Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman kaupparyhmän myyjillä paremmat palkat ja edut, Keskon vai S-ryhmän?

Vierailija
11.01.2011 |

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kauppiasvetoisissa liikkeissä, inhimillisempää.

S-kaupoissa taas osusskauppameininkiä ja naisten kyräilyä keskenään. Usein myös ikärakenne vanhempi S-kaupoissa

Vierailija
42/85 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tyytyväinen etuihin. Sairaskassa on ihan huippu, tällaisena paljon sairastavana ihmisenä siitä on ollut etua satojen, ellei tuhansien eurojen edestä minulle.

Ostoedut ovat hyvät, koska niin monesta paikasta saa. Vaikkakin päivittäistavaroista vain sen 3% niin ravintoloista ja muista tuotteista enemmän. Henkilökunta-alennusta tulee myös mm. vakuutuksista, matkoista jne.

Palkkani on reilusti enemmän kuin TES, ihan olen henkilökohtaisesti käynyt pomolta palkankorotusta pyytämässä useammin kuin kerran, ja palkkaa on pikkuhiljaa nostettu ihan hyvälle tasolle.

En ole ollut Keskolla töissä, joten verrata en osaa, mutta tällä hetkellä edut ovat meillä niin hyvät, ettei mun kannata edes hakeutua muualle töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä, osastovastaavana ollut kolmatta vuotta. Yksi ikälisä siis ja pieni palkankorotuskin lisäksi ja liksa mahtavat 10,48.... (eli n. 1600,-/kk)

Meillä ei ainakaan ole MINKÄÄNLAISTA korttia tms. millä saataisiin mistään muualta Keskon liikkeistä yhtään mitään alennuksia! Pitäisikö tuommoinen olla?? Olis kyllä aika jees.

Alennusta saamme omasta kaupasta ainoastaan 10%, ja tämä EI koske maitotaloustuotteita eikä herkkutoria eikä Plussa tarjouksia tietysti.

Vastuuta on kyllä aivan tarpeeksi osastovastaavilla. Pitää tietää ja muistaa ja olla jatkuvasti ajan hermolla ihan helvetisti! Mestarimyyjäkolutus on kyllä hyvä, mutta sekin pitää tehdä omalla ajalla ilman palkkaa. Perustelut tuolle, että siitä jää hyvin titetoa itselle. Juuuu, mutta mihin minä sitä sitten tarvin kun joskus jään pois tuolta? Ja se suorittaminen vie ihan oikeasti monta viikkoa kun sitä iltaisin kotona muiden puuhien lisäksi teet. Ainakin jos vähänkään meinaa pärjätä siinä.

Työilmapiiri miellä on loistava ja työkaverit ihania. Syy miksi töissä kuitenkin ihan hyvin viihtyy.

Asiakaslähtöistä ja palvelevaa on käsittääkseni muissakin K-ryhmän kaupoissa.

Vierailija
44/85 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta s-ryhmältä saa henkilökuntatarran s-etukorttiin jolla saa alea muistaakseni 3:sta 15 prosenttiin. Ruokaravintoloista eniten alea. Tarran saa myös pitää hoitovapaalla.

Ei muuten saa,

jos oot pitänyt ja käyttänyt hoitovapaalla, se on työsuhteen purku, varo ettet jää kiinni

Vierailija
45/85 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kuuluu ammattiliittoon. Miksi? Miettikaa sitä.

Oletteko Lidlissä nähnyt yli 25v myyjää? Ei.

Ite kuulun Pamiin ja oon lidlissä töissä....

Vierailija
46/85 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntipalkka on enempi mitä tessissä sanotaan, vaikka olen ihan perusmyyjä vaan. mitään valittamista ei ole tähän päivään mennessä ollu.

Vierailija
47/85 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ainakin K-Ryhmässä, jossa itsenäiset kauppiaat. Jos satut hyvän kauppiaan kauppaan, kaikki ok, mutta taas jos huonon, niin.... Mutta S-Ryhmässä kaikki on samalla viivalla. Toki osuuskauppakohtaisia eroja on. Ainakin pk-seudulla Hok-Elannossa henkilökuntaedut on hyvät, sairauskassa toimii ja palkka on TES:n mukainen. Varma ja reilu työnantaja. Nimim. molemmat kaupat kokenut

Vierailija
48/85 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä heikommat henkilökuntaedut (alennukset) kuin S-ryhmässä. Kaikki kauppiaat eivät anna alennuksia ja ruoasta hyvin harvoin saan alennusta. S-ryhmässä ei tarvitse arpoa, vaan alennus tulee systemaattisemmin kautta konsernin.

Mulla on tosin käytännön kokemusta vain Keskosta, mutta mitä olen tuttavien kanssa vertaillut, niin S vie voiton eduissa.

K-yhmä puolestaan kouluttaa paremmin työntekijöitään.

Vierailija
49/85 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ihan sillä mielellä, että se on teidän työnne vuosiksi eteenpäin?

Ihan vain mielenkiinnosta kyselen..

Vierailija
50/85 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassa ihan ok hommaa. Saan jopa 2000e/kk käteen.

Haluaisin opiskella jotain, mutta en tiedä mitä.

Opiskelu ei saisi kestää kuin korkeintaan 3 vuotta.

Ja palkka saisi olla ainakin 3000e/kk käteen. Muuten ei kannata.

Vierailija
51/85 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parissa Keskon toimipaikassa tehdään sitä, että sopimuksia ketjutetaan sillä tavalla, että saadaan lomapäivistä ja -korvauksista tingittyä mahdollisimman tarkasti. Sitten kesällä olisi taas tervetullut kesätöihin, mutta 40 tuntia viikossa vuoden ympäri-paikkoja ei vain ole.

Mun mielestä toi paskaduuni-nimitys väännettiin alunperin ihan vääräksi. Kysehän on siitä, että jos työtunteja tai tuntipalkkaa ei saa tarpeeksi, että pystyy elämään kunnolla, niin paskaahan se duuni silloin on. Itsessään toki ihan tärkeää, mutta edes pieni lisä palkoissa osoittaisi sen arvostuksen pomojenkin taholta.

Vierailija
52/85 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etuja noilla ulkomaalaisilla ketjuilla ja liikkeillä on, esim. Lidl, Gigantti, ruotsalaiset vaateketjut jne.

Ilmeisesti ihan kaupan TES heilläkin?

Työterveyshuolto pelaa. Ostoksista ei saa erikseen alennusta. Nuoria ihmisiä on meillä paljon töissä, mutta suurin osa kuuluu ammattiliittoon iästään huolimatta.

Ärsyttää nämä iänikuiset huhut, mitä tässäkin ketjussa jankattiin. Kaikkea tekin uskotte :D

Vierailija
53/85 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on mahdollista kouluttautua oppisopimuksella ainakin neljään eri tutkintoon Amiedun kautta.

Vierailija
54/85 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea näitä palkkaketjuja. Itse teen osa-aika hommia opiskelun ohessa, ja palkkani vaihtelee 15-25 euroon tunti, keskiarvo on varmaan sellaiset 17 euroa/tunti joten en voisi enää kuvitellakaan meneväni kassalle töihin jos siitä saa vaan jonkun hikisen kympin. Valmistuttuani odotan saavani rutkasti parempaa palkkaa, en halua raataa huonolla palkalla koko ikääni

Vierailija
55/85 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl ei ota töihin ihmistä,

joka kuuluu ammattiliittoon. Miksi? Miettikaa sitä.

Oletteko Lidlissä nähnyt yli 25v myyjää? Ei.

Lidlissä on yli 25 vuotiaita myyjiä ja Lidl palkkaa ammattiliittoon kuuluvia.

Vierailija
56/85 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitovapaalla toista vuotta, ihan erikseen soitettu kotiin ja ilmotettu että uudet hk-tarrat saapuneet! En ole kyseiseen työpaikkaan enää hoitovapaan jälkeen palaamassa ja myös pomo sen varsin hyvin tietää.

Hk edut s-ryhmällä; päivittäistavarat -3%, käyttötavarat -15%, osa elektroniikasta -8-10% osuuskaupasta riippuen, ravintoloissa ruoasta -15%, hotellit alkaen 50€/huone +muita alennuksia esim. vakuutuksista, silmäasemalta ym. yhteistyökumppaneilta.

Kassalla olen ollut työssä, palkka TES mukainen, mielestäni ihan hyvä, ottaen huomioon työn laatu (koulutus vaatimukset, vastuullisuus) ainoa huono puoli osa-aikatyö, suuri osa tekee vain n.30h/viikko

Vierailija
57/85 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te kaupan kassoja jotenkin väliaikaisesti

vai ihan sillä mielellä, että se on teidän työnne vuosiksi eteenpäin?

Ihan vain mielenkiinnosta kyselen..

Vierailija
58/85 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alan työt ovat nimenomaan aliarvostettuja, matalapalkkaisia paskaduuneja! Kassamyyjän peruspalkka on 9,89 euroa tunnissa. Työvuorot ovat 4-9 tunnin mittaisia.

Kaupassa viikottainen työaikasi voi olla 0-30 tuntia viikossa. Isossa tavaratalossa vain esimiehet ja tilausvastuulliset osastonhoitajat tekevät kokoaikatyötä. Tarvittaessa töihin kutsuttavalla ei ole työsopimuksessa viikottaisia työtunteja lainkaan. Osa kassamyyjistä ja myyjistä on töissä 6-12 viikkotunnin työsopimuksella.

Jos ajat 4-6 tunnin työvuoroon kauempaa omalla autolla, palkastasi ei jää käteen polttoainekulujen jälkeen juuri mitään.

Todellakaan ei kannata jäädä töihin kauppaan! Opiskele itsellesi kunnon amnatti! Esimerkiksi hoitoalalla on hyvin töitä. Tarjolla on myös kokoaikaisia töitä ja palkkaus on aivan eri tasolla kuin kaupassa.

Niin, mistähän mahtaa johtua, että samat kaupat hakevat jatkuvasti uusia työntekijöitä??! Vaihtuvuus on hurjaa. Osa on töissä muutaman päivän, osa pari kuukautta. Harva jaksaa kassatyötä vuotta-paria kauempaa. Työ vaatii hyvää paineensietokykyä, tarkkuutta ja huolellisuutta. Palkkaus ei vastaa työn vaatimuksia ja vastuuta.

Vierailija
59/85 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hymyilevät aina, S-kaupassa ovat tympeän näköisiä.

Vierailija
60/85 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkiä, pätkiä, pätkiä eikä toivoakaan vakituisesta hyvästä paikasta. Ja työilmapiiri on ennen kaikkea ikävä.

Kaupan alan työt ovat nimenomaan aliarvostettuja, matalapalkkaisia paskaduuneja! Kassamyyjän peruspalkka on 9,89 euroa tunnissa. Työvuorot ovat 4-9 tunnin mittaisia.

Kaupassa viikottainen työaikasi voi olla 0-30 tuntia viikossa. Isossa tavaratalossa vain esimiehet ja tilausvastuulliset osastonhoitajat tekevät kokoaikatyötä. Tarvittaessa töihin kutsuttavalla ei ole työsopimuksessa viikottaisia työtunteja lainkaan. Osa kassamyyjistä ja myyjistä on töissä 6-12 viikkotunnin työsopimuksella.

Jos ajat 4-6 tunnin työvuoroon kauempaa omalla autolla, palkastasi ei jää käteen polttoainekulujen jälkeen juuri mitään.

Todellakaan ei kannata jäädä töihin kauppaan! Opiskele itsellesi kunnon amnatti! Esimerkiksi hoitoalalla on hyvin töitä. Tarjolla on myös kokoaikaisia töitä ja palkkaus on aivan eri tasolla kuin kaupassa.

Niin, mistähän mahtaa johtua, että samat kaupat hakevat jatkuvasti uusia työntekijöitä??! Vaihtuvuus on hurjaa. Osa on töissä muutaman päivän, osa pari kuukautta. Harva jaksaa kassatyötä vuotta-paria kauempaa. Työ vaatii hyvää paineensietokykyä, tarkkuutta ja huolellisuutta. Palkkaus ei vastaa työn vaatimuksia ja vastuuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme