittiöön tms. ja sen jälkeen taas pyörin sängyssä.
Kuulokkeet on hankittu telkkaria varten, mutta ei mies niitä käytä, eivätkä ne kaikkia ongelmia poistakaan, eli siis jos hän liikkuu, herään kuitenkin.
Mies ei tajua laisinkaan, että olen vakavissani, on vaan sitä mieltä että "pää tyynyyn vaan ja alat nukkumaan" joo, olisikin noin helppoa.. no hänelle kyllä onkin, ei sitten tajua että meitä huono-unisiakin ON.
Eli tässä mä nytkin valvon, ihan turha mennä pyörimään sänkyyn. Ja odotan että mies tulee nukkumaan. Ja tiedän, että aamuherääminen ja koko seuraava päivä tulee olemaan mulle aivan tuskaa.
Ideoita?
Kommentit (94)
ei toista voi vaatia patsaaksi, jos itsellä on aikainen herätys. Korvatulpat sinulle voisi olla enemmän terpeen kuin kuulokkeet miehelle.
asu yksin, silloin ei tuota ongelmaa tule.
ja sinä yrität opetella rentoutumaan. Kumpikin toisiaan puolitiehen vastaan.
Ai niin, sielläkin saattaa liikkua joku... No, laita vaikka tyyny pään päälle! Tai hae apua uniongelmaasi. Pitäähän miehenkin saada elää!(?)
käy luontaistuotekaupasta (tai apteekista?) jotain mikä auttaa nukahtamaan/nukkumiseen. varmaan myyvät jotain kasvispohjaisia pillereitä, itsellä on mutta Englannista ostettu (Nytol), mut vois auttaa jos löytyy? sekä sulle korvatulpat.
oliko tää vitsi :D
tai mene sanomaan tämä muillekin nukahtamisvaikeuksista/uniongelmista kärsiville...
ap
millä saisit unen nopeammin. Itse esim. teen niin, että alan laskea sataan, ja kuvittelen jokaisen numeron huolellisesti, sen muodon, värin, materiaalin. Vaikea selittää. Mutta siis keskityn tasan vain siihen laskemiseen.
Sun pitää keksiä myös joku oma tapasi nukahtaa, et voi vaatia miestä nukkumaan vain koska et itse muuten saa unta.
millä saisit unen nopeammin. Itse esim. teen niin, että alan laskea sataan, ja kuvittelen jokaisen numeron huolellisesti, sen muodon, värin, materiaalin. Vaikea selittää. Mutta siis keskityn tasan vain siihen laskemiseen.
Sun pitää keksiä myös joku oma tapasi nukahtaa, et voi vaatia miestä nukkumaan vain koska et itse muuten saa unta.
joten voit kuvitella, että olen lukenut kaikki mahdolliset vinkit unensaantiin.
Ainoa tepsivä on se, että meillä on hiljaista, kukaan ei liiku, missään ei ole valoja.
Herään esim. öisin siihen, kun lapset käyvät vessassa, herään jo siis siihen kun nousevat sängystään omassa huoneessaan (ei siis vasta vessanvedosta)
kuulen vaan niin kaiken ja sen jälkeen on vaikeaa saada uudelleen unta.
ap
Unilääkkeitä en haluaisi hankkia, koska pystyn nukahtamaan (kunhan on hiljaista!) ja unilääkkeisiin on sitten niin iso riski jäädä koukkuun.
ethän sä voi sitä nukkumaan pakottaa samaan aikaan kun sinäkin. Koska mitä muita vaihtiksia jää?
joten voit kuvitella, että olen lukenut kaikki mahdolliset vinkit unensaantiin.
Ainoa tepsivä on se, että meillä on hiljaista, kukaan ei liiku, missään ei ole valoja.
Herään esim. öisin siihen, kun lapset käyvät vessassa, herään jo siis siihen kun nousevat sängystään omassa huoneessaan (ei siis vasta vessanvedosta)
kuulen vaan niin kaiken ja sen jälkeen on vaikeaa saada uudelleen unta.
ap
Unilääkkeitä en haluaisi hankkia, koska pystyn nukahtamaan (kunhan on hiljaista!) ja unilääkkeisiin on sitten niin iso riski jäädä koukkuun.
Jos kerran et unilääkkeitä halua, etkä muita keinoja keksi, niin sit kärvistelet hereillä. Et yksinkertaisesti voi vaatia täydellistä hiljaisuutta, jos asut muiden ihmisten kanssa.
Orgasmi on paras unilääke sekä miehille että naisille. Jos et saa miestäsi mukaan "lääkitykseen", niin sitten hoidat itsellesi orgasmin ja nukut raukeana aamuun saakka.
mutta käsittääkseni nykyaikaisiin nukahtamislääkkeisiin ei jää koukkuun, kuten joskus ennen. Joten menisin sinuna kuitenkin lääkärillä käymään.
Yksi vaihtoehto on mennä toiseen huoneeseen nukkumaan.
olisin kyllä odottanut mieheltäni vähän joustavuutta, esim. olisi tullut tänään aikaisemmin nukkumaan kun tietää että mulla on huomenna aikainen herätys ja kiire päivä.
torstainakin mies on vapaalla, ja silloin mullakaan ei ole aikaista herätystä.
Olisi voinut nukkua nyt ja valvoa vaikka huomenna.
Mutta no. Näin tällä kertaa. En kai munkaan elämä huomisen väsymykseen kaadu, vaikka vituttaahan se.
ap
olen äärettömän herkkäuninen, enkä millään saa unta jos esim. vesihana tippuu toisella puolella taloa... mies ei sitä ehkä kuuliskaan. tv-ääni, tepastelu, valo, säännöllinen tai säännötön ääni jostain, kaikki ne häiritsevät unen saantia. herään joka risahdukseen ja myös iihen kun lapsi esim. kääntelee kylkeä, uneksii, nousee sängystä.
joskus olen kai tarpeeksi väsynyt, että saan heti unen päästä kiinni, mutta esim eilen nukahdin kahden maissa ja heräilin useita kertoja, lopulta seiskalta nousin, kn uni loppui, ja makasin sängyssä ehkä tunnin turhaan.
on kauheaa. otan joskus laspin viiniä, jotta rentoutuisin. ulkoilen, jotta väsyisin tarpeeksi. olen käyttänyt kärsimyskukkaa, laventelia ja kamomillaa, ei juuri apua.
mua ahdistaa korvatulpat, joten kärsin ja itsekseni. en juuri valittele muille.
pitäs varmaan hommata jotkut lääkkeet, ehkä sunki ap pitäs.
Orgasmi on paras unilääke sekä miehille että naisille. Jos et saa miestäsi mukaan "lääkitykseen", niin sitten hoidat itsellesi orgasmin ja nukut raukeana aamuun saakka.
orgasmi nimittäin piristää mua. Sen tähden meillä ei yleensä harrasteta seksiä iltaisin, vaan aamulla tai päivällä.
ap
Kaikkien pitäisi olla hengittämättä, että sinä voisit nukkua.
Sinun ongelma - sinun on keksittävä ratkaisu. Jos olisin sinä, hankkisin makuuhuoneeseen äänieristetyn oven.
että jos tv on ihan äänettömällä, pystytkö silti nukahtamaan? Mulla on samanlainen ongelma, enkä pysty nukahtamaan vaikka kaikki valot on pois ja tvkin äänettömällä, koska kuulen sen edelleen, koska siitä lähtee sellainen ei ehkä ääni vaan enemminkin värinä, jonka kuulen. Mies ei tätä tietenkään ymmärrä, eikä varmasti kuule sitä ääntä. Oletko samanlainen?
Toinen juttu on se, että en vaan pysty nukahtamaan, jos tiedän että mies on jossain muualla talossa kuin siinä vieressä :( mutta ei silläkään saa mitään sympatiaa, jos tv:stä tulee jotain mielenkiintoista.
Ja ainakin joihinkin nukahtamislääkkeisiin voi jäädä koukkuun, jos ei fyysiseen niin sitten psyykkiseen (ei "uskalla" mennä nukkumaan ilman, kun pelottaa ettei uni tule... ja sitten pitää ottaa lääke varmuuden vuoksi)
Eihän ap vaadi, että mies menisi täsmälleen kymmeneltä nukkumaan, vaan joustoa. Eli jos elokuva loppuisi vaikka yhdeltä, kompromissi olisi laittaa se nauhalle ja molemmat menisivät nukkumaan puoli kahdeltatoista. Jos minun pulisoni olisi noin herkkäuninen ja itselläni nukkumaanmeno olisi vain haluamisesta ja uneliaisuudesta kiinni, menisin aiemmin nukkumaan, jottei hänelle tule niin paljoa univelkaa. Ei se ole mikään kompromissi, että toinen sanelee, oli se sitten kumpi hyvänsä.