Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ihmettelevät, jos (haluaa) imettää 1-1½ -v. taaperoa?

Vierailija
11.01.2011 |

Miksi se on muka niin väärin???

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mää oon kokenut samaa, että kaikki on niin kateellisia mun valinnoista. Siis sillai ku mää oon tosi kaunis nainen ja mulla on isot rinnat. Mää mielellään pukeudun sillai leopardiminariin muodikkasti ja käytän strechsaappaita. Mun tutut ja sukulaiset sanoo, että oon horatsun näköinen. Mutta hei, ne vaan on kateellisia mulle.

Älä välitä, nää eukot on sillai kateellisia sulle ku sulla tulee maitoa hei ja sun lapset tykkää sun rinnoista. Ne on taatusti kateita kun sulla on rinnat niin isot ku ne on maitoa täynnä ja miehet tykkää niistä. Siis sillai tiiäthän sää kun miehet tykkää niistä isoista tisseistä.

Mää kyllä ymmärrän hei sua. Ollaan niin samiksii, vaikka eri asioissa ku kaikki on meille kateellisia ku ne ei ite pysty samaan. Mun kamut ja sukulaiset on vain kateellisia kun tisseistä ja siitä, että saan joka yö eri miehen sänkyyni. Sun sukulaiset on vain kateellisia ku ne ei voineet imettää neljävuotiaiksi ja niillä ei sitte ollut sillai tosi isoja meloneita, kuten sulla ku nyt imetätä.

Ei välitetä noista kateellisista hei.

kun jotkut ällöää ja ihmettelee luonnollista asiaa tai väittävät äidin olevan koukussa siihen, että taapero on tississä kiinni. Joopa joo. Jokainen omalla tavallaan ja annetaan toisten olla. Vaikka mun on kyllä hiukan vaikea ymmärtää näitä "maito loppui" -juttuja tai "kuinka rintaruokinta sitoo liikaa äitiä".

Ekaa imetin neuvolan ohjeita pilkulleen kuunnellen ja tähtäsin lopetuksen yhteen vuoteen, tokaa jatkoin pari kuukautta pitempään ja tämän kolmannen kanssa olen mennyt niinkuin luontevalta tuntuu. Yhden vuoden jälkeen imetys on ollut yhä yksityisempää, koska en jaksa toistuen selittää, miksi teemme näin. Varsinkin lähipiirin vanhemmat naiset päästelee todellisia sammakoita aiheeseen liittyen. Ehkä se on osittain kateutta, kun itse 70-luvulla vauvojen äiteinä tottelivat orjallisesti neuvolan neljän tunnin syöttöväliohjetta (vaikka miten sydäntä riipien vauva olisi huutanut). Nyt ollaan tämän kolmosen imetystä lopettelemassa, koska tuntuu meille sopivalta ajankohdalta. Ikää taaperolla 1v8kk.

Vierailija
142/152 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se Mun mielestä on kuvottavaa jos joku imettää isoa lasta, siis hyi saatana,kauhee näky,imetyksellä haetaan vaan äidin mielihyvän tunnetta,kun äiti saa nautintoa,niin ei muista väliä, yleensä imettävillä äideillä onkin tissit kun patalaput,roikkuu ja riippuu,senpä takia miehet kaikkoaakin parempien naisien perää, kun kuka kiinnostuu lehmänutareista,kun kiinteääkin on saatavilla,tämä oli fakta ja kateelliset av mammat täällä sit kitisee kun mies meni aj petti,noh kannattaa ekana miettiä missä vika,ei aina ole miehn vika kun pettää.

Ihanko tosissas ton kirjoitit?

Jos mun avioliittoni kestävyys olis ihan vaan mun tissien muodosta kiinni, niin sais mies ihan vapaasti lähteä. Tai itseasiassa potkisin sen pihalle.

Meillä onneks ei toisen ulkomuodon muutokset vaikuta yhteiseloomme vaan paljon tärkeämmät asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin vaikutus, valitettavasti, kuten esimerkiksi raskausarvissa ja suonikohjuissakin. Toisilla raskaus ja imetys vaikuttavat enemmän kuin toisilla. Kunnon liivejä kannattaa silti käyttää, niillä voi estää ylimääräisen "venymisen", joka ei tilannetta ainakaan paranna. Ja peruuttamattomat muutokset voivat tapahtua jo raskausaikana, joten imetystä ei kannata syyttää. Itselläni kuppikoko kasvoi puolessatoista kuukaudessa kolmella, joten varmasti venymistäkin tapahtui. Mutta imetyksen jälkeen tilanne oli kuitenkin parempi kuin osasin kuvitella.

Kahden lapsen imetyksen jälkeen voin sanoa että rintani ovat kauniit. Se on ihan itsestä kiinni, jos rintoja hoitaa (oikeanlaiset liivit, oikeat liivit myös urheiliuun, rasvaus...) niin ne saa pysymään kauniina. Olen kuullut todella monelta (myös miespuolisilta) että ei uskois että olen kahden lapsen äiti. Eli siis melkeen neljä vuotta olen imettänyt yhteensä ja silti rintani eivät roiku! Jollain voi roikkua ihan ilman imetystäkin! Ei imetys ole syy sille että rinnat alkaa roikkumaan!

Vierailija
144/152 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaperoimettäjästä.

Se kuva vain niin jäi mieleen:D

Ylipainoinen blondi istui sohvalla älyttömät lollot esillä. Villapaita rullattu kaulaan. Kummassakin tississä lapsi kiinni imemässä. Lapsien ikä oli muistaakseni 2v ja 4v.

Nainen vaahtosi siinä, kuinka he perheenä ovat sitä mieltä, että taaperoimetys on lapselle tärkeää ja kuinka mies hoitaa kodin, että hän saa imettää.

Vieressä seisoi laiha ja väsynyt mies todella vaivautuneen näköisenä.

Se kuva vain jäi niin mieleen, oli todella koominen:D

Vierailija
145/152 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin ollut valmis lopettamaan imetyksen lapsen ollessa 1v. Olin itse asiassa tosi kypsynyt koko imetykseen. Lapselle imetykset olivat kuitenkin tosi tärkeitä ja vieroitusyrityksistä tuli koko perheen hermoja ja sydäntä raastavia koettelemuksia. Ajattelin, että pääsen itse helpommalla jos imetän vielä jonkin aikaa. Niinpä kaikista sukulaisten ja ystävien paheksuvista ilmeistä ja kommenteista huolimatta imetin lastani tuon ajan, kun se oli hänelle tärkeää. Lopulta vieroitus onnistui kerrasta poikki.

Vierailija
146/152 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap kerran kysyi, että miksi ihmiset ihmettelevät yli vuoden ikäisten lasten imettämistä niin rehjellisesti vvoin sanoa, että minä påidän sitä todella vastenmieliseltä. Täällä moni superimettäjä kyllä kertoo miksi imetys on niin hyväksi lapselle tai äidille, mutta sitä he eivät pysty liittämään ajatuksiinsa, että yhteiskunta on muuttunut ja lapsi voi saada terveellisen ravitsemuksen ilmankin pitkään jatkuvaa tissittelyä. Kun kerran täällä kysytään, että miksi jotkut ihmettelevät niin minä vastaan, että kun se on joistain ihmisistä ällöttävää eikä enää kuulu nyky-yhteiskunnan tapoihin.

ja mistä nämä nyky-yhteiskunnan tavat löytyy? Onko ihan julkaistu jossain, jotta tiedän mitä tapoja kuuluu noudattaa nyky-yhteiskunnassa?

Niinhän se on, että lapsetkin pitää jo vauvana totuttaa "nyky-yhteiskunnan tapoihin". Heti laitokselta omaan huoneeseen nukkumaan, ettei tule liian riippuvaiseksi vanhemmista. Unikoulua heti, jos vähänkin valvoo öisin. Jo pariviikkoisena yökylään, että tottuu olemaan hoidossa, jotta äiti saa jatkaa elämäänsä samanlaisena kuin ennnen lapsia. Kiinteiden aloitus viimeistään 4kk iässä (joka on jo kyllä liian myöhäistä). Päiväkotiin mahdollisimman pian (viimeistään siinä 9kk iässä), että sosiaalistuu ja saa kavereita. Potalle heti, kun osaa istua, tai mielummin jo vähän ennen tuettuna. Kun on oppinut yökyläilemään, niin viimeistään siinä vaiheessa, kun on noin vuoden, on osattava olla vähintään viikko hoidossa, jotta vanhemmat pääsee lomalle (kun sen lapsen kanssahan ei loma ole lomaa). Lasten on opittava mahdollisimman pienenä kaikki mahdolliset taidot, jotta ovat sitten mitä pikimmiten mukana tässä kylmässä ja kiireisessä nyky-yhteiskunnassa. Ja tärkein kaikista on itsenäisyys, jotta vanhemmat saa mahdollisimman paljon omaa ja parisuhdeaikaa.

Vierailija
147/152 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat nukkuneet perhepedissä, olleet kotihoidossa, mutta silti eivät ole roikkuneet tississä enää taaperoina.

Hei, kaikille elämä ei ole noin mustavalkoista.

Kun ap kerran kysyi, että miksi ihmiset ihmettelevät yli vuoden ikäisten lasten imettämistä niin rehjellisesti vvoin sanoa, että minä påidän sitä todella vastenmieliseltä. Täällä moni superimettäjä kyllä kertoo miksi imetys on niin hyväksi lapselle tai äidille, mutta sitä he eivät pysty liittämään ajatuksiinsa, että yhteiskunta on muuttunut ja lapsi voi saada terveellisen ravitsemuksen ilmankin pitkään jatkuvaa tissittelyä. Kun kerran täällä kysytään, että miksi jotkut ihmettelevät niin minä vastaan, että kun se on joistain ihmisistä ällöttävää eikä enää kuulu nyky-yhteiskunnan tapoihin.

ja mistä nämä nyky-yhteiskunnan tavat löytyy? Onko ihan julkaistu jossain, jotta tiedän mitä tapoja kuuluu noudattaa nyky-yhteiskunnassa?

Niinhän se on, että lapsetkin pitää jo vauvana totuttaa "nyky-yhteiskunnan tapoihin". Heti laitokselta omaan huoneeseen nukkumaan, ettei tule liian riippuvaiseksi vanhemmista. Unikoulua heti, jos vähänkin valvoo öisin. Jo pariviikkoisena yökylään, että tottuu olemaan hoidossa, jotta äiti saa jatkaa elämäänsä samanlaisena kuin ennnen lapsia. Kiinteiden aloitus viimeistään 4kk iässä (joka on jo kyllä liian myöhäistä). Päiväkotiin mahdollisimman pian (viimeistään siinä 9kk iässä), että sosiaalistuu ja saa kavereita. Potalle heti, kun osaa istua, tai mielummin jo vähän ennen tuettuna. Kun on oppinut yökyläilemään, niin viimeistään siinä vaiheessa, kun on noin vuoden, on osattava olla vähintään viikko hoidossa, jotta vanhemmat pääsee lomalle (kun sen lapsen kanssahan ei loma ole lomaa). Lasten on opittava mahdollisimman pienenä kaikki mahdolliset taidot, jotta ovat sitten mitä pikimmiten mukana tässä kylmässä ja kiireisessä nyky-yhteiskunnassa. Ja tärkein kaikista on itsenäisyys, jotta vanhemmat saa mahdollisimman paljon omaa ja parisuhdeaikaa.

Vierailija
148/152 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat nukkuneet perhepedissä, olleet kotihoidossa, mutta silti eivät ole roikkuneet tississä enää taaperoina. Hei, kaikille elämä ei ole noin mustavalkoista.

ja mistä nämä nyky-yhteiskunnan tavat löytyy? Onko ihan julkaistu jossain, jotta tiedän mitä tapoja kuuluu noudattaa nyky-yhteiskunnassa? Niinhän se on, että lapsetkin pitää jo vauvana totuttaa "nyky-yhteiskunnan tapoihin". Heti laitokselta omaan huoneeseen nukkumaan, ettei tule liian riippuvaiseksi vanhemmista. Unikoulua heti, jos vähänkin valvoo öisin. Jo pariviikkoisena yökylään, että tottuu olemaan hoidossa, jotta äiti saa jatkaa elämäänsä samanlaisena kuin ennnen lapsia. Kiinteiden aloitus viimeistään 4kk iässä (joka on jo kyllä liian myöhäistä). Päiväkotiin mahdollisimman pian (viimeistään siinä 9kk iässä), että sosiaalistuu ja saa kavereita. Potalle heti, kun osaa istua, tai mielummin jo vähän ennen tuettuna. Kun on oppinut yökyläilemään, niin viimeistään siinä vaiheessa, kun on noin vuoden, on osattava olla vähintään viikko hoidossa, jotta vanhemmat pääsee lomalle (kun sen lapsen kanssahan ei loma ole lomaa). Lasten on opittava mahdollisimman pienenä kaikki mahdolliset taidot, jotta ovat sitten mitä pikimmiten mukana tässä kylmässä ja kiireisessä nyky-yhteiskunnassa. Ja tärkein kaikista on itsenäisyys, jotta vanhemmat saa mahdollisimman paljon omaa ja parisuhdeaikaa.

Tuon lainaukseni kirjoittaja se taitaa mustavalkoisessa elämässä elää.

Meillä elämä on vallan riemunkirjavaa ja sävykästä, mutta eletäänkin hyvin vauva- ja lapsilähtöisesti nyt, kun lapset ovat pieniä.

Ja noita "nyky-yhteiskunnan tapoja" lähinnä perään kuulutin. Vai kuuluuko perhepeti ja kotihoito niihin? En nääs niistä tavoista ole perillä.

Vierailija
149/152 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat nukkuneet perhepedissä, olleet kotihoidossa, mutta silti eivät ole roikkuneet tississä enää taaperoina. Hei, kaikille elämä ei ole noin mustavalkoista.

ole sävyjä elämässäs, jos noin musta-valkoisesti imetykseen suhtaudut.

Vierailija
150/152 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nyt 1v1kk edelleen imetän ja heräs viime yönä 10 kertaa tissile ainakin..

Mikäs täsä..

Lopettakaa te muut vaikka 1kk mutta kyllä 1 vuotiaskin on ihan vauva vielä!

Vierailija
151/152 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nyt 1v1kk edelleen imetän ja heräs viime yönä 10 kertaa tissile ainakin..

Mikäs täsä..

Lopettakaa te muut vaikka 1kk mutta kyllä 1 vuotiaskin on ihan vauva vielä!

Vierailija
152/152 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyseli alkuperäisessä viestissään, että miksi ihmiset ihmettelevät taaperoimetystä. Aika moni on täällä vastannut rehellisesti ja siitäkös imettäjät ovat riehaantuneet. Älkää kysykö jos ette halua tietää :)

Ja kyllä, itse olen molemmat lapseni imettänyt, toisen 8kk ja toisen 10 kk ikään, mutta mun mielestä taaperoimetys on outoa ja myös minä pidän sitä luonnottomana. Se on mun mielipide ja piste.

Ei siihen imetykseen tai sen lopettamiseen ole mitään tiukkaa ikärajaa mutta sanotaan, että semmonen reippaasti yli vuoden ikäinen, joka jo liikkuu kunnolla ja mahdollisesti puhuu, niin on se kyllä jotenkin karmivaa kun näkee, että se kaivaa äitinsä tissin esiin.

Näin minä sen koen ja näin kokee moni muukin. Siksi sitä ihmetellään. Siinä ap:lle vastaus :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan