Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman kaupparyhmän myyjillä paremmat palkat ja edut, Keskon vai S-ryhmän?

Vierailija
11.01.2011 |

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä k-marketissa (ollut 1,5v) ja palkka on nykysin 10,40/h + päälle vajaa 4e iltalisä (18->) sekä lauantailisä jonka saa lauantailta vasta klo 13 jälkeen. Unohtamaatta tietenkin sunnuntailisiä, jolloin ainoastaan tuntipalkka on sitä lukua mitä sen aina pitäisi olla työmäärään nähden. 

Tällä palkalla kun teen joka toinen viikko aamuvuoroja ja joka toinen iltavuoroja, saan käteen kuussa 1300-1400. Viikonloppu on vapaa kerran kuukaudessa. Jos teen koko kuukauden aamuvuoroja, on palkka jotain 1100-1200e. Tunteja on viikossa 30-37,5. 

Minua ei ainakaan tuo palkka naurata, ja siksi tähtäänkin koulutuksen myötä aivan toisiin hommiin! 

Vierailija
22/85 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen kyllä yrittänyt saada henkilökohtaista lisää, mutta siihen pomo tokaisi, että kaikille täällä maksetaan minimipalkkaa, ja jos vuosi on hyvä niin maksan bonuksia kaikille. Joopajoo, myyntinous hirveesti mutta bonuksia ei koskaan saatu. Okei, kertoo musta sen, että jos ei oo valmis maksaa työntekijöille sitä palkkaa mitä kuuluu (MIMIMIPALKKA ei TOD. ole sitä, mihin pitää tyytyä) ei voi vaatia myöskään sitoutuneisuutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 11:45"]

Olen töissä k-marketissa (ollut 1,5v) ja palkka on nykysin 10,40/h + päälle vajaa 4e iltalisä (18->) sekä lauantailisä jonka saa lauantailta vasta klo 13 jälkeen. Unohtamaatta tietenkin sunnuntailisiä, jolloin ainoastaan tuntipalkka on sitä lukua mitä sen aina pitäisi olla työmäärään nähden. 

Tällä palkalla kun teen joka toinen viikko aamuvuoroja ja joka toinen iltavuoroja, saan käteen kuussa 1300-1400. Viikonloppu on vapaa kerran kuukaudessa. Jos teen koko kuukauden aamuvuoroja, on palkka jotain 1100-1200e. Tunteja on viikossa 30-37,5. 

Minua ei ainakaan tuo palkka naurata, ja siksi tähtäänkin koulutuksen myötä aivan toisiin hommiin! 

[/quote]

Ai että kaupan myyjän tuntipalkan pitäisi aina olla päälle 20 euroa? Kymppi tunnissa on jo liikaa työn vaativuuteen ja määrään nähden. 

Vierailija
24/85 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummipoikani on töissä Lidlissä, kuuluu Pamiin ja on 29v. Toi  on ihan urbaanipaskaa mitä Lidlistä kirjotetaan. Ulkonäkö kyllä kiva, sorry...

Vierailija
25/85 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen lidl varastolla töissä palkkaus hyvä yli 2200 kk, työn osaisi tehdä koulutettu apinakin. Ei etuuksia. jouluna ja juhannuksena 20e ostoseteli liideriin 

Vierailija
26/85 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Keskon varastossa töissä ja palkka taso todella hyvä ainakin tämmöselle ~20v nuorelle jolla ei vielä mitään varsinaista koulutusta. 11€/h + kannustelisät ja muut. Jos täysillä jaksaisi painaa duunia niin aika lähelle pääsisi 20€/h. Melkeen 2x mitä mäkkärissä ollessani sain.

Ja kuten muut maininnut niin ihan hyvin saa henkilöstö alennuksia joku 10-15% eri kaupoista. Alennuksia saa monista liikkeistä, mitä en edes tiennyt kuuluvan keskon konserniin esim:Indoor Group Oyn: asko ja sotka, Konekeskon edustamia Yamaha-tuotteita ja Intersport Finland Oy.

Myös terveys palvelut toimii erinomaisesti. Terveys tarkastuksessa mainitsin terveyden hoitajalle kun toinen epäkäs-lihas on suurempi kuin toinen niin sain lähetteen fysioterapeutille joka totesi että eräs niskan lihaksistani ei aktivoidu. Tämä oli jo pitkään vaivannut minua. Töissä myös löin pääni ja valmiiksi vähän lohjenneesta hampaasta lohkesi pieni pala niin sain samantien lapun jolla pääsin yksityiselle hoitamaan asian. 

Eli itse olen ollut tyytyväinen ja tuntuu ainakin että työntekijöistä välitetään.

Vierailija
27/85 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka urpo haluaa kuulua ammattiliittoon?

Vierailija
28/85 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupassa töissä olleena voin kertoa seuraavaa:

- Edut eivät kummoiset, päivittäistavarakaupoissa henkilöstöale taitaa olla 3-5% (S-ryhmässä usein päälle 10%). 

- Työvoimaa pidetään minimi eli juuri se millä pärjätään niukin naukin, olette varmaan huomanneet että k-kaupoissa ja citymarketeissa joutuu aina jonottamaan koska kassoja ei ole vuorossa kuin muutama.

- Nurkkakuntalaisuutta ja vittuilua työilmapiiri täynnä. Jos onnenpotkulla sattuu pääsemään sisäpiiriin mukaan, on varmaan ihan mukava työporukka. Juoruilua on kyllä ihan järjettömästi. 

- K-kaupat ovat yksityisia kauppoja, joten jokainen kauppa toimii oikeastaan omilla ehdoillaan. Toisin sanoen on kauppiaasta kiinni, miten TESiä tulkitaan. Jos kauppias on ahne kusipää, on vedätystä ja puolilaittomia työvuoroja jatkuvasti. S-kaupat toimivat enemmän standardisoituina ketjuliikkeinä, joissa on kauppiaan sijasta myymäläpäällikkö valvomassa S-ryhmän sääntöjen toteutumista. 

Vierailija
29/85 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon lapsellisen paskaduuni-hokeman voisi jo lopettaa. Kaikki työt on tehtävä eikä ole korrektia sanoa työtä paskaduuniksi.

Käyhän tuolla ihmisiä viemäreissäkin puhdistamassa eivätkä he puhu työstää paskaduunina.

Vierailija
30/85 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupat eivät ole asiakslähtöisiä. Tärkein on rahat pois ja hei-hei.

Vierailija
31/85 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etuja noilla ulkomaalaisilla ketjuilla ja liikkeillä on, esim. Lidl, Gigantti, ruotsalaiset vaateketjut jne.

Ilmeisesti ihan kaupan TES heilläkin?

Vierailija
32/85 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etuja noilla ulkomaalaisilla ketjuilla ja liikkeillä on, esim. Lidl, Gigantti, ruotsalaiset vaateketjut jne.

Ilmeisesti ihan kaupan TES heilläkin?

perus-Tessillä niissäkin mennään, kodinkonemyyjillä nyt voi olla jotain provikkaakin?

Vierailija
33/85 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kuuluu ammattiliittoon. Miksi? Miettikaa sitä.

Oletteko Lidlissä nähnyt yli 25v myyjää? Ei.

Vierailija
34/85 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kuuluu ammattiliittoon. Miksi? Miettikaa sitä.

Oletteko Lidlissä nähnyt yli 25v myyjää? Ei.

Vierailija
35/85 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kuuluu ammattiliittoon. Miksi? Miettikaa sitä. Oletteko Lidlissä nähnyt yli 25v myyjää? Ei.

Vierailija
36/85 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös sairauskassa ja työterveydenhuolto muutenkin hyvä.Tavisale on 15%.

Vierailija
37/85 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lidl järjestäytyi Kaupan työnantajaliittoon jo vuonna 2001.Yrityksessä on pääluottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu. Tiitolan mukaan järjestäytymisaste on vähintään sama kuin alalla yleensä.

”Jos henkilökunta haluaa järjestäytyä, fine. Just tänään sain PAMilta ystävänpäivän kutsun”, hän kertoo.

Palvelualojen ammattiliiton PAMin vastaava sopimussihteeri Juha Ojala vahvistaa, että suhteet ovat kunnossa. ”Ei Lidl muista poikkea, ei pahassa eikä hyvässä”, Ojala sanoo."

Vierailija
38/85 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailtiin koulussa kyseisiä yrityksiä. S-ryhmällä on hyvä työterveyshuolto ja kunnon edut! Tosin koulutus hieman puutteellista, mut onhan noita paikkoja missä kouluttautua!

S-ryhmäläinen

Vierailija
39/85 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkein on ikä, ulkonäkö eikä saa kuulua ammattiliittoon.

Vierailija
40/85 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko totta vai en, en tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi