Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman kaupparyhmän myyjillä paremmat palkat ja edut, Keskon vai S-ryhmän?

Vierailija
11.01.2011 |

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 19.6.2011 17:13 (46/51)

Lidlin palkat ja edut

"Palkka noin 9,7 euroa tunnilta, mutta alennuksia ei saa myymälöistä ollenkaan eikä poistolavalta saa ottaa itselleen mitään (esimerkiksi syötävää). Muuten tulee potkut.

Sanoisinpa siis, että hyvä palkka ruokakaupaksi, mutta huonot työolot ja edut."

Tämä on TESin mukainen kaupan alan alin minimipalkka. Vähempää ei Suomessa saa maksaa, poikkeuksena harjoittelija. Onko 9,7 euron tuntipalkka mielestäsi "hyvä"??! Näin pienellä palkalla ei perhettä elätetä eikä omakotitalon asuntolainoja maksella, edes syrjempänä maaseudulla!

Vierailija
62/85 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mistähän mahtaa johtua, että samat kaupat hakevat jatkuvasti uusia työntekijöitä??! Vaihtuvuus on hurjaa. Osa on töissä muutaman päivän, osa pari kuukautta. Harva jaksaa kassatyötä vuotta-paria kauempaa. Työ vaatii hyvää paineensietokykyä, tarkkuutta ja huolellisuutta. Palkkaus ei vastaa työn vaatimuksia ja vastuuta.

että etenkin kaupan kassatyöntekijänä ja muissa perusduuneissa toimiminen on koulutusta vaatimatonta, yleensä etenkin opiskelijoille sopivaa työtä. Tunteja otetaan silloin kun niitä voidaan tehdä. Ja kun päästään vähitellen kohti oman alan duuneja, kaupan perusduunit jäävät.

Valtaosa vaihtuvasta työvoimasta on alun perinkin läpikulkumatkalla, etsiessään koulutusta vastaavaa työtä, opiskellessaan jne. Se on vain hyvä, että välivaiheeseen on tarjolla koulutusvaatimuksiin nähden hyväpalkkaista työtä, joustavasti.

Kaupoissa on paljon ihmisiä, joilla ei ole sieltä mikään kiire pois. Kyse ei siis ole niinkään työn kuormittavuudesta ja siitä, että sieltä hakeuduttaisiin siksi vuodessa-kahdessa pois, vaan siitä että se on useille suunnitelmallinen välivaihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä Lidlissä.

Kuulun pamiin ja työnantajani tietää sen.

Lidl palkkaa nuoria sen takia koska työ lidlissä on välillä erittäin fyyisesti rankkaa. Meillä myyjät tekevät kaikkea: ovat kassalla, hyllyttävät, siivoavat jne...

Kukaan ei tee siis vaan yhtä asiaa.

Lidlissä maksetaan noin 0,15 cent enemmän palkkaa kuin muissa kaupoissa.

Itselläni tuntipalkka on 11,70 plus lidl lisä ym lisät (unohtamattakaan vuorovastaava lisiä).

Vierailija
64/85 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitovapaalla toista vuotta, ihan erikseen soitettu kotiin ja ilmotettu että uudet hk-tarrat saapuneet! En ole kyseiseen työpaikkaan enää hoitovapaan jälkeen palaamassa ja myös pomo sen varsin hyvin tietää.

Hk edut s-ryhmällä; päivittäistavarat -3%, käyttötavarat -15%, osa elektroniikasta -8-10% osuuskaupasta riippuen, ravintoloissa ruoasta -15%, hotellit alkaen 50€/huone +muita alennuksia esim. vakuutuksista, silmäasemalta ym. yhteistyökumppaneilta.

Kassalla olen ollut työssä, palkka TES mukainen, mielestäni ihan hyvä, ottaen huomioon työn laatu (koulutus vaatimukset, vastuullisuus) ainoa huono puoli osa-aikatyö, suuri osa tekee vain n.30h/viikko

tässä suora lainaus työnantajan 'ammattilehdestä' työntekijöille, eli Assä-lehdestä:

• Henkilökuntaetua ei saa hoitovapaan,

armeijan, virkavapaan tai muun palkattoman

poissaolon aikana.

Miten teidät voisi käräyttää????

On sulla pöljä pomo, tai sitten teillä on jokin oma sopimus. Mitä annat vastineeksi!??!?! hmmm.....

Vierailija
66/85 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Keskon kauppoja ovat lähinnä citymarketit, joissa hlökuntaedut ovat todella hyvät. k-marketit, k-supermarketit ja citymarkettien elintarvikepuolet ovat itsenäisten kauppiaiden omia yrityksiä, niissä palkka ja edut vaihtelevat suuresti!

Vierailija
67/85 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaa olla tämänhetkinen k-kaupan osastovastaavan kuukausipalkka? Osaako kukaan kertoa, onko osastovastaavia paikalla? Syksyllä pitäisi mennä takaisin osastovastaavan hommiin monen vuoden kotona olon jälkeen, joten kiinnostaisi tietää paljonko palkkani on jäänyt sillävälin jälkeen.

Vierailija
68/85 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen lidlissä töissä ja kuulun liittoon ja meillä on kyllä n. puole thenkilökunnasta 30-40 vuotiaita.

Vierailija
69/85 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mitä valitatte kaupan alan palkkoja.. Ainakin pk-seudulla tätä nykyä mun mielestä suht jees lisineen kaikkineen ja varsinkin suhteutettuna työn vaativuuteen. Plus s-ryhmän hk-alennus elintarvikeostoksista tuo huomattavasti säästöä myös.

Lauantailisät yhden jälkeen taitaa olla ainakin 5 euroa tunti ja iltalisätkin arkisin ihan hyvät.

Vierailija
70/85 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät edut. henkilökunta, työterveys,siirtymismahdollisuudet toimipaikoilla, saa opiskella ilmaisen tutkinnon(normi palkka opiskelu ajalta) jos sitoutuu työhön.

samaa asiakaspalvelua muuten.

Vierailija
71/85 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa ei pitäisi maksaa työn vaativuuden mukaan. Ihmiset on erilaisia, toiselle helppo työ voi olla toisen mielestä vaaativaa. Palkan pitäisi olla sitä luokkaa että sillä tulee kohtuullisesti toimeen. Jos tili ei riitä kuin nippa nappa työmatkakuluihin ja ruokaan, niin ei hyvä. Tilapäisesti homma voi toimiakin, esim, opiskelijalla, mutta minimipalkkaus ei kuulu enää jo koulut käyneen aikuisen ihmisen työelämään. Ammattitaidosta pitää maksaa.

Vierailija
72/85 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se toisaalta jännää, että tuottavassa työssä tuntipalkka on noinkin alhainen.. Sain kesätöissä yliopistolla hiukan päälle 13 €/h. Työ ei ollut mitenkään vaativaa ja kaupan hommiin verrattuna (niitäkin on joskus tullut tehtyä) fyysisesti ja jopa henkisesti aivan lastenleikkiä.

Vierailija
73/85 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 22:13"]

Saatteko ostaa jollain minihinnalla tai viedä ilmaiseksi niitä elintarvikkeita, jotka ei -30%-tarrallakaan ole menneet kaupaksi? Jos ette, pidetäänkö niistä jotain kirjanpitoa ennen kuin ne laitetaan roskikseen? Ei kai niitä erikseen pois haeta sen kontrolloimiseksi, ettei vain kuukaan myyjä niistä vain pääse hyötymään?

Itsellä tekisi pahaa heittää niitä ruokia roskikseen.

[/quote]

Minuakin kiinnostaa. Miten on, saatteko viedä kaikki myymättä jääneet -30%-lihat, leivät jne. ilmaiseksi itsellenne? Niillähän eläis mukavasti, ei tartte ostaa kuin jotain tuoretuotteita. Aika monen sadan palkanlisä!

Vierailija
74/85 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-ryhmän Mestarimyyjäkoulutus pitää tehdä omalla ajalla. Itse aikoinaan kieltäydyin, sillä mulla on muutakin tekemistä kuin tehdä töitä omalla ajalla ilmaiseksi.

Vierailija
75/85 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 22:13"]

Saatteko ostaa jollain minihinnalla tai viedä ilmaiseksi niitä elintarvikkeita, jotka ei -30%-tarrallakaan ole menneet kaupaksi? Jos ette, pidetäänkö niistä jotain kirjanpitoa ennen kuin ne laitetaan roskikseen? Ei kai niitä erikseen pois haeta sen kontrolloimiseksi, ettei vain kuukaan myyjä niistä vain pääse hyötymään?

Itsellä tekisi pahaa heittää niitä ruokia roskikseen.

[/quote]

Olen kaupan alalla töissä (ei s- eikä k-ryhmä, eikä lidl) ja meillä valvotaan tarkasti, että kaikki yli päiväys-elintarvikkeet, saumasta rikki olevat vaatteet ja muut ei-myytäväksi-sopivat-tuotteet menevät roskapuristimeen.

Mitään ei saa henkilökunta ottaa itselleen. Meillä on saanut potkut esim. kaupanpäällistavaran ottamisesta. (Työnantajan omaisuutta ei saa olla itsellä kun poistuu työpaikalta.)

Vierailija
76/85 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voin sanoa, että kesko vie voiton aivan heti. Työilmapiiri oli heti aivan erilainen. Työntekijöitä pidetään enemmän ihmisenä ja tosiaan se, että asiakaspalvelu on tärkeämpää kun esimerkiksi nopeus. Kuka missäkin viihtyy se kai on?

Ja tosiaan, Prismalla olin niin vähän aikaa, etten saanut mitään etuja. Siellä osastolla joutui myös olemaan viikon joko illassa tai aamussa. Kun taas Keskolla pystyn tekemään samalla viikolla molempia vuoroja.

Cittarilta sain kortin, jolla saan jokaisesta cittarista 10-15% alennusta, sen lisäksti sain kesko kortin, joka oikeuttaa esimerkiksi anttilassa ja k-raudassa 10-15% alennukseen. Myös monista muista keskon paikoista saan alennusta, joka useimmiten on ton saman suurusta. Ja koulutukset sekä etenemismahdollisuudet on keskolla myös paremmat. Ja työ on vaihtelevampaa, pääsen sekä osastolle, että kassalla.

Vierailija
77/85 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekäl S-ryhmässä että Keskolla.

S-ryhmässä olen ollut töissä sokoksen asumisenosastolla ja Prismassa kassa ja asumisenosasto. Paras paikka S-ryhmässä oli sokoksen asumisenosasto. Rentoa meininkiä, kivat työkaverit ja pomo. Prismaan siirtyessä menin kassalle, ihan järkkyä hommaa (asiakkaat vittuili jatkuvasti jostain), asumisenosastolla tein kesälomasijaisuuksia. En tykännyt, pomo oli nipottaja. Eikä todellakaan saatu jotain roskiskamaa viedä kotiin ilmaiseksi. Esim. kerran pomo oli nakkaamassa jotain muovikannua roskiin koska siihen kuulunut kansi oli rikki. Kerroin halustani ottaa sen, olisin "saanut" ostaa normaalilla henkilökunta-alella sen vaikka kansikin oli rikki. Kiitos ei, samalla rahalla sain ostaa hylllystä kannun jossa ehjä kansi.

Keskolla työpaikkojani on ollut Citymarketin kassa ja kodinosasto. Kassalla tykkäsin olla työkavereitten ja pomon puolesta. Pomo oli mahtava tyyppi ainakin minua kohtaan, tosin olen kuullut että hänellä oli tapana ottaa joku silmätikukseen. Kodinosastolla työskentelin 3 eri esimiehen alasuudessa (vaihtuivat parin vuoden välein). 1 heistä oli ihana, toinen ihan normi pomo ja kolmas erittäin vittumainen akka, jonka koko elämä työ oli ja kuvitteli että se on sitä meille alaisillekin. Esim. kerran sai raivarit kun soitti minulle illalla klo 22 kotiin ja vaati minua tulemaan aamuvuoroon seuraavana päivänä (joka oli merkattu vapaapäiväksi). Kieltäydyin vedoten siihen että lapseni on allerginen ja hänen hoitopäivänsä pitää ilmoittaa vähintään vuorokausi etukäteen jotta päiväkodissa osaavat varata hänelle ruoat keskuskeittiöltä. Huusi täysillä puhelimeen, uhkaili potkuilla jne. Se oli viimeinen pisara ja etsin uuden työn.

Edut ja palkka: molemmissa palkka tessin mukaan. Henkilökuntaedut S-ryhmässä elintarvikkeista 3% alea, käyttötavarasta muistaakseni 15%. Keskolla henkilökuntaedut 10% elintarvikkeista ja 15% käyttötavarasta. Kummassakaan ei koulutettu mitenkään.

Vierailija
78/85 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekäl S-ryhmässä että Keskolla.

S-ryhmässä olen ollut töissä sokoksen asumisenosastolla ja Prismassa kassa ja asumisenosasto. Paras paikka S-ryhmässä oli sokoksen asumisenosasto. Rentoa meininkiä, kivat työkaverit ja pomo. Prismaan siirtyessä menin kassalle, ihan järkkyä hommaa (asiakkaat vittuili jatkuvasti jostain), asumisenosastolla tein kesälomasijaisuuksia. En tykännyt, pomo oli nipottaja. Eikä todellakaan saatu jotain roskiskamaa viedä kotiin ilmaiseksi. Esim. kerran pomo oli nakkaamassa jotain muovikannua roskiin koska siihen kuulunut kansi oli rikki. Kerroin halustani ottaa sen, olisin "saanut" ostaa normaalilla henkilökunta-alella sen vaikka kansikin oli rikki. Kiitos ei, samalla rahalla sain ostaa hylllystä kannun jossa ehjä kansi.

Keskolla työpaikkojani on ollut Citymarketin kassa ja kodinosasto. Kassalla tykkäsin olla työkavereitten ja pomon puolesta. Pomo oli mahtava tyyppi ainakin minua kohtaan, tosin olen kuullut että hänellä oli tapana ottaa joku silmätikukseen. Kodinosastolla työskentelin 3 eri esimiehen alasuudessa (vaihtuivat parin vuoden välein). 1 heistä oli ihana, toinen ihan normi pomo ja kolmas erittäin vittumainen akka, jonka koko elämä työ oli ja kuvitteli että se on sitä meille alaisillekin. Esim. kerran sai raivarit kun soitti minulle illalla klo 22 kotiin ja vaati minua tulemaan aamuvuoroon seuraavana päivänä (joka oli merkattu vapaapäiväksi). Kieltäydyin vedoten siihen että lapseni on allerginen ja hänen hoitopäivänsä pitää ilmoittaa vähintään vuorokausi etukäteen jotta päiväkodissa osaavat varata hänelle ruoat keskuskeittiöltä. Huusi täysillä puhelimeen, uhkaili potkuilla jne. Se oli viimeinen pisara ja etsin uuden työn.

Edut ja palkka: molemmissa palkka tessin mukaan. Henkilökuntaedut S-ryhmässä elintarvikkeista 3% alea, käyttötavarasta muistaakseni 15%. Keskolla henkilökuntaedut 10% elintarvikkeista ja 15% käyttötavarasta. Kummassakaan ei koulutettu mitenkään.

Vai olitko erikseen neuvotellut itsellesi tuon alennuksen?

Vierailija
79/85 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 25 vuotias, Lidlissä olen ollut töissä nyt 2 päivää ja kuulun metallialan ammattiliittoon, koska opiskelen sitä alaa.

Vierailija
80/85 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2011 klo 12:47"]

joka kuuluu ammattiliittoon. Miksi? Miettikaa sitä.
Oletteko Lidlissä nähnyt yli 25v myyjää? Ei.

[/quote]

Meiän lähi-Lidlissä on useampi 30+ myyjä ainakin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi